Shock!

április 24.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Hammett: maximum 25-30 százalékon állhat az új Metallica

0412kirkNoha Lars Ulrich pár hete már egész jól alakuló dalokról beszélt egy interjúban, a Metallicánál természetesen továbbra sem eszik olyan forrón a kását: Kirk Hammett szerint az új album legfeljebb a negyedéig készülhetett el eddig, és még mindig riffek százait kell szétszortírozniuk.

„Sok jó dalunk van, de ebben a szakaszban még mindegyik folyamatosan változik, semmi sincs kőbe vésve", mondta Kirk a Billboardnak. „És még mindig rengeteg anyagunk van, amit át kell válogatnunk... Jóval több mint egy tucat dalt írtunk, de ezek mellett még messze több mint két-háromszáz riffünk akad, szóval most még azt is elég nehéz megmondani, egyáltalán a projekt melyik szakaszában járunk. Szerintem még a feléig sem jutottunk el, inkább azt mondanám, olyan 25-30 százalékon állhatunk... Nehéz ezt eldönteni, de dolgozunk, vannak dalok, és folyamatosan további dalokat, illetve felvételeket tervezünk. Akármikor is vonulunk stúdióba, az mindig nagy dolognak számít az életünkben, ami rettenetes ráfordítást kíván meg, rengeteg teret igényel az életünkben. És igen, tényleg lehet ezt valami szörnyűségnek tekinteni – még filmeket is készítettünk róla, szóval mindenki tisztában van ezzel, haver..."

Mi ezek alapján nagyon meglepődnénk, ha idén kijönne az új lemez... A Metallicát mindenesetre június elején Bécsben, a Rock In Vienna fesztiválon el lehet kapni élőben, és ha valaki arra kíváncsi, miért Európában fesztiváloznak megint ahelyett, hogy a dalokat nyüstölnék, arra is akad magyarázat...

 

Hozzászólások 

 
+6 #18 sanyi 2015-04-13 13:09
Idézet - MV:
A DM már egy színtiszta riffhalmaz mindenféle lélek nélkül, nem is hallgatom. Azért persze kíváncsi vagyok, mit hoznak össze majd kb 2032-re...:)


Abszolút egyetértek.
Számomra is a Magnetic volt a mélypont a Metallica életművében. Pedig én nem tartozom a "Lars nem tud dobolni, eladták magukat, oszoljanak fel stb..." féle táborhoz. Nagy rajongója és tisztelője vagyok a zenekarnak. A korábbi lemezeikkel 100%-osan meg vagyok elégedve. A mai napig nem értem pl. amikor valaki még közel 20 év után is előjön azzal, hogy a Load/Reload páros egy kalap szar. Miről beszélnek? Abszolút király mindkettő. A St.Angert is gyakran hallgatom.
Talán a DM volt az első olyan anyag, amikor a rajongók elvárásainak akartak megfelelni és nem a saját fejük után mentek, mint előtte minden lemeznél. Meg is lett az eredménye. A korábbi összes albumon hallható kreativitás, őszinteség oda lett. Mármint a dalok őszintesége, nem a tagoké. Ők számomra még ezzel együtt is hitelesek tudtak maradni.

Idézet - shmonsta:
Az a baj, hogy az egyes albumokra várakozás közben eltelt évek és ezek az épp hol tartanak nyilatkozatok olyan magasra tornázzák az elvárásokat, hogy ha a világ legjobb lemezét csinálnák meg, akkor is fanyalogna mindenki. Az előző lemez is nagyon lassan készült el és miután megjelent, azt nyilatkozták, hogy a következőre nem kell ennyit várni. Ha tartják ezt a munkatempót, akkor szerintem minden albumuk ilyen felemás fogadtatásban részesül majd.


Igen, ez is mind igaz.
Mondjuk nem mi -rajongók- fogjuk előírni, hogy hány évig írjanak meg egy lemezt. Ha nekik idősebb fejjel már 7-8 év szükséges két album között, hát legyen. Csak amikor egy interjú során felmerül a téma, hogy hogyan állnak, akkor mondják meg bátran, hogy még sehogy. A 2010 óta talán ez az első egyenes nyilatkozat az új albumról. Ettől még persze tűkön ülve várom az új cd-t. Csak hát mikkora esedékes? 2016?
Idézet
 
 
+4 #17 shmonsta 2015-04-13 11:38
Az a baj, hogy az egyes albumokra várakozás közben eltelt évek és ezek az épp hol tartanak nyilatkozatok olyan magasra tornázzák az elvárásokat, hogy ha a világ legjobb lemezét csinálnák meg, akkor is fanyalogna mindenki. Az előző lemez is nagyon lassan készült el és miután megjelent, azt nyilatkozták, hogy a következőre nem kell ennyit várni. Ha tartják ezt a munkatempót, akkor szerintem minden albumuk ilyen felemás fogadtatásban részesül majd.
Idézet
 
