Shock!

április 29.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Soha nem fogunk már olyan zenekarokat látni, mint a Led Zeppelin vagy a Black Sabbath, ennek vége”

0620lindemannJövő héten megjelenik az év egyik legkomolyabb rocksikerének ígérkező Lindemann-nagylemez, a Skills In Pills, amelyet a Rammstein frontembere, Till Lindemann készített közösen a Hypocrisy és a Pain agyával, a stúdióguru Peter Tägtgrennel. Az énekes most egy interjúban elárulta: hiába az új projekt, ha manapság lenne fiatal, kezdő zenész, nem biztos, hogy ezzel akarna foglalkozni.

„Csak annyit tudok mondani, hogy nem szeretnék manapság zenekart alapítani”, szögezte le Lindemann a RockSverigének. „Egyszerűen lehetetlen megélni a zenélésből, és a lemezcégek sem adnak neked esélyt. Régen azt mondták: itt egy halom pénz, menj és készíts belőle egy jó lemezt! Ma ezzel szemben a zene sebtében producerelt, otthon gyártott, teljes egészében digitális és alacsony költségvetésű. Újoncként egyszerűen nincs esélyed. Minden olcsó és low-budget, és ha engem kérdezel, a DJ-k dolgain kívül semmi jó nem is jön ki mostanában. Létezik egy teljesen új és modern DJ-kultúra, Skrillex és társai, akik totális változást jelentenek a zenében, miközben a zenék minősége és a zenei ízlés is teljesen más, mint régen. Soha nem fogunk már olyan zenekarokat látni, mint a Led Zeppelin vagy a Black Sabbath, ennek vége van.”

0529lindemanncA Skills In Pills lemez június 23-án, azaz a jövő héten jelenik meg, dallistája az alábbi:

01. Skills In Pills
02. Ladyboy
03. Fat
04. Fish On
05. Children Of The Sun
06. Home Sweet Home
07. Cowboy
08. Golden Shower
09. Yukon
10. Praise Abort

A Praise Abort klipje alább megtekinthető. Az albumnak kedvező fogadtatás esetén akár folytatása is lehet valamikor a jövőben.

 

Hozzászólások 

 
+3 #26 Tom 2015-06-27 15:55
Idézet - Svet:
ha azt vesszük a Fekete albumos Metallica is mainstreamebb lett a siker érdekében

Annak idején volt is egy igen komoly köpködés, csak amíg elvesztették a milliónyi thrasher egy részét, 30 milliónyi egyéb rajongó jött.
Emlékszem, egy korabeli Hammerben egy többoldalas rész volt, ahol az olvasói levelekből idéztek, kinek tetszett, és kinek nem
Idézet
 
 
+2 #25 cápaidomár 2015-06-27 14:19
No, hello Svet!
Amikor egy csapat, vagy előadó szerződést köt egy kiadóval, akkor egy kölcsönös üzleti vállalkozás felei lesznek, ami természetesen együtt jár feltételekkel, és kötelezettségek kel. Bármennyire is underground a dolog, valahol valakinek el kell azt adni. Tehát, bizonyos kereskedelmi szempontok minden esetben bejátszanak. Viszont az esetek többségében a pénz mégiscsak a kiadónál lesz, kivéve persze, ha saját erőből van finanszírozva, így viszont a promotálás és a terjesztés korlátolt marad. És onnéttól kezdve, hogy hol a pénz, sajnos előfordul, hogy ott lesz az igazság is, magyarán: a kiadó egy olyan helyzetbe kerül a csapattal szemben, ahol megnyílik a büntetlen visszaélések lehetősége. Nem nagyon szokott olyan történni, hogy a zenekar rúgja ki a kiadót, max elhagyja.

Bárkit a korával szekálni irdatlan ostoba hozzáállás. A jelentős többség a mainstream irányából jut el az undergroundig (ami szerintem kissé mindig is túl volt értékelve). És a mainstream nem (feltétlenül) egyenlő a kommersszel.

Praise Aborthoz pedig annyit fűznék hozzá, hogy a Rammstein is lelkesen alkalmaz(ott) "köcsög elektro effecteket", a "folyamatosan egyre magasabbra menő "kisgyerek" hang" high pass filter, és olyan is volt már nem egyszer a Ramsteinnél.
Idézet
 
 
+1 #24 cápaidomár 2015-06-23 00:23
Ja, az iménti Svet-nek szánt válaszfoszlány, szóval, a többik majd később.

