Shock!

április 20.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Elképesztően sikeres a Metallica WorldWired turnéja

Ugyan a végleges eredmények még nem érkeztek be a Metallica WorldWired turnéjának észak-amerikai köréről, az első hetek számai önmagukért beszélnek: a csapat jó döntést hozott, amikor hosszú évek után ismét bevállalt egy stadionturnét a tengerentúlon.

0322met1

Noha folyamatosan koncertezgettek itt-ott, hagyományos, alapos észak-amerikai önálló turnéra hosszú évek óta nem indult a Metallica, és előzetesen többen kockázatosnak is ítélték, hogy a csapat a tavaly megjelent Hardwired... To Self-Destruct album kapcsán egyből futball- és baseball-stadionokban akar játszani a tengerentúlon, nem pedig arénákban. Nos, a zenekar bebizonyította, hogy ismét nekik volt igazuk: a Pollstar nemrég már nyilvánosságra hozott bizonyos részeredményeket a körútról, amelyek önmagukért beszéltek, most pedig a Billboard magazin Hot Tours összeállításában is az első helyre kerültek a májusi és júniusi adatok alapján.

Mint a lap megírta, a zenekar az első tíz koncerten mintegy 49,5 millió dollárt söpört be a jegybevételekből, és a két első hónap során összesen 465 ezer jegyet értékesítettek. Mindez azt jelenti, hogy a csapat ha nem is csurig, de nagyjából, néhány ezer ember híján gyakorlatilag az összes állomáson megtöltötte azokat a hatalmas helyeket, ahová lekötötték a fellépéseket. A legnagyobb közönség a denveri Sports Authority Field stadionban jött össze, ahol 51.955-en nézték meg James Hetfieldéket, összesen 5,8 millió dollárt hagytak a kasszákban, és további négy stadionban is meghaladta a bevétel az ötmilliós álomhatárt. A júliusi és augusztusi eredményekre még várni kell, de ezek után nem szükséges nagy jóstehetség ahhoz, hogy azt valószínűsítsük: a WorldWired a jelen időszak legsikeresebb turnéinak egyikeként vonul majd be a rocktörténelembe.

Ha hihetünk Lars Ulrichnak, olyan nagyon egyébként maga a zenekar sem volt biztos a dolgában, mielőtt belecsaptak volna a turnéba. „Azt mondtuk: baszki, az emberek még mindig olyan mértékben érdeklődnek a zenekar iránt, amit már évtizedek óta nem veszünk természetesnek”, mondta a dobos a Rolling Stone-nak a WorldWired hatalmas sikeréről. „Nagyon inspiráló ez az egész, és egyben a szemünket is felnyitotta. Főleg, hogy a komplett stadionturnék kicsit macerásak, rengeteg mindenen kell aggódni közben: meg kell próbálni inkább a hétvégék köré csoportosítani a fellépéseket, át kell gondolni, hol játszol kedden, és ezek a gyakorlati apróságok néha elég idegesítőek. Mi most egyáltalán nem óvatoskodtunk, mert amilyen jól fogadta a közönség az új lemezt, és amilyen jó passzban vagyunk, épp megfelelőnek tűnt az időzítés egy stadionturnéhoz.”

A WorldWired turné első európai felvonása szeptember 2-án indul Koppenhágában. A Metallica április 5-én Budapesten, a Papp László Sportarénában játszik: a koncert mindössze három óra alatt teltházas lett márciusban, a jegyértékesítés kezdete után. További részletek itt.

 

Hozzászólások 

 
-7 #31 wrom 2017-08-30 06:01
Idézet - 19EmpEroR75:
Idézet - bogar:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
SZOLGÁLATI

Don't feed the troll. Főleg ne az olyat, amelyik van olyan pszichopata, hogy mindenféle furmányosnak gondolt megoldásokkal még ahhoz is veszi a fáradságot, hogy a saját kommentjeit felpluszolja, a vele ellentétes véleményeken lévőkét pedig lemínuszolja a béka segge alá. Már nem először egyébként.


