Shock!

március 28.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Slayer: „Még meglátjuk, lesz-e következő lemez”

0426slayerKétségtelenül a Slayer új lemeze az idei év egyik legjobban várt albuma, a várakozásba azonban sok rajongó részéről némi félelem is vegyül, hiszen ez lesz a csapat első lemeze a 2013-ban elhunyt Jeff Hanneman nélkül. Kerry King szerint aggodalomra semmi ok, Tom Araya szerint pedig a gitáros elvesztése közelebb hozta egymáshoz a két alapembert.

„Ezt a dalt a World Painted Blood készítése közben vettük fel, legalábbis a zenét, és most itt a befejezett változat”, mondta King a Loudwire-nek Piano Wire-ről, amely még Jeff Hanneman hagyatékából került a Terry Date-tel rögzített új albumra. „Paul újradobolta, és Tom is újraénekelte, hogy jobb legyen. Emellett van egy másik Hanneman-dalunk is, ami zeneileg kész, de Jeff sosem írt hozzá szöveget, és csak későn került képbe, szóval ebben a körben nem igazán volt időnk foglalkozni vele. De úgy gondolom, lesz még egy lemezünk ezután, szóval meglátjuk, mit mond Tom, és hogy érezzük magunkat a mostani kör után. De a lényeg, hogy van még egy Hanneman-dalunk, ami felkerülhet a következő lemezre. Azt meg, hogy lesz-e következő lemez, még meglátjuk. Hat éven belül ez az első albumunk. Fociban is mindig azt mondják, hogy még ezen a nehézségen meg azon a nehézségen kell túljutnunk… Na, hát nekünk aztán akadtak elbaszott nehézségeink az utóbbi időben, szóval időbe került, mire ismét összeszedtük magunkat.”

King ebben az interjúban is megemlítette, amit már korábban is elhintett: hat dal alapjai már most is teljesen készen állnak az esetleges következő albumhoz. A gitáros szerint emellett Gary Holttal és Paul Bostaphfal most jól működik a Slayer. „Szerintem teljes velük a banda. Paul pedig természetesen a szart is ki tudja ütni a cuccából. Nem akarom őt kisebbíteni, de korábban én sem döbbentem rá, hogy ennyire sok olyan Slayer-rajongó létezik, akinek ő a kedvence. Én ezt nem tudtam, viszont rengetegen mondták nekem, mióta ismét vele dolgozunk. Ami tök jó, mert mindenki lehidal majd, ha meghallja, mit művelt ezen a lemezen. Korábban azt mondtam, a God Hates Us All volt Bostaph Reign In Bloodja, de most már úgy gondolom, az új lemezre inkább illik ez a megállapítás. Bármelyik nótát nagyon szívesen játszanám élőben erről az albumról. Szerintem ez a lemez egyszerűen a következő fejezet, nincsenek rajta különösebb kanyarok. Súlyos, gyors, hangulatos, félelmetes – nagyszerűen sikerült. A legbüszkébb persze arra vagyok, hogy sikerült befejezni.”

Kerry külön kitért arra is, hogy maga a felvételi módszer nem változott lényegesen Hanneman halála után. „A ’90-es évek óta mindig én játszottam fel Jeff témáit a stúdióban, természetesen a szólók kivételével, hiszen azokat ő nyomta. De a ritmusgitárokat én csináltam: általában a sajátjaimmal kezdtem, kitapasztaltam, hol kell gyorsítani, lassítani, satöbbi. Mert sosem metronómra játszunk, hanem élőben. Ha egyszer már felnyomtad a témákat a kis ugrásokkal, lassulásokkal, könnyebb másodszor lemásolni ugyanazt, szóval ilyenkor általában fogtam a gitárját meg a cuccát, és felnyomtam még egyszer a témákat. Most viszont egy másik fejet használtunk, nem volt bent a stúdióban Jeff komplett cucca. Próbáltam valami olyasmit találni, ami jól működik: hogy hallatsszon a két különböző gitár, de így is slayeres legyen a végeredmény.”

Tom Araya a brit Metal Hammernek eközben arról beszélt, hogy Jeff tragikus halála jobban összehozta a zenekart. „Jeff távoztával új kommunikációs vonalat kellett nyitnunk. Kerry nagyon fekete-fehér személyiség, én pedig nem igazán. Most nekünk kellett szót értenünk, és ez korábban nem igazán így ment: én inkább Jeff-fel dumáltam sokat. Rendszeresen felhívtam és beszélgettünk, de Kerryvel ez nem annyira számított jellemzőnek. De a történtek után nekünk is el kellett kezdenünk párbeszédet folytatnunk egymással, hogy biztosak legyünk benne: képesek vagyunk megértetni egymással a gondolatainkat, méghozzá anélkül, hogy összevesznénk.”

