Shock!

december 09.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Minden jegy elkelt a Pantera május 30-ai budapesti koncertjére

Teltházas lett a Zakk Wylde-dal és Charlie Benantével kiálló Pantera május 30-ai budapesti koncertje. A zenekar eközben lejátszotta második visszatérő fellépését Mexikóban.

1208pantera

A múlt pénteki visszatérés után a december 6-ai Monterrey Metal Festen ismét színpadra állt a Pantera. A csapatban a klasszikus felállás két, még életben lévő tagja, Phil Anselmo énekes és Rex Brown basszer mellett Zakk Wylde, Ozzy Osbourne és a Black Label Society gitárosa játszik a 2004-ben meggyilkolt Dimebag Darrell posztján, míg utóbbi bátyja, a 2018-ban szívelégtelenség következtében elhunyt Vinnie Paul dobos helyét Charlie Benante (Anthrax, S.O.D.) foglalja el.

Mivel a zenekar ezúttal nem utolsó fellépőként, hanem társult headlineri minőségben, közvetlenül a műsorzáró Judas Priest előtt lépett színpadra, az alábbi, az első bulihoz képest némileg rövidebb programot játszották, lentebb néhány videó is megtekinthető:

01. A New Level
02. Mouth For War
03. Strength Beyond Strength
04. Becoming
05. I'm Broken
06. 5 Minutes Alone
07. This Love
08. Fucking Hostile
09. Planet Caravan
10. Walk
11. Cowboys From Hell
12. Domination / Hollow

A következő fellépés december 9-én lesz Bogotában, a Knotfest kolumbiai kiadásán. A zenekar május 30-án Budapesten, a Barba Negrában is koncertezik majd, ám úgy fest, aki eddig halogatta a vásárlást, lemarad az eseményről: a hivatalos felületeken, vagyis a www.livenation.hu, a www.funcode.hu és a www.rock1.hu oldalakon már elfogytak a belépők a bulira. Bár előzetesen sokan abban reménykedtek, hogy kiugróan erős elővételek esetén változhat a helyszín, a Shock! információi szerint jelenleg nincs napirenden szervezői részről, hogy nagyobb helyre mozgassák a bulit.

Részletek a koncertről itt. Az európai fesztiválszezont követően nyáron, majd 2024-ben a csapat a Metallica előtt játszik majd Észak-Amerikában. A Pantera huszonöt éve megjelent Official Live: 101 Proof koncertlemezéről az évforduló és a visszatérés kapcsán itt írtunk.

 

Hozzászólások 

 
#43 Draveczki-Ury Ádám 2022-12-11 09:24
Idézet - Martin:
Ugye láttál már Black Flag koncertelvételt ?
Én amikor először szembesültem Henry Rollins-szal először azt hittem Phil Anselmo annyira ugyanaz volt a kettő.
A mozgás, a grimaszok, a színpadi imázs, az ,,úthengerezés" koncerten, a verekedés a rajongókkal stb. Philnek a hangja volt az egyetlen ami eredeti volt, de igazából ott is simán be lehetett lőni hogy kik voltak a példaképek. (Másszóval kiket majmolt :p Sokan nem képesek elfogadni de bizony mindenki majmol valakit még a legnagyobbak közt is. A Power Metal albumon azért elég görcsösen próbál Halford lenni több-kevesebb sikerrel, de mentségére szóljon hogy a Cowboys from hell-re megtalálta a saját hangját. Akkor keverte össze a benne rejlő Halfordot a benne rejlő Rollinsszal. :D )

Egy szóval sem írtam olyat, hogy Anselmo önmagában állt és mindent ő talált ki, amit csinált, hanem pusztán annyit, hogy a Panterába ezt ő hozta be. Vagyis semmiben sem mond ellent a te hozzászólásodna k az enyém.
Idézet
 
 
#42 Martin 2022-12-10 23:38
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - queensryche999:
A fenti idézettel kapcsolatban: nem mindent hozott Dime, de arányaiban az ő (és Vinnie) irányvonala érvényesült. Sokat olvastam a bandával kapcsolatban és valóban felmerül Phil közreműködése zeneileg, hiszen ők a csúcskorszakban tényleg bandaként alkottak, de ez nem tűnik jelentősnek. A Mouth For War ötletét pl. több helyen felhozza példának, de hozzáteszi, hogy Dime adta meg a végleges formáját. Én ezt nem értékelném meghatározó jelenlétnek a zenei ötletek terén - legalábbis a Panterában. Tegyük hozzá, hogy erről sajnos sem Dime, sem Vinnie véleményét nem lehet utólag megkérdezni.

