Shock!

április 25.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Az Ossian és a Tankcsapda vezeti az első féléves listákat

0312ossianElkészült a magyar slágerlisták hivatalos első féléves összesítése. Ennek alapján Magyarországon 2015 első hat hónapjában az Ossian, illetve a Tankcsapda vezeti a mezőnyt.

A MAHASZ hivatalos partnere közzétette az első féléves összesített album- és single-slágerlistákat, amelyeknél mindkét esetben kétféle szempontot vettek figyelembe: a helyezés szerinti összesítés az egyes kiadványok, dalok eredményességét jelzi a listákon, míg a darabszám szerinti lista matematikai sorrendet, kereskedelmi sikerességet jelöl a fizikai és digitális fogyási számok alapján. A rock- és metalműfaj single-szinten értelemszerűen nem igazán rúg labdába, albumilag viszont nagyon is, olyannyira, hogy mindkét kategória élén rockelőadó áll.

Az albumok helyezés szerinti győztese ennek megfelelően a Tankcsapda lett a tavalyi, mára ötszörösen is beplatinázódott, azaz húszezres eladott példányszám fölött járó Urai vagyunk a helyzetnek lemezzel: Lukácséknak összesen hét kiadványa szerepel az első húsz helyezett között, ahová rajtuk kívül egyébként egyedül az AC/DC tudott beférkőzni a szó szoros értelmében vett rockmezőnyből (amennyiben a Hooliganst is ide soroljuk, ők a másodikok). A darabszám szerinti listát az Ossian idei anyaga, a szintén platina Lélekerő vezeti, vagyis Magyarországon 2015 első felében ebből az áprilisban kijött lemezből vásárolták meg a legtöbb hanghordozót. A legutóbbi Tankcsapda ebben a rangsorban a negyedik (hiszen az ő esetükben még tavalyi megjelenésről beszélünk, vagyis a fogyások javarésze még 2014-re esett), de ott van a Top 20-ban az idei Kalapács-album, az Enigma is. A Csapdának összesen tizenkét, az Ossiannak nyolc kiadványa szerepel a Top 100-ban. Érdekesség, hogy erre a listára a külföldi rock/metal-előadók közül csak a Nightwish (30.), az AC/DC (34.), a Slipknot (57.), a Led Zeppelin Physical Graffiti újrakiadása (61.), a Scorpions (76.) és a Faith No More (100.) fért fel az első száz közé.

 

Hozzászólások 

 
+1 #75 Flagellator1974 2015-09-05 08:23
Ja, és ez egy személyeskedő, rosszindulatú, tendenciózus genyózás volt, nem kritika.
Idézet
 
 
+2 #74 Flagellator1974 2015-09-05 08:22
Juj, Tanki. Divatmajmok légiója.
Az Ossian legalább csak szar, de nem divat.
Idézet
 
 
#73 cápaidomár 2015-09-04 23:07
Idézet - Fossal felöntött tea:
Idézet - traveller79:
Itt nem csak arról van szó,hogy a vita tárgyát képező két zenekar milyen színvonalat képvisel.Hanem arról,hogy egyikük sincs a maga helyén.Az Ossian 1987-88-ban futott be, a Tankcsapda 1994-95-ben.Ha csak az utóbbi esetét nézzük,azóta is eltelt már 20 év.Egy normálisan működő orszában olyan nincs,hogy 20 évig ugyanaz az a banda tölti be "A ROCKZENEAR"- posztot.Nem beszélve arról,hogy
1.) Még a lemezeken-koncerteken nyújtott teljesítmény sem ad erre okot
2. )Azt sem lehet mondani, hogy nincsenek olyan bandák, amelyek úgymond átvehetnék a helyüket.
A baj ott van,hogy úgy vannak beállítva, hogy ezek a bandák relevánsak, ők jelentik a jelent( és a jövőt), holott erről szó sincs.
Az tény, hogy szükség van belépő zenekarokra, de azok nívója sem közömbös dolog.Ami pedig a továbblépést illeti: Internet ide, vagy oda, én- tapasztalataim alapján- nem vagyok túl optimista.A nagy többség megáll annál a néhány együttesnél, amelyekbe szinte nem lehet nem beleütközni.De ez a probléma ennél sokrétűbb, szerintem érdemes lenne beszélgetni róla hosszabban.


