Shock!

április 26.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Death DTA, Obscura - Budapest, 2016. április 6.

0414death4Két évvel ezelőtt egy kiváló, ámde nyúlfarknyi koncerten már minden érdeklődő kaphatott némi kis ízelítőt a Death-élményből, az az este azonban rövidített programja miatt hagyott némi keserű szájízt a közönség túlnyomó részében. Mivel ezúttal nem szabadtéri buliról volt szó, nem kellett tartani semmiféle csendrendelettől, így pedig végre azok is igazán alapos merítést kaphattak Chuck Schuldiner életművéből, akik azóta sem tudták elcsípni az Európában elég komoly rotációban pörgő tribute csapatot. (K.G.)

A zseniálisan sikerült bécsi buli után nem volt kérdés (számomra), hogy ez a koncert az év egyik kiemelt metal eseménye lesz itthon (nem csak számomra), és ennek köszönhetően már az Obscura fellépését viszonylag sokan figyelték a relatív korai kezdéskor. Érdekes téma manapság (death) metal körökben, hogy vajon van-e olyan viszonylag fiatal zenekar, amely méltóképp képes továbbvinni Chuck Schuldiner örökségét, és mivel stábunk egy része kimondottan szimpatizál a német zenekarral, valamint tudvalevő, hogy a srácok amúgy is évek óta a DTA körül sertepertélnek, zenéjük meghallgatása előtt is sejtettem, hogy az Obscura valami ilyesmiben gondolkozik. És valóban: ennél deathesebb zenét lényegében a Death óta nem lehetett hallani, ugyanakkor szó sincs másolásról, persze ez Chuck stílusának egyedisége miatt nem is lenne lehetséges. Itt-ott persze egy kis Atheist is befigyel, meg minden más, ami komplex, de nem szükségszerűen elmebeteg death metal.

időpont:
2016. április 6.
helyszín:
Budapest, Barba Negra Music Club
Neked hogy tetszett?
( 11 Szavazat )

Német létükre elég jól elcsípték az amerikai vonalat, és a konferanszok akcentusán kívül semmi nem utalt arra, honnan is jönnek, egyébiránt pedig aranyos, szimpatikus, kissé befelé fordulósan zenélő srácok társaságának látszott a brigád. Nagy forradalmat persze nem csinálnak és nem is fognak (persze a szövegeket éneklő rajongók, pláne a 18-20 éves Death-pólós lány tőlem balra lehet, hogy másképp gondolják), de a mai egészségtelen mennyiségű zenefolyamból így is bőven kitűnnek, szóval érdemes rájuk figyelni a jövőben is, még ha meg is maradnak előzenekar-szinten. Bármelyik zúzós banda előtt szívesen megnézném őket megint. és ezzel nyilván nem vagyok egyedül. (P.V.)

0414obscura1

Már az Obscura is zajos sikert aratott, de mire a The Philosophert felvezető intro hangjai felcsendültek, komolyan érezhető volt a teremben a várakozás feszültsége. Nemhiába, ugyanis Chuck életében sosem járt errefelé, a csapat ázsiója pedig halála óta sem csökkent cseppet sem, sőt. Így ha teltház nem is volt ugyan, a Petőfi Csarnok kihullása után megmaradt legnagyobb rockhelyszínt azért szépen megtöltötte a publikum. A két évvel ezelőtti koncert arra mindenképpen jó volt, hogy megmutassa: amellett, hogy a Death DTA messze a legautentikusabb Death-tribute, ami csak létezhet, tagjai valóban maximális alázattal és igényességgel vezetik elő a klasszikusokat.

A múltkori szeánszhoz képest a felállás jelentősen változott, hiszen a zenekarvezető Steve DiGiorgio, illetve a Chuck helyén álló Max Phelps mellett ezúttal Bobby Koelble pengetett, a dobtémákért pedig egyetlen ütős, mégpedig Gene Hoglan volt felelős. Mindez pedig azt jelenti, hogy kis csalással összejött a Symbolic-felállás, hiszen bár azon a lemezen Kelly Conlon volt a basszusgitáros, 2008-as újrakiadásán DiGiorgio is pengetett néhány dalban. Azt talán mondanom sem kell, hogy a négy figura eszelős nagyot muzsikált: Gene és Steve hihetetlen virtuóz, de ugyanakkor precíz ritmusszekciót alkotnak, a két hathúros pedig hibátlanul hozta a riffeket. Egyedüli negatívumként annyit tudnék csak felhozni, hogy bár a ritmusokkal nem volt gond, Max néhány szólót bizony eléggé döcögősen és kockán játszott. Ebből a szempontból Bobby köröket vert rá, az ő szólói hallatán ugyanis tényleg tátva maradt a szám.

