Shock!

április 25.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Stone Temple Pilots with Chester Bennington: High Rise

0829stpepTeljesen semleges hozzáállással figyeltem a Stone Temple Pilots környékén idén lezajlott eseményeket, mivel a grunge vonal annak idején legtöbbet köpködött sztárcsapata utoljára 1994-ben készített olyan lemezt, ami tetszett, vagyis semmiféle különösebb érzelmi viszonyulásom nincs hozzájuk. Sokakkal ellentétben nem tartom szentségtörésnek Chester Bennington csatasorba állítását sem: ismert arc és jó hang, aki nyilván mindent el tud énekelni, amit kell, de közben semmilyen szempontból sem emlékeztet Scott Weilandre. Vagyis simán alkalmas egy új fejezet megkezdéséhez.

A Stone Temple Pilotsot jó húsz évvel ezelőtt divat volt annyival leírni, hogy mesterien eltanulták a nyerő trükköket a Pearl Jamtől meg az Alice In Chainstől, és ebben volt is igazság, méghozzá nem kevés. Ez persze nem gátolta meg őket abban, hogy elképesztő mennyiségű lemezt adjanak el, és a Core, illetve a Purple dalainak színvonala alapján meg is érdemelték ezt: az a két album kiállta az idő próbáját, tele voltak bivalyerős számokkal a Plushtól kezdve a Sex Type Thingen át az Interstate Love Songig, és ma is simán fel lehet tenni őket. Aztán ahogy estek szét Weiland zűrjei miatt, némileg más irányba fordultak, és bejött náluk egy vintage rockos érzésvilág, ami nálam már nem nagyon működött, pláne, hogy eközben a nóták is egyre csak szürkültek. A pár évvel ezelőtti visszatérésnél még reménykedtem valamiféle feltámadásban, de sajnos hiába, a 2010-es album igazi mélypontnak bizonyult, és úgy rohant el mellettem, mintha meg sem jelent volna. Szó szerint egyetlen hangfoszlányt nem tudnék visszaidézni belőle, pedig nekifutottam párszor. A High Rise pedig nem hoz ehhez képest eszelős differenciát, persze azt leszámítva, hogy nem a széthernyózott Weiland, hanem Chester áll a fronton.

megjelenés:
2013
kiadó:
Play Pen / LLC
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 15 Szavazat )

Ha ez nem lett volna elég, hogy belődd a stílust, konkretizálom: itt bizony ugyanazt a negyven évvel ezelőtti ízekkel felturbózott tinglitangli rockzenét kapjuk, ami olyannyira jellemző volt a 21. századi Stone Temple Pilotsra. Pedig az Out Of Time még elég dinamikusan is indítja az EP-t (képzavar vagy sem, itt még a Guns N' Roses stonesosabb dolgai is beugranak az embernek), de aztán végül nem nagyon lesz belőle semmi egy „oké, egész jó" kategóriás dalt leszámítva, utána pedig menthetetlenül visszapunnyadunk. Ilyen mennyiségben cseppet sem rossz hallgatni ezeket a laza rocknótákat, pláne, hogy a DeLeo tesók tudnak dalt írni, hangszerelni, Chester meg jól énekel, de nem is gyakorol rám semmiféle különösebb hatást ez az öt szerzemény. Pedig a dallamok azért karakteresebbek, mint legutóbb, sőt, a záró Tomorrow már majdnem közelíti azt a szintet, amit akár még meggyőzőnek is mernék nevezni némi szódával. Ám ez az anyag azért összességében még így is baromi messze van attól, hogy földrengető módon lökje át a zenekart egy új érába. Felismerhető, kellemesen elszólogat a háttérben, de nem érzek rá késztetést, hogy újból és újból meghallgassam.

Ha tényleg komolyan gondolják a folytatást, a majdani első új felállású teljes lemezen ennél azért lényegesen többet kellene felmutatniuk.

 

Hozzászólások 

 
+3 #3 Metal 2013-11-26 18:05
Azert nem teljesen ertek egyet ezzel...:)
Ez a lemez sokkal jobb, mint a 2010-es, abbol eleg volt 3 dal es majdnem letoroltem a szamitogeprol.
Ezt meg azert szivesen hallgatgatom, Chester pozitiv csalodas volt, mivel a Linkin Parkot utalom.
Nem egy core ez a lemez, de azert eleg jo, amikor meg Amerikaban hallottam a radioban az out of time-ot, az zsenialis volt :D
Idézet
 
 
+3 #2 Draveczki-Ury Ádám 2013-11-26 14:40
Idézet - frincs:
Kezdjük egy kötözködéssel: az hogy lehet "semmiféle különösebb érzelmi viszonyulás", hogy utoljára 19 éve tetszett amit csináltak?

Úgy, hogy olyan rég volt, hogy talán már igaz sem volt. :)
Idézet
 
 
+3 #1 frincs 2013-11-26 14:15
Kezdjük egy kötözködéssel: az hogy lehet "semmiféle különösebb érzelmi viszonyulás", hogy utoljára 19 éve tetszett amit csináltak?
Na mindegy, én szeretem Weilandet, mert nagyon sokrétű, tehetséges énekes. Az STP-ben ez igazán pont a '99-es és a '01-es lemezen volt sztem tapasztalható, a Core pl. azokhoz képest egy unalmas kliségyűjtemény .
Viszont a 2010-es lemez tényleg nem egy nagy durranás, hogy ezután kitették W-t, az meg az ő dolguk.
Ami engem meglepett, (és ezt látom nagyon másként mint a szerző), hogy Chester nagyon-nagyon jól hozza a STP-s (azaz Weilandes) stílust, alig lehet észrevenni, hogy más énekel. Mondom ezt úgy, hogy a Linkint mindig utáltam, és előre féltem, hogy hányingerem lesz.
Mindegyik szám jó, nem az életművük csúcsa, de ha lesz folytatás, arra nézve reményt keltő. Persze nem akarják megújítani a rockzenét, és ezer más jó, ill. jobb zene van manapság, úh. akit nem érdekel, ne hallgassa. DeLeoék viszont jó dalszerzők, jellegzetes világgal, én ezért továbbra is figyelemmel kisérem őket.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Wisdom - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Winger - Budapest, A38, 2009. december 9.