Azért azon besírtam, hogy ez után a beírás után mindenki elhallgatott! :-D


A legérdekesebb az volt (és trollt tényleg fölösleges etetni), hogy a beírás előtt kb. 10 perc alatt kaptam 6 mínuszt, Ádám 2 pluszt, jött a beírás, Ádám kapott 2 mínuszt, én kb. 10 percenként 1-et. Majd délután jöttek (nyilván másoktól) a pluszok, erre Pali bá átkirándult Rex lemezének ismertetőjéhez, és szép lassan, stikában jöttek a mínuszok (nem nehéz kitalálni, kitől, ugyanis Codeneme és én szóltunk hozzá itt is ott is, és elég hamar le lettünk pontozva).
Én csak remélni merem, hogy Palikának megint volt egy jó napja, elégtételt is vehetett az őt ért sérelemért, és végre elfoglalta magát. Én legalábbis ettől boldog vagyok.


Hehe. Na, ez a kiba szánalmas. Bee..!
Idézet
 
 
#30 blackmagic 2017-08-28 15:03
Azért a hozzászólások mennyiségéből is látszik, hogy a Metallica mennyi embert mozgat meg.
Érdekes volt olvasni, hogy rajtam kívűl más sem hallgatja a Kill 'em All-t sűrűn, és ezt be is vallja. Nálam a Master és a Black sem forgott marha régen. A Load/Reload-ról csak pár szám. A St. Anger és a Ride sűrűn megy. A Magnetic - Beyondostúl- hetente előkerűl a számomra legnagyobb Justice-al együtt. Csak azért írtam le, hogy ahányan vagyunk mindenkinek mást jelent a Metallica.
Idézet
 
 
-11 #29 19EmpEroR75 2017-08-27 22:42
Idézet - bogar:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
SZOLGÁLATI

Don't feed the troll. Főleg ne az olyat, amelyik van olyan pszichopata, hogy mindenféle furmányosnak gondolt megoldásokkal még ahhoz is veszi a fáradságot, hogy a saját kommentjeit felpluszolja, a vele ellentétes véleményeken lévőkét pedig lemínuszolja a béka segge alá. Már nem először egyébként.


Azért azon besírtam, hogy ez után a beírás után mindenki elhallgatott! :-D


A legérdekesebb az volt (és trollt tényleg fölösleges etetni), hogy a beírás előtt kb. 10 perc alatt kaptam 6 mínuszt, Ádám 2 pluszt, jött a beírás, Ádám kapott 2 mínuszt, én kb. 10 percenként 1-et. Majd délután jöttek (nyilván másoktól) a pluszok, erre Pali bá átkirándult Rex lemezének ismertetőjéhez, és szép lassan, stikában jöttek a mínuszok (nem nehéz kitalálni, kitől, ugyanis Codeneme és én szóltunk hozzá itt is ott is, és elég hamar le lettünk pontozva).
Én csak remélni merem, hogy Palikának megint volt egy jó napja, elégtételt is vehetett az őt ért sérelemért, és végre elfoglalta magát. Én legalábbis ettől boldog vagyok.
Idézet
 
 
+2 #28 SiriKeeton 2017-08-27 21:59
Idézet - The Slayer:
Szerintem a tavalyi album sajnos meg sem közelíti a Kill 'em Allt, de még a Metallicát sem.


Szerintem bármilyen aranyos album a Kill 'em All, valójában a fekete lemez jelentősen jobb nála. Sőt a Load és a Hardwired is.

Az meg egy másik kérdés, hogy a Kill 'em All természetesen hasonlíthatatla nul fontosabb album ezeknél - szinte az első thrash metal lemez volt. És azért van rajta jónéhány klasszikus nóta, nyilván még manapság is elő-előveszi az ember. A maga korszakában az egy óriási lemez volt, és persze sok mai banda örülne, ha egy ilyet akár ma is össze tudna hozni. De 2017-ben azért eléggé más a választék, és az elmúlt harmincsok év termésével versenyezve azért elég ritkán érzem úgy, hogy feltétlen Kill 'em Allt kellene hallgatnom.

A Ride vagy a Master egy teljesen más kérdés, azokat lényegében mindmáig nem haladta meg senki semmilyen szinten.

Na de most, hogy ezt leírtam, asszem a napokban meg is hallgatom a Kill 'em Allt.
Idézet
 
 
-9 #27 bogar 2017-08-27 21:05
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
SZOLGÁLATI

Don't feed the troll. Főleg ne az olyat, amelyik van olyan pszichopata, hogy mindenféle furmányosnak gondolt megoldásokkal még ahhoz is veszi a fáradságot, hogy a saját kommentjeit felpluszolja, a vele ellentétes véleményeken lévőkét pedig lemínuszolja a béka segge alá. Már nem először egyébként.