faszt volna érdemes


Már pedig érdemes lenne.
Idézet
 
 
+2 #72 traveller79 2015-09-04 16:40
"faszt volna érdemes"
Miért nem?
Idézet
 
 
+4 #71 traveller79 2015-09-04 16:39
"Metallica? Guns 'n Roses? Ők vajon mit tettek le 1991 után, amiért még mindig ők töltik meg az arénákat?"
Igen,de ott utánuk is voltak új sztárzenekarok-ellentétben Magyarországgal .
Idézet
 
 
-1 #70 Fossal felöntött tea 2015-09-04 15:41
Idézet - traveller79:
Itt nem csak arról van szó,hogy a vita tárgyát képező két zenekar milyen színvonalat képvisel.Hanem arról,hogy egyikük sincs a maga helyén.Az Ossian 1987-88-ban futott be, a Tankcsapda 1994-95-ben.Ha csak az utóbbi esetét nézzük,azóta is eltelt már 20 év.Egy normálisan működő orszában olyan nincs,hogy 20 évig ugyanaz az a banda tölti be "A ROCKZENEAR"- posztot.Nem beszélve arról,hogy
1.) Még a lemezeken-koncerteken nyújtott teljesítmény sem ad erre okot
2. )Azt sem lehet mondani, hogy nincsenek olyan bandák, amelyek úgymond átvehetnék a helyüket.
A baj ott van,hogy úgy vannak beállítva, hogy ezek a bandák relevánsak, ők jelentik a jelent( és a jövőt), holott erről szó sincs.
Az tény, hogy szükség van belépő zenekarokra, de azok nívója sem közömbös dolog.Ami pedig a továbblépést illeti: Internet ide, vagy oda, én- tapasztalataim alapján- nem vagyok túl optimista.A nagy többség megáll annál a néhány együttesnél, amelyekbe szinte nem lehet nem beleütközni.De ez a probléma ennél sokrétűbb, szerintem érdemes lenne beszélgetni róla hosszabban.


faszt volna érdemes
Idézet
 
 
+5 #69 Tom 2015-09-03 13:18
Idézet - traveller79:
Itt nem csak arról van szó,hogy a vita tárgyát képező két zenekar milyen színvonalat képvisel.Hanem arról,hogy egyikük sincs a maga helyén.Az Ossian 1987-88-ban futott be, a Tankcsapda 1994-95-ben.Ha csak az utóbbi esetét nézzük,azóta is eltelt már 20 év.Egy normálisan működő orszában olyan nincs,hogy 20 évig ugyanaz az a banda tölti be "A ROCKZENEAR"- posztot.Nem beszélve arról,hogy
1.) Még a lemezeken-koncerteken nyújtott teljesítmény sem ad erre okot
2. )Azt sem lehet mondani, hogy nincsenek olyan bandák, amelyek úgymond átvehetnék a helyüket.
A baj ott van,hogy úgy vannak beállítva, hogy ezek a bandák relevánsak, ők jelentik a jelent( és a jövőt), holott erről szó sincs.
Az tény, hogy szükség van belépő zenekarokra, de azok nívója sem közömbös dolog.Ami pedig a továbblépést illeti: Internet ide, vagy oda, én- tapasztalataim alapján- nem vagyok túl optimista.A nagy többség megáll annál a néhány együttesnél, amelyekbe szinte nem lehet nem beleütközni.De ez a probléma ennél sokrétűbb, szerintem érdemes lenne beszélgetni róla hosszabban.

