Shock!

április 17.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Mustaine szerint a rajongók soha nem fogadták el Drovert és Brodericket (sem)

0803dmDave Mustaine eddig leginkább sajnálkozott Chris Broderick és Shawn Drover távozása felett, most azonban hirtelen azt találta mondani: a Megadeth tábora igazából éppúgy nem akarta a csapatban látni a két novemberben kilépett zenészt, mint ahogy gyakorlatilag senkit, aki a 21. században megfordult a két Dave mellett. A zenekar márciustól mindenképpen stúdiózik, és természetesen súlyos, gyors, gyökerekhez visszakanyarodó anyagon dolgoznak a kedvezőtlen fogadtatású Super Collider után…

„Miután a Rust In Peace-felállás szétment, bevettük Jimmy DeGrassót”, mondta a Megadeth állandó felállás-változásairól Mustaine Full Metal Jackie-nek az idei NAMM vásáron. „Jimmy nagyszerű dobos, de ennek ellenére valahogy sosem illeszkedett be a zenekarba, és Al Pitrellire ugyanez igaz. Mindkettejüket nagyon szeretem emberként, és zenészként is kizárólag hatalmas tiszteletet érzek irántuk, de valamiért soha nem alakult ki négyünk között az a bizonyos szükséges egyensúly. Amikor egy zenekarban játszol, olyan közel állsz a másikhoz, amennyire csak szex nélkül közel lehet kerülni egy másik emberhez… Utána jött James LoMenzo, James MacDonough, Glen Drover, Shawn Drover, Chris Broderick, és a rajongók nem akarják, hogy ezek a srácok zenéljenek a Megadethben.”

A kérdés persze az, hogy akkori kit akarnak, ezt azonban – az egyértelmű jelek ellenére – a beszélgetésben nem nagyon feszegették, nyilván nem véletlenül. Mustaine ugyanakkor elárulta: az új lemez munkálatai hamarosan elkezdődnek. „Március 2-án stúdiózni kezdünk, akármi is történjen. Beszéltem a dalainkról a kiadóval, és közöltem velük, hogy soha többé nem írok egyetlen rádiós számot sem, mert a kiadók persze ilyeneket várnak. Szerintem viszont ez volt a Megadeth létezésének átka. A Countdown To Extinctionön rengeteg rádiós dal szerepelt, de onnantól kezdve a Youthanasián és a Cryptic Writingson át egészen a Riskig egyre rádiósabbak, rádiósabbak és rádiósabbak lettünk. Tudod, szeretem én ezeket a számokat is, de ez sem igazán az a vonal, amit a Megadeth-rajongók hallani szeretnének: ők olyan dalokat akarnak, mint a The Conjuring (amit a Dave jelenlegi vallásos meggyőződésével összeegyeztethetetlen szöveg miatt a zenekar ettől függetlenül hosszú évek óta nem játszik a koncerteken… – a szerk.), a Set The World Afire, a Devil’s Island, a Holy Wars, a Take No Prisoners… És én meg is értem ezt. Ezeket a dalokat én írtam, ha álmomból felkeltenek, akkor is tudnék ilyeneket írni, de miközben valaki közli veled, hogy ezt és ezt kell csinálnod, vagy hallgatsz rá, vagy nem. Rengetegen a Super Collidert sem kedvelik, mert azon is sok a rádiós téma. És az ilyesminek ahhoz is mindig sok köze van, hogy milyen producerrel dolgozol.”

Ennek jegyében a következő Megadeth-album természetesen ismét súlyos lesz, amire az a garancia, hogy Mustaine az elmúlt három évben rengeteg régről megmaradt anyagot rendszerezett és szortírozott össze. „Akadnak zenéim, amiket a Peace Sells… But Who’s Buying?- és a So Far, So Good… So What!-korszakokból őriztem meg. Meghallgattam őket, és az volt az első reakcióm: ezt meg hogy a faszomba játszottam el? Le kellett lassítanom, és ki kellett szűrnöm az összes háttérzajt, hogy pontosan kivegyem a részleteket, és halljam, mit játszottam. Ez nagyon izgalmas, mert a riffelés tényleg agyszaggató.”

