Shock!

április 25.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Klasszikushock tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Pestilence: Spheres

0519pestilence_CGyerekként annyi marhasággal traktálják az embert, nem igaz? „Sok jó ember kis helyen is elfér" – próbáltál már Motörhead koncert után bejutni a wc-be? „Sörre bor, mindenkor, borra sör, meggyötör" – néhány liter után nem mindegy a sorrend? „Kutyából nem lesz szalonna" – kérdezzünk csak meg erről egy kínait, aki járatos a génmanipulációban. A sok népi bölcsesség között van azonban egy, amelyet mintha csak a művészet ellen találtak volna ki: járt utat járatlanért el ne hagyj! Ha ugyanis Patrick Mameli és társai megfogadták volna ezt az intést, most valószínűleg egy jól sikerült, ámde hagyományos death metal lemezről kellene megemlékeznem. Ám a hollandok nem akartak negyedszerre is a jól ismert ösvényen végigmenni, inkább hangszereikkel módszeresen utat vágtak a bozótosba, amiből végül egy furcsa, újszerű valamit sikerült kihozniuk. Ez lett az ebben a hónapban húsz éves Spheres.

megjelenés:
1993. május 3.

kiadó:
Roadrunner
producer: Steve Fontano, Patrick Mameli

zenészek:
Patrick Mameli - ének, gitár, gitárszintetizátor
Patrick Uterwijk - gitár, gitárszintetizátor
Jeroen Paul Thesseling - basszusgitár
Marco Foddis - dobok

játékidő: 31:37

1. Mind Reflections
2. Multiple Beings
3. The Level Of Perception
4. Aurian Eyes
5. Soul Search
6. Personal Energy
7. Voices From Within
8. Spheres
9. Changing Perspectives
10. Phileas
11. Demise Of Time

Szerinted hány pont?
( 27 Szavazat )

Köztudott, hogy Hollandia többek között két dologban nagyon erős: az egyik a marihuána előállítása, a másik pedig a death metal. Az elsőről itt most nem értekeznék, azt majd megteszem egy következő, Bob Marleyról szóló cikkemben, maradjunk tehát a death metalnal. 1986-os alakulásával a Pestilence talán a legelső komoly holland death metal zenekarnak számít. A szörnyeteget Patrick Mameli gitáros indította útjára két demóval, amelyeken nagy merészen még a vokális részeket is elvállalta. A zenekari motor így eleveníti fel a csapat zenei hatásait: „Mikor '86-ban zenélni kezdtünk, már nyakig benne voltunk a kazettacserélgetésben. Teljesen odáig voltunk az egésztől, és állandóan azt figyeltük, hogy a szalagon hogyan szól a srác lábdobja vagy milyen a gitár hangzása. Mindez persze hatással van az emberre, s akaratlanul is másolni kezded a kazettán hallottakat. Valójában persze csak a saját hangodat keresed. Akkortájt sokat hallgattuk a Mantast, a Possessedet meg a Venomot, aztán egyre kevesebb death metallal bombáztuk magunkat, míg végül már egyáltalán nem is hallgattunk ilyesmit, mert új ötletekkel akartunk előrukkolni és nem szerettük volna, ha bármi is befolyással van ránk."

Aztán 1988-ban megjelentették első nagylemezüket, méghozzá a Roadracer kiadó segedelmével. Ha a kiadó neve ismerősen cseng, nem véletlen: a szintén Hollandiában alapított független Roadracerből lett később a Roadrunner, amely később a világ egyik vezető metalkiadója lett, ma pedig már a Warner egyik leányvállalataként működik. A Malleus Maleficarum debüt egy ifjú zenekar izmos első rúgása. A lemez a korszak egyik klasszikusa, hasonlóan a második, Consuming Impulse albumhoz, amelyen viszont az előzőnél jóval európaisabb zene hallható. Ez elsősorban Mameli stílusbeli változásának köszönhető, a korai gyors, bonyolult játékát ugyanis egy doomosabb ízű, de tipikusan északi fűrészeléssel dinamikusabbá varázsolt technika váltotta fel, amely jellemző a korai svéd death metalra is. A másodjára is bizonyító Martin van Drunen itt már a védjegyszerű hisztérikusan süvöltő hangját használja, ami később nagyban hozzájárult az Asphyx jellegzetes arculatához is. A vokalistának azonban mégis ez volt az utolsó kollaborációja a Pestilence-szel, köszönhetően az alkoholproblémáinak. Helyét maga Mameli vette át, s ez máig így is maradt.

