Shock!

április 19.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

A kötelek megfeszülnek: itt a hármas In Lak’ech

0401inlakechHip-hop, hardcore, metal, klasszikus zene, filozófia – megérkezett In Lak’ech (azaz Fellegi Ádám) harmadik lemeze. Ahogy azt a műfajok felsorolásából is sejthetjük, a Harmadik Fejezet – A kötelek megfeszülnek nem lesz egyszerűen lekottázható.

Fellegi Ádi egyszemélyes hadserege ismét csatába indul a könnyű, színvonaltalan szórakoztatás ellen és 22 percben elénk tárja nem túl pozitív véleményét politikáról, gazdaságról, vallásról, eltorzult társadalmi normáink fullasztó levegőjéről. Zeneileg találkozhatunk itt mindennel, ami csak a csövön kifér, a többek között a Newbornból és a Bridge To Solace-ből ismert főszereplő megfogalmazása szerint Ritmikus Magyar Költészetről van szó zenei korlátok nélkül. Rögtön a nyitó (szinte tök metal) tételben például feltűnik Kris Norris vendégszólója, aki egyébként ha nem In Lak’echnek szólózik, Joey Jordisonnal csinálja a Scar The Martyrt, korábban pedig a Threat Signalban és a Darkest Hourben játszott.

A hardcore műfaj kedvelői is biztosan izgalomba jönnek majd, amikor fülükbe mászik a legendás seattle-i Trial frontemberének (Greg Bennick) hangja, hiszen egy feat. erejéig ő is felszólal a lemezen a kizsákmányolás, az éhezés, a nélkülözés ellen. Mivel Fellegi Ádi alapító tagja volt többek között az említett Bridge To Solace-nek is, szívesen nyúl vissza zeneileg ebbe az irányba, mint ahogyan azt az előző két lemezéről már tudhatjuk. Ebben az esetben sem lesz ez másképp, ugyan is a These Maps Are Written With Blood című BTS-klasszikust újradefiniálva, szimfonikus (intro), majd akusztikus verzióban adja vissza az ismerős harmóniákat.

A felvételek Dunakeszin készültek a Riversound Productions stúdióban, Práznek Tomi vezetésével. A zene mellet In Lak’ech különösen nagy hangsúlyt fektet a szövegekre, dalaiban egy sor üresjárat sincsen, nem is lehet, ezt a saját bőrünkön (fülünkön) fogjuk tapasztalni már az első másodpercekben. Költészete nem a fifikás költői eszközökre, egyéni rímképekre épül, csakis az információ-átadásra törekszik, lehetőleg minél jobban beletolva azt a hallgató arcába. Politika, gazdaság, vallás, ezek ámokfutása első körben, ami kihámozható a szövegekből, azonban többszöri hallgatás után feltárul egy jóval nagyobb mélység (magasság) is, ami nem csupán felveti a problémát, hanem megoldásokat is kínál. Az anyag április 1-től a WMMusic jóvoltából minden jelentősebb streaming oldalon is elérhető.

 

Hozzászólások 

 
+1 #1 James Smith 2016-04-02 20:21
Színvonalas anyag lett!
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Motörhead - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Pain of Salvation - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.