Innentől kezdve tényleg nincs más, mint hátradőlni, és várni a hivatalos bejelentést Marty Friedman és Nick Menza visszatéréséről…

 

Hozzászólások 

 
+18 #8 shmonsta 2015-01-31 22:59
Ha Dave elmondaná, hogy régi témákhoz is nyúl, még nem lenne rosszabb az album, mint azoké, akik nem beszélnek erről. Nem azt mondta, hogy kiadja a fiókban maradt dalait egy albumként, hanem azt, hogy áthallgatta, rendszerezte őket. Még azt sem mondta igazából, hogy bármit is fel akar használni. A nyilatkozatban szereplő mondatok azt is jelenthetik, hogy inspirációt kapott a régi témáktól. Amúgy miért ne lehetne kiadói nyomás 2015-ben? Ismert zenekarként jó stúdióban akarnak, nyugodt tempóban dolgozni, aztán elmenni egy szervezett, rendes turnéra. Ha nem akarnak engedni a megszokott szintjükből és nem akarják a gatyájukat is elkölteni előre, akkor szükség van a kiadó pénzére. Nyilván nincs akkora szerepe egy kiadónak mint régen, de egy Megadeth szintű zenekarnak azért vannak akkora igényei, amiket nem feltétlenül célszerű saját zsebből finanszírozni.
Idézet
 
 
#7 Zümm 2015-01-31 15:12
Ha már tagok elfogadása: Én egyszerűen nem tudom elfogadni Mustaine-t a mikrofonnál. Esetleg John Corabi vagy Ripper Owens segíthetne.
Idézet
 
 
+3 #6 Venomádi 2015-01-31 14:20
Titkon reméltem, hogy Dave Mustaine megváltozott, de soha nem fog. Nekem azokkal a zenészekkel semmi bajom nem volt, csak arra tudok gondolni, hogy beletették amit tudtak a zenekarba, bárkiről legyen is szó. Sőt Brodericket és Drovert is megkedveltem, vártam is a következő lemezt, bár ugye túl sok kreatív munka rajtuk keresztül nem jött volna de ez mindegy. Meg persze ennyi lemez után már szar lehet, hogy az ember vakarja a fejét mit rakjon össze, de azok a témák valóban lehetnek olyanok is, hogy akkor éppen szar volt, ma meg jó lesz. De ez sem szükségszerűen így van.
Idézet
 
 
+7 #5 iLane 2015-01-31 12:51
Nahát, Davenek megjött az esze! Olyan érzés, mintha ezt a nyilatkozatot direkt nekem mondta volna. Pontosan igaza van, soha nem tudtam megjegyezni az új tagok neveit, és igen, a Conjuring a Take no prisoners és a Set the world... a kedvenc számaim. És igen, szomorúan láttam az egyre rádiósabb, slágeresebb számokat, és igen, már a Countdown és Youthanasia lemezekkel elindultak a lejtőn. Szóval összességben ez az első Mustaine nyilatkozat az elmúlt 20 évben, ahol értelmes ember benyomását kelti...
Idézet
 
 
+8 #4 a75 2015-01-31 12:02
Tök jó ez a fotó.
Dave, meg Dave, bárki meglepődik még a nyilatkozatain?
Pont ezért szeretjük.
Idézet
 
 
+10 #3 bogar 2015-01-31 10:51
Kezdem unni a 80-as évekből megmaradt témák újrahasznosítás át. Valahogy úgy vagyok ezekkel, hogy nem véletlen, hogy annak idején nem használták fel őket, most meg azért értékesek, mert már nem tudnak olyat sem írni. mint az akkoriban le és kimaradt dalok.
Idézet
 
 
+3 #2 Wendiii 2015-01-31 09:57
Idézet - queensryche999:
Nem értem Dave-et. Miért kell butaságokat beszélni? Vagy ez már egyfajta "elő-promóció"?