 
+3 #16 MV 2015-04-13 08:40
Ha riffek helyett dalokban gondolkodnának, már rég összeállt volna egy Master/feketealbum kaliberű (és nem jellegű) lemez. Úristen, hogy lehet több száz riffet megírni? Nem unalmas? Pláne, hogy ők főmunkaidőben teszik, nem csekély "órabérért". Nekem belefájdulna a fejem. Azért tart ilyen sokáig a lemezkészítés, mert azok a riffek nem fognak maguktól dalokká formálódni. Hiányzik már a kreativitás, ami a 90-es években, sőt számomra még a SA albumnál is megvolt. A DM már egy színtiszta riffhalmaz mindenféle lélek nélkül, nem is hallgatom. Azért persze kíváncsi vagyok, mit hoznak össze majd kb 2032-re...:)
Idézet
 
 
+4 #15 Blaze 2015-04-12 20:22
Idézet - tama1975:
Ha pl. Slash, a Dream Theater vagy a Megadeth képes 2-3 évente, ha nem is kiemelkedő, de alapvetően rendben lévő lemezeket letenni, amelyet a rajongók többsége azért szeret és értékel, ha nagyon akarnák, talán nekik is menne.

Mondjuk Dream-éknél szerintem már kb. 10 éve esedékes lenne egy hosszabb pihenő.
Idézet
 
 
+6 #14 tama1975 2015-04-12 20:03
Ja, a Lulunál működött a spontaneitás és alapvetően nem a zenei rész volt rossz, csak maga a koncept volt elbaltázott. Ha pl. Slash, a Dream Theater vagy a Megadeth képes 2-3 évente, ha nem is kiemelkedő, de alapvetően rendben lévő lemezeket letenni, amelyet a rajongók többsége azért szeret és értékel, ha nagyon akarnák, talán nekik is menne. A probléma, hogy a Metallica ma már sokkal inkább egy gazdasági vállalkozás, mint egy zenekar, és mint egy ilyen sok embert foglalkoztat, amelynek a költségeit folyamatosan ki kell termelni. Ezért inkább turnéznak, mint hogy lemezt adnának ki, amelyről a Maiden esetében is tudhatjuk, hogy milliós eladásnál is csak nullszaldós. Ezen túlmenően a James-Lars kettős perfekcionista és meglehetősen pöcsölős minkamódszere sem hyorsít a folyamaton
Idézet
 
 
+1 #13 a75 2015-04-12 19:17
Idézet - Martin:
Nem akarok ünneprontó lenni, de kezd már marha unalmas lenni ez az állandó "itt-tartunk ott-tartunk" és közben a végén majd kiderül hogy sehol...miért nem akkor adnak már interjút amikor ténylegesen azt tudják mondani hogy jól állunk, el is készültünk? Netán 2-3 dalt is bemutathatnának róla étvágygerjesztő nek ha már olyan nagyon jó lesz. Na jó, nem leszek telhetetlen, egy is elég lenne. De ez így ahogy mostanában csinálják(hát meg mondjuk inkább évek óta) ez így rohadt szánalmas. Oké hogy a világ legismertebb Metal bandája, de akkor is kezd unalmas lenni amit egy-egy lemmezzel kapcsolatban csinálnak. Az egész csak egy nagy kínylódás. Ha csak az interjúidejeik felét töltötték volna stúdióban már rég megjelenhetett volna a lemez. Főleg hogy kb. 3-4 éve már ezt nyomják hogy így állnak vele úgy állnak vele, szerintem még mindig nincs semmi és azért húzzák az időt ilyenekkel...

Arra nem gondoltál még esetleg, hogy nekik eszük ágában sem lenne folyamatosan interjúzni erről, de mivel az újságírók folyamatosan erről kérdezik őket néha muszáj válaszolniuk.
Szerintem ők is a hátuk közepére kívánják már az ilyen kérdéseket.
Idézet
 
 
+3 #12 Martin 2015-04-12 19:06
Nem akarok ünneprontó lenni, de kezd már marha unalmas lenni ez az állandó "itt-tartunk ott-tartunk" és közben a végén majd kiderül hogy sehol...miért nem akkor adnak már interjút amikor ténylegesen azt tudják mondani hogy jól állunk, el is készültünk? Netán 2-3 dalt is bemutathatnának róla étvágygerjesztő nek ha már olyan nagyon jó lesz. Na jó, nem leszek telhetetlen, egy is elég lenne. De ez így ahogy mostanában csinálják(hát meg mondjuk inkább évek óta) ez így rohadt szánalmas. Oké hogy a világ legismertebb Metal bandája, de akkor is kezd unalmas lenni amit egy-egy lemmezzel kapcsolatban csinálnak. Az egész csak egy nagy kínylódás. Ha csak az interjúidejeik felét töltötték volna stúdióban már rég megjelenhetett volna a lemez. Főleg hogy kb. 3-4 éve már ezt nyomják hogy így állnak vele úgy állnak vele, szerintem még mindig nincs semmi és azért húzzák az időt ilyenekkel...
Idézet
 
