Shock!

augusztus 22.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Motörhead: Bad Magic

0605mkopfcNem kell velem egyetérteni, de véleményem szerint alapvető tévedésben van az, aki a Motörhead névre hallgató rock'n'roll-intézményt létezésének negyven éve és az eközben kiadott huszonkét sorlemez súlya alapján határozza meg. Ez a minden körülmények között megsüvegelendő tény - jó esetben - különösebb kihatással nincs arra, hogy 2015-ben miként ítéli meg a közönség a zenekar produkcióját. Pontosan tisztában vagyunk vele, hogy mennyire sérülékennyé vált az a korábban elpusztíthatatlannak hitt színpadi gépezet, amely az ismert szlogen szerint neve és egy emberes seggberúgás által definiálta önmagát. Az örökkévalóság számára azonban mindez az aktuális lemezes teljesítményen dől el. Mert ha az a gyengeség bármilyen jelét mutatja, akkor nincs és nem is lehet kegyelem, és afelől sincs kétségem, hogy ezzel kapcsolatban Lemmy is ilyen hozzáállást vár el.

megjelenés:
2015
kiadó:
UDR
pontszám:
8 /10

Szerinted hány pont?
( 53 Szavazat )

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk azonban, hogy pusztán a stáblista alapján rögzíthetjük magunkban, hogy jó eséllyel a Bad Magic-kel sem lesz a világon semmi gond. A Kilmister - Campbell - Dee - Webb produkciós kvartett már bőven egy évtizede nyújt konstans remek teljesítményt, igazából egyetlen olyan húzásuk sem akadt az elmúlt időben, amikor megrezdült volna az a bizonyos léc. Sokunk számára ez van/volt/lesz az ultimatív Motörhead-felállás, és ezt a banda büszkén vállalja is, például azzal, hogy a legmagasabb téttel játszik, és 70. életévében járó, megrendült egészségi állapotú frontemberével is nekifut a lemezkészítés vesződséges, ráadásul napjainkban többé-kevésbé értelmetlennek látszó feladatának. Amikor pedig jelen munka kapcsán kimondjuk az „igen, ez egy újabb Motörhead album a sorban" ítéletet, az az elképzelhető legnagyobb bók a főhősök felé. Mi több, tökéletesen helytálló megállapítás.

A Bad Magic nem lesz a zenekar 21. századi klasszikusa, de még azt sem mondom, hogy ez eleve kizárható lett volna, hiszen az öt évvel ezelőtti The Wörld Is Yours képében számomra Lemmyék éppen azt szállították le. Házam táján az Aftershock névre keresztelt utód ehhez képest némi csalódást jelentett, aminek persze pár év távlatából már semmi jelentősége, hiszen az az anyag is ereje teljében mutatta a csapatot, és mindenféle szégyenkezés nélkül lehetett beilleszteni a patinás sorba. Nincs ez másként most sem, sőt, pontosan ugyanúgy van, azzal a különbséggel, hogy ezúttal mindennemű szájszélhúzogatástól mentesen állapítom meg: a Bad Magic igazán bitang kis összeállítás lett. Tizenhárom dal 43 percben, külcsín és belbecs tekintetében is támadási felület nélküli, imponálóan ütőképes formában. Ahogy pedig a kritika elején pedzegettem, egy dolog számít: ha az új Motörhead-album friss, férfias lendülettel rúg tökön, akkor minden rendben van. Itt pedig valóban minden rendben is van.

Már ahogy a „Victory or die!" felkiáltással berobban a banda, egyszerre eloszlik minden kétség, hiszen erről van szó egészen pontosan, ezt a hozzáállást képviseli a Motörhead 2015-ben. A dalokról a szükséges minimumot érdemes tudni, ti. hogy a világ egyik legjobb rockdobosa által megalapozott síneken a zenekar zökkentőmentesen robog tova, egyenletesen izmos teljesítményt nyújtva. A kvázi kötelező fél-líra itt a Till The End képében lelhető fel, ahol szusszanunk kicsit, és megállapítjuk, hogy Lemmy továbbra is hitvány korunk legkarizmatikusabb és legjobb szövegírói közé tartozik, hogy a hitelesség kérdését még fel se emlegessük. Ha úgy puffan, a Lemmyvel majdnem egykorú Brian May is beköszön, és rajzol nekünk egy jellegzetesen brianmayes gitárszólót a The Devil nótához, zárszóként pedig az örökzöld Stones-feldolgozás (Sympathy For The Devil) is úgy taglóz le, ahogy kell, nem mellesleg a vitákhoz is szolgáltat némi minimális muníciót.