Nézzük tételesen:

- A rajongók és az ő el nem fogadásuk.

Bullshit. Biztos volt pár merev seggfej, de a rajongók elsősorban az adott esetben gyenge/gyengébb lemezeket fogadják el kevésbé, és ez még a mai viszonyok között is nyomon követhető az eladási számokon. (No és ugye a netes visszhangon.) Ha valaki nem fogad el valakit, az vagy maga Dave - hiszen ez a saját bulija, körötte kering mindenki -, vagy az adott (session)muzsik us, aki ráun a bérzenész státuszra, esetleg nem fér meg Dave testvérrel.

"Beszéltem a dalainkról a kiadóval, és közöltem velük, hogy soha többé nem írok egyetlen rádiós számot sem, mert a kiadók persze ilyeneket várnak."

Bullshit. Ez a te bandád, olyan nótát írsz, amilyet akarsz. Ha nem jön be a népeknek, az nem a rádiós jelleg miatt lesz, hanem azért, mert egyszerűen nem találtad el.
Kiadói nyomás? 2015-ben? Haha.

Arra pedig nemigen találok szavakat, hogy képes megjegyzést tenni a Countdown és Youthanasia lemezekre, ráadásul a rajongók szájába adva a kritikát. Bajok vannak, na.

Ettől függetlenül természetesen kíváncsian várom a lemezt és a friss brigádot, de Dave nyilatkozatait ezentúl még annyira sem fogom komolyan venni, mint eddig.


Dave-nek megint eldugult a szűrő, ami az agya és a szája között van. :D
Szerintem az már "elő-promóció". Csak azt nem értem, hogy ez miért vált divattá, és nem csak nála (lásd például Udo). Attól nem fog jobban fogyni egy lemez, ha a volt kollégákat sározzák. Ha meg sokáig csinálja ezt egy zenész, akkor elkönyvelik a seggfej kategóriába, ha még tovább (és emellé még ESETLEG gyenge lemezeket is készít), akkor viszont pont az ellenkezőjét fogja elérni, mint amit eredetileg akart.
Idézet
 
 
+3 #1 queensryche999 2015-01-31 08:30
Nem értem Dave-et. Miért kell butaságokat beszélni? Vagy ez már egyfajta "elő-promóció"?

Nézzük tételesen:

- A rajongók és az ő el nem fogadásuk.

Bullshit. Biztos volt pár merev seggfej, de a rajongók elsősorban az adott esetben gyenge/gyengébb lemezeket fogadják el kevésbé, és ez még a mai viszonyok között is nyomon követhető az eladási számokon. (No és ugye a netes visszhangon.) Ha valaki nem fogad el valakit, az vagy maga Dave - hiszen ez a saját bulija, körötte kering mindenki -, vagy az adott (session)muzsik us, aki ráun a bérzenész státuszra, esetleg nem fér meg Dave testvérrel.

"Beszéltem a dalainkról a kiadóval, és közöltem velük, hogy soha többé nem írok egyetlen rádiós számot sem, mert a kiadók persze ilyeneket várnak."

Bullshit. Ez a te bandád, olyan nótát írsz, amilyet akarsz. Ha nem jön be a népeknek, az nem a rádiós jelleg miatt lesz, hanem azért, mert egyszerűen nem találtad el.
Kiadói nyomás? 2015-ben? Haha.

Arra pedig nemigen találok szavakat, hogy képes megjegyzést tenni a Countdown és Youthanasia lemezekre, ráadásul a rajongók szájába adva a kritikát. Bajok vannak, na.

Ettől függetlenül természetesen kíváncsian várom a lemezt és a friss brigádot, de Dave nyilatkozatait ezentúl még annyira sem fogom komolyan venni, mint eddig.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Sodom - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Stuck Mojo - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 2.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.