Metallica? Guns 'n Roses? Ők vajon mit tettek le 1991 után, amiért még mindig ők töltik meg az arénákat?
Nem kell csak a magyar rajongókat fikázni, nemzetközi színtéren sem jobb a helyzet
Idézet
 
 
-3 #68 cápaidomár 2015-09-03 13:04
traveller79-nek:
Szerintem is érdemes lenne jobban kivesézni ezt a témakört. És pont azért nem lázongok a Legnagyobb... az az Linklater gondolataival, mert éveken át néztem a következőt: egy rakás (többnyire) fiatal rocker, akinek a Pokolgép, meg az Ossian teljes egészében volt képes kitölteni minden zenei igényét (meg esetleg valami ócska black metal), és az égvilágon semmi egyébre nem voltak nyitottak. Hangosan, hamisan üvöltötték a már akkor nevetséges dalszövegeket (már amikor rendesen emlékeztek rá), és a kicsinyesség, a földhöz ragadtság, a beszűkülés minden szinten zajlott, miközben lázadónak, meg különlegesnek hitték magukat úgy, hogy minden sztereotípiának igyekeztek megfelelni. Nagyon önző alakok voltak... Ha nem szeretted a sört, nem voltál jobboldali, és nem utáltad a cigányokat, meg a divatot (sohase volt igazából megdefiniálva, hogy mi az a divat), akkor nem is voltál ember. És akkor a külsőségekbe nem mentem még bele, vagy a primitív, botrányos viselkedésbe, ami náluk egyet jelentett a metallal. Emlékszem, leittuk magunkat valami igénytelen helyen (mer' ott occsó sör), aztán mentek a Bank elé középső ujjat mutogatni. Ekkor lehettünk úgy 16-17 évesek, és bennem már akkor felmerült, hogy tényleg erről kell szólnia a metalnak? Aztán tekertem egy cigit...
Idézet
 
 
+2 #67 traveller79 2015-09-03 10:14
Itt nem csak arról van szó,hogy a vita tárgyát képező két zenekar milyen színvonalat képvisel.Hanem arról,hogy egyikük sincs a maga helyén.Az Ossian 1987-88-ban futott be, a Tankcsapda 1994-95-ben.Ha csak az utóbbi esetét nézzük,azóta is eltelt már 20 év.Egy normálisan működő orszában olyan nincs,hogy 20 évig ugyanaz az a banda tölti be "A ROCKZENEAR"- posztot.Nem beszélve arról,hogy
1.) Még a lemezeken-koncerteken nyújtott teljesítmény sem ad erre okot
2. )Azt sem lehet mondani, hogy nincsenek olyan bandák, amelyek úgymond átvehetnék a helyüket.
A baj ott van,hogy úgy vannak beállítva, hogy ezek a bandák relevánsak, ők jelentik a jelent( és a jövőt), holott erről szó sincs.
Az tény, hogy szükség van belépő zenekarokra, de azok nívója sem közömbös dolog.Ami pedig a továbblépést illeti: Internet ide, vagy oda, én- tapasztalataim alapján- nem vagyok túl optimista.A nagy többség megáll annál a néhány együttesnél, amelyekbe szinte nem lehet nem beleütközni.De ez a probléma ennél sokrétűbb, szerintem érdemes lenne beszélgetni róla hosszabban.
Idézet
 
 
-1 #66 cápaidomár 2015-09-02 13:15
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - cápaidomár:
ha az alkotó nem bírja a kritikát, akkor ne alkosson, szerintem ez ennyire egyszerű.

Tökéletesen igazad van. De erre mondom én azt, hogy a kritika és a személyeskedő, rosszindulatú, tendenciózus genyózás korántsem ugyanaz.

O... megelőztél :-)
Igen, e kettő között lényeges a minőség beli különbség, persze. De ugyanez áll arra is, amit lejjebb taglalok. Ha egy kurva nagyot ordítok a teljesen üres folyosón, akkor nem várhatom el, hogy ne jöjjön visszhang.
Idézet
 
 
+4 #65 cápaidomár 2015-09-02 13:07
És akkor még a hitelesség, őszinteség témakörébe nem is mentem bele, és komolyabban nem is akarok. Tetszik vagy sem, az Ossian egy kicsit mindig is bárgyú marad, a Csapda meg már réges rég megélhetési rokkot nyomat. ami nem baj, csak tessék akkor felvállalni, nem egy olyan számot írni, ahol azt bizonygatják, hogy őket ugyan nem érdeklik a támadások, de azért még videót is forgatnak hozzá. Ugyan már...