Ahogy biográfiájában Lemmy már megállapította: „Ha azt hiszed, hogy túl öreg vagy a rock'n'rollhoz, akkor tényleg az vagy." Hőseink nem kérnek a részvétből, a Motörhead legyőzhetetlen és kortalan.

 

Hozzászólások 

 
+2 #77 xyxy 2015-09-11 17:35
Idézet - cápaidomár:
Lám, mindennek van azért jó oldala is. Speciel meglennék nélküle, csak kíváncsi voltam.

Más: idén töltötte be, vagy fogja a Clawfinger Use Your Brain-je a 20-at. Gondolom, az nem marad ki.

Mondjuk tényleg irdatlan sok lemezről lehetne még írni - jogos.


Akkor, ha kívánságműsor van, szeretném megkérni valamelyik ilyesmi zenére fogékony szerkesztő urat vagy hölgyet, hogy a Fields of the Nephilim Dawnrazor/The Nephilim/Elizium hármasából írjon legalább egyről egy pársoros szösszenetet a klasszikushockb a. (Ha van kedve többről :D)
Idézet
 
 
+1 #76 cápaidomár 2015-09-10 13:26
Lám, mindennek van azért jó oldala is. Speciel meglennék nélküle, csak kíváncsi voltam.

Más: idén töltötte be, vagy fogja a Clawfinger Use Your Brain-je a 20-at. Gondolom, az nem marad ki.

Mondjuk tényleg irdatlan sok lemezről lehetne még írni - jogos.
Idézet
 
 
-1 #75 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-10 13:18
Idézet - cápaidomár:
Mégsem írtatok eddig róluk a klasszikushockb an.
Miért?

Sajnos sok minden kimaradt még, és a Beatles azért nem elsődlegesen az oldal profilja. De ezek után muszáj lesz :D
Idézet
 
 
#74 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-10 13:17
Idézet - saszi:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - saszi:
Mint mondtam engem nem érdekel ki mire kire van hatással, csupán az érdekel tetszik e valami. Szóval az nem komoly zenehallgató aki nem szereti vagy ismeri el a gombafejűeket.

Aki nem szereti, az ettől még lehet az természetesen. Aki nem ismeri el A JELENTŐSÉGÉT, az nem az, pontosan így van.

Akkor én komolytalan zenehallgató vagyok. bár szerintem több komolyzenét hallgatok, mint itt sokan:). Jó hogy vagytok ti a KOMOLY zenehallgatók.

Így visszaolvasva tényleg tűnhetek akár tudálékos, elitista köcsögnek is a fenti megfogalmazás miatt, pedig esküszöm, nem így értettem. És szerintem aki érti, érti. Az meg, hogy mennyi komolyzenét hallgatsz, a te ügyed. De kezdem kínosan érezni magam, szóval szerintem tegyünk pontot a fárasztó Beatles-vita végére a Motörhead alatt. Én személy szerint baromira unom, még jobban, mint a "jó-e, hogy a Leander Rising feloszlik, avagy sem?" threadet.
Idézet
 
 
+2 #73 cápaidomár 2015-09-10 13:16
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
[quote name="saszi"]Akkor áruld el nekem, hogy miről is szól? Mert ha felteszek egy kérdést, arra nem válasz érkezik, csak mínusz.

Arról szól, hogy az istennek sem érted meg, hogy a Beatles nemcsak egy a könnyűzene történetében alkotott zenekarok közül, hanem kis túlzással az alfa és az omega, amivel a ma ismert formában elkezdődött ez az egész a klasszikus rock'n'roll (Bill Haley meg a többiek) után. Lennon, McCartney, Harrison és Starr nem pusztán zenészek, hanem történelmi személyiségek, akik olyan mértékben formálták és formálják a későbbi évtizedek tömegkultúráját , mint senki más.

Mégsem írtatok eddig róluk a klasszikushockb an.
Miért?
Idézet
 
 
-6 #72 saszi 2015-09-10 13:13
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - saszi:
Mint mondtam engem nem érdekel ki mire kire van hatással, csupán az érdekel tetszik e valami. Szóval az nem komoly zenehallgató aki nem szereti vagy ismeri el a gombafejűeket.

Aki nem szereti, az ettől még lehet az természetesen. Aki nem ismeri el A JELENTŐSÉGÉT, az nem az, pontosan így van.

