Shock!

január 07.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Dream Theater: Quarantième - Live à Paris

dreamtheater_cMár akkor is tudtuk, hogy csak idő kérdése, amíg meggondolja magát, és visszatér az általa is alapított zenekarba, amikor Mike Portnoy lelépett a progmetál-istenek közül. Miután John Petrucci legújabb szólóalbumán is vendégszerepelt a dobosfenomén, és a Terminal Velocityn újabb jelét adta a napnál is világosabb szimbiózisnak, csak még egyértelműbbé vált a dolog. Azóta pedig már megjelent az álmos, alvásos, alvászavaros tematikát laza koncepcióval körüljáró, zseniális visszatérő lemez, a Parasomnia is. A zenekar persze addig üti a vasat, amíg meleg, így gyorsan itt is van egy tripla koncertlemez Franciaországból, a negyvenéves jubileumi turnéról, a címe is negyvenediket jelent franciául. Az átfogó jubilálást komolyan is gondolták, minden korból akad itt legalább egy csipetnyi.

megjelenés:
2025
kiadó:
InsideOut / Sony Music
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 43 Szavazat )

Aktívan emlékszem a YouTube-on közzétett dobosválogatós és -meghallgatásos videókra, amelyeket az összes jelölttel forgattak, és nehezemre esik elhinni, hogy annak is már tizenöt éve. De 2020-ban nyilvánvalóvá vált: a Terminal Velocity alapján egyre biztosabb voltam, hogy ami idő kérdése, az előbb-utóbb úgyis megtörténik. Így jöjjön be minden jóslatom, mivel e tizenöt év után megszületett ugye a fentebb említett, nagyon erős visszatérő lemez Mike Portnoyjal, az új jubileumi bulin pedig nagyon odateszi magát a zenekar, ahogy szokták.

Szerencsére jól el vagyunk látva koncertlemezekkel, még gigantikus méretűből is jutott pár, a Dream koncertteljesíménye az egyetemes metálszíntér egyik legjobban dokumentált szelete, és felvételre is az egyik leginkább érdemes. Abba meg még belegondolni is szédítő, hogy négy évtizedes egy ekkora intézmény... Más kérdés, hogy mindezt a Majesty-időktől számolják, de miért is ne tennék? A debütlemez is harminchét lesz idén, szóval ez itt egy veterán banda, amelyik szívesen futja (jutalom)köreit, és épp a közmondásos változatosság miatt sem hatnak mókuskeréknek az ilyen körök. Egyik legerősebb oldaluk épp a nagyon sokat variált szett, és ez a tizenkilenc számos műsor is önmagáért beszél. Nem is lehetett volna impozánsabban megünnepelni Portnoy visszatérését. Így most kaptunk (megint) egy hibátlan koncertlemezt, rajta egy 167 perces best of műsorral.

A Quarantième - Live à Paris határozottan a nagyon jól sikerült koncertek közül való setlisten túl is, mivel amellett, hogy a teljes pályafutásból megidéznek rajta ikonikus pillanatokat, villantós, slágeres, súlyos, modern, balladisztikus éle egyaránt van a nyilvánvaló dallamos és technikás alap mellett. A dalválogatás reprezentatív: saját lábon is megáll minden szám, így a Dream Theater teljes karrierjének kiváló jellemzését adja az anyag. A hangzás is sokat segít, és autentikus is, mivel ahányszor csak láttam a Dreamet, minden alkalommal lemezminőségben szólaltak meg. Talán James LaBrie vokáljára segítettek rá a keveréskor, de egyrészt nem vagyok LaBrie-tagadó sem, meg alapjában véve is jó élő énekesnek tartom, de a teljesítmény hibátlansága azért felvet néhány kérdést. Több szót nem is pazarolnék erre, mindenki a helyén van, és úgy teljesít, ahogy kell, ez pedig megsüvegelendő. Ilyen szintű zenészeknél persze abszolút nem meglepetés ez.