(Csak a biztonság kedvéért tettem ezt hozzá.)
Idézet
 
 
+1 #23 cápaidomár 2015-06-23 00:20
Hohó, pont 10 évvel vagy nálam fiatalabb :-)
Nekem a mainstream és kommersz (mindegy hogy hívjuk) dolgokkal a világon semmi gondom.
No, a napokban írok egy hosszabb választ is, de most már sajnos csak alig 4 órám lesz a 12órás műszak előtti alváshoz.
Nyomasztó...
Idézet
 
 
+5 #22 deniro2 2015-06-22 18:24
Zeneileg ez egy rohadt nagy sablon, az is a pronyó fajtából. Vajon meddig lehet még polgárpukkasztá ssal eladni a semmit?
Idézet
 
 
+2 #21 Svet 2015-06-22 13:37
(Az utolsó mondatot a koromról csak azért írtam bele mert amikor valaki a mainstream előadókat dicséri mindig megkapja hogy kis picsa 13 éves tinilány. :D)
És hogy a Lindemann-hoz is hozzászóljak, nem rossz, de a sokak által említett párhuzam szerintem csak Till hangja, a zene totál más és ha ezek a köcsög elektro effectek (meg például az a folyamatosan egyre magasabbra menő "kisgyerek" hang a Praise Abort refrénje előtt - mint valami Kesha dal xD) nem lennének benne bejönne, még a morbid, kretén, és groteszk dolgok ellenére is. De így nálam egy 7-esnél nem jobb. Inkább várom az új Rammsteint.
Idézet
 
 
+2 #20 Svet 2015-06-22 13:30
Cápaidomár: Ezekkel teljesen egyetértek. És miután meghallgattam a Dissillusion-t azt kell mondjam, hogy tényleg nem rosszak, de kicsit nehezen emészthető a zenéjük, és gondolom ezért nem jött még be nekik a dolog annyira. És igen, tényleg tömeggyártás van, ez tény,m elég csak megnézni az utóbbi években felbukkant skandináv glam bandákat. Szinte az összes csak másolata a Guns N Rosesnak, az La Guns-nak és a Mötley Crüe-nak vagy épp a Ski Row-nak, meg amit a kanadaiak csinálnak ezzel a tradicionáliss Metal vonallal az is vicces, de ezért írtam korábban a Skull Fist-et, mert ők pont az az egy akikben meg van a plusz ami a másolatokból hiányzik. Szóval értem mi az amit hiányolsz a többségből. És igen, főként 2006 előttiek voltak jók, de őket én nem igazán tartom újnak, hisz pl a sokak által fiatalnak tartott Avenged Sevenfold is már egy jó 15 éves banda, és azt hiszem ők voltak az utolsók akik úgy igazán átütő sikert tudtak aratni. De pl szerintem a Fozzy és a Pop Evil akik hasonló korúak is nagyon jók és az ő pályájuk pont most emelkedőben (lemezszerződés multi céggel - európa turné stb.) mégis, akiket úgy meg tudnék említeni mint nagy sikert és nem régóta léteznek az a sokak által gyűlölt Black Veil Brides és a Five Finger Death Punch akik már headlinerek nagyobb fesztiválokon meg ilyesmik. Igen, tudom, mainstream bandák, fujj, de ha azt vesszük a Fekete albumos Metallica is mainstreamebb lett a siker érdekében. Na, de elkalandoztam, csak annyit akartam ezzel hogy vágom mire gondolsz, és az előbb felsorolt bandákon kívül én is kevésben érzem azt a pluszt ami igazán ütőssé teszi őket. És ismerem a rém sztorikat a kiadókról, de az éremnek akkor is két oldala van, mert ha már felkarolnak egy bandát és vállalják a terjesztést, promo-t, kiadást, meg fizetik a stúdiót akkor még szép hogy elvárják a banda állandó turnézását, meg aa lóvék felét meg stb-t. És nem tudom te hány éves, de én csak 19 úgyhogy tutira te vagy az idősebb. :D
Idézet
 
 
+3 #19 Marci 2015-06-22 10:35
Nade nehogy mar a Rammstein tehessen rola, hogy a Disillusion nem jutott sehova.
Idézet
 
