Shock!

április 20.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Rengetegen használnak dobgépet, csak egy rakás zenekar nem vallja ezt be, mert félnek a támadásoktól”

0817dinoKedvezőek az első visszajelzések a Fear Factory új lemezére, a Genexusra. Dino Cazares gitáros egy friss interjúban most azt is elárulta, miért nem Gene Hoglan dobolt a legutóbbi lemezen.

„A helyzet az, hogy valójában Gene-nel akartuk elkészíteni a The Industrialistet, de nem mentek túl jól a tárgyalások", mondta Dino a Metal Waninak, amikor Gene Hoglan legutóbbi nyilatkozatairól kérdezték. „Annyi pénzt akart, amennyi számunkra túl sok, amennyit nem engedhetünk meg magunknak. És ennyi itt a lényeg. Ez üzlet. Inkább a Testamentet választotta, mi pedig ott maradtunk dobos nélkül, és végül dobgépet használtunk. És ettől a lemezből nem fogyott sem több, sem kevesebb, mint a Mechanize-ból. A Genexus viszont a jelek szerint nagyon jól fut majd."

Dino persze tisztában van vele, hogy a The Industrialist dobgéphasználata sokaknak szúrta a szemét. „Ma is úgy érezzük, hogy az egy jó album volt. A dobgépet persze egy csomóan kritizálták, viszont ez amolyan képmutató magatartás: a Fear Factory mindig is a technológiáról írt, ez a zenekar így működik, erről szól, és arról énekel, merre tart a világ a jövőben. És tudod mit? Rengetegen ma is dobgépet használnak, csak egy rakás zenekar nem vallja ezt be, mert félnek a támadásoktól. De ma már akkor is minden komputerizált, és egy dobprogram nem kizárólag arra jó, hogy demókat készíts vele a hálószobádban. És a jövő igenis erre halad. Egy csomó zenekarnak nem telik arra, hogy kifizesse a stúdiódobosokat, sőt, sokaknak már magára a stúdiózásra sem futja. Így aztán a próbateremben veszik fel a lemezt, mert ehhez viszont adottak a technológiai feltételek. Már most is itt tartunk, és a jövő csak még inkább erről szól majd. Remélem, hogy az én életemben még nem jutunk el addig, hogy már zenésznek lenni is elavult legyen. Mert ha ma elmész mondjuk egy koncertre, annyit látsz, hogy ott egy csávó, aki megnyomja a play gombot a laptopján, és tízezer ember vadul meg egyből úgy, hogy csak ő van fent a színpadon. Az EDM bulikon például mindenütt ez megy. És ebben van a sok pénz. Arról is sokat énekeltünk hosszú éveken át, miként válnak idejétmúlttá a dolgok, még egy Obsolete című albumunk is volt: ahogy az emberek munkája, maga az ember is elavult lesz. Mindannyian tudjuk, hogy a zenében is óriási változás közeleg, és csak reménykedni tudunk benne, hogy maga a zenész nem válik elavulttá..."

 

Hozzászólások 

 
#45 RobertThorn 2015-08-20 07:41
"Enyhén kevered a takjelet a dobgéppel."
A takjelet kibocsátó eszköz alapja valójában egy szörnyen bután 'programozható' dobgép, ami akusztikus dobhangmintautá nzatok helyett csipogást vagy kattogást ad ki.

"..szerintem soha nem lesz ez a jövő ebben a formában mert az egyik egy zsigeri, azonnali, a másik meg egy túlbonyolitott, sok plusz lépéses folyamat "
Ma perpillanat már adottak a lehetőségek ahhoz, hogy olyan ember is tudjon zeneileg kiteljesedni, alkotni, aki a hangszeres zenéléshez nem ért, vagy sajnálatosan ügyetlen - de ettől még az ötlete, indítéka, az agya és a tehetsége, hogy kitaláljon dallamokat megvan hozzá. És ebben szerintem semmi rossz nincs.
Namármost egy hangszeres zenésznek valóban az a zsigeri és azonnali, hogy bemegy a próbaterembe, kézbeveszi a hangszerét, és játszik rajta, amikor neki valami ötlet eszébe jut. Aki meg nem ilyen, annak meg pont a hangszeres játék megtanulása, megfelelő zenekartagok összekajtatása, azok stílusának kiismerése, stb. az, ami túlbonyolított és rengeteg felesleges lépést -tartalmaz számára, neki az a zsigeri és azonnali, ha a saját eszközét (dobgép, DAW) használja.

