Shock!

december 10.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Az ír

1124ir1Bár Martin Scorsese lassan életének kilencedik évtizedébe lép, és egyre inkább úgy fest, mint egy joviális, az unokákat állandóan cukorkákkal tömő nagypapi, azért meg tudja ő még kavarni maga körül a dolgokat, ha nagyon akarja. Legutóbb azzal sikerült belecsuláznia egy hegyeset Hollywood egyre poshadtabbnak tűnő állóvizének a közepébe, hogy kifejtette gondolatait a Marvel-moziverzum által fémjelzett szuperhős-filmekről. Lesújtó véleményéhez gyorsan csatlakozott régi jó barátja és harcostársa, a még nála is öregebb Francis Ford Coppola is, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem osztom a két vén csataló nézeteit. Lehet persze generációs ellentétekről beszélni, meg megváltozott filmfogyasztási szokásokról, de valahol akkor is visszás, hogy míg A Prücsök és a Hangya 2: Ultron fia visszavágra gond nélkül, látatlanban sorban állnak a forgalmazók, addig egy régi, lassan búcsúzó generáció krémjét jelentő színészállományt felvonultató mozit féltucat stúdió dob vissza, hogy ez bizony nekünk nem kell.

Valahol nagyon is érthető tehát Mr. Scorsese sértődöttsége, még akkor is, ha vélelmezhetően régen sem dicsérték volna meg, ha azzal áll elő, hogy akkor én most egy három és fél órás, brutálisan lassan hömpölygő gengszterposzt forgatnék le párszázmillió dollárból. Oké, nyilván egy Robert De Niro, egy Joe Pesci, vagy egy Harvey Keitel manapság sem olcsó mulatság, nem is beszélve arról az Al Pacinóról, akivel – legyen ez bármilyen hihetetlen is – most először dolgozott együtt a vén direktor. Emellett azonban nagyban megdobta a költségvetést a jó Marty azon ötlete is, hogy akkor ő nem szeretné fiatalabb színészekkel eljátszani a főbb szereplők fiatalabb énjét, hanem szépen fiatalítsuk csak meg őket némi jó CGI-technikával. A végeredmény olyan visszás is lett, mint amit ebből lehet sejteni, egyrészt Joe Pesci még megfiatalítva is öregnek hat, másrészt pedig három és fél óra is kevés volt ahhoz, hogy megszokjam De Niro bácsi kéken világító szemeit.

gyártó:
TriBeCa Productions / Sikelia Productions / Winkler Films, 2019
forgalmazza:
Netflix
The Irishman
magyarországi mozibemutató: 2019. november 21. / Netflix-premier: 2019. november 27.

rendezte:
Martin Scorsese

forgatókönyv: Steven Zaillian
zene: Robbie Robertson
operatőr: Rodrigo Prieto
vágó: Thelma Schoonmaker
főszereplők: Robert De Niro (Frank Sheeran), Al Pacino (Jimmy Hoffa), Joe Pesci (Russell Bufalino), Ray Romano (Bill Bufalino), Bobby Cannavale (Felix DiTullio), Anna Paquin (Peggy Sheeran)
játékidő: 209 perc
 
Neked hogy tetszett?
( 28 Szavazat )

Pedig ez a film nem a színészeken csúszik el – már ha elcsúszik bármin is egyáltalán. A főhős ugye a De Niro által alakított Irishman, Frank Sheeran, aki ugyan létező személy volt, de egészében olyan, mintha egy Scorsese-moziból lépett volna le a vászonról (hogy aztán később, ironikus módon vissza is térjen oda). Háborús veterán, aki egyszerű teherautósofőrként kerül kapcsolatba a pennsylvaniai maffiával, hogy rapid módon annak bérgyilkosává és verőemberévé lépjen elő. Olyan ember, aki rendkívül alkalmas arra, hogy parancsokat teljesítsen, lehetőleg minimális gondolkodás vagy éppen lelkifurdalás nélkül, és ha ez a parancs kimondva vagy kimondatlanul azt jelenti, hogy a hadifoglyokat hátra kell vinni az erdőbe, és belelőni a saját maguk által kiásott sírba, hát akkor azt is végrehajtjuk. Ha az anziói hídfőállásnál, akkor ott, ha meg a detroiti utcákon, akkor ott. A jó Robi bácsi játéka rendkívül visszafogott, karaktere nem csak érzelmei kimutatására képtelen, de alig beszél valamit, és ha szemét akarnék lenni, azt mondanám, hogy De Niro ugyanazzal a jól ismert tipródó arckifejezésével hozza le az egész filmet, ami néhol nagyon-nagyon ül, máskor viszont kevésbé.