0414death2

A napokban a The Skull- vagy épp a Dirkschneider-buli kapcsán többször is szóba került, hogy lehet bármilyen jó egy banda, ha nem eredeti tagok játszanak bizonyos dalokat, azok bizony soha nem fognak ugyanúgy megszólalni. Bármilyen jók is Udo csapatában a fiatal gitáros-kölkök, és bármennyire is sokat próbált veteránok állnak Eric Wagner mellett, sem a Wartell/Franklin gitárduó, sem pedig Wolf Hoffmann soundját nem lesznek képesek soha reprodukálni. A Death To All esetében azonban épp az a nagy szó, hogy az agy, az egész zenekart megálmodó, irányító és abba életet lehelő Chuck Schuldiner nélkül képesek majdnem tökéletesen hozni azt a Death-hangzást, ami a lemezekről már totálisan a fülünkbe ült. Ebben pedig óriási szerepe van Phelpsnek is, aki a tanítanivaló riffelés mellett vokálisan is remekül hozza Chuck fazonját.

A nagyjából 100-110 percesre hizlalt program így pedig természetesen fele annyinak sem tűnt, és hiába ment végig a csapat a teljes Death-diszkográfián, a buli után még bőven tudtam volna sorolni a kihagyhatatlannak tűnő darabokat. Pedig ezúttal is előkerült személyes kedvencem, a Suicide Machine, meg Flattening Of Emotions, Overactive Imagination és Spirit Crusher is, hogy csak a számomra leginkább katartikus pillanatokat listázzam. Mindemellett több alkalommal is spontán jammelésbe kezdtek a fiúk (Bobby még énekelt is kicsit), amit ilyen kaliberű arcok esetében szintén hatalmas élmény volt figyelni.

0414death3

Bár néhány éve még azt sem gondoltam, hogy valaha hasonló arcok előadásában fogok végigélni egy komplett Death-showt, most már nem vagyok hajlandó ennyivel beérni. Évek óta ígérgetik ugyanis, hogy a Chuck halála miatt befejezetlenül maradt kettes Control Denied, a When Man And Machine Collide is napvilágot lát majd. Amellett, hogy tűkön ülve várom, megjelenése kiváló alkalom lenne arra is, hogy egy hasonló buli keretében a The Fragile Art Of Existence-et is leporolják. Tim Aymar tuti benne lenne, úgysem csinál mostanában semmi különöset. Ha pedig ez a kívánságom mégsem teljesülne, a magam részéről bármikor vevő vagyok egy hasonló tiszteletadó, nosztalgikus, vagy ha úgy tetszik, haknibulira. Legközelebb mondjuk a The Sound Of Perseverance felállásával (ahonnan ugye már sajnos nem egyedül Chuck hiányzik). (K.G.)

0414death1

Fotó: PZsP Photography, Barba Negra Music Club

 

Hozzászólások 

 
#11 Santoro 2016-04-14 13:08
Idézet - ave:
Idézet - bluevoodoo:
Idézet - ave:
Ehhez képest a DTA piszok jól szólt. Obscura alatt én is megijedtem hogy remélem nem ilyen fos lesz a hangzás DTA-n is és szerencsére nem úgy lett :)


Igen, a DTA-ra összébb kapták a dolgot, bár az is leginkább csak "élvezhető" volt, a jótól nagyon messze állt. Azon a helyen jól megszólaló koncertet még nem sikerült elkapnom, legyen szó magyar vagy külföldi produkcióról, helyi vagy külsős hangosító brigádról, gyanítom, hogy a fő gond nem az emberanyaggal vagy a technikával van, a helyszín egyszerűen a jelenlegi formájában alkalmatlan rockzenei rendezvények minőségi megszólaltatásá ra. A Dürer nagyterme, a hajó és a 202 is sokkal jobban szóló helyek, nagy kár, hogy nézőszámban más klub nem tudja azt, amit a Barba.


Hát tény sajna, pl. a múltkori düreres Prong na az qrvajól szólt és igen negraba én még sose hallottam olyan jól szólni bandát. De ettől még a DTA lezúzott, direkt bal oldalra mentem Digiorgio oldalára ott nagyon jól szólt az egész, előtte középen kicsit túl éles volt.


UDO és a Winery Dogs jól szólt ott.
Idézet
 
 
#10 ave 2016-04-14 10:04
Idézet - bluevoodoo:
Idézet - ave:
Ehhez képest a DTA piszok jól szólt. Obscura alatt én is megijedtem hogy remélem nem ilyen fos lesz a hangzás DTA-n is és szerencsére nem úgy lett :)


Igen, a DTA-ra összébb kapták a dolgot, bár az is leginkább csak "élvezhető" volt, a jótól nagyon messze állt. Azon a helyen jól megszólaló koncertet még nem sikerült elkapnom, legyen szó magyar vagy külföldi produkcióról, helyi vagy külsős hangosító brigádról, gyanítom, hogy a fő gond nem az emberanyaggal vagy a technikával van, a helyszín egyszerűen a jelenlegi formájában alkalmatlan rockzenei rendezvények minőségi megszólaltatásá ra. A Dürer nagyterme, a hajó és a 202 is sokkal jobban szóló helyek, nagy kár, hogy nézőszámban más klub nem tudja azt, amit a Barba.