Örvendetes, hogy a Mangini-éveket is képviseli valami (This Is The Life, Barstool Warrior) – jól van ez így. A sok szempontból megbukott The Astonishingről persze semmi sincs itt, és az A View From The Top Of The Worldről is elviseltem volna egy vaskosabb metszetet, mivel a legjobb Mangini-korszakos albumnak tartom, de a várható cserélődési ütemet figyelembe véve lehet, legközelebb lesz majd valami komolyabb innen is. A dalokat külön nem elemezném ki, mindenki ismeri őket, aki a háromórás lemez meghallgatására vetemedik. Az viszont nagyon tetszik, hogy van egy szép íve a szettnek, amelyet két felvonás formájában különítenek el. A Scenes-szemelvényekkel kezdenek (Metropolis, Overture, Strange Déja Vu), aztán kibökik az ember szemét a panterás riffel támadó The Mirrorral, a középkorszak egyik üdvös maradványa a Panic Attack a nagyszerű kórussal, de a méltatlanul alulértékelt, szokásosnál lazább, dallamosabb Fallingról is ideválogatták a hosszabbított felvezetővel ellátott Hollow Years hidegrázós balladáját. Ami még többet ér(ne) nálam: az idei turnén előkerült a Peruvian Skies is, én legalábbis láttam, de most lemaradt. A lazítás után átmennek a groove-os Metallica-szekcióba a Constant Motionnel és az As I Ammel, amely a saját slágerek közül is a legnagyobbak közé tartozik. Közben alig telt el kilenc szám, és ez bizony már egy óra, az első felvonás. Elég szép utat jártunk be, de alig melegedtünk be.

Az Orchestral Overture című nagyzenekari átkötőben megjelenik az Ytse Jam főtémája (helló, debütlemez), az elején azt hittem, ez az egyetlen érdeme, de apránként-lemezenként megidéznek egy-egy számot időrendi sorrendben, érdemes nagyon figyelni, hogy melyeket. Ebből fejlődik ki az újkor egyik mesterműve. Eléggé meglepő, hogy a Parasomniáról csak a hibátlan Night Terror került fel ide, de már ahogy elkezdődik a monumentális, már-már gótikus szintivel, az is instant libabőr. Legnagyobb kedvencem, az Images And Words is szerepet kap újra, szépen szétszórták innen a legnagyobbakat, az elejére, végére és a közepére is jut belőle: az Under A Glass Moon az új lemez slágere után sem üt kisebbet. A közvetkező nagy csúcspont meg a Stream Of Consciousness instrumentális gitár- és szintiorgiája: minden nagy koncertalbumon helyet kap egy-két villantós instrumentális, ahol mindenki számára világos, hogy ez itt, kérem szépen, a kor ELP-je és Yese. Mert bizony mi más lehetne a legünnepeltebb progbanda, amelynek minden tagja virtuóz a saját hangszerén, és folyamatosan legendás koncerteket ad a világ összes pontján? A végére is tartogatnak meglepetést, ugyanis a tavaly húszéves Octavariumról is felcsendül a 24 perces címadó egészben (volt már ugye Panic Attack és a medley-ben is megidézték a Sacrificed Sonst) – szépen megadják a módját a kisebb jubileumnak is. Az ilyesmi sem idegen tőlük, én az A Change Of Seasonst is hallottam tőlük már élőben, méghozzá szintén ráadásnótaként.

A zárással is tutibiztosra mennek, ugyanis a Scenes legnagyobbjai közül a Home is elhangzik teljes valójában, vaskos toolos groove-jaival, de utána a The Spirit Carries On dallamaitól is elcsuklik az ember hangja hallgatás közben is. Az i-re pedig egy ezredszerre eljátszott és mégsem unalomig ismételt Pull Me Under teszi fel a pontot. Nem győzöm eleget emlegetni, hogy volt idő bizony, amikor olyasmi is terjedt róla, hogy a közelmúltban megboldogult és előtte emberek életét és ízlését nagyban formáló MTV-n ez volt minden idők legtöbbet játszott klipje. Ez nyilvánvalóan nincs így, de maga a tény, hogy ilyesmi felmerül, jól jelzi, hogy micsoda dalkolosszusról van szó.