Emiatt aztán a mozi igazából nem is róla szól, hanem a habitusában tökéletes ellenpontját jelentő, mégis közeli barát Jimmy Hoffáról (Al Pacino remek alakításában), aki rendkívül harsány, öntörvényű és öntelt figura, imádja a reflektorfényt, utálja a Kennedy-klánt, és lépésről-lépésre szerez magának mind több ellenfelet, míg végül igazán közeli barátja talán csak egy marad, az Ír. Ahogy a filmben is elhangzik, a fiatalok már semmit sem tudnak Jimmy Hoffáról, talán csak a máig megoldatlan eltűnésén kívül, ezért álljunk is meg itt egy pillanatra. Hoffa az össz-amerikai szakszervezeti mozgalom elnöke volt a '60-as évek jó részében és a '70-es évtized felében, és itt most ne arra az impotens gittegyletre gondoljunk, amit Magyarországon a szakszervezet jelent. Nem, Amerikában (pláne akkoriban) ez egy rendkívüli hatalommal felruházott poszt volt – ahogy az a filmben is elhangzik, az elnök után a második ember –, aki alá milliók tartoztak, nem mellékesen pedig ezen milliók sok-sok dollármillióra rúgó nyugdíjalapjai. Egy ilyen ember élet-halál ura lehetett.

1124ir2

Hoffa persze a maffiával is rendkívül szoros szálakat ápolt, így a szokás szerint zseniális Joe Pesci által alakított Russell Bufalinóval is, és aki ennek olvastán unottan legyint, hogy jajj, ha Joe maffiózót alakít, az megint egy őrjöngő, ultra-agresszív seggdugasz lesz, hát bizony nagyon téved. A rendkívül megöregedett Pesci bácsi talán életében nem volt ilyen visszafogott, mindvégig halál nyugodt, még csak meg sem üt senkit, mégis, minden szál hozzá vezet, és ő oszt le minden lapot. Illetve majdnem minden lapot, hiszen azért főnöke neki is van, mégpedig Harvey Keitel, aki legnagyobb sajnálatomra kapott vagy öt mondatot meg bő nyolc percet a moziban. Azért ennél bizony sokkal többre lett volna hivatott!

Szóval, a színészeken tényleg nem múlik semmi, legyen bár szó a mellékalakokról, akik közül a legjobb a Hoffa ellenlábasát, Anthony „Tony Pro" Provenzanót életre keltő Stephen Graham, de az Ír lányát játszó Anna Paquin sem lenne rossz, ha nem lenne az egész szerepe annyira tenyérbemászóan didaktikus. Mert ugye a kislány nem megy oda a nyugodt maffiózó Joe Pescihez, mert az gonosz ember, de mosolyogva eszi a harsány szakszervezeti vezető Al Pacino fagyiját, mert az bizony jó ember. ÉRTED, TE HÜLYE NÉZŐ, VAGY EL KELL MAGYARÁZNUNK MÉG EGYSZER? Kösz, nem kell, egyszer sem lett volna muszáj. És valahogy éppen az ilyenek miatt tetszett Az ír sokkal kevésbé, mint szerettem volna. Merthogy a jó Scorsese bácsi bizony elvesztette az egészséges ritmusérzékét. Három és fél óra, jaj, hagyjál már, Marty, ezt bőven elég lett volna két órában elmesélni, mi a francért nem szerződtettél egy vágót? És értem én, hogy nagyon fontos lesz az az utazás, ahová a De Niro/Pesci páros és feleségeik indulnak a mozi elején, és mennek is arrafelé percek és jelenetek tömegén keresztül, de ezt tényleg nem lehetett volna valahogy egy fokkal kevésbé unottan megoldani? És persze az is megvan, hogy az erkölcsi mondanivaló a film legvégén bukkan elő, de hát komolyan, szükséges volt ennyire elhúzni a végjátékot? Nem, nem, és háromszor is nem.

Minden hiba és dögunalmas negyedóra ellenére Az ír persze fontos és gyönyörűen fényképezett film, korszakváltó mozi, egy nagy generáció hosszú és szomorú búcsúja, borzongató atmoszférával, ahogy a vének még egyszer megrázzák magukat, mielőtt átadnák a helyüket valami másnak, valami újnak. Félő, hogy nem valami jobbnak, de nekik akkor is menniük kell, hiszen idejük lassan lejárt. Kár.