Akkor én komolytalan zenehallgató vagyok. bár szerintem több komolyzenét hallgatok, mint itt sokan:). Jó hogy vagytok ti a KOMOLY zenehallgatók.
Idézet
 
 
+2 #71 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-10 12:44
Idézet - saszi:
Mint mondtam engem nem érdekel ki mire kire van hatással, csupán az érdekel tetszik e valami. Szóval az nem komoly zenehallgató aki nem szereti vagy ismeri el a gombafejűeket.

Aki nem szereti, az ettől még lehet az természetesen. Aki nem ismeri el A JELENTŐSÉGÉT, az nem az, pontosan így van.
Idézet
 
 
-6 #70 saszi 2015-09-10 12:37
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
[quote name="saszi"]Akkor Ettől még persze nem kell őket szeretni, mint mondtam, én sem vagyok fan, de négy Justin Biebernek nevezni őket nem ízlés kérdése, hanem nettó ostobaság, méghozzá igen méretes. A mínuszokat pedig alighanem azért kapod, mert ezzel többé-kevésbé azért mindenki tisztában van, aki komoly zenehallgató, akár szereti őket, akár nem.

Mint mondtam engem nem érdekel ki mire kire van hatással, csupán az érdekel tetszik e valami. Szóval az nem komoly zenehallgató aki nem szereti vagy ismeri el a gombafejűeket . Bielerhez vagy kicsodához sem én hasonlítottam. Viszont számonra nyálas, ezt vállalom
Idézet
 
 
+4 #69 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-10 12:05
Idézet - saszi:
Akkor áruld el nekem, hogy miről is szól? Mert ha felteszek egy kérdést, arra nem válasz érkezik, csak mínusz.

Arról szól, hogy az istennek sem érted meg, hogy a Beatles nemcsak egy a könnyűzene történetében alkotott zenekarok közül, hanem kis túlzással az alfa és az omega, amivel a ma ismert formában elkezdődött ez az egész a klasszikus rock'n'roll (Bill Haley meg a többiek) után. Lennon, McCartney, Harrison és Starr nem pusztán zenészek, hanem történelmi személyiségek, akik olyan mértékben formálták és formálják a későbbi évtizedek tömegkultúráját , mint senki más.

Ettől még persze nem kell őket szeretni, mint mondtam, én sem vagyok fan, de négy Justin Biebernek nevezni őket nem ízlés kérdése, hanem nettó ostobaság, méghozzá igen méretes. A mínuszokat pedig alighanem azért kapod, mert ezzel többé-kevésbé azért mindenki tisztában van, aki komoly zenehallgató, akár szereti őket, akár nem.
Idézet
 
 
-6 #68 saszi 2015-09-10 11:42
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - saszi:
Fura ,és enyhén gyerekes hogy egymást plusszolgatják , mintha másnak nem is lehetne saját véleménye. Ennyit erről a témáról

Egyedül én szóltam bele a vitába a szerkesztők közül, egyetlenegyszer , napokkal ezelőtt, a saját nevemen. Mínuszolgat a halál, önmagáért beszél, ami itt megy. :)Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
[quote name="saszi"]
Fura ,és enyhén gyerekes hogy egymást plusszolgatják , mintha másnak nem is lehetne saját véleménye. Ennyit erről a témáról

Egyedül én szóltam bele a vitába a szerkesztők közül, egyetlenegyszer , napokkal ezelőtt, a saját nevemen. Mínuszolgat a halál, önmagáért beszél, ami itt megy. :)

Akkor áruld el nekem, hogy miről is szól? Mert ha felteszek egy kérdést, arra nem válasz érkezik, csak mínusz. Nem hinném, hogy kötelező lenne mindenkinek szeretni egy zenekart. És igen én nyálasnak tartom a legtöbb slágerüket, hogy vannak más számaik is.? Attól ezek a dalok számomra még ugyanolyan nyálasak. Én tényleg kíváncsi lennék, hogy egy hard rock, metal rajongó számára mit jelent a rock n rolll? vagy egyáltalán fogalmuk van erről a müfajról? De válasz nem érkezik, csak mínusz.
Idézet
 
 
+2 #67 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-10 11:18
Idézet - saszi:
Fura ,és enyhén gyerekes hogy egymást plusszolgatják , mintha másnak nem is lehetne saját véleménye. Ennyit erről a témáról

Egyedül én szóltam bele a vitába a szerkesztők közül, egyetlenegyszer , napokkal ezelőtt, a saját nevemen. Mínuszolgat a halál, önmagáért beszél, ami itt megy. :)
Idézet
 
 
-7 #66 saszi 2015-09-10 11:01
Idézet - saszi:
Na most látom a szerkesztők akartak meggyőzni :). Így már értem ezt fene nagy hadjáratot.

