Shock!

december 04.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Andreas Maxék újravett Sepultura-lemezeiről: „A dolog művészi értéke nulla”

Andreas Kisser feleslegesnek és a múlt iránti tiszteletlenségnek tartja, hogy egykori kollégái, Max és Igor Cavalera újravették a korai Sepultura-lemezeket. A gitáros emellett elárulta: hallhatunk még új dalokat a búcsúturnéját futó zenekartól.

1130andreas

Nemrég Budapestet is elérte a Sepultura búcsúturnéja. Noha a jég mintha olvadozna Andreas Kisserék és a Cavalera testvérpár között – a turné 2026-ra tervezett brazíliai zárókoncertjén szinte bizonyosan ott lesz Max és Igor –, a gitáros nem rejtette véka alá egy friss interjúban, hogy nem nézi jó szemmel a régi Sepultura-lemezek újrafelvételét. Mint ismeretes, Maxék a Bestial Devastation EP-t és a Morbid Visions albumot, illetve a Schizophreniát is rögzítették és piacra dobták az elmúlt időszakban.

„Semmit sem gondolok a témáról – felelte Kisser az IMPACT Metal Channelnek, amikor a véleményét kérdezték e kiadványokról. – Mármint elég bizarr húzás ez tőlük, a művészi értéke pedig zéró. Talán a pénzre hajtanak, vagy valami, de az ilyesminek igazából semmi értelme. Akkor már sokkal többre tartom Jairo új zenekarát, a The Troops Of Doomot, ők ugyanis tényleg nagyszerű főhajtással élnek a korszak felé: nayon őszinték, új dolgokban gondolkodnak, új zenét írnak... Persze ha Maxék jól érzik magukat közben, csak csinálják, nekem mindegy. Egyszerűen csak teljesen szükségtelennek tartom ezt az egészet. És egyben baromira tiszteletlen is önmagukkal, a múltbeli énjükkel szemben. Nekem bizarr, hogy ott egy csávó, aki állandóan azt mondja: ezt én csináltam, meg azt az egészet is én csináltam, nagyon kreatív vagyok, mindent egyedül vittem véghez, aztán ehhez képest meg újraveszi a harminc-negyven évvel ezelőtti riffjeinket. Nem azt teszi, amiről szónokol. De nekem aztán mindegy... Egyszerűen csak úgy gondolom, hogy a dolog művészi értéke nulla."

Kisser emellett elárulta: a búcsúturnén rögzítendő monstre koncertlemezre új dalok is kerülnek majd, ezeken jelenleg is dolgozik a csapat mostani dobosával, Grayson Nekrutmannel.

 

Hozzászólások 

 
#22 Angelus.H 2024-12-04 12:21
A Fraszbookon is nagyjabol ezt irtam. Nem ertem Kissernek mi a baja. Schizoprenia lemezen szerepelt egyedul es volt szerzo. Az azt megelozo anyagokon nem. Emlekeim szerint akkor meg csak a zenekar technikusa volt. A Bestial Devastation es Morbid Visions anyagok azert meg igen igen kezdetlegesek voltak. Szerintem azoknak jot tett az ujboli feljatszas. Abszolut igazsagot szolgaltattak ezeknek. A Schizoprenia lemezhez ellenben felesleges volt hozza nyulni, mert az ugy volt jo, ahogy van.
Idézet
 
 
#21 Guvat Jenőné 2024-12-03 09:53
Idézet - M G W.:
Idézet - Guvat Jenőné:
Idézet - Afrikaaner:
Előadói jogdíj is van a világon. Egyrészt kapnak "sávpénzt" a lemezkiadótól, amiért feljátszották a lemezt, másrészt - ha olyan megállapodásuk van - az eladott példányok után járhat nekik részesedés (royalty) is. A szerzői jogdíj ettől teljesen különbözik, az jár a koncerten történt előadásért is, illetve akkor is, ha más játssza el, vagy dolgozza fel a szerző művét. Egy lemez újrajátszása tehát jó üzlet lehet anyagilag, mondjuk a Sepu, illetve a Cavalerák jelenlegei státuszában azért inkább csak underground léptkkel mérve.


A lényeg, hogy ezzel Kisser nem hogy nem veszít, de még nyer is, szóval az a narratíva, hogy pusztán anyagiak miatt húzza száját biztos, hogy nem áll meg.