1124ir3

 

Hozzászólások 

 
#16 cápaidomár 2019-12-02 17:58
Nálam egyenlőre a Casino a kedvenc.
Idézet
 
 
#15 Cseke Feri 2019-12-02 15:36
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Pedig abban a filmben még a színészként übertehetségtel en Marky Mark is jó(nak tűnik).


Ha már übertehetségtel en színészek... Sztem ez ugyanúgy van, mint a zenészeknél: hiába tehetségtelen, ha mégis van egy markáns karaktere/színes egyénisége, ami a legtöbb esetben többet is ér, mint maga a tehetség. A szakmát ki lehet tanulni, az adottságot viszont nem, és ezt a legtöbb rendező is fontosnak tartja mostanában. Lásd: sorozatok, ahol a legtöbb "színész" bizony szakmailag tehetségtelen, de a karaktere mégis emlékezetes. Rengeteg példát és ellenpéldát tudnék felhozni zseni/0 karakter - fakezű/óriási arc témában. :)

Amúgy Mark Wahlberg (avagy Marky Mark) sztem is tehetségtelen, sőt néha idegesítő is már a túlzott foglalkoztatása , mégis van egy jó pár szerep, amiben nagyon jó. Az olyanoknál mint De Niro v. Pacino persze minden összetevő stimmel. De az ilyesmi ritka. :)
Idézet
 
 
#14 Draveczki-Ury Ádám 2019-12-02 12:50
Idézet - Gereblye Géza:
A téglát valaki nem szereti? Zseniálisan jó film.

Elég rendesen ment akkoriban a fika, hogy hát ezért biztosan nem érdemelt volna Oscart, és csak azért kapta meg, mert korábban még nem volt neki rendezői. Pedig abban a filmben még a színészként übertehetségtel en Marky Mark is jó(nak tűnik).
Idézet
 
 
#13 Gereblye Géza 2019-12-02 12:37
A téglát valaki nem szereti? Zseniálisan jó film.
Idézet
 
 
#12 Codename333 2019-12-02 11:49
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Codename333:
Moziba nem akartam beülni,mert a végtelenül "kényelmes " cinema city székektől már egy 1:40-2:00 órás filmtől is kényszer pályán mozgok,nemhogy egy majd 3 és fél órás produkciót szenvedjek végig......Megvártam a netflix debütöt. A Netflix lesz a filmművészet megmentője van egy olyan érzésem.Ez a film is csak ezt bizonyítja.

De ugye tudod, hogy a stúdiók elsősorban azért nem vállalták be ezt a nemcsak extrémhosszú, de a mai körülmények között is kimondottan drága - mégpedig jelentős mértékben a CGI-nak köszönhetően kimondottan drága - filmet, mert az utóbbi négy-öt-hat évben nagyon durván megváltoztak a moziba járási szokások? Te is írod, hogy nem mentél el végigülni a moziban, hanem megvártad a Netflixen. :) Ahogy a lemeziparnak is betett a net, ugyanúgy a filmiparnak is nagyon át kell gondolnia a működését a streaming miatt.

Plusz az öregnek régen, a '80-as meg a '90-es években is voltak filmjei, amik megbuktak vagy épp csak megálltak. A mai respektjüket tekintve talán furcsa, de a Nagymenők vagy a Casino is mindössze mérsékelt siker volt a maga idejében a mozikban. Szóval azon semmi csoda nincsen, hogy 160 millió gyártási költséggel plusz mondjuk kétharmadannyi marketinges költséggel nem vállalták be ezt a filmet, amikor esélye nem lett volna visszatermelni. Főleg, hogy a három és fél óra még azokat is elriaszthatja, akiket egyébként érdekelne. Ez azért kurva sok pénz még egy nagy stúdiónak is, akárhogy is nézzük. A Netflixen bizonyosan jóval többen is nézik majd meg, mint moziban tennék, szóval én nem feltétlenül gondolnám ezt problémának, függetlenül attól, hogy egy Scorseséhez hasonló old school arc hervasztónak élte meg.

(A filmet még nem láttam amúgy, mert egyszerűen nem volt szabad három és fél órám, amikor megfelelően megadhatom a módját és végignézhetem nyugodtan. De mivel én még azokat a filmjeit is szeretni szoktam, amiket mások jellemzően nem - lásd A tégla -, nyilván ezzel sem lesz nagy gond.)