 
+1 #18 cápaidomár 2015-06-22 04:28
Ezzel el is jutottunk a youtube-os "tehetségkutatás hoz", ami nálam is bevett módszer. Én is ugyanígy csinálom, és igen, marha jó zenékre akadtam rá, csak a gond az, hogy a többség 2006 előtti, (talán) egyet kivéve. Minden bizonnyal finnyásabb vagyok mint te, de szerintem ez nem feltétlenül gond. Szerinted, ha nem adnék esélyt az újaknak, akkor tudnám, hogy tetszik-e, vagy sem? Na látod. Tehát, adok esélyt, és sajnos a legtöbbször tök fölöslegesen. Viszont, ha valami igazán megtetszik, akkor azzal foglalkozom, belemélyedek, és nem foglalkozom egyéb csapatokkal. Mert minek? Ha találok egy igazán jót, akkor az jó időre le tud foglalni. Rosszul mondod, amikor azt írod (na, ez most így elég hülyén hangzik), szóval, amikor azt írod, hogy leírom az összes újat, akkor nem mondasz igazat. A jelentős többség nem az összes, pláne, hogy nem is írtam le őket, csak megjegyeztem, hogy számomra hiányzik belőlük valami.
Disillusion: elég nagy tökű kiadónál nyomulnak/nyomultak. Persze, hogy importálják. Amúgy igazán megérdemelnék, hogy átüssenek, de sohasem fognak. És milyen az az olyan, ami szar, és ezért lecsúszok mondjuk a mellette lévőről, ami esetleg oké? Ha szar, akkor inkább ugrom is át a következőre, mert a szarra nekem nincs időm.
Természetesen a gonosz, pénzéhes kiadó főképp irónia próbált lenni, de te még sosem olvastál horror sztorikat zenészektől, hogy mit tett velük a kiadó? És akkor még a divathullámokró l, és trendekről szó sem volt, ahogy az úgy nevezett zeneipart, és megélhetést gyilkoló MP3 és társai jelenségről. Mit gondolsz, ez az ördögi kör kiknek a sara? Aligha a szar, vagy nem szar csapatoké, vagy a tied, vagy az enyém.
Bocs a terjengősség miatt! :-)
Idézet
 
 
#17 cápaidomár 2015-06-22 04:28
"És nem tartom magam abnormálisnak, de persze ez olyan mint amikor meghalsz vagy hülye vagy, te nem érzed, csak a körülötted élők. :D"

Ez jó, tetszett!

De akkor válaszolok az előtte lévőkre is (amik szintén jók többségében):
Kezdeném mindjárt az abnormalitással , amit attól tartok, kissé félreértettél. Nem az az abnormális, ha valaki 5, meg akárhány lemezt dönget végig egy nap (bár elképzelésem sincs, hogy van rá ideje, türelme, energiája, stb.) egyszer lehet, hogy ki kéne próbálnom, nálam eddig a 3 a rekord. :-)
Az abnormális az, hogy ennyit, sőt gyakran sokkal többet kell ahhoz végigfuttatni, hogy az ember a kurva sok szemét között megtaláljon valami értékeset. Szerintem ez így nincs rendjén. És a gyors-fogyasztás sem, főleg, hogy egy csomó "termék" csak ezért készül, hogy pillanatok alatt lenyeljék. Mit gondolsz, az ilyesmi valóban a zenerajongóknak lett kitalálva?
Idézet
 
 
+2 #16 Svet 2015-06-21 14:46
Cápaidomár:
Az hogy a Disillusion 2006-os lemeze nem lett átütő siker, nem jelenti hogy a többi sem lesz az. Bár az hogy te magyarországon ismered, felér egy kisebb sikerrel hisz sikerült nemzetközi figyelemhez jutniuk. Gondolom nem csak te hallottad a lemezt más országból...Egyébként nem írtam hogy a siker azonnal jön, hisz gondolj a befutott bandákra, néhányuknál szintén jóval később jött a siker a megalakulás után. (Pl.Twisted Sister vagy Lynyrd Skynyrd) Ki tudja? Talán jövőre vagy az után a Disillusion is kiad egy olyan anyagot amivel felkavarják az állóvizet és befutnak vele. Sosem lehet tudni. :) Ahogy a Sin City-ben mondták:"Bármi megtörténhet. Bármi..."