Ki lehetne térni arra is, hogy LaBrie kicsit negédes átkötéső szövegei nem mindig természetesek, de most őszintén, ki hallgat koncertlemezt a felkonferálásokért? Mint írtam, gyanús, hogy van az éneken egy kis utómunka, de hát hol nincs? Ugyanakkor meg nem érzek szakadékot a valódi élő fellépéseik és e koncertfelvétel között, és az vesse rájuk az első követ, aki igen. A végkövetkeztetés egyszerű: ha szereted a Dream Theatert vagy az ízléses és virtuóz zenészi teljesítményeket, és nem tűnik soknak a maratoni játékidő sem, akkor Boston másik legnagyobb rockzenekarának nyelvén szólva: just push play!

 

Hozzászólások 

 
#13 Draveczki-Ury Ádám 2026-01-04 08:30
Idézet - kamikaze:
Az eddig beérkezett olvasói pontok alapján (3 ⃰ 5 pont) úgy látom, hogy aktívabbak a DT-vel szembeni örökös undorkodók. Hogy ez más országok rockzene-hallgatói között is így van-e, azt nem tudom, de kissé olyan tipikus irigy magyar mentalitás tükröződik benne, mint sok más esetben. Nehogy már egy kicsit is jól érezze magát az, aki az átlagnál jobban teljesít, és ezért van a figyelem fókuszában. Hát húzzuk vissza, degradáljuk, ahol tudjuk, még ha itt ilyen pitiáner sunyi módon, névtelen pontozás formájában is. (Nem mintha ez bármit is számítana.).

A világért sem akarnám degradálni a saját pontozómodulunk eredményeit, de szó szerint semmit sem számít. Ez nem egy reprezentatív minta, ráadásul rendkívül alacsony is, méghozzá hagyományosan. Hosszabb távon a kritikák olvasottságához képest jellemzően egyjegyű százalék szokott lenni. Vagyis ugyanúgy nem érdemes belőle általános következtetést levonni, mint ahogy a kommentek számából vagy jellegéből sem egy adott cikk alatt. Elenyésző számú olvasó értékel és kommentel ahhoz képest, hányan olvassák az oldalt.
Idézet
 
 
#12 nikfisz 2026-01-03 23:45
Idézet - kamikaze:
Az eddig beérkezett olvasói pontok alapján (3 ⃰ 5 pont) úgy látom, hogy aktívabbak a DT-vel szembeni örökös undorkodók. Hogy ez más országok rockzene-hallgatói között is így van-e, azt nem tudom, de kissé olyan tipikus irigy magyar mentalitás tükröződik benne, mint sok más esetben. Nehogy már egy kicsit is jól érezze magát az, aki az átlagnál jobban teljesít, és ezért van a figyelem fókuszában. Hát húzzuk vissza, degradáljuk, ahol tudjuk, még ha itt ilyen pitiáner sunyi módon, névtelen pontozás formájában is. (Nem mintha ez bármit is számítana.). Jelen esetben ugyanis semmi nem indokolja a rossz értékelést. Arról persze lehet(ne) elmélkedni/vitatkozni, hogy szükség van-e egy új, sokadik DT koncertlemezre. Ha szigorúan nézzük, nem feltétlenül, mert eléggé jól dokumentált már az eddigi karrierjük. Az indok leginkább Portnoy visszatérése, plusz olyan új dalok lehetnek, melyeket élő felvételen eddig még nem hallottunk tőlük. (Bootleg kiadás most nem számít.). Ennek viszont az anyag nagyjából megfelel, jól is szól, pontosan mutatja, hogy hol tart mostanában a zenekar. A setlist sajnos soha nem lesz tökéletes, ezzel meg kell barátkozni. Hol ez, hol az marad le, illetve érezzük feleslegesnek, másképp szerkesztenénk. Ami visszariaszthat , az inkább a brutál hosszúság, mert ugyan kinek van ideje 3 órát végighallgatni? (Azért a hasonszőrű bandáktól – Fates Warning, Symphony X, Queensryche stb. ‒ szívesen vennék egy-egy ilyen anyagot!). Ezekkel együtt is a lemez ismét egy jó formában lévő csapatot mutat, most kéne lassítani, feltöltődni, egy kicsit visszavonulni. Megvolt az összegzés, jöhet a pihenés. Aztán valamikor majd 2-3 év múlva nekiállni a következő stúdió anyagnak.