"A dobos egy banda lelke. Kezdj el Rusht hallgatni, aztán rájössz miről beszélünk"
Már elnézést, de ilyen bújtatott ingyenreklámot én is tudok mondani a magam érvei mellett: A _zeneszerző_ egy banda lelke. Kezdj el Shpongle-t hallgatni, aztán rájössz miről beszélek.

"A dobos karaktere, tempójának lüktetése megmarad a takjel mellett is, kivéve persze, ha utána agyon editálják a sávjait. "
De agyon fogják editálni. Mert egyszerűen ilyen ma a profinak nevezett zenei közeg (tehát nem amatőr zenészekről van most szó, hanem stúdiózenészekr ől, akik a szakmájuk krémjei) - hozzáteszem, ez a része nekem se szimpatikus, mert a vég nélküli editálás tényleg kiöli az emberiességet egy felvételből. De hazudnék magamnak, ha nem akarom észrevenni, hogy milyen irányba halad a jövő. Erről beszél Dino is a cikkben.
Idézet
 
 
+3 #44 queensryche999 2015-08-19 20:06
Huh, jól túlrágtátok ezt a gittet. :)

Idézet - saszi:
Amúgy a takjel nem azt a célt szolgálja, jogy gépi pontossággal dobolj. Csupan, hogy tartsd a sebességet. Ne gyorsulj, lassulj be.


Na, ezt a hozzászólást kerestem. A dobos karaktere, tempójának lüktetése megmarad a takjel mellett is, kivéve persze, ha utána agyon editálják a sávjait. Ettől nem lesz gép, de pl. nem szimultán, hanem hangszerenkénti felvételnél elengedhetetlen , ugyanis a hangmérnök sem mazochista és a zenekar sem azért fizet neki, hogy naphosszat dobot editáljon.

Idézet - RobertThorn:
Aztán amikor a régi módszer zenészei azt látják, hogy nebazmegmár, ezek így 'rockerkednek', mégis sikeresek, akkor majd először kicsit fintorogva majd később mindenféle komment nélkül állnak át a zenekészítés új vizeire, mert a sikeresség nagy úr. Nyilván persze nem mindenki teszi ezt, de szép lassan majd megnő a számuk az ilyen szóló/műrockzenekarok nak.


Lesznek ilyenek, de a zenélés értéke szerintem még az unokáink életében sem fog odáig devalválódni, hogy ne maradjanak szép számmal valódi zenészek. A hangszereik könnyen lehet, hogy már nem fából fognak készülni, az elektronika is modernebb lesz, könnyebb lesz vele pontosabban játszani, de helyettük az sem fog zenélni. :)

Ez kábé olyan mintha azt mondanám, hogy 30 év múlva már nem lesz divat kimenni a partra horgászni, hanem egy robot gurul be helyettünk a vízbe, fogja ki a halat, majd még meg is süti nekünk. Le-he-tet-len. Nagyobb léptékben gondolkozva persze sok minden elképzelhető. Maga az ember is folyamatosan alakul-változik. 2000-3000 év múlva fizikailag-biológiailag sem leszünk ugyanazok mint ma, mert az evolúció folyamatos.
Idézet
 
 
#43 saszi 2015-08-19 18:07
[quote name="RobertThorn"]
Amúgy a takjel nem azt a célt szolgálja, jogy gépi pontossággal dobolj. Csupan, hogy tarzsd a sebességet. Ne gyorsulj, lassulj be. Mi anno azért hasznéltuk, mert élöben hajlamosak voltunk mindent gyorsan játszani
Idézet
 