Tény hogy az új zenekarok 90%-a másolat, hisz a pozőrök korát éljük amikor a majmolás a menő, de attól még nem kell leírni az összes zenekart mert vannak jók. Én például nagyjából hetente szoktam csinálni youtube-os "tehetségkutatás t" ami abból áll hogy elindítok egy zenét, aztán pedig azok közül válogatok akiket oldalt kidob mint hasonló zenék. Persze többnyire 25 pozőr után sikerül ráakadnom egy igazán jóra, de néha az a banda tényleg olyan jó hogy abszolút megéri végig szenvedni a többi "zenekart". Elég sok mai kedvencemre akadtam már rá így. És itt jön az megint amit már írtam: Esélyt kell adni az újanak! Ha esélyt sem adsz neki nem csoda hogy nem jön be. Azzal hogy leírod az összeset csak mert egy olyat hallottál ami szar volt talán pont egyat nem fogsz meghallgatni ami esetleg tetszene is,vagy nagy kedvenced lenne.
A lemezcégek meg lemezcégek, az hogy jók vagy rosszak relatív, de mi amúgy sem tudjuk hogy mi történik a gépezetben így a milyenségét sem nekünk kellene megítélni talán.

Abban meg nincs abnormális hogy valaki 5 albumot hallgasson egész nap, én néha tényleg 0-24-ben nyomom és minden órában másik lemezt. És nem tartom magam abnormálisnak, de persze ez olyan mint amikor meghalsz vagy hülye vagy, te nem érzed, csak a körülötted élők. :D
Idézet
 
 
+5 #15 P.R. 2015-06-21 11:04
A fotón Peter Tägtgren helyett miért Johnny Depp van??? :)))
Idézet
 
 
+7 #14 bogar 2015-06-21 07:40
Én azt gondolom, hogy túlkínálat van. Egységnyi zenerajongónak sokkal több zenekar játszik, ergo a közönség és a lemezeladás is osztódik. Erre még rájön az, hogy a nagy öregek is a különböző alkalmi projektekkel még pluszban lefölözik a hasznot.
Idézet
 
 
+5 #13 cápaidomár 2015-06-21 04:47
Hm, hm... pár gondolat az előttem szólókhoz:
ha az egyet nem értés valakinél egyet jelent a mínuszok dobálásával, akkor (én legalábbis) nem tudom, hogy hogy működik a hétköznapokban az élő kommunikálása, és azt hiszem, ezzel a nem tudással jól is jártam.

Skrillex: amennyit eddig hallottam belőle egy nagy plágiumdömping, nem is csoda, hogy ennyire tetszik egy olyan csapat énekesének, aki mások ötleteiből kereste hülyére magát. Vajon hány akkori fiatal banda alól rántotta ki a szőnyeget a Rammstein? Soha se fogjuk megtudni.
A szintén német Disillusion 2006-ban egy zseniális lemezt rakott le az asztalra (Gloria), és hol a siker? Mert én olyat akkor se, és most se látok. Nyilván azért, mert csak szerintem zseniális (meg még pár embernek), tehát ennek a résznek a jelentése számomra zérus. Bocsi Svet, remélem most se bántódtál meg, mínuszolás helyett inkább ezt a közlésformát választom.

Sajnos én is azok körét bővítem, akik a mai csapatok jelentős részével semmit se tudnak kezdeni, mert számomra hiányzik belőlük valami.

Művészet kontra gonosz, pénzéhes lemezkiadók: nem hiszem, hogy ez valaha is másképp volt. Ám amióta felgyorsult az információ áramlása, és ezzel együtt a fogyasztás is, így kialakult egy nagyon komoly igény a tömegtermelésre , ami értelemszerűen a minőség rovására ment. Ma már sokkal, de sokkal nehezebb eltussolni valamit, így visszaélések, meg az igazságtalanság ok kikerültek az emberek szeme elé. Csak egy kattintás, és ott van...

Nagyon remélem, hogy én soha sem leszek olyan ember, akinek annyira túlterhelődik az ingerküszöbe, hogy naponta legalább 5 lemezt kelljen meghallgatnia. Nem akarjuk észrevenni, hogy mindez mennyire abnormális?

U.i.: félreértés ne essék, kedvelem a Rammstein bizonyos dolgait, és ez a Lindemann is okésnak ígérkezik, de ami tény, az tény.
Idézet
 
 
+2 #12 Tulus 2015-06-20 22:48
Meghallgattam :-) Első körben 8 és 9 pont között vacillálok....
A zene elég jó, olyan, mint a Rammstein, nem véletlenül. + egy picit több elektronika.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Lillian Axe - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2005. november 12.