Fura ,és enyhén gyerekes hogy egymást plusszolgatják , mintha másnak nem is lehetne saját véleménye. Ennyit erről a témáról
Idézet
 
 
-5 #65 saszi 2015-09-10 10:59
Na most látom a szerkesztők akartak meggyőzni :). Így már értem ezt fene nagy hadjáratot.
Idézet
 
 
-3 #64 saszi 2015-09-09 17:19
Idézet - NOLA:
Saszi, lehet, hogy Neked csak egy szó..., de pontosan ezért felesleges is tovább magyarázkodni, úgysem fogod megérteni a lényeget...

Hát bizony akár rock,akár metal, jazz, komolyzene Közelebb áll hozzám. De mi pluszt jelent még egy műfaj besoroláson kívül?
Idézet
 
 
-4 #63 saszi 2015-09-09 17:08
Idézet - Gábor:
Idézet - saszi:
" ne akarj meggyőzni valakit, hogy nem azt hall, amit. .


Ne beszélj mellé. Itt nem ízlésekről beszélünk és nem akarlak meggyőzni arról, milyen k.rva jó a Beatles. Viszont a zenetörténeti jelentőségük nem lehet vita tárgya. Lehet hogy Justin Bieber-re is hatottak, de az összes rockikonra is.

Hát akkor hallgasd és örülj neki.
Idézet
 
 
+1 #62 Gábor 2015-09-09 13:18
Idézet - saszi:
" ne akarj meggyőzni valakit, hogy nem azt hall, amit. .


Ne beszélj mellé. Itt nem ízlésekről beszélünk és nem akarlak meggyőzni arról, milyen k.rva jó a Beatles. Viszont a zenetörténeti jelentőségük nem lehet vita tárgya. Lehet hogy Justin Bieber-re is hatottak, de az összes rockikonra is.
Idézet
 
 
+1 #61 NOLA 2015-09-09 13:02
Saszi, lehet, hogy Neked csak egy szó..., de pontosan ezért felesleges is tovább magyarázkodni, úgysem fogod megérteni a lényeget...
Idézet
 
 
-4 #60 saszi 2015-09-08 23:28
"A beatzenei együttesek a hatvanas évek lázadó ifjúságának jelképeivé, öltözködésükkel , hajviseletükkel , magatartásformá ikkal pedig az ilyen szubkultúrák meghatározó alakjaivá váltak." Forrás. Wikipédia
Szóval ők voltak a 60-as évek lázadói...
A zene nem tudomány. Van akinek ez tetszik van akinek más. Van aki istenít valakit , más számára nyál. mert más az ízlésünk. Nekem ez a véleményem. Neked más. ne akarj meggyőzni valakit, hogy nem azt hall, amit. Engem nem érdekel egy zene háttere, tök mindegy mikor született, kik játszák. Csupán az érdekel milyen hatással van rám egy zene. Sok Csajkovszíjt ajánlok, hogy lássatok a rock n roll mögé egy kicsit. Mert az csak egy szó, semmi más.
Idézet
 
 
#59 Gábor 2015-09-08 22:24
"A beatzene, mint irányzat, az 1960-as évek elején alakult ki, a szórakoztató zeneiparban már 1950-es évektől világszerte tapasztalható átalakulások folyományaként, mint a dzsessz és a ROCK AND ROLL alapjaira építkező, népzenei elemeket is felhasználó szórakoztató zenei stílus." "Legjelentősebb képviselői a világszerte igen népszerű Beatles és a Rolling Stones voltak."
"A beatzenei együttesek a hatvanas évek lázadó ifjúságának jelképeivé, öltözködésükkel , hajviseletükkel , magatartásformá ikkal pedig az ilyen szubkultúrák meghatározó alakjaivá váltak." Forrás. Wikipédia
Szóval ők voltak a 60-as évek lázadói...
Idézet
 
 
#58 Gábor 2015-09-08 22:11
Idézet - saszi:
Ti gondoljátok van olyan ember aki nem ismeri a Beatlest? annak idején orrba szájba nyomatták őket. nekem is volt olyan osztálytársnőm aki odavolt a bilifejüekért. Számotokra aki nem szereti őket az már egyenesen süket vagy hazudik. Pedig én mindig utáltam ezt a negédes semmit. Akárhány dalt mutathattok. Az egész egy felfújt tinilányoknak szánt maszlag, Szerencsére már teljesen kihaltak ezek a zenék . ha már zenekart akarotk aki feldolgozta őket például a mex volt. Meg se közelítette a ajád dalaik színvonalát, pedig felturbósítottá k