0519pest1A harmadik, Testimony Of The Ancients talán ennek a változásnak is köszönhetően egyfajta visszatérésnek tűnik a korai, amerikai technikás vonalhoz. Ekkorra már mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy Mameli kivételes tehetség, s a rengeteg párhuzam miatt egyre-másra kezdték őt a holland Chuck Schuldinerként emlegetni. A gitáros/vokalista pedig nem okozott csalódást: a tengerentúli legendához hasonlóan ő is olyat lépett zeneileg, amire senki se számított. „Mindig is egyedi akartam lenni zeneileg", így Mameli. „A lehető legtöbbet akarom kihozni magamból, és próbálok olyan társakat találni, akik hozzám hasonlóan gondolkodnak."

Az 1993-as Spheresszel Mameliék beléptek abba a ligába, ahol az igazi zenei lángelmék mozogtak: a Death, a Cynic, az Atheist vagy a Nocturnus, vagyis olyanok, akik nem elégedtek meg pusztán a technikai megoldások variálásával, hanem valóságos zenei labirintusok éíptésébe kezdtek bele. Itt a mesteri hangszeres ismereteken túl komoly képzelőerőre és újszerű, szokatlan gondolkodásmódra is szükség van. Mameli így fogalmazta meg mindezt: „Abban az időben, mikor a Spheresen dolgoztunk, minden idegszálammal azon voltam, hogy végre bebizonyíthassam, igazán jó zenész vagyok, nem csak egy agyatlan blastbeat-fenegyerek. Mások akartunk lenni, mint a többi, odakint tevékenykedő csapat, és évek kellettek ahhoz, hogy megalkothassuk a saját hangzásunkat."

A Spheres a csapat legegyedibb műve, ami egyáltalán nem következett az előző munkáikból. Mert bár a technikás extrém metal megmaradt, mint csontváz, ám a ráhúzott húst olyan szokatlan ötlet-implantátumokkal látták el, hogy a végeredmény talán még magát a zenekart is váratlanul érte. A Mind Reflections egy egész fogós riffel nyit, nem is számítanánk semmi meglepetésre, de akkor jön egy kiállás, amiből kimászva meghalljuk a gitárszintetizátor földöntúli hangját. Mondanom se kell, a meglepetés sok Pestilence-rajongót hidegzuhanyként ért. Manapság persze már senki sem ütközik meg egy szintetizátoros, jazzes death anyagon, no de 1993-ban? Mameli: „A Spheresszel egy új korszakot nyithattunk volna a csapat és a zene történetében, de mindez nem fért bele a death metal keretei közé, és végül több rajongót is elveszítettünk vele. Csakis az igazi rajongók, mint amilyenek mi is vagyunk, értették meg, hogy egy egészen új irányzatot teremtettünk. De hát mi mást is tehettünk volna? Zúztunk volna három húrral, mert az a kemény?" A fanyalgó rajongókon túl a kiadóval is meggyűlt a zenekar baja, a Roadracer ugyanis, látva, merre tart a csapat zeneileg, több vitát követően szépen kihátrált mögülük.

0519pest2

A gitárral és a kiegészítő felszereléssel életre keltett szintetizátor-aláfestések, díszítések futurisztikus ízt kölcsönöztek az egyébként is sci-fis témájú anyagnak. De Mameli és társai kiváló érzékkel elegyítették az éterit a brutálissal: a Multiple Beings középtempós alapja épp elég teret ad a hangulat kifejtésére. A hangzásnak köszönhetően a dalok szellősek, ami azt eredményezi, hogy minden hangszert a helyén hallani, de mégse válik a lemez vértelenné, hála a hamisítatlan death metalos riffeknek. A Multiple Beings egyébként sokban a Morbid Angel Covenant anyagára emlékeztet. Hogy a banda ezúttal valóban magasabb szintre kívánta emelni a tétet, jól példázza a The Level Of Perception szerzemény. Beépített szintis intrójával, spirálisan a hideg űrbe tartó főriffje és okosan tördelt szerkezete előtt mélyebbre hajtom a fejemet, mint egy észak-koreai a Kedves Vezető szobra előtt. Az Aurian Eyes egy rövid kísérletezgetés az effektekkel, ami hasonló lehet Mameli számára, mint Chuck Schuldinernek a Cosmic Sea.