A teljes extrém/thrash/groove/Exhorder/satöbbi irány letéteményese Anselmo volt, a színpadi úthengerségről meg az imázsról nem is beszélve. Ehhez nem kell nagyon megkérdezni senkit, elég, ha meghallgatod, milyen különbség van stílusban is az I Am The Night meg már a Power Metal között is, hogy a későbbiekről ne is beszéljünk. Egy teljesen másik zenekar lettek vele/miatta gyakorlatilag. Nálam jobban senki sem szereti Dimebaget, örök kedvenc első számú gitárosom tinédzserkorom óta, és az is marad életem végéig, de Anselmo nélkül a Pantera biztosan nem lett volna Pantera, zeneileg sem.


Ugye láttál már Black Flag koncertelvételt ?
Én amikor először szembesültem Henry Rollins-szal először azt hittem Phil Anselmo annyira ugyanaz volt a kettő.
A mozgás, a grimaszok, a színpadi imázs, az ,,úthengerezés" koncerten, a verekedés a rajongókkal stb. Philnek a hangja volt az egyetlen ami eredeti volt, de igazából ott is simán be lehetett lőni hogy kik voltak a példaképek. (Másszóval kiket majmolt :p Sokan nem képesek elfogadni de bizony mindenki majmol valakit még a legnagyobbak közt is. A Power Metal albumon azért elég görcsösen próbál Halford lenni több-kevesebb sikerrel, de mentségére szóljon hogy a Cowboys from hell-re megtalálta a saját hangját. Akkor keverte össze a benne rejlő Halfordot a benne rejlő Rollinsszal. :D )
Idézet
 
 
#41 queensryche999 2022-12-10 18:52
A mostani helyzettől teljesen függetlenül osztom ezt meg, hátha valakit érdekel:

A Panterával kapcsolatos hírek miatt óhatatlanul is belefutott az ember mostanában youtube-on a régi dolgaikba. Korábban is láttam ősrégi koncertfelvétel eket tőlük ezen a felületen (Terry-vel is és Phillel is), de ez az ominózus '88-as buli vagy nem rémlik már, vagy valami miatt anno elment mellettem. A fantasztikus jelzőn kívül nem nagyon tudom máshogy leírni. Aki nyitott a Cowboys előtti dolgaikra és aki kíváncsi arra, milyen csodálatosan énekelt abban az időszakban Phil, csekkolja, nem fog csalódni. A minőség sajnos messze nem tökéletes sem képben, sem hangban, de a lényeg így is átjön. Az időkódokat a kommentszekció elején megtalálod, a Rock The World, Hot 'n' Heavy, Power Metal, We'll Meet Again, Hard Ride dalokba mindenképp érdemes belehallgatni.

Semmiképpen nem összehasonlítás nak szánom, pusztán lelkesedésből osztom meg.

youtu.be/1y7AsmK9A4w?t=286
Idézet
 
 
#40 Venomádi 2022-12-10 14:38
Meg lehet nézni a Monterrey arénában készült képeket a tömegről. Nem kell ezt már Anselmo nyakába varrni.
Idézet
 
 
#39 vova666 2022-12-10 13:53
Anselmo végigolvassa a gyalázkodó kommenteket...és utána kitörölgeti a könnyeket a szeméből...száz eurósokkal...
Idézet
 
 
#38 shmonsta 2022-12-09 18:09
Miután a Covid betörés / kitörés óta halljuk, olvassuk, hogy mekkora sz@rban van a zeneiparban mindenki, fura azt látni, hogy nem gondolkodnak nagyobb helyen egy ilyen helyzetben. A koncertig még rengeteg jegyet el lehetne adni, ha lenne idő kilogisztikázni , összespórolni az árát. Gazdasági lejtmenetben, Karácsony előtt én sem tudtam megvenni és a környezetemben többen is vannak így, nem egyéni probléma.
Idézet
 
 
#37 Barcs Bence 2022-12-09 15:47
Idézet - robidog1984!:
Idézet - Barcs Bence:
Idézet - robidog1984!:
Idézet - Blénesi Leslie:
Van ebben az országban háromezer ötszáz ember akinek nincsenek elvei és semmi se szent nekik. De pénzük az legalább van mert ki tudnak fizetni egy ilyen drága jegyet.