Ha a Tégla tetszett akkor ezt imádni fogod.Bár a Tégla szerintem az egyik legjobb filmje.Nah de,remélem a Netflix még sok ilyen produkciót fog támogatni.
Idézet
 
 
#11 Draveczki-Ury Ádám 2019-12-02 04:45
Idézet - Codename333:
Moziba nem akartam beülni,mert a végtelenül "kényelmes " cinema city székektől már egy 1:40-2:00 órás filmtől is kényszer pályán mozgok,nemhogy egy majd 3 és fél órás produkciót szenvedjek végig......Megvártam a netflix debütöt. A Netflix lesz a filmművészet megmentője van egy olyan érzésem.Ez a film is csak ezt bizonyítja.

De ugye tudod, hogy a stúdiók elsősorban azért nem vállalták be ezt a nemcsak extrémhosszú, de a mai körülmények között is kimondottan drága - mégpedig jelentős mértékben a CGI-nak köszönhetően kimondottan drága - filmet, mert az utóbbi négy-öt-hat évben nagyon durván megváltoztak a moziba járási szokások? Te is írod, hogy nem mentél el végigülni a moziban, hanem megvártad a Netflixen. :) Ahogy a lemeziparnak is betett a net, ugyanúgy a filmiparnak is nagyon át kell gondolnia a működését a streaming miatt.

Plusz az öregnek régen, a '80-as meg a '90-es években is voltak filmjei, amik megbuktak vagy épp csak megálltak. A mai respektjüket tekintve talán furcsa, de a Nagymenők vagy a Casino is mindössze mérsékelt siker volt a maga idejében a mozikban. Szóval azon semmi csoda nincsen, hogy 160 millió gyártási költséggel plusz mondjuk kétharmadannyi marketinges költséggel nem vállalták be ezt a filmet, amikor esélye nem lett volna visszatermelni. Főleg, hogy a három és fél óra még azokat is elriaszthatja, akiket egyébként érdekelne. Ez azért kurva sok pénz még egy nagy stúdiónak is, akárhogy is nézzük. A Netflixen bizonyosan jóval többen is nézik majd meg, mint moziban tennék, szóval én nem feltétlenül gondolnám ezt problémának, függetlenül attól, hogy egy Scorseséhez hasonló old school arc hervasztónak élte meg.

(A filmet még nem láttam amúgy, mert egyszerűen nem volt szabad három és fél órám, amikor megfelelően megadhatom a módját és végignézhetem nyugodtan. De mivel én még azokat a filmjeit is szeretni szoktam, amiket mások jellemzően nem - lásd A tégla -, nyilván ezzel sem lesz nagy gond.)
Idézet
 
 
#10 Codename333 2019-12-02 01:26
Moziba nem akartam beülni,mert a végtelenül "kényelmes " cinema city székektől már egy 1:40-2:00 órás filmtől is kényszer pályán mozgok,nemhogy egy majd 3 és fél órás produkciót szenvedjek végig......Megvártam a netflix debütöt. Nehéz összefoglalni mit érzek.Elképesztő volt,és én is csatlakozom azon véleményekhez,h ogy ez a játékidő kellett neki.Ez nem fért volna bele 2 órába vagy 2 és félbe.Mért is kellett volna?Ezek a legendák az csinálnak amit akarnak.Felemelő volt,elgondolko dtató,megrázó is egyben.A filmnek sztem két üzenete van,vagy talán több: Az idő mindenkit kicsinál-sosem tudhatod mit hoz az élet-és sosincs túl késő h alkoss valamit vagy egy olyan történet részese legyél amire évtizedekig emlékezni fognak.Ettől szép az élet.Ettől olyan szomorú is a film.De mégis.ZSENIÁLIS ÉLMÉNY VOLT. Al Pacino lubickolt Hoffa szerepében.Remélem Oscar-t ér majd neki.De mindenki más is fergeteges volt. A CGI fiatalítás páratlanul jó lett.Szinte tökéletes.Az egyetlen ami kicsit bizarr volt az a bolt jelenet.Látszott sajnos De Niro öregsége.Hiába a fiatalítás sajnos egy 78 éves ember nem tud úgy mozogni mint egy 38.Kicsit fura volt.De ennyi amit "negatívumként" fel tudok hozni.Ettől nem rossz ez a film......ami viszont elszomorít,hogy értem én h kellenek ezek a marvel szutykok-sok pénzt hoznak,de nem tudtak elkölteni az Ír-re 100 milliót de simán elbasznak 300-at egy képregény adaptációra....amik szinte csak cgi-ból állnak.Ijesztő és elkeserítő h ez a mestermű nem kellett sok stúdiónak.A Netflix lesz a filmművészet megmentője van egy olyan érzésem.Ez a film is csak ezt bizonyítja.
Idézet
 