 
#42 drughi 2015-08-19 17:39
Idézet - RobertThorn:
Aztán amikor a régi módszer zenészei azt látják, hogy nebazmegmár, ezek így 'rockerkednek', mégis sikeresek, akkor majd először kicsit fintorogva majd később mindenféle komment nélkül állnak át a zenekészítés új vizeire, mert a sikeresség nagy úr. Nyilván persze nem mindenki teszi ezt, de szép lassan majd megnő a számuk az ilyen szóló/műrockzenekarok nak.

Az a baj hogy amit te irsz az nagyon kevés zenére illeszthető rá az élőzenében. Sludge, poszt rock/metál, jazz és még milliónyi stilus van amit soha nem fogsz laptoppal a szinpadon előadni.
Idézet
 
 
#41 RobertThorn 2015-08-19 17:22
Én csak arra akarok kilyukadni, hogy az az állapot, amit a mainstream/pop zenében látunk, mint például:
- hogy ma nyári fesztivál sikeresen és nyereségesen tud úgy lemenni, hogy a főattrakciók rendre egy szem iMac-kel állnak ki 'előadni', és már az se feltétel, hogy végig a gép mögött álljanak, mert akár nyugodtan dobálhatnak tortákat a közönségbe meg hasonlók, és irdatlan mennyiségű pénzeket tudnak ezért felmarkolni...
- hogy a ma sikeres popzenék jelentős részének felvételéhez semmilyen akusztikus hangszert már nem használnak, mert nincs is szükség rá, mert az énekszimuláción kívül szinte már _mindenre_ van normális plugin, vsti, s ezek közül egyre több az, amik ma már tényleg az eredeti hangszerekkel megtévesztő hangot tudnak produkálni, meg úgy en bloc maga az egész felvétel otthon, kényelmesen a nappaliban is előállítható...
- hogy kiadóval se muszáj ma már szarakodni, mert egy közösségi oldalra feltöltött video/flac simán eljut ahhoz, akit ez érdekelhet, ráadásul perceken belül a világ másik felére is...
..nehogy azt gondoljátok, hogy ezek a dolgok nem fognak hatással lenni az olyan stílusokra, mint mondjuk a rock/metál. Felnő szépen majd az évek során egy generáció, ami azt fogja látni, hogy az általa ismert zenék mondjuk felét a fenti módszerekhez hasonlóan állítanak és adnak elő, és ezeket az elveket fogják akaratlanul is átvinni a többi olyan stílusba is, ami ma még nem így készül. Közönség lesz rá, mert elsősorban a saját generációjuknak fog készülni a másfajta rockzene.
Aztán amikor a régi módszer zenészei azt látják, hogy nebazmegmár, ezek így 'rockerkednek', mégis sikeresek, akkor majd először kicsit fintorogva majd később mindenféle komment nélkül állnak át a zenekészítés új vizeire, mert a sikeresség nagy úr. Nyilván persze nem mindenki teszi ezt, de szép lassan majd megnő a számuk az ilyen szóló/műrockzenekarok nak.
Aztán hogy ez jó lesz e nekünk vagy sem, azt még nem tudni.
Idézet
 
 
#40 saszi 2015-08-19 17:15
Idézet - RobertThorn:
saszi:
1
Még Mr. Atomóra Gene Hoglan is felveszi a fülest, ha tudja, hogy szalagról jövő részek alá kell dobolnia, de ha Neil Peartnak is ez lenne az aktuális feladat, akkor ő is szolgai alázattal követné a fülébe vezetett csipogást.
2. "Semmi emberi, művészi nincs benne". Valóban semmi emberi nincs benne, de hogy művészi e vagy sem, azt egyes egyedül az határozza meg, hogy ötletes e a dobtéma, amit hallasz, meghökkensz e rajta, valami érdekesen váratlant hallasz e vagy sem, vagy netán pont oda illik e vagy sem. Ha ez teljesül, onnantól fogva - a zene szempontjából figyelve - sokadrangú kérdés, hogy azt ember vagy gép adja e elő.

