Shock!

május 02.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Ma tizedannyiba kerül felvenni egy lemezt, mint huszonöt évvel ezelőtt”

1115overkillKét különböző kiadó, az eOne, illetve a Nuclear Blast viszi az Overkill dolgait Észak-Amerikában, illetve Európában, ez azonban egy cseppet sem zavarja a banda ügyeit. Blitzék saját kézbe vették az ügyeiket, és nem panaszkodnak: az énekes elmondta, hogy ők bizony látják a mai zeneipari helyzet pozitív oldalát is.

„Ezeknek a cégeknek nagyon jó metalrészlegük van, tele olyan arcokkal, akik tényleg szeretik ezt a zenét, és régóta jelen vannak a színtéren”, mondta Bobby az Eternal Terrornak a friss White Devil Armory kapcsán. „Nem olyan fajta arcok, akik felhívnak, és arról kérdezgetnek, mennyi káromkodás van egy adott dalban, a dolgok ma már nem így működnek. Ezek a cégek azért szerződtetnek le zenekarokat, mert szeretik őket, természetesen a nyilvánvaló üzleti döntéseken túlmenően. A mi két kiadónk együttműködik: az eOne eleve terjeszti is Amerikában a Nuclear Blast dolgait, szóval nem arról van szó, hogy egymásnak mennek mondjuk egy megjelenési dátum kapcsán… Ez a helyzet pedig szabad kezet enged a zenekarnak, hogy azzal foglalkozhassunk, amihez a legjobban értünk, vagyis a zenével. Bár emellett természetesen az üzleti döntésekbe is beleszólást akarunk magunknak, főleg, hogy javarészt saját magunkat menedzseljük.”

Blitz szerint a pohár nem feltétlenül üres, hanem inkább tele van félig. „Nyitott szemmel kell járkálnod és figyelned kell a mai technológiákat, mert különben lemaradsz. Nagyszerű, ha valaki mágnesszalagra akarja rögzíteni a zenéjét, de manapság az ilyesmi teljesen irreális, már persze ha nem rendelkezel végtelen idővel és végtelen forrásokkal, mert nagyon drága dologról beszélünk. Ahogy az emberek mondani szokták, a letöltögetés tönkretette a zeneipart, de ez az egész jó dolgokat is hozott: ha mást nem, hát azt biztosan, hogy mindenki felvehet valamit legalább elég jó minőségben. A letöltögetés persze kárt okoz a zenekaroknak anyagilag, viszont ma egy lemezt körülbelül a huszonöt évvel ezelőtti költségek egytizedébe kerül felvenni. Nem ugyanabban a világban élünk már. Szerintem egy jó lemez elkészítésének titka az értő előadásmódban rejlik. Nem kell túlgondolni semmit, de tényleg elő kell adni a dalokat. Manapság eszméletlen mennyiségű szoftver létezik: énekelhetsz hamisan, beleböföghetsz, de bizonyos szintig minden helyretehető. Szóval igazából csak egyszer kell valamit felnyomni. Mi nagyon büszkék vagyunk arra, hogy képesek vagyunk megfelelően előadni a dalainkat. Én például a mai napig a The Rolling Stones vagy a Beatles módszerével dolgozom: fizikai értelemben duplázom és triplázom a vokálokat, tehát ráéneklek arra, amit már felnyomtam egyszer, úgy, hogy tökéletesen illeszkedjenek egymásra. Nem pedig egy fickó mozgat mindent ide-oda a számítógépen… Számomra sokkal természetesebben szól a dolog, ha korrekt módon megcsinálják, és így biztosan kiállja az idő próbáját is.”

 

Hozzászólások 

 
+6 #5 ADIZS 2014-08-23 14:37
Ezt szajkózom minden zenésznyávogós cikknél, amit ez az ember mond. Vannak mindennek hátrányai és előnyei is. Olyan szánalmas látni, amikor a rock és metál zene nagyjai, akik elvileg az egyik legújítóbb, "legkeményebb" zenét játsszák, úgy viselkednek mintha a középkorban élnénk. Tessék kihasználni a pozitívumokat.

"mert az 50 éves technológia valóban természetesebb hatású végeredményt ad"
Az elektromos gitárnak alapból nem természetes a hangja, de szerintem inkább be is fogom a számat :D Ez nem egy nádsíp, hanem egy elektromos gitár.
Idézet
 
 
-1 #4 RobertThorn 2014-08-23 12:48
Annak ellenére, hogy Blitznek (mert az 50 éves technológia valóban természetesebb hatású végeredményt ad) és Böröcz Gyulának (aki ügyes, az manapság még hamarabb tud felvételt készíteni, és valóban sok a hulladék közvetve emiatt) is igaza van, viszont maga a nyilatkozat, illetve annak a miértje továbbra is sántít számomra.

Minek állít valamit, miért véd meg egy olyan jelenséget (jelen esetben a számítógépek/szoftverek/digit platform térhódítását a stúdiómunkálato kban) a mondanivalója elején, amiről a végén kiderül, hogy személy szerint nem csak hogy nem él vele, hanem pluszban még vacaknak/elégtelennek is tartja?
Idézet
 
 
+13 #3 Böröcz Gyula 2014-08-23 08:19
Na, melyikőtök volt eddig stúdióban, hogy ennyire vágja az énekfelvételek metódusait, hogy ekkora arccal keres csomót a kákán?! Okostóbiások! Az, hogy digit platformon a kisebb hibák könnyedén javíthatók és nem kell minden apróság miatt újra venni az ének sávot vagy a vokált, még nem azt jelenti, hogy nem kell jól felénekelni, csak mondjuk nem harmincadjára lesz tökéletes, hanem mondjuk harmadszorra... Igen, ötven éve is pont így csinálták és ez ma sem változott. Annyi a különbség, hogy rengeteg idő alatt ma már egy szar hangból is lehet valami sokkal kevésbbé szarnak hangzót csinálni. Ezért van tele hulladékkal a zeneipar. Ellenben egy jobb csapat sokkal gyorsabban tud dolgozni és nem kell hónapokig a stúdióban lakni többszázezer dollárért, mondjuk... Ennyi!
Idézet
 
 
-6 #2 RobertThorn 2014-08-23 07:15
Tehát járjunk nyitott szemmel, vegyük észre, hogy mennyi új lehetőség van, mert mindez a 'félig tele pohár' filozófiát, illetőleg a mai helyzet vitathatatlan előnyeit erősíti. Ha nem így teszünk, akkor könnyen lemaradunk és irreális célokat kergetünk...

..utána meg bejelenti, hogy ő azért még mindig pontosan úgy veszi fel az éneket, ahogy azt 50 éve is tették, mert hogy az a 'korrekt' és az 'idő próbáját is kiálló' módszer.

..őőőőő..tehát akkor most eldöntené, hogy mit is akar igazából mondani? :P
Idézet
 
 
+13 #1 Sárvári Gábor 2014-08-23 06:56
Ennyi! :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Mercenary - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Wendigo - Budapest, Petőfi Csarnok, 2008. október 31.