Azért azon besírtam, hogy ez után a beírás után mindenki elhallgatott! :-D
Idézet
 
 
+3 #26 The Slayer 2017-08-27 20:20
Szerintem a tavalyi album sajnos meg sem közelíti a Kill 'em Allt, de még a Metallicát sem.
Idézet
 
 
+1 #25 Szőlő 2017-08-27 19:41
A Hardwired nagyon jó lemez lett. Rendesen odatették magukat. Rég nyomtak tényleg stadionturnét. Európába meg hozzák az új színpadképet. Csúcson vannak, csak úgy mint a Maiden. A book of souls is milyen atom már. Ez van. Lehet fikázni őket, de ha egyszer még mindig ők a csasszerek.....
Idézet
 
 
-5 #24 SiriKeeton 2017-08-27 15:00
Idézet - deniro2:
Idézet - Tulus:
Kirk árnyéka önmagának? Kacagnom kell. Olyan szólókat játszik az új lemezen, amik tényleg illenek a dalokhoz, nincsenek túlcicomázva-bonyolítva, mert nincs rá szükség.

Kirk semmit nem írt az új lemezre, úgyhogy, ha MacAlpine színvonalú szólók lennének a számokban, az sem bizonyítaná, hogy nem árnyéka önmagának...:)


A szólókat nem ő maga írta mindig is? Kétségtelen csak azokat, és semmi mást, de tudtommal azok az övéi. Persze annyira nem figyeltem, lehet, hogy nem így van.
Idézet
 
 
-16 #23 Draveczki-Ury Ádám 2017-08-27 06:04
SZOLGÁLATI

Don't feed the troll. Főleg ne az olyat, amelyik van olyan pszichopata, hogy mindenféle furmányosnak gondolt megoldásokkal még ahhoz is veszi a fáradságot, hogy a saját kommentjeit felpluszolja, a vele ellentétes véleményeken lévőkét pedig lemínuszolja a béka segge alá. Már nem először egyébként.
Idézet
 
 
-3 #22 19EmpEroR75 2017-08-27 05:23
"Kondi István és Codename sajnos csak az ujjbegyeteket koptatjátok., de amúgy teljesen egyetértek. Cska felesleges már ezt itt taglalni. Bekre úr valószínűleg kimaradt a Magnetic és a Hardwired lemezek közti Shock-os Metallica hírekből és azok kommentcunamijá ból. Az összes cikknél elhangzott az összes bölcsesség már kb 600-szor, amit most ő is megosztott velünk." - nem maradt ki, ugyanezeket elmondta már, csak más nicknevek alatt. És lefogadom, hogy a rendelkezésre álló nicknevek folyamatosan pluszolják a saját, és mínuszolják a többiek véleményét (ez egyébként nemcsak itt figyelhető meg, gyakorlatilag az összes cikk kommentszekciój ában - már ha a plusz/mínusz rendszer önmagában jelentene valamit, vagy az tükrözné egy adott komment értékét).
És ez független attól, hogy a banda és én az ismeretséget megszakítottuk 1991 után (de főleg 1996-ot követően). Viszont annak sem vagyok híve, hogy elkezdjek fikázni egy bandát, amelyikkel megszakítottam a kapcsolatot évekkel ezelőtt és leírjam mindazt, amit elmondtam már ezerszer (nem itt - a Shock-on eddig csak olvastam a híreket).
És ez független attól, hogy a Metallica mára kb. ugyanaz a kategória, mint az a felturbózott sportkocsi, amit már csak a lendület visz (és emiatt vannak a lemezeladások és ezért sikeres a stadionturné is). Csakhogy ezt a lendületet a maguk jogán és a tehetségükből vette fel a Metallica-járgány - és emiatt viszi előre a lendület még mindig is a bandát - mert a zenekar mér rég túlnőtt saját magán, és már rég nem az aktuális dolgaik hajtják a motort. Tetszik, vagy nem tetszik, de (régi közhely), "csináld utánuk". És ezen az sem változtat (nálam), hogy 1991 óta a Hardwired volt, amit kétszer egymás után meg tudtam hallgatni a megjelenést követően - de lenyűgözni mégsem tudott, viszont (végre) jólesett hallgatni. Lehet, azért, mert (már) annyi elvárásom sem volt, mint az előző két lemeznél.
A "Lars nem tud dobolni"- kérdéshez röviden. Unalmas már. Nem dobolni nem tud (hiszen a dobtémái vitán felül hozzájárultak ahhoz, amivel a Metallica annak idején történelmet írt - és ezt akkor is el kell ismerjem, ha sosem tartozott a kedvenc dobosaim közé), hanem pontatlan. Nem kicsit, nagyon. Ez a lemezeken korrigálható, viszont a koncerteken kiütközik. De ez is lerágott csont már.
Idézet
 