Enyhén kevered a takjelet a dobgéppel. Az egyik segítség , a másik meg felvan játszva a zenész helyett. A te logikád alapján a gitár is mehet nyugodtan lejátszóról, mennyivel könnyebb úgy az énekesnek. A dobos egy banda lelke. Kezdj el Rusht hallgatni, aztán rájössz miről beszélünk. Esetleg csak zenélj
Idézet
 
 
#39 drughi 2015-08-19 16:50
Idézet - RobertThorn:
"A jammelés lényege hogy spontán témák egymásutánja hozza el EGYSZERCSAK az áhitott "jótémát", mint dob, mint gitár, mint stb szempotjából. Lehet hogy második témára lehet hogy 3 perc után."

Amit én írtam az is jammeléssel kezdődik, majd dalírássá alakul (mert az esetek egy jó részében ezért jammelnek), annyi a különbség, hogy dobgéppel mindezt egy személy is tudja űzni.

"A dobpörgetések is képesek gitártémát szülni, ugyanis a dobos nem a zenész legjobb bartája hanem oda vissza hatnak egymásra."

Ez is így van. Az egyszemélyes jammelésnél ilyenkor csinálja azt a gitáros, hogy ha eleget hallott egy dobtémát, akkor átkattint pl. a ''rock_medium_tem po_beat_49_long ' vagy a 'drumfill_25_blu esrock' fájlra. Pontosan ugyanazt az eredményt kapja mintha a hús-vér dobos haverja váltana témát.

Nem értem, hogy miért nem akarod észrevenni, hogy amit te írsz, meg amit én, az valójában pontosan ugyanarról a folyamatról szól, csak az alkalmazott eszközben különböznek.
És igen, most a hús-vér dobos az eszköznek minősül, mert ugyan tényleg van nagy ritkán pár olyan igazán emlékezetes alkotás, aminek az alapja egy ritmikai ötlet, de inkább az az érvényes, hogy a GITÁROS fogja a dal-jelleget hozzáadni a dalhoz, lévén a gitár dallamhangszer, míg a dob nem, így a dobos ilyenkor inkább asszisztálni szokott, mint vezetni.

Kezd kicsit túlragozottá válni a téma és már sok szemszög keveredik, abból meg sok jó nem sülhet ki. :) Valóban ugyanarról beszélünk, szóval maradjunk annyiban hogy szerintem soha nem lesz ez a jövő ebben a formában mert az egyik egy zsigeri, azonnali, a másik meg egy túlbonyolitott, sok plusz lépéses folyamat (már a fenti példádban) ráadásul a veleje hiányzik az egésznek. Amíg nem lesz mesterséges hyperintelligen cia addig esélytelen hogy váltás legyen. Szerintem. ;)
Idézet
 
 
+1 #38 RobertThorn 2015-08-19 16:34
A klasszikus zenét meg azért hoztam fel, hogy rávilágítsak, hogy a takjel használata cseppet sem a modern, kütyükkel teli kényelmes de mégis bonyolult időszak találmánya.
Valami okból csak meglátták a fantáziát ebben kétszáz éve, hogy elkezdték használni, és nem átkozták ki a világból egy hét alatt.
Ahol meg a mai zene tart (beleértve a tömegízlést is) az sem véletlen, minden zenei stílusnak megvan a maga előzménye vagy oka, amiért az ki- illetve olyanná alakult, amilyen. Ezért is összetett téma ez.
Idézet
 
 
+1 #37 RobertThorn 2015-08-19 16:14
"A jammelés lényege hogy spontán témák egymásutánja hozza el EGYSZERCSAK az áhitott "jótémát", mint dob, mint gitár, mint stb szempotjából. Lehet hogy második témára lehet hogy 3 perc után."