A Slayer új albumának megjelenése nyár végére vagy őszre várható a Nuclear Blast gondozásában. A zenekar nyáron a Rockstar Mayhem Energy Drink fesztiválturné headlinereként turnézik Észak-Amerikában.

 

Hozzászólások 

 
+2 #14 kamikaze 2015-04-27 12:58
Lényegében mindegy, hogy veszik fel a lemezt, az viszont inkább aggodalomra ad okot, hogy ezek az előzetesek nem valami combosak. Az ,,új" pontozási szisztéma szerint talán elérik a tisztességes iparosmunka szintet, de annál semmivel sem jobbak, sőt. Mintha elfogyott volna az inspiráció, kevés a tűz, rutinmunkának tűnik e két szerzemény és a hangzás se valami extra. Az egészből Bostaph játéka az, ami kifejezetten tetszik, de hátha jobb lesz a végeredmény. A Big4 csapatok új produkciói közül úgy gondolom az Anthrax fogja szállítani a legjobb albumot, ami akár nagyon nagy dobás is lehet, a többiek meg hozzák a kötelezőt, de semmi többet.
Idézet
 
 
-1 #13 queensryche999 2015-04-27 10:12
Idézet - Marci:
En nem szoltam volna hozza, ha nem irod, hogy hogy _kellene_ felvenni egy metal albumot es hogy aki zenel es keszitett mar felvetelt, az tudja. De biztosan felreertettem.


Szólj hozzá bátran, de minek személyeskedni? Meglepett az ebben a műfajban nem megszokott módszer, ennek adtam hangot. Nem oktattam ki, hogyan kéne felvenni, a "lötyögés" arra vonatkozott, hogy nincs objektív viszonyítási pont. Ha ezt a módszert szokták meg és működik, hát csinálják így. Sokan nem zenélnek és/vagy nem jártak még stúdióban, nem dumáltak hangmérnökkel a felvételekről etc., miattuk került bele az inkriminált mondat, nem kioktatásból.
Idézet
 
 
-1 #12 Marci 2015-04-27 09:07
Idézet - queensryche999:
Idézet - Marci:
Idézet - queensryche999:
Idézet - Marci:
Megint egy szazhuszonhatod ik szobagitaros, aki jobban tudja a Slayernel, hogy hogy kell felvenni egy metallemezt.


Köszi a személyeskedést . Nyilván így van, nyilván irigységből kommentelek.


Nem irigysegbol, ez eszembe se jutott.
Te nem tartod viccesnek, ahogy kioktatod Kerry Kinget a studiozas rejtelmeibol?


Nem, mert senkit nem oktatok ki, arról nem tehetek, ha félreértelmezed . És ez volt a 4. totál felesleges hozzászólás ennél a hírnél.


En nem szoltam volna hozza, ha nem irod, hogy hogy _kellene_ felvenni egy metal albumot es hogy aki zenel es keszitett mar felvetelt, az tudja. De biztosan felreertettem.
Idézet
 
 
+3 #11 Jézus 2015-04-27 09:06
Mielőtt letépnétek egymás fejét, jobb megjegyezni, hogy arról nem mond semmit, hogy a dobok is metronóm nélkül vannak feljátszva. Szerintem annyi az egész ügy, hogy King feljátssza metronóm nélkül a témákat, mert egy témán belül is vannak lassulások-gyorsulások, ő lusta cseszekedni a metronómmal, hanem majd a dobos feljátssza metronómmal. A dobra pedig feljátssza megint a gitárrészeket, mert az kiderül, hogy valamiért kétszer nyomja fel ugyanazt, ez meg már gyakorlatilag metronóm.
Idézet
 
 
-1 #10 queensryche999 2015-04-27 08:45
Idézet - Marci:
Idézet - queensryche999:
Idézet - Marci:
Megint egy szazhuszonhatod ik szobagitaros, aki jobban tudja a Slayernel, hogy hogy kell felvenni egy metallemezt.


Köszi a személyeskedést . Nyilván így van, nyilván irigységből kommentelek.


Nem irigysegbol, ez eszembe se jutott.
Te nem tartod viccesnek, ahogy kioktatod Kerry Kinget a studiozas rejtelmeibol?


Nem, mert senkit nem oktatok ki, arról nem tehetek, ha félreértelmezed . És ez volt a 4. totál felesleges hozzászólás ennél a hírnél.
Idézet
 
 
+1 #9 Marci 2015-04-27 08:42
Idézet - queensryche999:
Idézet - Marci:
Megint egy szazhuszonhatod ik szobagitaros, aki jobban tudja a Slayernel, hogy hogy kell felvenni egy metallemezt.


Köszi a személyeskedést . Nyilván így van, nyilván irigységből kommentelek.


Nem irigysegbol, ez eszembe se jutott.
Te nem tartod viccesnek, ahogy kioktatod Kerry Kinget a studiozas rejtelmeibol?
Idézet
 
 
-1 #8 queensryche999 2015-04-27 08:37
Idézet - Marci:
Megint egy szazhuszonhatod ik szobagitaros, aki jobban tudja a Slayernel, hogy hogy kell felvenni egy metallemezt.


