Shock!

április 24.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Architects, Beartooth - Bécs, 2019. január 29.

Bár már jócskán elkezdődött az év, január végén jutottam el az év első koncertjére, ami magasra tette a lécet, remélhetőleg 2019 sok hasonló estét tartogat még. Sajnos vagy nem sajnos, de úgy jött ki a lépés, hogy az estét nyitó ausztrál Polarisról lemaradtam, így érdemben nem tudok nyilatkozni róluk.

0207arch2

időpont:
2019. január 29.
helyszín:
Bécs, Gasometer
Neked hogy tetszett?
( 3 Szavazat )
Az este soron következő fellépője a dallamos metalcore-ban utazó Beartooth volt, akik főként tavaly megjelent Disease című lemezük népszerűsítésével készítették elő a terepet a főattrakció számára. Az egyre nagyobb rajongóbázist magáénak tudó csapat a hálátlan előzenekari pozíció ellenére képes volt úgy eladni magát, mintha az ő önálló bulijuk lett volna aznap. Az amerikaiak kilenc dallal darálták darabokra a közönséget, bár hatásosabb lett volna a dolog, ha a hangzás teljesen rendben van, ugyanis Caleb Shomo énekét a koncert első felében meglehetősen visszafogottan lehetett hallani.

Egy rövid átszerelés után az új lemez Death Is Not Defeatjével viharzott be a világot jelentő deszkákra az Architects. A hangzást végre sikerült a helyére tenni, és az energikus kezdés után sorjáztak is a friss korong dalai. Összesen nyolc Holy Hell-szerzemény került be a műsorba, az új dalok mellett pedig gyakorlatilag egy best of-buli áldozata lett a nézősereg a Daybreaker, a Lost Forever//Lost Together és az All Our Gods Have Abandoned Us leghúzósabb témáival. Ennek gyakori eredményeként, illetve a buli intenzitását növelve a hallgatóság a számok között szinte szertartásosan kántálta folyamatosan a zenekar nevét, de végig ment a szörfözés és a circle pit is, vagyis a hangulatra nem lehetett panasz. Az Architects-érzés további részeként a visszafogottnak nem mondható, tökéletes időzítéssel kezelt pirotechnikával, lézerrel és kivetítéssel operáló látványvilággal is tökéletesen aládolgoztak a zenekar mellbevágóan súlyos szövegeinek. Itt jegyezném meg, hogy az új album dalai egytől egyig működnek élőben is, így saját magamnak ellentmondva visszavonnám például a Mortal After Allra vonatkozó megjegyzésemet.

0207arch1

Sam Carternek respekt jár, amiért megfázva is könnyűszerrel végigénekelte az estét, így egyaránt garantált hidegrázást eredményeztek a buli olyan csúcspontjait jelentő dalok, mint a mellbevágó Broken Cross, az A Match Made In Heaven vagy az érzelmes Doomsday. A zenekar többi tagjától kicsit hiányoltam az aktivitást, jobban is kivehették volna részüket a közönséggel való kommunikációból. Ehelyett inkább jó háttérzenész módjára eljátszották, amit kellett, majd a végén levonultak a színpadról.

A levegőben még érezhető a tragédia és a csapatot ért megpróbáltatások sora, de ez szerencsére nem fogja vissza őket attól, hogy azt csinálják, amiben a legjobbak. Talán nem túlzás azt állítani, hogy az Architects ma már az egész metalcore műfaj egyik legmeghatározóbb zenekara, akik mindig képesek megújulni, ezzel egyre nagyobb közönséget vonzani. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nemcsak a Gasometer, hanem számos más koncerthelyszín is megkapta a teltházas címkét a mostani turnén. Július 25. pirosbetűs ünnep lesz a magyar rajongóknak, nem érdemes kihagyni a csapat újabb budapesti koncertjét.

0207arch3

Fotó: DB Photography / Mind Over Matter

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Iron Maiden - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Depeche Mode - Budapest, Puskás Ferenc Stadion, 2013. május 21.

 

K3 - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Wendigo - Budapest, Vörös Yuk, 2007. február 24.