 
#9 pumpika666 2019-11-25 19:04
meg fogom nézni...itthon, ágyban, párnák közt, 42 évesen nem bírok ki 3ésfél órát moziban...:)
Idézet
 
 
#8 redriot 2019-11-25 16:16
Idézet - földi örömök:
tessek:
Nile - unalmas, első négy lemezig még érdekesek voltak
Hour of Penance - na ezek odabasztak, jo lett a lemez
Ragnarok - egesz hallgathato
Thy Catafalqe - meg ki se jott az uj
Hideous divinity - eloben szetbasz, lemezen unalmas,tipikus ma divatos technikas death
FleshGod Apocalypse -ez eloben is egy kalap fos.Anno az elso lemezuk meg jofele brutal death volt, azota nulla.


Új Unfathomable Ruination az összestől jobb szerintem, odatették magukat nagyon. Aki szereti a brutálisabb zenéket érdemes annak belehallgatnia!
Idézet
 
 
#7 földi örömök 2019-11-24 20:21
tessek:
Nile - unalmas, első négy lemezig még érdekesek voltak
Hour of Penance - na ezek odabasztak, jo lett a lemez
Ragnarok - egesz hallgathato
Thy Catafalqe - meg ki se jott az uj
Hideous divinity - eloben szetbasz, lemezen unalmas,tipikus ma divatos technikas death
FleshGod Apocalypse -ez eloben is egy kalap fos.Anno az elso lemezuk meg jofele brutal death volt, azota nulla.
Idézet
 
 
#6 Nahát 2019-11-24 20:20
Idézet - Death Metal 75:
Megint az agymosás.Hány metal lemezről lehetett volna irni mìg megnézted ezt a hazug propagandát Ádám?Hol a cikk az új Nile Hour of Penance Ragnarok Thy Catafalqe Hideous divinity FleshGod Apocalypse satöbbi lemezekről amiről kötelességetek lett volna írni???? Szomoru...


Milyen kötelesség? Nem MTI ők, hogy közszolgálatot teljesítenek...Meg így nélkülük nem tudod eldönteni, milyenek a lemezek? Kb. 1 perc alatt lecsekkolható YouTube-n...
Idézet
 
 
#5 Death Metal 75 2019-11-24 16:38
Megint az agymosás.Hány metal lemezről lehetett volna irni mìg megnézted ezt a hazug propagandát Ádám?Hol a cikk az új Nile Hour of Penance Ragnarok Thy Catafalqe Hideous divinity FleshGod Apocalypse satöbbi lemezekről amiről kötelességetek lett volna írni???? Szomoru...
Idézet
 
 
#4 Kiss Andor 2019-11-24 14:25
Huhh, kell türelem; de szerintem elképesztően sjok és mély rétege van a filmnek. Egy érett ember művész-filme ami nem a pénz, a gazdagság, az autók boldogságot hozó világáról; nem a szexuális aberrációkról, a nőideálok bűvköréről szól! Lesznek sokan, akiknek ezek hiánya unalmat csal az arcukra, de aki leküzdi a vontatottság érzetét és hagyja magát mélyen belesodródni egy emberi sorsba; azt meg fogja érinteni ez a film.

Mely rétegek merültek fel nálunk a film megnézése után?
- predesztináció az emberi sorsokban (még halálán sem tud kilépni az ember elveinek korlátaiból; pedig látja: a családja, az élete ment rá)
- az öregedés könyörtelen egyenrangú igazságossága gazdagra szegényre!
- élet értelme és tartalma a halál kapujából: egy teljes életút kerül elénk, talán úgy ahogy a teremtő elé kerülhet az utolsó nap után...
- a politikai életben a valódi irányítók létének szinte "transzcendens" titka (valakik -akik a filmben sem szerepelnek- az ország leghatalmasabb embereinek is parancsolnak; felsőbb utasításra likvidálják a fő vezetőt [aki Amerika második legbefolyásosab b emberének tartanak sokan])..
- a történet végtelen, nem változott semmi; generációról generációra száll tovább a politika aljassága... csak a szereplők cserélődnek; de a valós bűnök nem lepleződnek le!
- boldog élet út-e a leghatalmasabbo ké?
- a "gonosz ember" emberi mivolta; saját erkölcsi normáinak végtelen követése: ha eltekintenénk a normaválasztás katasztrofális voltától; akkor akár szimpatikus egyenes embernek is értékelhető a főszereplő.
- a maffiát a távoli, érthetetlen világából belopja a mindennapjaink világába; a történelmi és helyzeti távoliságát letörve a jelen világunkhoz közelíti...