Köszi a személyeskedést . Nyilván így van, nyilván irigységből kommentelek.
Idézet
 
 
-1 #7 queensryche999 2015-04-27 08:36
Idézet - tama1975:
Metronom vagy sem, azért a Slayer témák nem nagyon szoktak lötyögni:)


Én sem gondolnám, meg aztán Lombardo-t hallva sem pont ez jutna eszembe a Slayerről. :) Pont ezért meglepő.
Idézet
 
 
+3 #6 Marci 2015-04-27 08:36
Megint egy szazhuszonhatod ik szobagitaros, aki jobban tudja a Slayernel, hogy hogy kell felvenni egy metallemezt.
Idézet
 
 
-1 #5 queensryche999 2015-04-27 08:02
Idézet - Toti:
Szerintem félreértetted, hogy miről beszél. Direkt vannak benne lassítások, gyorsítások, ezekhez nehéz (vagy lehetetlen) igazítani a metronómot. Programozni persze lehet, de az már nem olyan.


Azon nem lehet mit félreérteni, hogy "sosem metronómra játszunk". A direkt lassítás-gyorsítás persze egy létező dolog, de sokkal ritkább annál, hogy ezért ne használjanak metronómot. (A tempóváltás más tészta.)
Idézet
 
 
-1 #4 Toti 2015-04-27 07:52
Idézet - queensryche999:
"De a ritmusgitárokat én csináltam: általában a sajátjaimmal kezdtem, kitapasztaltam, hol kell gyorsítani, lassítani, satöbbi. Mert sosem metronómra játszunk, hanem élőben. Ha egyszer már felnyomtad a témákat a kis ugrásokkal, lassulásokkal, könnyebb másodszor lemásolni ugyanazt, szóval ilyenkor általában fogtam a gitárját meg a cuccát, és felnyomtam még egyszer a témákat. "

Ez azért meredek... ezek szerint Bostaph dobja is metronóm nélkül megy fel? Ne már. Vannak, akik így nyomják, de egy metalzenekar pont nem ezek közé kéne tartozzon. Itt nem nagyon kéne "lötyögni" ritmikailag. Aki zenél és készített már felvételeket tudja, hogy mennyire ingoványos megoldás így rögzíteni. Nem értek egyet Kerry-vel: ellenkezőleg működik, egy metronómra feljátszott felvételt könnyebb precízen megismételni. Az megint egy más dolog, hogy mivel mindkettőt ő játssza fel, ahol esetleg hajlamosabb volt lassulni, ott fog legközelebb is, hiszen ugyanaz a kéz és idegrendszer kezeli a hangszert.

Nem fikából írom, csak egyszerűen meglepett, nem gondoltam volna.


Szerintem félreértetted, hogy miről beszél. Direkt vannak benne lassítások, gyorsítások, ezekhez nehéz (vagy lehetetlen) igazítani a metronómot. Programozni persze lehet, de az már nem olyan.
Idézet
 
 
+7 #3 tama1975 2015-04-27 05:45
Metronom vagy sem, azért a Slayer témák nem nagyon szoktak lötyögni:)
Idézet
 
 
#2 queensryche999 2015-04-26 15:47
"De a ritmusgitárokat én csináltam: általában a sajátjaimmal kezdtem, kitapasztaltam, hol kell gyorsítani, lassítani, satöbbi. Mert sosem metronómra játszunk, hanem élőben. Ha egyszer már felnyomtad a témákat a kis ugrásokkal, lassulásokkal, könnyebb másodszor lemásolni ugyanazt, szóval ilyenkor általában fogtam a gitárját meg a cuccát, és felnyomtam még egyszer a témákat. "

Ez azért meredek... ezek szerint Bostaph dobja is metronóm nélkül megy fel? Ne már. Vannak, akik így nyomják, de egy metalzenekar pont nem ezek közé kéne tartozzon. Itt nem nagyon kéne "lötyögni" ritmikailag. Aki zenél és készített már felvételeket tudja, hogy mennyire ingoványos megoldás így rögzíteni. Nem értek egyet Kerry-vel: ellenkezőleg működik, egy metronómra feljátszott felvételt könnyebb precízen megismételni. Az megint egy más dolog, hogy mivel mindkettőt ő játssza fel, ahol esetleg hajlamosabb volt lassulni, ott fog legközelebb is, hiszen ugyanaz a kéz és idegrendszer kezeli a hangszert.

Nem fikából írom, csak egyszerűen meglepett, nem gondoltam volna.
Idézet
 
 
+8 #1 sanyi 2015-04-26 14:36
Lesz.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anthrax - Budapest, Budapest Park, 2013. július 30.

 

Motörhead - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2007. július 11.