De az album frissességét nem csupán a szélsőséges zenében szokatlan szintetizátorhangzásnak köszönheti. Mameli és zenészgárdája olyan teljesítményt nyújt ezen a korongon, amely nyugodtan egy lapon emlegethető akár az Atheisttel, akár a Human-korszakos Death-szel. Mameli és társa, Patrick Uterwijk gitármunkája igen komoly zenei gondolkodásra vall, játékuk nem merül ki a rideg technikai barvúrokban. Hallgassuk csak meg a Personal Energy elvont darabját, ami már nem is death metal, mégsem nélkülözi a jó extrém zene súlyát. Ebben a darabban a metal és a jazz találkozásától bizony visszafordíthatatlanul beindul a magfúzió. „Akkoriban rengeteg inspirációt merítettünk a Cynic jazzes felfogásából", magyarázza Mameli. „Felnyitotta a szemünket és szembesített minket a korlátainkkal. Volt akkortájt egy hosszabb időszakom, amikor egyszerűen felhagytam a gitározással, méghozzá miután meghallottam Allan Holdsworth játékát."

0519pest3Lélekből sincs hiány a lemezen, a valamivel több mint egy perces Voices From Within gitármelódiái magukért beszélnek. De nemcsak a gitárosok sziporkáznak itt. Jeroen Paul Thesseling basszusozása határozott, viszont kellően rugalmas ahhoz, hogy a jazzes, improvizatív hatású témákkal is elbánjon. Marco Foddis dobos sem épp a Spheres felvételei közben tanulta meg a dobolás csínyját; hallgassuk csak meg a már említett Personal Energyt az ütős teljesítményére koncentrálva. Letisztult, semmi felesleges nagyzás, csupán megy az árral, s látszólag ösztönösen bukkannak elő belőle a parádés megoldások. A vokál ezúttal is Mameli terepe, ami talán még a legdeathmetalosabb a lemezen.

A helyzet az, hogy ugyan manapság már iszonyú nehéz egy muzsikusnak pozitívan megdöbbentenie a rutinos zenehallgatót, és bár a gitár szintetizátorokat és jazzes elemeket használó Spheres se számít már elképesztő ritkaságnak, mint jazz-metal, ám még mindig etalon, mint igényes zene. Mert valószínűleg egy, a lemez borítóján is látható fekete lyukat is eltömíthetnénk a mára felgyülemlett kísérleti-experimentális-progresszív-jazzfúziós-fene tudja még milyen újító anyagokkal, de ezek nagyrésze valójában csak a kísérletezés leplébe burkolt rocksztárkodás, nem több. Ahhoz viszont, hogy egyszerre formabontó és értelemmel megkomponált anyagokat találjunk, addig kell ásnunk, amíg olyan mesterműveket nem sikerül előkeríteni, mint amilyen a Spheres is.

 

Hozzászólások 

 
#20 hároméves férfi 2023-02-28 21:40
Kár, hogy a Testimony is klasszikus DM, mégis szeretem ¯\ (ツ) /¯

Idézet - Equinox:
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Equinox:
Nekem meg arról a véleményről van véleményem, ami szerint a Consuming Impulse nem elég érdekes. Lehet?


Én csak azt írtam, hogy nekem nem sokat mond, nem azt hogy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslék, ami ezt az egész threadet elindította.

De, ha jól értem, a klasszikus death metallal neked nem az a bajod Pestilence fronton sem, hogy "hallottuk már" (újkori lemezek), hanem neked a stílus legnagyobbjai is "meh" kategóriába esnek. És akkor nem kell csodálkozni, hogy leszarod a Consuming Impulse-t is, ami alapmű ebben. Csak akkor nem kell kérkedni, hogy micsoda nagy Pestilence műértők vagyunk, és számon kérni death metal fanokon, hogy miért szeretik a banda valódi death metal albumait. Hallatlan, tényleg.
Idézet
 
 
#19 Equinox 2023-02-28 17:03
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Equinox:
Nekem meg arról a véleményről van véleményem, ami szerint a Consuming Impulse nem elég érdekes. Lehet?


Én csak azt írtam, hogy nekem nem sokat mond, nem azt hogy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslék, ami ezt az egész threadet elindította.

De, ha jól értem, a klasszikus death metallal neked nem az a bajod Pestilence fronton sem, hogy "hallottuk már" (újkori lemezek), hanem neked a stílus legnagyobbjai is "meh" kategóriába esnek. És akkor nem kell csodálkozni, hogy leszarod a Consuming Impulse-t is, ami alapmű ebben. Csak akkor nem kell kérkedni, hogy micsoda nagy Pestilence műértők vagyunk, és számon kérni death metal fanokon, hogy miért szeretik a banda valódi death metal albumait. Hallatlan, tényleg.
Idézet
 
 
#18 hároméves férfi 2023-02-27 21:11
Idézet - Equinox:
Nekem meg arról a véleményről van véleményem, ami szerint a Consuming Impulse nem elég érdekes. Lehet?