Nekünk mindenesetre ilyen témákat ébresztett a film; nagyon nem bántuk meg, hogy végig ültük a 3 és félórát!!!
Idézet
 
 
#3 Gereblye Géza 2019-11-24 13:30
Idézet - Sas:
Anno scorsese, ugyanígy lefikázta a hetvenes években a star wars new hope-ot is...


Ha tényleg így volt, még nagyobb pacsi az öregnek.
Idézet
 
 
#2 Sas 2019-11-24 13:06
Anno scorsese, ugyanígy lefikázta a hetvenes években a star wars new hope-ot is...
Idézet
 
 
#1 Kondi István 2019-11-24 11:10
Először úgy voltam a filmmel, hogy jó, majd letöltöm és itthon szépen, kényelmesen megnézem, de aztán szerencsére (a korlátozott moziforgalmazás nak köszönhetően) nyert a nagyvászon + a magyar felirat. Előzetesen két ponttól tartottam, a játékidőtől és a színészek digitális fiatalításától. Több helyen olvastam, hogy itt-ott lehetett volna rövidíteni a filmen, és ugyan tényleg érezhető a hosszú játékidő, engem ez egyáltalán nem zavart, számomra egy percre sem fulladt unalomba a film, végig fenn tartotta a figyelmem, érdeklődésem, ami szerintem nagy szó. Egyáltalán nem sajnáltam rá az időt. A CGI-jal megfiatalított De Niro viszont annál jobban zavart, és ez az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni a film kapcsán. Ebből a szempontból jobban járt volna mindenki, ha egy másik színész kapta volna meg a fiatal Sheeran szerepét. Persze, egy idő után meg lehet szokni (Pacino és Pesci esetében szerencsére sokkal jobban sikerült a folyamat), de olykor meg egészen bántó volt az összhatás, főleg a távoliknál. Lehet, hogy kisimították ezzel Bob ráncait, de a film elején pl. mikor még húsokkal seftel, hogy én egy hetven éves öregember tartását és mozgását láttam és nem pedig egy fiatalét, az hétszentség. Mert egy dolog egy arcot megfiatalítani, más dolog a mozgás, ami egy öregember esetében egész más, teljesen más a tartás, darabosabbak a mozdulatok, még a nyak és a hát is máshogy áll. Egyszerűen hiteltelen volt így és sajnos nem egy ehhez hasonló példához volt már szerencsém az évben (Gemini Man, az új Oroszlánkirály) . Ebből a szempontból kifejezetten aggasztónak találom a számítógépes technika jövőjét. És látva a filmet, tökéletesen érthető számomra Scorsese kirohanása a szuperhősfilmek kel kapcsolatban, hogy pont ez nem kellett a stúdióknak, erre sajnálták a pénzt? Nekik ez nem volt elég érdekes sztori? Bennem legalábbis ezek a kérdések merültek fel, és szomorúan veszem észre, hogy itt tart jelenleg Hollywood. Az ingerküszöb nő, az igényszint meg csökken, holott szerintem pont fordítva kéne, hogy legyen. Összességében nekem a fényképezés, a vágás, a rendezés, a forgatókönyv, a komplett sztori, de zömében a színészi játék olyan volt amilyenre számítottam. Egyáltalán nem bántam meg, hogy moziban néztem meg, a tévében nem lett volna az igazi. Így volt teljes az élmény, kellett a nagyvászon és a koncertráció. Az Ír jelentőségével kapcsolatban pedig nincsenek illúzióm: biztos vagyok benne, hogy most láttam utoljára ezeket a legendákat így együtt egy filmben, és abban is, hogy Scorsese most csinált utoljára gengszterfilmet . Nem való mindenkinek, biztos, hogy sokan nem fogják tolerálni a hosszát, a stílusát, de tiszta szívből ajánlom a megtekintését minden igényes filmrajongónak. Érett, szórakoztató, klasszikus gengszterfilm ez a javából, méltó hattyúdal egy korszaktól, védjegyes Scorsese féle mestermunka. A részemről tízes skálán ez egy objektív 9-es.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.