Szerintem sokan akik itt pontozták ezt a lemezt - meg sem hallgatták (tisztelet a kivételnek) De véleményem szerint nem "örökös undorkodók" az elkövetők, szimplán réges-rég elengedték ezt a bandát,amit réges-rég szerettek. A régi Mesterművek után nehéz lojálisnak lenni az új albumok vagy az 'ezredik' koncertlemezhez . Persze ez a mentalitás lehet hogy valakinek nem szimpi, de szerintem is néha a kevesebb a több.
Idézet
 
 
#11 Kiraly Laszlo Zoltan 2026-01-03 21:40
Idézet - Montsegur:
Idézet - Kiraly Laszlo Zoltan:
Idézet - nxfn:
Metal Archives-on 10 értékelés után 65%-on áll a legutóbbi nagylemez, biztos annyira zseniális volt? :)

Igen, mert én a saját fülemnek hiszek.

Továbbá ismeretlen zenében sem mérvadó a Metal-Archives semmilyen mértékben. Underground death metal, amit nem ismer "senki" 96% 5 reviewból mert minden fanboy leírja, hogy mekkora broootal stuff és jobb mint a Deicide-dal kevert Nile Angel. Hogyisne. Ráadásul televan olcsó haterekkel az online tér, a M-A meg odavonzza mindet. Ott egy dolog jó, a katalogizáló rendszer, a ki játszott rajta, mikor vették fel, katalógussszám stb stb - reviewszinten feldobhatsz egy pénzérmét is.

Olyan korszakalkotó lemezeknek van 0%-os (vagy nagyon hasonló) és mégis körülrajongott reviewja, mint a Master of Puppets vagy a Dead Heart in a Dead World. Az egy végletekig komolytalan vehetetlen hely. Még a RYM-on is vannak ilyen anomáliák (bizonyos bandák tipikus haternek való célpontok, de ezzel megtanultam együttélni), de azért azt sokkal használhatóbb.


Nagyon köszi a cikked, és ezt a hozzászólást is, teljesen egyetértek ezzel a "saját fülemnek hiszek" hozzáállással :) (Az "új" Dream nekem is nagyon bejön, a Portnoy nélküli lemezeik elmentek mellettem.)

Nekem az második számú iránytű a fülem után a Shock, de ha már így feljött a téma, kíváncsi lennék, Ti melyik rock/metal oldalak véleményeit tartjátok mérvadónak, elfogulatlannak ? Nyilván szem előtt tartva, hogy a művészet mindig szubjektív :) ha nincs meg egy alkotással a kémia, azt szerintem a legjobb lemezkritika se tudja megváltoztatni.

Nekem nagy kedvencem a RYM ratinges rendszere. Kb tudom hol torzít felfelé (tech meg elvont death/black metal, de ott is ki lehet válogatni sok érdekeset a sok felhype-olt közül), hol torzít lefelé: gyűlöli a GNR, Pantera, Dream Theater, Machine Head pakkot, lenézi a nu-metalt, egyszerű death metalt, groove metalt, magasztalja az alter rockot és a hip-hopot. Ez így leírva borzasztóan néz ki, de amikor Zepp, Bowie, Purple, Maiden, Slayer, UFO, Scorpions, Thin Lizzy és ilyen kaliberek vaskosnak mutatkoznak, akkora baj nincs. Ráadásul egy átfogó zenekatalógus, én napi rendszerességge l használom, a rating funkcióját is.