 
#11 senkise 2015-04-12 16:47
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - senkise:
Nahát, mintha ráéreztem volna :) A cikk tartalmára és Kirkre is :)
Kár, hogy nem kapott gitárevős képet ;)

Kerestem újabbat, de sajnos nem találtam. 1996-97 körülit meg mégsem akartam egy friss nyilatkozathoz. :)


A Friedman cikkhez én is újszerűbbet szerettem volna linkelni, de én sem találtam Load/Reload éránál frissebbet.
Sebaj, azért kösz az igyekezetet ;)
Idézet
 
 
+5 #10 a75 2015-04-12 15:23
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - senkise:
Nahát, mintha ráéreztem volna :) A cikk tartalmára és Kirkre is :)
Kár, hogy nem kapott gitárevős képet ;)

Kerestem újabbat, de sajnos nem találtam. 1996-97 körülit meg mégsem akartam egy friss nyilatkozathoz. :)

Nagyon szép ez a gitárja Kirknak, de még királyabb ez a Lugosis gitár: :-)
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10153145_10151982910265264_47462767_n.jpg?oh=d18ddfe2b9d961afe05cd4cf8f23fd76&oe=55A37472
Idézet
 
 
+4 #9 Draveczki-Ury Ádám 2015-04-12 14:43
Idézet - senkise:
Nahát, mintha ráéreztem volna :) A cikk tartalmára és Kirkre is :)
Kár, hogy nem kapott gitárevős képet ;)

Kerestem újabbat, de sajnos nem találtam. 1996-97 körülit meg mégsem akartam egy friss nyilatkozathoz. :)
Idézet
 
 
+2 #8 valarmorgulisz 2015-04-12 12:04
Idézet - Zsolti:
Tényleg ennyire nehéz spontánnak maradni az ő szintjükön?
Vegyék fel azt a 10-12 dalt, adják ki ősszel és ennyi. Nem olyan bonyolult szerintem.


Gondolom megírtál már életedben sok 10 számos spontán lemezt, hogy tudd, mennyi idő és milyen energia ráfordítást igényel. :) Nem védem a srácokat, sőt! elég sűrűn megrugdosom ilyen-olyan okokból a picsájukat, de szerintem van joguk úgy dolgozni, ahogy nekik tetszik. Nekünk ugyan nem, hogy ennyit kell várni rá és nincsenek sem elvárásaim, sem illúzióim az új lemezt illetően. 91 óta nincsen, de szerintem a Cavalleirás spontaneitás és kapkodós munkafolyamat egy kalap szart nem ér.
Idézet
 
 
+2 #7 Sárvári Gábor 2015-04-12 11:53
Idézet - senkise:
Nahát, mintha ráéreztem volna :) A cikk tartalmára és Kirkre is :)
Kár, hogy nem kapott gitárevős képet ;)


A Marty Friedman cikknél is írtam, most kellene szerencsejátékb a kezdened. :)
Idézet
 
 
+3 #6 Codename333 2015-04-12 11:49
kicsit szerintem túldramatizáljá k ezt felvétel dolgot.....meg különben is minek szét válogatni annyi riffet ha majd mondjuk a lemezen lesz 10-11 vagy max 12 dal....amúgy én nem bánom h turnéznak de így sosem lesz lemez h állandóan félbeszakítják ezt az egész folyamatot......pláne h még mindig csak a válogatásnál járnak......idén így nem lesz lemez az már fix....
Idézet
 
 
-1 #5 LiliMiciPanniSári 2015-04-12 10:36
Kedves szerkesztőség. Legyenek olyan aranyosak és ne írogassanak a Matallica nevű intézményről, amíg meg nem jeleneik az új albumuk. Köszönöm szépen........(K. King-nek abszolút igaza van a Metallicával kapcsoltban (áprilisi Hammer))...ha valaki ide írna hasonlókat már ízekre szedték volna a nyűvek....
Idézet
 
 
+9 #4 Zsolti 2015-04-12 09:36
Tényleg ennyire nehéz spontánnak maradni az ő szintjükön?
Vegyék fel azt a 10-12 dalt, adják ki ősszel és ennyi. Nem olyan bonyolult szerintem.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Nevermore - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Wendigo - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 11.