Amit én írtam az is jammeléssel kezdődik, majd dalírássá alakul (mert az esetek egy jó részében ezért jammelnek), annyi a különbség, hogy dobgéppel mindezt egy személy is tudja űzni.

"A dobpörgetések is képesek gitártémát szülni, ugyanis a dobos nem a zenész legjobb bartája hanem oda vissza hatnak egymásra."

Ez is így van. Az egyszemélyes jammelésnél ilyenkor csinálja azt a gitáros, hogy ha eleget hallott egy dobtémát, akkor átkattint pl. a ''rock_medium_tem po_beat_49_long ' vagy a 'drumfill_25_blu esrock' fájlra. Pontosan ugyanazt az eredményt kapja mintha a hús-vér dobos haverja váltana témát.

Nem értem, hogy miért nem akarod észrevenni, hogy amit te írsz, meg amit én, az valójában pontosan ugyanarról a folyamatról szól, csak az alkalmazott eszközben különböznek.
És igen, most a hús-vér dobos az eszköznek minősül, mert ugyan tényleg van nagy ritkán pár olyan igazán emlékezetes alkotás, aminek az alapja egy ritmikai ötlet, de inkább az az érvényes, hogy a GITÁROS fogja a dal-jelleget hozzáadni a dalhoz, lévén a gitár dallamhangszer, míg a dob nem, így a dobos ilyenkor inkább asszisztálni szokott, mint vezetni.
Idézet
 
 
+1 #36 drughi 2015-08-19 15:50
Idézet - RobertThorn:
Dobgéppel jammelés: fogja a gitáros, ír a dobgépbe egy végtelenül egyszerű dobtémát, vagy mindjárt egyenesen fogja és betölti a sound libraryból a 'rock_medium_tem po_beat_27_long ' (vagy ehhez hasonló) nevű fájlt. Előveszi a gitárját, elkezd rajta próbálgatni ilyen olyan akkordokat, aztán mondjuk jön az isteni szikra, kidolgozza a gitártémát, majd fogja és a dobtémát HOZZÁIGAZÍTJA az ötletéhez. Innentől fogva a jammelés mint olyan véget ér, és ötletekkel/koncepciókkal a fejében folytatja a dal írását. Az meg már inkább tervezés, mint lélekből jövő jammelés.
A dobpörgetések kidolgozása meg a leg-leg-leg-leg-legutolsó dolog, amivel a gitáros foglalkozik.
Így.

És igen, kényelmes módszer. Pontosan emiatt van meg az az esély, hogy ez standarddá válhat, mert pöcsölni ki szeret egy olyan tevékenységgel, amit kényelmesen is megcsinálhat?

Erre csak azt mondom hogy a zeneirás nem egy ipari folyamat. :) Ráadásul amit irsz az inkább dalirás mint jammelés...A jammelés lényege hogy spontán témák egymásutánja hozza el EGYSZERCSAK az áhitott "jótémát", mint dob, mint gitár, mint stb szempotjából. Lehet hogy második témára lehet hogy 3 perc után. A dobpörgetések is képesek gitártémát szülni, ugyanis a dobos nem a zenész legjobb bartája hanem oda vissza hatnak egymásra. Zenélj egyszer közösen valakivel, komolyan.
Nem fog standardé válni mert akkor mindenhonnan gépzene szólna, az élő hangzást soha nem fogod leváltani. Ez nem a kényelemről meg a pöcsölésről hanem a ZENÉRŐL szól. :) A dobgép csak megkönnyit egy folyamatot.
Idézet
 
 
#35 drughi 2015-08-19 15:41
Idézet - RobertThorn:
"Az emberi pontatlanság az egyik lelke a zenének"
Ez tényleg így van, ezt nem is vitatom.
...
.