Magyarul keveset olvasok, Hammert sem annyit, mint régen, az Underworldöt jó kezdeményezésne k tartom, meglátjuk, hova fut ki majd.

Inkább éves listákat, meg havi listákat nézegetek (Classic Rock, Kerrang, Loudwire, néha egy kis Angry Metal Guy - de ezek a cikkek is olyan véletlenszerűne k tűnnek) - mindenhol lehet jót találni. És a sok forrás azt hozza, hogy nem maradok le mondjuk az alternatív rock Deep Purple-jéről, akkor sem, ha pl a hard rockra szakosodott forrásom nem is vesz róla tudomást. Apropó, a Pitchfork is olyasmi, aminek a felfogásától irtózom, akkor is ha sok közös kedvencem is van a platformmal. Lehetne erről sokat beszélni, de itt megállok most :)
Idézet
 
 
#10 pussyhunter 2026-01-03 19:56
Remek koncertlemez, bánom, hogy nem mentem a turné magyar állomására, de hát a fránya anyagiak. Megadtam rá a max. pontot, kiválóan szórakoztatm rajta, a közel három óra munka közben így pillanatok alatt elröppent. Mivel engem a zenekar az Octavariummal kapott el, amikor nekimentem ismerkedni velük a diszkrográfia elölről történő hallgatásával, az is sokat nyom nálam a latban, hogy teljes egészében eljátszották. Tetszik ez a lemez.
Idézet
 
 
#9 Montsegur 2026-01-03 19:01
Idézet - Kiraly Laszlo Zoltan:
Idézet - nxfn:
Metal Archives-on 10 értékelés után 65%-on áll a legutóbbi nagylemez, biztos annyira zseniális volt? :)

Igen, mert én a saját fülemnek hiszek.

Továbbá ismeretlen zenében sem mérvadó a Metal-Archives semmilyen mértékben. Underground death metal, amit nem ismer "senki" 96% 5 reviewból mert minden fanboy leírja, hogy mekkora broootal stuff és jobb mint a Deicide-dal kevert Nile Angel. Hogyisne. Ráadásul televan olcsó haterekkel az online tér, a M-A meg odavonzza mindet. Ott egy dolog jó, a katalogizáló rendszer, a ki játszott rajta, mikor vették fel, katalógussszám stb stb - reviewszinten feldobhatsz egy pénzérmét is.

Olyan korszakalkotó lemezeknek van 0%-os (vagy nagyon hasonló) és mégis körülrajongott reviewja, mint a Master of Puppets vagy a Dead Heart in a Dead World. Az egy végletekig komolytalan vehetetlen hely. Még a RYM-on is vannak ilyen anomáliák (bizonyos bandák tipikus haternek való célpontok, de ezzel megtanultam együttélni), de azért azt sokkal használhatóbb.


Nagyon köszi a cikked, és ezt a hozzászólást is, teljesen egyetértek ezzel a "saját fülemnek hiszek" hozzáállással :) (Az "új" Dream nekem is nagyon bejön, a Portnoy nélküli lemezeik elmentek mellettem.)

Nekem az második számú iránytű a fülem után a Shock, de ha már így feljött a téma, kíváncsi lennék, Ti melyik rock/metal oldalak véleményeit tartjátok mérvadónak, elfogulatlannak ? Nyilván szem előtt tartva, hogy a művészet mindig szubjektív :) ha nincs meg egy alkotással a kémia, azt szerintem a legjobb lemezkritika se tudja megváltoztatni.
Idézet
 
 
#8 enricopalazzo 2026-01-03 17:20
A tavaly előtti novemberi(?) koncert nagyon jó volt, de a Parasomnia lemez nekem kevésbé tetszik mint az elődje, Leginkább azért mert szerintem a View-n Petrucci izgalmasabb témákkal állt elő. Ezt a koncert lemezt egyszer hallgattam meg de nem éreztem a bizsergést. Ettől függetlenül ha legközelebb erre járnak biztos megyek.
Idézet
 