Én csak azt írtam, hogy nekem nem sokat mond, nem azt hogy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslék, ami ezt az egész threadet elindította.
Idézet
 
 
#17 Equinox 2023-02-27 19:46
Nekem meg arról a véleményről van véleményem, ami szerint a Consuming Impulse nem elég érdekes. Lehet?
Idézet
 
 
#16 hároméves férfi 2023-02-27 17:34
Idézet - Equinox:
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Equinox:
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Andor:
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.


egy nagy faszt, jóember.

Miért, igaza van. A Spheres egy sikertelen kísérlet. Azt hitték a Testimony után (mivel sokkal komplexebb volt az elődeinél), hogy minden sikerül, ha még rátesznek két lapáttal. Nem jött be.


Persze, anyagilag sikertelen volt, mert nem bírta megemészteni a halálhörgő death metalos közeg a másfajta megközelítést. Művészileg nálam 10 pont, nálad lehet nulla is. Azóta se tudtak semmi emlékezeteset alkotni, középszerű, generic DM lettek, de legalább van blastbeat meg tufa tempók lehangolva, éljen, sose hallottunk még ilyet.

Honnasn gondolod, hogy én istenítem az újjáalakulás óta készült dolgaikat? Vagy egyet hallottam egészben többször is (Obsideo), számokat mindegyikről, és egy dolog közös a Spheresben meg ezekben: hogy nincs ihlet.

Egy másik dolog közös a Spheresben és pl a Testimonyban: a progos, kísérletező szellem, korának egyik érdekes műve mindkettő, abban térnek el, hogy az egyiken jók a számok, a másikon nem. Természetesen a Spheres többet ér, mint a későbbi tucatlemezek pl (művészileg mindenképp), de 6-7-nél többet nálam pl nem. Én ennyit mondtam. A többit te keverted ide, hogy lehordhass látatlanban, mert "én biztos vagyok olyan hülyebunkó, hogy szeretem a kései Pestilence-t" és nem értem a progos Spherest - aztán meg hidegen hagy ez is, az is.

A Pestilence az első 3 lemez nálam kb.


Na nekem meg az első kettő lemezük se mond sokat, a Testimony igen, meg a Spheres. Nem tudom honnan jön az, hogy nincs ihlet a Spheres-en, de persze lehet azt is mondani rá, meg bármi másra is, ami nem tetszik. Ki dönti ezt el, hogy méred le? Ami tényszerű, hogy ott valami olyasmit csináltak, amit addig és azután sem, és a saját közönségük nem fogadta el tőlük, a kiadójuk sem, mert mindenki sima death metalt várt, ők meg nem azt csinálták. Nálam ez már eleve jó pont, a hab a tortán hogy még kiváló is lett. De egyáltalán nem szóltam volna hozzá, mindenki eldönti magának, mit gondol, ha előttem nem írják le, hogy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslék, ami azért elég erős, de oké, én csak elmondtam, hogy mi erről a véleményről a véleményem.
Idézet
 
 
#15 Equinox 2023-02-27 17:01
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Equinox:
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Andor:
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.


egy nagy faszt, jóember.

Miért, igaza van. A Spheres egy sikertelen kísérlet. Azt hitték a Testimony után (mivel sokkal komplexebb volt az elődeinél), hogy minden sikerül, ha még rátesznek két lapáttal. Nem jött be.


Persze, anyagilag sikertelen volt, mert nem bírta megemészteni a halálhörgő death metalos közeg a másfajta megközelítést. Művészileg nálam 10 pont, nálad lehet nulla is. Azóta se tudtak semmi emlékezeteset alkotni, középszerű, generic DM lettek, de legalább van blastbeat meg tufa tempók lehangolva, éljen, sose hallottunk még ilyet.

Honnasn gondolod, hogy én istenítem az újjáalakulás óta készült dolgaikat? Vagy egyet hallottam egészben többször is (Obsideo), számokat mindegyikről, és egy dolog közös a Spheresben meg ezekben: hogy nincs ihlet.