Boldogok a lelki szegények mert övéké a mennyország.

Mi van prolikám nem telt rá?
Komolyan mi van itt már???
Honnan a lyukból kerültetek ti elő?


Ez a prolizás eddig nem volt itt divat. Elhúzhatsz a pestisrácok oldalára, ha ez a szinted.


Hogy jön ide a pestisrácok!?
Könyörgöm, legalább itt ne legyen ez a sunyi politikai felhang!
Figyelj, lassan írom, hogy te is megértsd ...
Nem azzal van baj, hogy valakinek nem tetszik így ebben a formábban a Pantera.
Hanem azzal van gond, hogy van pár ember aki elhordja a azokat gyakorlatilag mindennek akik örülnek és mernek lelkesek lenni e a formáció miatt.
Ha nem gond drága barátom, én nagyon-nagyon örülök, hogy láthatom a Pantera-t.


Nem, nem az a gond. A prolizás a gond, amit mellé hoztál.
Idézet
 
 
#36 Simon Zoltán 2022-12-09 14:49
Én csak a kommenteket jöttem olvasni:)))
Idézet
 
 
#35 Windir 2022-12-09 12:51
Idézet - Cseke Feri:
Van új "Különben dühbe jövünk" is Bud Spencert és Terence Hillt "pótolandó". Csak mondom. :)

Komoly "sikert" is aratott a rajongók körében. :)
Idézet
 
 
#34 robidog1984! 2022-12-09 11:41
Idézet - Barcs Bence:
Idézet - robidog1984!:
Idézet - Blénesi Leslie:
Van ebben az országban háromezer ötszáz ember akinek nincsenek elvei és semmi se szent nekik. De pénzük az legalább van mert ki tudnak fizetni egy ilyen drága jegyet.

Boldogok a lelki szegények mert övéké a mennyország.

Mi van prolikám nem telt rá?
Komolyan mi van itt már???
Honnan a lyukból kerültetek ti elő?


Ez a prolizás eddig nem volt itt divat. Elhúzhatsz a pestisrácok oldalára, ha ez a szinted.


Hogy jön ide a pestisrácok!?
Könyörgöm, legalább itt ne legyen ez a sunyi politikai felhang!
Figyelj, lassan írom, hogy te is megértsd ...
Nem azzal van baj, hogy valakinek nem tetszik így ebben a formábban a Pantera.
Hanem azzal van gond, hogy van pár ember aki elhordja a azokat gyakorlatilag mindennek akik örülnek és mernek lelkesek lenni e a formáció miatt.
Ha nem gond drága barátom, én nagyon-nagyon örülök, hogy láthatom a Pantera-t.
Idézet
 
 
#33 Cseke Feri 2022-12-09 11:26
Van új "Különben dühbe jövünk" is Bud Spencert és Terence Hillt "pótolandó". Csak mondom. :)
Idézet
 
 
#32 Goodbye 2022-12-09 09:58
Lomenzóval még nem hallottam a Megadethet, de várom hogy eljöjjenek és meghallgathassa m ezt a felállást is. Az új albumról nekem hiányzik Ellefson. Pedig Di Giorgo se rosszabb nála hangszeres képességek terén. De ha elvi alapon akarunk problémázni, mint a Pantera esetében, akkor ezen is lehetne. Jobban belegondolva az egyetlen zenekar, akiknél igazán zavar a tagok cserélődése, az a Chicago, de ahogy a Panterát, úgy őket is megnézném ha erre tévednének.
Idézet
 
 
#31 queensryche999 2022-12-09 08:54
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
A teljes extrém/thrash/groove/Exhorder/satöbbi irány letéteményese Anselmo volt, a színpadi úthengerségről meg az imázsról nem is beszélve. Ehhez nem kell nagyon megkérdezni senkit, elég, ha meghallgatod, milyen különbség van stílusban is az I Am The Night meg már a Power Metal között is, hogy a későbbiekről ne is beszéljünk. Egy teljesen másik zenekar lettek vele/miatta gyakorlatilag. Nálam jobban senki sem szereti Dimebaget, örök kedvenc első számú gitárosom tinédzserkorom óta, és az is marad életem végéig, de Anselmo nélkül a Pantera biztosan nem lett volna Pantera, zeneileg sem.