 
#7 Kiraly Laszlo Zoltan 2026-01-03 15:03
Idézet - kamikaze:
Az eddig beérkezett olvasói pontok alapján (3 ⃰ 5 pont) úgy látom, hogy aktívabbak a DT-vel szembeni örökös undorkodók. Hogy ez más országok rockzene-hallgatói között is így van-e, azt nem tudom, de kissé olyan tipikus irigy magyar mentalitás tükröződik benne, mint sok más esetben. Nehogy már egy kicsit is jól érezze magát az, aki az átlagnál jobban teljesít, és ezért van a figyelem fókuszában. Hát húzzuk vissza, degradáljuk, ahol tudjuk, még ha itt ilyen pitiáner sunyi módon, névtelen pontozás formájában is. (Nem mintha ez bármit is számítana.). Jelen esetben ugyanis semmi nem indokolja a rossz értékelést. Arról persze lehet(ne) elmélkedni/vitatkozni, hogy szükség van-e egy új, sokadik DT koncertlemezre. Ha szigorúan nézzük, nem feltétlenül, mert eléggé jól dokumentált már az eddigi karrierjük. Az indok leginkább Portnoy visszatérése, plusz olyan új dalok lehetnek, melyeket élő felvételen eddig még nem hallottunk tőlük. (Bootleg kiadás most nem számít.). Ennek viszont az anyag nagyjából megfelel, jól is szól, pontosan mutatja, hogy hol tart mostanában a zenekar. A setlist sajnos soha nem lesz tökéletes, ezzel meg kell barátkozni. Hol ez, hol az marad le, illetve érezzük feleslegesnek, másképp szerkesztenénk. Ami visszariaszthat , az inkább a brutál hosszúság, mert ugyan kinek van ideje 3 órát végighallgatni? (Azért a hasonszőrű bandáktól – Fates Warning, Symphony X, Queensryche stb. ‒ szívesen vennék egy-egy ilyen anyagot!). Ezekkel együtt is a lemez ismét egy jó formában lévő csapatot mutat, most kéne lassítani, feltöltődni, egy kicsit visszavonulni. Megvolt az összegzés, jöhet a pihenés. Aztán valamikor majd 2-3 év múlva nekiállni a következő stúdió anyagnak.

A Fates Warningtól szerintem briliáns a Live Over Europe, dupla CD, majdnem 2 és fél óra, minden lemezről egységesen 2-2 dal, nagyon meg van szerkesztve a szett. A kiadvány is nagyon szép színes, fotók is. Érdemes beszerezni.

A Queensryche-tól pedig ilyen átfogó koncertet nem lehet összerakni, vagy a fene unalmas lesz. Ha meg csak a kiválóságokra szorítkozunk, akkor nagyon elbillen a múlt felé.

A Dream se erőltette a köztes lemezeket nagyon, de sikerült úgy csinálni, hogy jó legyen.
Idézet
 
 
#6 kamikaze 2026-01-03 14:34
Az eddig beérkezett olvasói pontok alapján (3 ⃰ 5 pont) úgy látom, hogy aktívabbak a DT-vel szembeni örökös undorkodók. Hogy ez más országok rockzene-hallgatói között is így van-e, azt nem tudom, de kissé olyan tipikus irigy magyar mentalitás tükröződik benne, mint sok más esetben. Nehogy már egy kicsit is jól érezze magát az, aki az átlagnál jobban teljesít, és ezért van a figyelem fókuszában. Hát húzzuk vissza, degradáljuk, ahol tudjuk, még ha itt ilyen pitiáner sunyi módon, névtelen pontozás formájában is. (Nem mintha ez bármit is számítana.). Jelen esetben ugyanis semmi nem indokolja a rossz értékelést. Arról persze lehet(ne) elmélkedni/vitatkozni, hogy szükség van-e egy új, sokadik DT koncertlemezre. Ha szigorúan nézzük, nem feltétlenül, mert eléggé jól dokumentált már az eddigi karrierjük. Az indok leginkább Portnoy visszatérése, plusz olyan új dalok lehetnek, melyeket élő felvételen eddig még nem hallottunk tőlük. (Bootleg kiadás most nem számít.). Ennek viszont az anyag nagyjából megfelel, jól is szól, pontosan mutatja, hogy hol tart mostanában a zenekar. A setlist sajnos soha nem lesz tökéletes, ezzel meg kell barátkozni. Hol ez, hol az marad le, illetve érezzük feleslegesnek, másképp szerkesztenénk. Ami visszariaszthat , az inkább a brutál hosszúság, mert ugyan kinek van ideje 3 órát végighallgatni? (Azért a hasonszőrű bandáktól – Fates Warning, Symphony X, Queensryche stb. ‒ szívesen vennék egy-egy ilyen anyagot!). Ezekkel együtt is a lemez ismét egy jó formában lévő csapatot mutat, most kéne lassítani, feltöltődni, egy kicsit visszavonulni. Megvolt az összegzés, jöhet a pihenés. Aztán valamikor majd 2-3 év múlva nekiállni a következő stúdió anyagnak.
Idézet
 