De, Sandoval mester takjel nélkül játszott fel minden lemezt. Illetve a Dominationt asszem nem de az nem is tetszett emiatt Treynek, ugyanis az ő külön koncepciója ez hogy természetesebbe n szóljanak.
A klasszikus zenét idecitálni szerintem hülyeség, az egy teljesen más müfaj, más igényekkel. Ott eleve ~20-60 zenészt kell összefogni, nem lehet csak úgy jammelgetni. :) A konkrét metronom értékkel semmi baj nincsen, ma is megadják a bmpet de nem csak hasraütés szerüen, pl Meshuék. Studio reportban mondta Haake mester hogy mennyit szoktak szorakozni hogy egy-egy téma milyen bpmet kapjon. Erre irtam lentebb hogy ha a produkcio ugy kivánja akkor a dobos viszi a takjelet koncertre de amugy a zenekarok legnagyobb része anélkül játszik a bulin. És legtöbbször kicsit gyorsabb/lassabb is. :)
És hogy mi a mai tömegigény azt inkább ne firtassuk. Létrejött a gépzene, én is szeretem a goát, dnb-t mert az elektronikus zenének is van egy sajátos hangulata de a válasz kimerül annyiban hogy valaki nem értő füllel (tucatpop) vagy más indittatásból hallgat zenét. Ez egyszerüen a zenében kialakult helyzet. Könnyen előállitható, könnyebben szinpadra vihető, stb. Ez már összetetteb téma. Az emberek nagy része nem érti a zenét csak hallgatja, annak egyébként épp tökmindegy hogy milyen alap szól, az élő zenét is elhallgatja ha a kedvenc énekesnője/énekese vernyákol rajta.
Idézet
 
 
#34 RobertThorn 2015-08-19 15:23
Dobgéppel jammelés: fogja a gitáros, ír a dobgépbe egy végtelenül egyszerű dobtémát, vagy mindjárt egyenesen fogja és betölti a sound libraryból a 'rock_medium_tem po_beat_27_long ' (vagy ehhez hasonló) nevű fájlt. Előveszi a gitárját, elkezd rajta próbálgatni ilyen olyan akkordokat, aztán mondjuk jön az isteni szikra, kidolgozza a gitártémát, majd fogja és a dobtémát HOZZÁIGAZÍTJA az ötletéhez. Innentől fogva a jammelés mint olyan véget ér, és ötletekkel/koncepciókkal a fejében folytatja a dal írását. Az meg már inkább tervezés, mint lélekből jövő jammelés.
A dobpörgetések kidolgozása meg a leg-leg-leg-leg-legutolsó dolog, amivel a gitáros foglalkozik.
Így.

És igen, kényelmes módszer. Pontosan emiatt van meg az az esély, hogy ez standarddá válhat, mert pöcsölni ki szeret egy olyan tevékenységgel, amit kényelmesen is megcsinálhat?
Idézet
 
 
#33 RobertThorn 2015-08-19 15:12
"Az emberi pontatlanság az egyik lelke a zenének"
Ez tényleg így van, ezt nem is vitatom.

Csak azt mondjátok már meg, hogy akkor mégis mi a lópikuláért alakult ki az igény a gépekkel előadott zenékre?
Miért olyan a mai zenei élet (élén a popzenével, mint a legnagyobb réteget lefedő stílussal - csak hogy éreztessem, hogy mennyire nem szűk az a réteg, aminek tökmindegy hogy él e a dobos vagy sem), hogy a zenék legnagyobb részét valamiért mégiscsak gépek segítségével/közreműködéséve l állítják elő?

Miért gondolta úgy Beethoven, miért látott benne fantáziát, hogy az 1800-as évek elején (!!!) konkrét metronómértéket adjon meg a műveihez? Ha egyszer ezzel pont a lélek egy részét öli ki a zenéből.. Nos?