 
+13 #21 deniro2 2017-08-26 23:17
Idézet - Tulus:
Kirk árnyéka önmagának? Kacagnom kell. Olyan szólókat játszik az új lemezen, amik tényleg illenek a dalokhoz, nincsenek túlcicomázva-bonyolítva, mert nincs rá szükség.


Kirk semmit nem írt az új lemezre, úgyhogy, ha MacAlpine színvonalú szólók lennének a számokban, az sem bizonyítaná, hogy nem árnyéka önmagának...:)
Idézet
 
 
-3 #20 LiliMiciPanni Sári 2017-08-26 22:24
szerintem túl hosszú album....melyek a legendás albumok?






,
Idézet
 
 
-34 #19 Tulus 2017-08-26 20:22
Herr Bekre és a hozzá hasonló fanyalgók kakiljanak sünikét.

A Hardwired egy olyan lemez lett, amit csont nélkül oda lehet tenni a legendás lemezek mellé, ugyanis simán felveszi velük a versenyt. Bőven van olyan jó, mint a Black Album, vagy a Load.

Ha a fent említetteknek nem tetszik a Metallica... az az ő bajuk. Hallgassanak valami mást, de Hetfield-éket lehet békén hagyni.

Nem akarják már megváltani a világot, hiszen megtették életük során legalább hatszor (Kill, Ride, Master, Justice, Black, Load), nem akarják megcsinálni újra a Kill-t, vagy a Mastert, minek tennék? Hiszen azokból már van egy példány.
Szarnak arra, hogy az emberek mit várnak tőlük, mindig igyekeznek újítani, és itt most nemcsak a lemezekre gondolok.

Ja, és nekem ne mondja senki, hogy Lars nem tud dobolni. Mit gondoltok, ki dobolta fel a Hardwired témáit? A mikulás? -.-
A sok idióta azt nem fogja fel, hogy Lars már nem húszonéves. Már nem úgy dobol, mint a Justice idején. Nyilván nem olyan technikás, mint Lombardo, de a koncerteken még mindig becsülettel végignyomja.
Ja, a fanyalgók doboljanak végig egy két-két és fél órás koncertet, aztán utána pofázzanak.

Kirk árnyéka önmagának? Kacagnom kell. Olyan szólókat játszik az új lemezen, amik tényleg illenek a dalokhoz, nincsenek túlcicomázva-bonyolítva, mert nincs rá szükség.

James pedig egy jó énekes. Nem King Diamond, nem Paul Di'Anno, és mégcsak nem is Brian Ross. És? Kit érdekel?

Rob pedig a jó basszusgitáros, ezer bandában bizonyított már. Pont.

"Akkor... kapjátok be!"
Idézet
 
 
+5 #18 Bekre Pál 2017-08-26 19:42
Gábor! Valóban elment, én beértem volna az első mondatommal. :) Ha valamit "csomószor" elmondanak, akkor érdemes benézni mögé. Mégha sötét is van ott. Ezért is köszönöm ha tényleg megkérdezed. :) A témát ezennel elengedem. Elnézést kívánok! :)
Idézet
 
 
-11 #17 Szabó Gábor 2017-08-26 19:19
Pál! Az egész elment egy kicsit más irányba. Részemről a lényeg annyi volt hogy unalmas és elcsépelt a véleményed, mert már csomószor elmondták előtted. Én csak azt mondtam erre már ne pazarold az energiáidat. Szó nem volt arról, hogy kell-e nekik védelem, ha valaki kritizálja őket. Mi, rajongók unjuk már, a nevükben nem nyilatkozhatok. Mellesleg az influenza hasonlatod sajnos nem jó, mert az tényleg nem népszerű, ők viszont igen. De ez is már más téma, ezt sem akartam feszegetni. Azt meg hogy miért "adták le a szintet" megkérdem neked áprilisban.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.