 
#5 BB 2026-01-03 13:44
"egyrészt nem vagyok LaBrie-tagadó sem, meg alapjában véve is jó élő énekesnek tartom..."

húha... na, ezt a félmondatot se láttam jönni :D na mindegy, ezt is kipipáltam, jót is nevettem rajta :)
Idézet
 
 
#4 Viking 2026-01-03 12:32
Ami rögtön feltűnt: visszatért a kémia a zenekarba. Oké, Myung és Petrucci talán kicsit mufurcok voltak, de mégis volt valami a színpadon, ami a Mangini érás koncertekből hiányzott - egyébként azokat is szeretem.

A setlist viszont szerintem nem a legszerencséseb b volt, pl rögtön a Metropolis az elején: LaBrie ott szinte elvérzett, míg a kevésbé áriás dalokban korrekt teljesítményt hozott. És sok elhangzott dal szerepelt már más koncertfilmjükö n jobb előadásban. Szóval jöhettek volna most olyanok, amik még nem voltak, és LaBrie sem szenved úgy.

Remélem, lefilmezik vmelyik amerikai koncertet is, mert ott elhangzik a teljes Parasomnia album, no meg a Change of Seasons is.
Idézet
 
 
#3 Kiraly Laszlo Zoltan 2026-01-03 10:59
Idézet - nxfn:
Metal Archives-on 10 értékelés után 65%-on áll a legutóbbi nagylemez, biztos annyira zseniális volt? :)

Igen, mert én a saját fülemnek hiszek.

Továbbá ismeretlen zenében sem mérvadó a Metal-Archives semmilyen mértékben. Underground death metal, amit nem ismer "senki" 96% 5 reviewból mert minden fanboy leírja, hogy mekkora broootal stuff és jobb mint a Deicide-dal kevert Nile Angel. Hogyisne. Ráadásul televan olcsó haterekkel az online tér, a M-A meg odavonzza mindet. Ott egy dolog jó, a katalogizáló rendszer, a ki játszott rajta, mikor vették fel, katalógussszám stb stb - reviewszinten feldobhatsz egy pénzérmét is.

Olyan korszakalkotó lemezeknek van 0%-os (vagy nagyon hasonló) és mégis körülrajongott reviewja, mint a Master of Puppets vagy a Dead Heart in a Dead World. Az egy végletekig komolytalan vehetetlen hely. Még a RYM-on is vannak ilyen anomáliák (bizonyos bandák tipikus haternek való célpontok, de ezzel megtanultam együttélni), de azért azt sokkal használhatóbb.
Idézet
 
 
#2 Viking 2026-01-03 10:50
De jó, hogy írtatok róla! Lennének gondolataim... :)


Coming soon...
Idézet
 
 
#1 nxfn 2026-01-03 10:37
Metal Archives-on 10 értékelés után 65%-on áll a legutóbbi nagylemez, biztos annyira zseniális volt? :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Lillian Axe - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Motörhead - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.