A Morbid Angelhez:
https://www.youtube.com/watch?v=jmQMQbHdlzM
Szerintetek mit hallgathat abban a fülesben? Miért szükséges az neki? Hát ő egy eszméletlenül profi dobos, simán el kéne boldogulnia anélkül is. Oszt mégis ott van a fülén. Gyanítom Commando se kizárólag a saját vérkeringésére bízta a tempótartást, ha leült gyakorolni vagy lemezt felvenni.
Idézet
 
 
+2 #32 drughi 2015-08-19 14:54
Idézet - RobertThorn:
.

1. Oké, probálj meg dobgéppel jammeléssel számot irni. Kurva sok zenekar ir ugyanis igy számot. Azért irnak otthon dobgéppel számot mert könnyen elérhető, nem kell megmozdulnia, még a gépből sem kell kihuznia a gitárját. Szimpla kényelmi funkció. Az is egy oltári nagy hülyeség hogy akkor is dobgépre probál a zenekar amikor a dobos fülébe megy a takjel... Nem tudom miből gondolod ezt, talán zenélni kéne elöbb mielött ilyeneket irsz. Az hogy valaki takjelre játszik koncerten az egyrszét lehet egyéni kényelmi ok vagy pedig a produkcio kivánja meg, megsúgom hogy egyelőre a dobosok kibaszott nagy része takjel nélkül koncertezik. Az hogy valaki él a modern technologia adta lehetőségekkel az nem egy tendenciát jelent a dobosok eltünése felé. :)
2. Egy kurvajól megirt dobtéma pontosan feleannyira szól jól dogépen mintha egy élő dobon hallod. És azért tegyük hozzá, előre soha nem fogsz beleprogramozni egy spontán fillt ami az adott helyzetben, adott buli hangulatában üt egy óriásit. ;)
Idézet
 
 
+3 #31 drughi 2015-08-19 14:37
Idézet - RobertThorn:
És kedves saszi, félre ne érts: attól nem lesz rossz egy zene, hogy nem gépi pontosságú (nekem is nagyonnagyon sok olyan kedvenc zeném van, ami hírből se ismerheti a takjelet), de amíg a profi zenélésben, főleg stúdiókban (de akár élő fellépéseknél is) 100ból 97 produkciót metronómmal vesznek fel/adnak elő, addig a 'dinamika' meg a 'kezében lélegzik minden ütés' című dolgok nem lesznek fontosabbak a pontosságnál.
Márpedig pontosságban mindig a gép fog győzni, és az általam említett lassú folyamat pont arról szól, hogy hogyan fogják szépen lassan, zenei stílusról-zenei stílusra kiiktatni egy olyan posztról az emberi tényezőt, ahol igazából sosem volt annyira igazán jelentősen fontos hogy az ott legyen.
Ha fontos lett volna, akkor már a Kraftwerknél kezdve kapásból kigyomlálták volna ezt az egész géppel zenélés dolgot a szakmából. De mint láthatod, nem így történt, talán nem is véletlenül.

Te valamit nagyon félreértesz. A pontosság miért lenne fontosabb az emberi tényezőnél (dinamizmus, érzés)? Zenész oldalról: az pont arra van kitalálva hogy ne essen szét a dobos még ha nem is hajlamos rá és az emberi tényező kordában maradjon. Technikai oldalról: a régi analóg módszerek közt teljesen felesleges lett volna a takjel (kvázi), pont a modern studiotechnológ ia miatt van takjel. Amikor millió kütyü meg szirszar áll rendelkezésre hogy beleturkálj a felvételbe akkor fontos a pontosság, ezért használnak a profi zenészek is takjelet. De te simán bemehetsz felvenni egy lemezt takjel nélkül is (lásd Morbid Angel) csak az már annyira nem bevett, mert azért tegyük hozzá ez részben "kötelező" is ma már. Egyszerüen a modern technika hozománya nem pedig az elgépesedés felé vezető ut egyik állomása, lol. Csak egy szűk réteg lesz kiváncsi arra az atomóra pontosságú zenére amiről te beszélsz (van ilyen réteg?), az emberi pontatlanság az egyik lelke a zenének.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.