Ezzel abszolút egyetértek. Kivehetetlen a képletből Anselmo, ez tiszta sor. Nélküle, az ő attitűdje, orgánuma és szövegei nélkül ez egy tök más banda lett volna.
Idézet
 
 
#30 Draveczki-Ury Ádám 2022-12-09 08:48
Idézet - queensryche999:
A fenti idézettel kapcsolatban: nem mindent hozott Dime, de arányaiban az ő (és Vinnie) irányvonala érvényesült. Sokat olvastam a bandával kapcsolatban és valóban felmerül Phil közreműködése zeneileg, hiszen ők a csúcskorszakban tényleg bandaként alkottak, de ez nem tűnik jelentősnek. A Mouth For War ötletét pl. több helyen felhozza példának, de hozzáteszi, hogy Dime adta meg a végleges formáját. Én ezt nem értékelném meghatározó jelenlétnek a zenei ötletek terén - legalábbis a Panterában. Tegyük hozzá, hogy erről sajnos sem Dime, sem Vinnie véleményét nem lehet utólag megkérdezni.

A teljes extrém/thrash/groove/Exhorder/satöbbi irány letéteményese Anselmo volt, a színpadi úthengerségről meg az imázsról nem is beszélve. Ehhez nem kell nagyon megkérdezni senkit, elég, ha meghallgatod, milyen különbség van stílusban is az I Am The Night meg már a Power Metal között is, hogy a későbbiekről ne is beszéljünk. Egy teljesen másik zenekar lettek vele/miatta gyakorlatilag. Nálam jobban senki sem szereti Dimebaget, örök kedvenc első számú gitárosom tinédzserkorom óta, és az is marad életem végéig, de Anselmo nélkül a Pantera biztosan nem lett volna Pantera, zeneileg sem.
Idézet
 
 
#29 queensryche999 2022-12-09 08:14
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Itt teljesen más az alapszituáció, a Panterában sem Dime, sem Vinnie nem töltött be ilyen szerepet. Mind a négyen kellettek a sztorihoz, bevallottan. Nem is tudom, honnan jönnek ezek a vélekedések, hogy mindent Dime hozott, és ő volt az egyedüli agytröszt. Ez olyannyira nem igaz, hogy a klasszikus korszakban is egy csomó riffet Anselmo írt, amit aztán Darrell formált panterássá a jellegzetes játékával. Már akkoriban is nyilatkoztak erről rendszeresen, nem utólagos kiszínezés.


A fenti idézettel kapcsolatban: nem mindent hozott Dime, de arányaiban az ő (és Vinnie) irányvonala érvényesült. Sokat olvastam a bandával kapcsolatban és valóban felmerül Phil közreműködése zeneileg, hiszen ők a csúcskorszakban tényleg bandaként alkottak, de ez nem tűnik jelentősnek. A Mouth For War ötletét pl. több helyen felhozza példának, de hozzáteszi, hogy Dime adta meg a végleges formáját. Én ezt nem értékelném meghatározó jelenlétnek a zenei ötletek terén - legalábbis a Panterában. Tegyük hozzá, hogy erről sajnos sem Dime, sem Vinnie véleményét nem lehet utólag megkérdezni.

“When we wrote ‘Mouth for War,’ I wrote the main riff, and Dimebag liked it. It sounded about a thousand times better when he played it, and he made it his own. And everybody — God, they put that song together. We put that song together.

Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
A zenei részét ne keverjük ide ebből a szempontból, Phil és Rex nélkül éppúgy nem lett volna Pantera a Pantera, mint Darrell és Vinnie nélkül.


Ez kétségtelenül így van.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Muse - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 15.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.