Hát tény sajna, pl. a múltkori düreres Prong na az qrvajól szólt és igen negraba én még sose hallottam olyan jól szólni bandát. De ettől még a DTA lezúzott, direkt bal oldalra mentem Digiorgio oldalára ott nagyon jól szólt az egész, előtte középen kicsit túl éles volt.
Idézet
 
 
-1 #9 bluevoodoo 2016-04-14 09:55
Idézet - ave:
Ehhez képest a DTA piszok jól szólt. Obscura alatt én is megijedtem hogy remélem nem ilyen fos lesz a hangzás DTA-n is és szerencsére nem úgy lett :)


Igen, a DTA-ra összébb kapták a dolgot, bár az is leginkább csak "élvezhető" volt, a jótól nagyon messze állt. Azon a helyen jól megszólaló koncertet még nem sikerült elkapnom, legyen szó magyar vagy külföldi produkcióról, helyi vagy külsős hangosító brigádról, gyanítom, hogy a fő gond nem az emberanyaggal vagy a technikával van, a helyszín egyszerűen a jelenlegi formájában alkalmatlan rockzenei rendezvények minőségi megszólaltatásá ra. A Dürer nagyterme, a hajó és a 202 is sokkal jobban szóló helyek, nagy kár, hogy nézőszámban más klub nem tudja azt, amit a Barba.
Idézet
 
 
+1 #8 Kiss Gábor (Shock!) 2016-04-14 09:54
Idézet - GVM206:
Nem hallgatott túl sok Dream Theatert a szerző? :) A kettes Control Denied címe When Man and Machine COLLIDE, nem Unite.


Ez lehetett a baj! Kösz a javítást!
Idézet
 
 
+1 #7 GVM206 2016-04-14 09:50
Nem hallgatott túl sok Dream Theatert a szerző? :) A kettes Control Denied címe When Man and Machine COLLIDE, nem Unite.
Idézet
 
 
#6 ave 2016-04-14 09:50
Idézet - bluevoodoo:
Szerintem is jobb volt, mint a múltkori, ott Reinert egészségügyi problémái rányomták a bélyegüket a teljesítményre (ő maga is írta, hogy nagyon nem volt formában). Ez a buli viszont a lehetőségekhez képest tökéletes volt, óriási műsorral. Csak az Obscura penetráns hangzása verte ki a biztosítékot, a Barba Negra konkrétan Budapest legrosszabb koncerthelyszín e hangosítási szempontból.


Ehhez képest a DTA piszok jól szólt. Obscura alatt én is megijedtem hogy remélem nem ilyen fos lesz a hangzás DTA-n is és szerencsére nem úgy lett :)
Idézet
 
 
+3 #5 Carrast 2016-04-14 09:27
Idézet - TomTom86:
Hát én sajnálok kiadni 5.500 Ft-ot egy tribute/hakni bandáért


lehet, hogy hakni banda, de iszonyatos profizmussal előadott Death koncertről van szó, viccen kívül nálam top 5 ben benne van ez a koncert, pedig nem ma kezdtem a metalt, hanem kb 18 éve. Iszonyat jó koncert volt, köszönjük a cikket!
Idézet
 
 
-12 #4 TomTom86 2016-04-14 09:17
Hát én sajnálok kiadni 5.500 Ft-ot egy tribute/hakni bandáért
Idézet
 
 
#3 bluevoodoo 2016-04-14 09:12
Szerintem is jobb volt, mint a múltkori, ott Reinert egészségügyi problémái rányomták a bélyegüket a teljesítményre (ő maga is írta, hogy nagyon nem volt formában). Ez a buli viszont a lehetőségekhez képest tökéletes volt, óriási műsorral. Csak az Obscura penetráns hangzása verte ki a biztosítékot, a Barba Negra konkrétan Budapest legrosszabb koncerthelyszín e hangosítási szempontból.
Idézet
 
 
+7 #2 Avee 2016-04-14 06:06
Hatalmas buli volt ez a felállás nekem jobban tetszett, mint a múltkori bármennyire is tisztelem masvidalékat, de hoglennel a doboknál na és ez a bobby gyerek atom volt. A hangzás pazar volt, nekem nem volt hiányérzetem pedig az egész death életmű rajongója vagyok. Qrvajó volt na :)
Idézet
 
 
+3 #1 Ave 2016-04-14 06:00
Kösszi a beszámolót
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

K3 - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.

 

Stratovarius - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.