Mint minden zenekari 'bomlásnál', itt is volt deal, hogy 'te viheted tovább a nevet, viszont egyém a jogdíj ezen és ezen része' vagy 'cserében 20 év múlva újra felvehetjük, amiből kimaradsz'. Véleményem szerint ezzel rakták helyére a dolgokat. Gloria egy vérprofi üzletember. Akár underground, akár nem, azért az ő szintjükön is jól jön az utalás, még ha csak évente párezer dollár is.


Ja bocs, nem tudtam, hogy ott voltál a megállapodásnál 28 éve.
Idézet
 
 
#20 M G W. 2024-12-03 09:07
Idézet - Guvat Jenőné:
Idézet - Afrikaaner:
Előadói jogdíj is van a világon. Egyrészt kapnak "sávpénzt" a lemezkiadótól, amiért feljátszották a lemezt, másrészt - ha olyan megállapodásuk van - az eladott példányok után járhat nekik részesedés (royalty) is. A szerzői jogdíj ettől teljesen különbözik, az jár a koncerten történt előadásért is, illetve akkor is, ha más játssza el, vagy dolgozza fel a szerző művét. Egy lemez újrajátszása tehát jó üzlet lehet anyagilag, mondjuk a Sepu, illetve a Cavalerák jelenlegei státuszában azért inkább csak underground léptkkel mérve.


A lényeg, hogy ezzel Kisser nem hogy nem veszít, de még nyer is, szóval az a narratíva, hogy pusztán anyagiak miatt húzza száját biztos, hogy nem áll meg.


Mint minden zenekari 'bomlásnál', itt is volt deal, hogy 'te viheted tovább a nevet, viszont egyém a jogdíj ezen és ezen része' vagy 'cserében 20 év múlva újra felvehetjük, amiből kimaradsz'. Véleményem szerint ezzel rakták helyére a dolgokat. Gloria egy vérprofi üzletember. Akár underground, akár nem, azért az ő szintjükön is jól jön az utalás, még ha csak évente párezer dollár is.
Idézet
 
 
#19 Guvat Jenőné 2024-12-02 18:11
Idézet - Afrikaaner:
Előadói jogdíj is van a világon. Egyrészt kapnak "sávpénzt" a lemezkiadótól, amiért feljátszották a lemezt, másrészt - ha olyan megállapodásuk van - az eladott példányok után járhat nekik részesedés (royalty) is. A szerzői jogdíj ettől teljesen különbözik, az jár a koncerten történt előadásért is, illetve akkor is, ha más játssza el, vagy dolgozza fel a szerző művét. Egy lemez újrajátszása tehát jó üzlet lehet anyagilag, mondjuk a Sepu, illetve a Cavalerák jelenlegei státuszában azért inkább csak underground léptkkel mérve.


A lényeg, hogy ezzel Kisser nem hogy nem veszít, de még nyer is, szóval az a narratíva, hogy pusztán anyagiak miatt húzza száját biztos, hogy nem áll meg.
Idézet
 
 
#18 Eugen 2024-12-02 16:19
Cavalera nem gavallera.
Idézet
 
 
#17 Afrikaaner 2024-12-02 14:23
Előadói jogdíj is van a világon. Egyrészt kapnak "sávpénzt" a lemezkiadótól, amiért feljátszották a lemezt, másrészt - ha olyan megállapodásuk van - az eladott példányok után járhat nekik részesedés (royalty) is. A szerzői jogdíj ettől teljesen különbözik, az jár a koncerten történt előadásért is, illetve akkor is, ha más játssza el, vagy dolgozza fel a szerző művét. Egy lemez újrajátszása tehát jó üzlet lehet anyagilag, mondjuk a Sepu, illetve a Cavalerák jelenlegei státuszában azért inkább csak underground léptkkel mérve.
Idézet
 
 
#16 Hangdalar 2024-12-02 10:49
Idézet - M G W.:
A jogdíjak miatt veszik fel újra a lemezeket. Így többet kapnak Maxék. Persze, hogy Kissernek nem tetszik. Ez szimpla üzleti kérdés, semmi köze a művészethez.