Tudom én, hogy idővel minden, még a legendák is változnak, de lehet ezt méltósággal kezelni, meg lehet szánalmasan ripacskodni is, ahogy a két "úriember" teszi.
Idézet
 
 
+6 #64 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-02 13:02
Idézet - cápaidomár:
ha az alkotó nem bírja a kritikát, akkor ne alkosson, szerintem ez ennyire egyszerű.

Tökéletesen igazad van. De erre mondom én azt, hogy a kritika és a személyeskedő, rosszindulatú, tendenciózus genyózás korántsem ugyanaz.
Idézet
 
 
+1 #63 cápaidomár 2015-09-02 12:59
válasz második fele:
Ugyanakkor az is igaz, hogy bizonyos zenék, csapatok hordoznak bizonyos identitásokat, szellemiséget, és amikor Paksi érinthetetlenne k képzeli magát, holott sehol nem volt akkora üldöztetésnek kitéve mint mondjuk Manson, akkor egyesek - nem éppen ok nélkül - vérszemet fognak kapni.
Erre lehet most azzal jönni, hogy de az Ossian sosem volt olyan konfrontatív, mint Manson, de olyan súlya sem volt soha. Viszont, ha valaki valamit köztudomásra hoz, akkor előbb-utóbb lesz egy másik valaki, aki azt minősíti. És ha az alkotó nem bírja a kritikát, akkor ne alkosson, szerintem ez ennyire egyszerű.
Idézet
 
 
-3 #62 cápaidomár 2015-09-02 12:57
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - cápaidomár:
Létezik olyan csapat, ahol a két serpenyő egyensúlyban van? Nem, nincs olyan. Az Ossian is csak betölt egy űrt, és kiszolgál bizonyos igényeket. Ha lesz Manson Antichrist... lemezéről majd valamikor cikk a klasszikushockb an, akkor ott is lesz fikkantás rendesen. Mennyibe, hogy azok lesznek többre értékelve, nem pedig a rajongók?

Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen. Természetesen lehet nem szeretni az Ossiant, mindenkinek lehet róluk rossz véleménye, és ennek hangot is adhat. De a liveindebrecene zés 2015-ben szerintem körülbelül annyira up to date, mint Torgyán-vicceket mesélni vagy Monica Lewinskyvel poénkodni. Ami meg az Ossian- és Csapda-tábort notóriusan fikázó, lenéző, megvető arcokat illeti, egynémely itteni komment nekem nem éppen azt bizonyítja, hogy ők szellemileg valamiféle elitet képviselnének.


Ha valakinek az önbecsülését az táplálja - úgy értem: javítja -, hogy valakiket az általuk kedvelt csapat alapján ítél meg, és minősít lefelé, az természetesen nem a fikázottakat helyezi egy alantasabb kategóriába. Azért hoztam fel a fenti példát, mert számtalanszor lettem lebuzizva, csak mert egyesek (és ezek valahogy mindig az én súlycsoportom felett álltak; már ez önmagában sok mindent elárul), látták Manson imázsát, és máris feljogosítva érezték magukat arra, hogy engem valahová elhelyezzenek. Nyilván ezen túl semmit sem tudtak Mansonról, én meg maradtam hetero.
Idézet
 
 
+8 #61 Draveczki-Ury Ádám 2015-09-02 12:16
Idézet - cápaidomár:
Létezik olyan csapat, ahol a két serpenyő egyensúlyban van? Nem, nincs olyan. Az Ossian is csak betölt egy űrt, és kiszolgál bizonyos igényeket. Ha lesz Manson Antichrist... lemezéről majd valamikor cikk a klasszikushockb an, akkor ott is lesz fikkantás rendesen. Mennyibe, hogy azok lesznek többre értékelve, nem pedig a rajongók?

Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen. Természetesen lehet nem szeretni az Ossiant, mindenkinek lehet róluk rossz véleménye, és ennek hangot is adhat. De a liveindebrecene zés 2015-ben szerintem körülbelül annyira up to date, mint Torgyán-vicceket mesélni vagy Monica Lewinskyvel poénkodni. Ami meg az Ossian- és Csapda-tábort notóriusan fikázó, lenéző, megvető arcokat illeti, egynémely itteni komment nekem nem éppen azt bizonyítja, hogy ők szellemileg valamiféle elitet képviselnének.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.