A Staindről két dolog jut eszembe első benyomásként. Az egyik az, hogy olvastam róluk valahol, miszerint a Limp Bizgentyűs Fred Durst újabb bandát fedezett fel. Na, egy újabb baseball-satyis brigád biztos, gondoltam magamban. Aztán meg láttam egy klipet valahol, egy nagyon szép lírai dalt, amit egy totál nem roxtár külsejű, kis köpcös, kopasz gitáros énekelt el nagyonnagyon szépen.
|
megjelenés:
2003 |
|
kiadó:
Elektra / Warner |
|
pontszám:
9 /10 Szerinted hány pont?
|
Na, meg is keveredtem ettől teljesen, majd az előző anyagot meghallgatva örömmel konstatáltam, hogy - talán tök véletlenül - Fred barátunknak most sikerült egy tök jó zenekart előrántania egy garázsból.
Az új lemez határozottan keményen indul, zúznak a gitárok... Nocsak. Aztán érkezik a súly alapra egy jól megszokott Staind-es, szomorkás ének, szép ez így együtt. Tán egy picit a Toolra is emlékeztet, de ez csak halvány bizgetés, igazából nem toolságosan zavar a hasonlóság, és mire elkezdenék ezen agyalni, el is tűnik, tán ott se volt. Voltál már úgy szomorú, amikor annyira elmerültél az önsajnálatban, hogy egyszer csak elkezdtél mosolyogni magadon, ezen a hülye világon, fura szomorkás mosollyal néztél magadra a tükörben...? Én voltam anno jó sokáig, és asszem ez lett volna a tökéletes zenei aláfestés kábé tíz évemhez. Épp ezért nem tudok elfogulatlanul írni ezekről a dalokról.
A zenekar kegyetlen jó, nagybetűs Dalokat tud írni, amik mondjuk beleszuszakolhatók egy szintén nagybetűs Rock skatulyába. A melódiák, az ütemek, a kíséret - mind viszonylag egyszerűek, mégsem sémák, a kórusok gyönyörűek és azonnal megragadnak az ember fülében - vagy inkább a szívében. Aaron Lewis énekesnek hihetetlen érzéke van ráadásul ezeket a nótákat valami halálosan meggyőző stílusban elénekelni... A Price To Play című nyitónóta kemény alapjaira, vagy a So Far Away csodaszép balladájára egyaránt úgy simítja rá a hangját, hogy elolvadsz tőle.
A Yesterday volt az a dal ahol éreztem más korunkbeli new-grunge bandák hatását, kicsit Nickelbackes a dolog, de a fene tudja, melyik banda írt először ilyen pattogós, rockos neo-pearljamet. Aztán mennek vissza melan-kólát inni, a Fray megint egy olyan dal, amit akkor kell hallgatni, amikor már túl vagy csalódáson, dühön és szomorúságon, ott állsz egyedül és csak nevetsz azon, milyen hülye a világ, és milyen hülye vagy benne te...
Aztán a Zoe Jane képében egy gyönyörű szerelmes dal indul el, és én pont most néztem rá a kedvesemre, aki visszamosolygott, és közben Aaron azt énekli, hogy "I want to hold you, protect you from all of the things I've already endured..." - és ez az a dal, ahol soha de soha nem fogom azt érezni, hogy az "I'll always love you" mondat picit is nyálas lenne. Van egy nóta, amire felkaptuk a szerkesztőség össznépi fejeit, hogy hű, ez micsoda Alice In Chains. Na, erre kiderült, hogy a dal címe Layne, és a fent említett csapat halálba drogozódott énekesének emlékére íródott.
A death-, grind-, gümő- és egyéb -core rajongók most bizonyára csöpögős gumirockernek fognak tartani, de ez akkor is tíz pont. Mert többet nem lehet sajnos.



Hozzászólások