Egy másik dolog közös a Spheresben és pl a Testimonyban: a progos, kísérletező szellem, korának egyik érdekes műve mindkettő, abban térnek el, hogy az egyiken jók a számok, a másikon nem. Természetesen a Spheres többet ér, mint a későbbi tucatlemezek pl (művészileg mindenképp), de 6-7-nél többet nálam pl nem. Én ennyit mondtam. A többit te keverted ide, hogy lehordhass látatlanban, mert "én biztos vagyok olyan hülyebunkó, hogy szeretem a kései Pestilence-t" és nem értem a progos Spherest - aztán meg hidegen hagy ez is, az is.

A Pestilence az első 3 lemez nálam kb.
Idézet
 
 
#14 hároméves férfi 2023-02-27 10:58
Idézet - Equinox:
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Andor:
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.


egy nagy faszt, jóember.

Miért, igaza van. A Spheres egy sikertelen kísérlet. Azt hitték a Testimony után (mivel sokkal komplexebb volt az elődeinél), hogy minden sikerül, ha még rátesznek két lapáttal. Nem jött be.


Persze, anyagilag sikertelen volt, mert nem bírta megemészteni a halálhörgő death metalos közeg a másfajta megközelítést. Művészileg nálam 10 pont, nálad lehet nulla is. Azóta se tudtak semmi emlékezeteset alkotni, középszerű, generic DM lettek, de legalább van blastbeat meg tufa tempók lehangolva, éljen, sose hallottunk még ilyet.
Idézet
 
 
#13 Equinox 2023-02-27 00:41
Idézet - hároméves férfi:
Idézet - Andor:
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.


egy nagy faszt, jóember.

Miért, igaza van. A Spheres egy sikertelen kísérlet. Azt hitték a Testimony után (mivel sokkal komplexebb volt az elődeinél), hogy minden sikerül, ha még rátesznek két lapáttal. Nem jött be.
Idézet
 
 
#12 hároméves férfi 2023-02-26 21:43
Idézet - Andor:
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.


egy nagy faszt, jóember.
Idézet
 
 
#11 Andor 2023-02-26 20:45
Szerintem azért klasszikus ez a lemez mert klasszikus példája annak amikor zseniális zenészek kiadnak egy ótvar fos, izzadságszagú, borzasztóan szóló, katyvasz moslékot. Mert ha a a Cynic megtudta,majd mi is, aha, nem elég a tudás, dalokat is tudni kell írni ebben a stílusban. A Testimony után ezt a pofára esést. Csak azért írok ide mert megint kiadták, a remaster remasterét, pfff, de ez sem menti meg.
Idézet
 
 
+1 #10 kt 2013-05-22 12:52
Idézet - neal and jack and me:
azt talán még hozzá lehetne fűzni a cikkhez, hogy 2007-ben újra ki lett adva, remasterrel, stb.


Meg hogy utána úgy földbe állt a zenekar 15 évig, mint annak a rendje. Ezt a lemezt utálták a rajongók, a kiadó, de még a banda is. Azóta se játszanak róla semmit.
Tesis a világ.
Idézet
 
 
+1 #9 neal and jack and me 2013-05-22 12:36
azt talán még hozzá lehetne fűzni a cikkhez, hogy 2007-ben újra ki lett adva, remasterrel, stb.
Idézet
 
 
+2 #8 kt 2013-05-22 12:31
Idézet - neal and jack and me:
na végre, hogy ilyen gyöngyszem is felbukkan itt a shock-on belül. maxima respakta a t. o. zoltánnak.
a lemez 10 pontos, vita nincs, utánozhatatlan mestermű. aki nem érti, az nem tud semmit, nyehehe :)


Minden szavad arany.
Idézet
 
 
+7 #7 neal and jack and me 2013-05-22 09:40
na végre, hogy ilyen gyöngyszem is felbukkan itt a shock-on belül. maxima respakta a t. o. zoltánnak.
a lemez 10 pontos, vita nincs, utánozhatatlan mestermű. aki nem érti, az nem tud semmit, nyehehe :)
Idézet
 
 
-7 #6 Equinox 2013-05-22 07:54
Ez egy rossz lemez szerintem. Az előző hármat szeretem, az első német thrashét is (mert az szerintem az), Consuming meglepően korán hozott Európában amerikai death metalt, míg a Testimony egy igazi mestermű. Itt megpróbáltak Cynicet másolni (biztos ismerték a demókat, nem a Focusra célzok), és brutálisan pofára estek. Unalmas és erőltetett témák jönnek egymás után, ez a lemez egy hiba. Gyorsan hozzátenném, hogy nem azért mert ezt a fajta metalt nem tudom megemészteni. Egyszerűen itt kevés az ihlet. Az első szám után nem történik semmi.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Alter Bridge - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.