Shock!

május 09.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Közeleg az újabb nagy rockzenei forradalom?

0315sgGyakran hallani manapság, hogy a rockzene már nincs fősodorban, nem meghatározó kulturálisan, és így tovább – mindezzel Chris Cornell, a Soundgarden frontembere sem vitatkozik, ám szilárd meggyőződése, hogy a helyzet hamarosan változni fog.

„Az utóbbi tizenöt év gyakorlatilag kizárólag a fiúbandákról, lánycsapatokról, popénekesekről, elektronikus tánczenéről szólt”, mondta Cornell Howard Stern rádióműsorában. „Pont most hallottam, amint valaki egy felmérést idézett: végeztek egy kutatást, és ennek alapján a mai fiatalok 70 százaléka elektronikus tánczenéket hallgat, és ez az arány évről évre csak nő. Viszont nem tudom, meddig nőhet még. Csak annyit mondhatok, hogy egyre inkább közeledünk egy tényleg nagyszerű új rockzenei mozgalom kezdetéhez: ugyanez történt akkor is, amikor mindent a diszkózenék dominálzak, aztán hirtelen, mintegy reakcióként, amikor mindenkinek elege lett ebből, hirtelen megjelent a punk rock. Talán most is valami hasonló történik majd. Az emberek hirtelen rádöbbennek majd, hogy ami most megy, az szar.”

Mi mondjuk annyira egyelőre nem érezzük a Cornell szerint kibontakozáshoz közeledő forradalom előszeleit, de legyen igaza…

 

Hozzászólások 

 
+4 #6 mrataxi 2014-06-20 10:52
amikor a "diszkózenék domináltak", simán többmillió elment hard rock / metal albumokból, ez ma nem így van
Idézet
 
 
+9 #5 queensryche999 2014-06-20 09:58
Mit nevezünk forradalomnak? Jönnek újabb áramlatok, hangzások, zenei ötvözetek (mint pl. az alattam említett metalcore, "göteborg-metal" stb), amiket majd felkap a szubkultúra? Persze, legalábbis remélem, hiszen ez mindig így működött. Olyan nagy hatású dolgok viszont, mint a punk, vagy a '80-as években a hard rock másodvirágzása szerintem már nem fognak megtörténni, ugyanis a világunk mostanában nem épp ilyesmire rendezkedett be. Eleve: az 50 évig működő zeneipar most döglött meg 10 éve. A másik: mindenki feltöltheti a zenéjét a netre, ami baromi népszerű tud lenni, de hol van ez a '90-es évek közepéig-végéig jelen lévő rádiós játszáshoz és a klipekhez képest? Hogy akarunk így 'világrengető' hatást elérni? Ma ez megy: megjelenik - felkapják - írnak róla posztokat - (a többnyire lebutított verziója) bekerül a hagyományos médiába - elkezdik majmolni - kifullad - fikázzák. Ez így kb. 3 év alatt.

Illetve mégis csak zajlik egyfajta forradalom, mégpedig technikai. A hagyományos zenei eszközök fejlesztése mellett (mikrofon, erősítő, hagyományos stúdiótechnika stb.) őrületes tempóban fejlődnek a virtuális hangszerek, pluginek és egyéb szgépes alkalmazások-technikák. Azoknak mondom, akik semennyire nincsenek ebben benne: olyan dolgokra gondolj, amit soha nem szúrnál ki a zenében. Ott vannak a leghagyományosa bb rockzenékben is, tehát itt most nem ilyen dídzsézős, diszkózós izékről van szó.
Idézet
 
 
+4 #4 Kobold 2014-06-20 09:18
Utóbbi 15 év? 1999: Az Európában a skandiván metalnak, USA-ban pedig a metalcore korszaknak a eleje. Kb 2007-2009 óta látom kifulladva a színteret.
Idézet
 
 
+5 #3 Wildhearted 2014-06-20 09:02
Legyen, mert tényleg szar!
Idézet
 
 
+6 #2 Tom 2014-06-20 09:01
Idézet - Zsolti:
Ha annyira áhít egy rockzenei forradalmat, miért állt be az elektro-sorba a Scream c. lemezzel? Hitelét veszti így...


Ja, mondja ezt az, aki otthagyott egy fasza rock bandát azért, hogy disco zenét csináljon...
Mondjuk attól meg lehet igaza.
Idézet
 
 
+7 #1 Zsolti 2014-06-20 08:49
Ha annyira áhít egy rockzenei forradalmat, miért állt be az elektro-sorba a Scream c. lemezzel? Hitelét veszti így...
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2005. november 12.