A jogdíjak a szerzőségért járnak, nem a felvétel készítéséért. Szóval ezerszer is újravehetnek valamit, akkor is az eredeti szerző kapja a jogdíjat.
Idézet
 
 
#15 Guvat Jenőné 2024-12-01 15:13
Idézet - M G W.:
A jogdíjak miatt veszik fel újra a lemezeket. Így többet kapnak Maxék. Persze, hogy Kissernek nem tetszik. Ez szimpla üzleti kérdés, semmi köze a művészethez.


A háromból csak egyen játszott/volt szerző Andreas (Schizo). Továbbá az ő zsebéből semmit nem húznak ki, az eredeti lemez jogdíjai nem változnak, sőt, az új Schizóból is részesül, mint szerző.
Idézet
 
 
#14 M G W. 2024-12-01 14:18
A jogdíjak miatt veszik fel újra a lemezeket. Így többet kapnak Maxék. Persze, hogy Kissernek nem tetszik. Ez szimpla üzleti kérdés, semmi köze a művészethez.
Idézet
 
 
#13 cápaidomár 2024-12-01 12:29
Idézet - Jaxteller:
Én személy szerint nem szeretem az ilyen újra felvett lemezeket, mert ilyenkor pont az a bizonyos feeling veszik ki az egészből. Én azért szeretem hallgatni a régi lemezeket mert azok egy bizonyos kor lenyomatai, olyan mint amikor egy régi könyvet olvasol vagy egy régi filmet nézel. Az ilyen újra játszásoknál elveszik az a feeling ami megvolt az eredetiben , az a bizonyos emberi tényező. Ezek kb olyanok mint a mesterséges intelligencia által készített zenék. Olyan lélektelenek. Aminek látom értelmét azok a jól sikerült remasterek, mint pl a Testament remasterek, a Legacy és a New Order. Azok tényleg jók lettek.


Pontosan így látom én is. Ezek a régi lemezek (Schizophrenia például) kordokumentumok . És nem csak az adott korszak lenyomati, hanem az akkori emberi tényezőké is. Ettől is olyan izgalmas. Ilyenkor meg mintha egy dokumentumfilme t hamisítanának. Lehet, hogy az eredeti Schizophrenia nem szól a legjobban, de olyan hangulata van, ami ebben a formában nem átmenthető. Nem is sikerült átmenteni.
Idézet
 
 
#12 Guvat Jenőné 2024-12-01 11:08
Idézet - kamikaze:
Idézet - Jaxteller:
Én személy szerint nem szeretem az ilyen újra felvett lemezeket, mert ilyenkor pont az a bizonyos feeling veszik ki az egészből. Én azért szeretem hallgatni a régi lemezeket mert azok egy bizonyos kor lenyomatai, olyan mint amikor egy régi könyvet olvasol vagy egy régi filmet nézel. Az ilyen újra játszásoknál elveszik az a feeling ami megvolt az eredetiben , az a bizonyos emberi tényező. Ezek kb olyanok mint a mesterséges intelligencia által készített zenék. Olyan lélektelenek. Aminek látom értelmét azok a jól sikerült remasterek, mint pl a Testament remasterek, a Legacy és a New Order. Azok tényleg jók lettek.

Pontosan, szinte ugyanezt gondolom a témáról. Azzal kiegészítve, hogy amikor ezeket a lemezeket készítették a többnyire tizen-huszonéves emberek, akkor egy adott technikai és elméleti szinten tartottak, mint zenészek. Évekkel (sőt évtizedekkel) később meg azért csak fejlődtek valamennyit, vagyis a technikai adottságok mellett lényegében már nem ugyanazok voltak a személyi körülmények sem. A dolog innentől számomra nem hiteles, kissé olyan orwelli (1984), amikor pl. az aktuális trendeknek megfelelően újra nyomtatták a régi újságokat. A megoldás a remaszter, vagy a teljes újrakeverés, ha megvannak a mesterszalagok, vagy a manapság használt digitális állományok. Ha nincs jó minőségű alapanyag, akkor így jártak. Minden más trükközés valójában szemfényvesztés , az eredetiséghez (,,művészethez") köze nincs.