Amíg a rockzene/rock and roll nem hal ki, addig a Beatlest se felejtik el. Noha popzenének is nevezhető. Akárcsak pl a Guns'n'Roses...
Idézet
 
 
+3 #57 Gábor 2015-09-08 22:07
Idézet - saszi:
Idézet - traveller79:
"Bítlsz ,Bítlsz. Mit keres ez egy Motörhead cikk alatt?????
Valaki linkeljen már tőlük akár egy értelmes számot! Tényleg az első másodperctől az utolsóig végighallgatom. Ne minuszozzatok össze vissza, bizonyítsátok, hogy ez nem 4 Justin Bieber a 60'-as évekből!"
Parancsolj.
https://www.youtube.com/watch?v=6dDw_3H0XKg

Mivel csak egyet kértél,annyit küldök,de egyébként:
White album,Abbey Road,Sgt.Pepper- albumok.

hát ez ugyanolyan szörnyü mint a slágereik csak máshogy hangszerelve. Mert hát számomra mondjuk ez a zene a 7ö es évekből
https://www.youtube.com/watch?v=LuguStAS5s4

És hogy jön a 70-ben feloszlott Beatleshez egy '75-ös Rush szám? Teljesen más kor és technikai lehetőségek a kettő. Jó, hogy nem az Images&Words albumhoz hasonlítod...
Idézet
 
 
+1 #56 faktor69 2015-09-08 08:42
A szerkesztőségné l kitört a Beatles mánia!:-D
Idézet
 
 
-8 #55 saszi 2015-09-05 23:02
Idézet - traveller79:
"Bítlsz ,Bítlsz. Mit keres ez egy Motörhead cikk alatt?????
Valaki linkeljen már tőlük akár egy értelmes számot! Tényleg az első másodperctől az utolsóig végighallgatom. Ne minuszozzatok össze vissza, bizonyítsátok, hogy ez nem 4 Justin Bieber a 60'-as évekből!"
Parancsolj.
https://www.youtube.com/watch?v=6dDw_3H0XKg

Mivel csak egyet kértél,annyit küldök,de egyébként:
White album,Abbey Road,Sgt.Pepper- albumok.

hát ez ugyanolyan szörnyü mint a slágereik csak máshogy hangszerelve. Mert hát számomra mondjuk ez a zene a 7ö es évekből
https://www.youtube.com/watch?v=LuguStAS5s4
Idézet
 
 
-8 #54 saszi 2015-09-05 19:04
Ti gondoljátok van olyan ember aki nem ismeri a Beatlest? annak idején orrba szájba nyomatták őket. nekem is volt olyan osztálytársnőm aki odavolt a bilifejüekért. Számotokra aki nem szereti őket az már egyenesen süket vagy hazudik. Pedig én mindig utáltam ezt a negédes semmit. Akárhány dalt mutathattok. Az egész egy felfújt tinilányoknak szánt maszlag, Szerencsére már teljesen kihaltak ezek a zenék . ha már zenekart akarotk aki feldolgozta őket például a mex volt. Meg se közelítette a ajád dalaik színvonalát, pedig felturbósítottá k
Idézet
 
 
-3 #53 xyxy 2015-09-05 15:40
Idézet - traveller79:
"Bítlsz ,Bítlsz. Mit keres ez egy Motörhead cikk alatt?????
Valaki linkeljen már tőlük akár egy értelmes számot! Tényleg az első másodperctől az utolsóig végighallgatom. Ne minuszozzatok össze vissza, bizonyítsátok, hogy ez nem 4 Justin Bieber a 60'-as évekből!"
Parancsolj.
https://www.youtube.com/watch?v=6dDw_3H0XKg

Mivel csak egyet kértél,annyit küldök,de egyébként:
White album,Abbey Road,Sgt.Pepper- albumok.


Meghallgattam a számot, sőt még az imént említett albumokba is belehallgattam, habár korábbi véleményem megformálásánál ezekre is gondoltam. Lehet én vagyok a hülye, de én akkor sem bírok keresztüllátni a zenekart körülvevő imázson és a megőrült, sikoltozó tinilányok tömegén. Tehát nem "tértem meg" és mivel úgy látom mindkét oldal elég makacs, szerintem le kéne zárni ezt a vitát.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Cloudscape - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.