A művészetet bízzuk a művészekre.
Idézet
 
 
#11 kamikaze 2024-12-01 08:39
Idézet - Jaxteller:
Én személy szerint nem szeretem az ilyen újra felvett lemezeket, mert ilyenkor pont az a bizonyos feeling veszik ki az egészből. Én azért szeretem hallgatni a régi lemezeket mert azok egy bizonyos kor lenyomatai, olyan mint amikor egy régi könyvet olvasol vagy egy régi filmet nézel. Az ilyen újra játszásoknál elveszik az a feeling ami megvolt az eredetiben , az a bizonyos emberi tényező. Ezek kb olyanok mint a mesterséges intelligencia által készített zenék. Olyan lélektelenek. Aminek látom értelmét azok a jól sikerült remasterek, mint pl a Testament remasterek, a Legacy és a New Order. Azok tényleg jók lettek.

Pontosan, szinte ugyanezt gondolom a témáról. Azzal kiegészítve, hogy amikor ezeket a lemezeket készítették a többnyire tizen-huszonéves emberek, akkor egy adott technikai és elméleti szinten tartottak, mint zenészek. Évekkel (sőt évtizedekkel) később meg azért csak fejlődtek valamennyit, vagyis a technikai adottságok mellett lényegében már nem ugyanazok voltak a személyi körülmények sem. A dolog innentől számomra nem hiteles, kissé olyan orwelli (1984), amikor pl. az aktuális trendeknek megfelelően újra nyomtatták a régi újságokat. A megoldás a remaszter, vagy a teljes újrakeverés, ha megvannak a mesterszalagok, vagy a manapság használt digitális állományok. Ha nincs jó minőségű alapanyag, akkor így jártak. Minden más trükközés valójában szemfényvesztés , az eredetiséghez (,,művészethez") köze nincs.
Idézet
 
 
#10 Hangdalar 2024-11-30 23:22
Neki mindegy, meg nem érdekli, de azért burkoltan fikáz egy sort.
Idézet
 
 
#9 Jaxteller 2024-11-30 22:06
Én személy szerint nem szeretem az ilyen újra felvett lemezeket, mert ilyenkor pont az a bizonyos feeling veszik ki az egészből. Én azért szeretem hallgatni a régi lemezeket mert azok egy bizonyos kor lenyomatai, olyan mint amikor egy régi könyvet olvasol vagy egy régi filmet nézel. Az ilyen újra játszásoknál elveszik az a feeling ami megvolt az eredetiben , az a bizonyos emberi tényező. Ezek kb olyanok mint a mesterséges intelligencia által készített zenék. Olyan lélektelenek. Aminek látom értelmét azok a jól sikerült remasterek, mint pl a Testament remasterek, a Legacy és a New Order. Azok tényleg jók lettek.
Idézet
 
 
#8 shmonsta 2024-11-30 19:57
Idézet - Equinox:
Idézet - shmonsta:
Idézet - Montsegur:
Szerintem meg teljesen OK, ha egy művész újraveszi a saját lemezét, mert elégedetlen azzal a hangzással vagy minőséggel, amire az első felvételkor technikai lehetősége és/vagy pénze volt. Jó pár lemezt fel tudnék sorolni, amit szívesebben meghallgatnék újra normális dobokkal vagy hallható basszusgitárral (juszt(ice) sem írom ide az egyik példát). Lehet, hogy a dolog művészi értéke nulla, de attól még nagyon kedves gesztus a zenekart kedvelők felé.
Az meg külön tetszett, ahogy például az Ereb Altor a Blot-Ilt-Taut lemezen fantasztikus minőségben játssza újra a Bathory (mára nehezen hallgatható, de a "fénykorban" se túl jó minőségben felvett) dalait.


És bizony volt mivel elégedetlennek lenni. Ugyanezt gondolom amit írsz. Talán egyszer az Anthrax is eljut idáig a korai lemezeikkel, nekem azok nagyon nehezen hallgathatóak.

Nekem azokkal semmi bajom, a hangzás sem tragikus, Neil Turbin is jó énekes, Joey Belladonna meg főképp. Vagy meddig tart a korai Anthrax? Fistful of Metalig?


A teljesítményekk el semmi baj, nem erre gondoltam. Nekem az a száraz, lapos, semmilyen hangzás bántja a fülemet egészen a White Noise-ig. Akarom hallgatni őket és mégis nagyon fárasztó, nosztalgia ide vagy oda. A remasterek egy kicsit javítottak, de én nagyon szívesen hallgatnám őket egy hangszereket jól kidomborító, mai verzióban. Egy ideje inkább a koncerteket választom ha a régebbi számokat hallgatnám.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Wendigo - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 11.

 

Wackor - Budapest, Petőfi Csarnok, 2008. október 31.