Shock!

március 29.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Michael Monroe: Blackout States

0825monroecBiztos akadtak olyanok, akinek a fejében előzetesen kérdőjelesnek tűnt ez a lemez, hiszen a Hanoi Rocks egykori frontembere mellett ezúttal nem állt olyan nagynevű gitáros/dalszerző az anyag elkészítése közben, mint Ginger a Sensory Overdrive-nál vagy Dregen a Horns And Halosnál. Michael Monroe ugyanakkor garantáltan senkinek sem fog csalódást okozni a Blackout Statesszel, és egyúttal azt is fényesen bizonyítja, hogy az utolsó két alkalommal sem a haverok miatt lett annyira meggyőző a végeredmény. Magyarán szólva ha tetszettek az énekes előző albumai, gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy az új ne jöjjön be.

Monroe nyilván ezúttal sem árul zsákbamacskát, most is ugyanaz az utcaszagú, laza rock'n'roll szalad ki a kezei közül, mint karrierje során mindig, és ha meghallgatod a lemezt, vélhetően te is simán meg fogod érteni, miért tudott ez a fickó mintaképpé válni olyan kortársai számára is, mint Vince Neil vagy Axl Rose. Csak a bankszámlája kevésbé impozáns... De ezen ma már persze kár lenne fanyalogni, biztos vagyok benne, hogy Michael sem teszi, pláne, hogy odahaza, Finnországban manapság már tényleges sztárnak számít, és az új album ismeretében nem látok rá okot, miért ne folytatódna a sikersorozat. A világon semmi egetrengető nincs itt, viszont az énekes és társai – a régi hanois Sami Yaffa basszer, Rich Jones és Steve Conte gitárosok, illetve Karl Rockfist dobos – telepakoltak egy újabb albumot tök jó számokkal, és ez itt most tényleg az az eset, amikor tökéletesen megáll az örökbecsű mondás: it's only rock'n'roll but I like it.

megjelenés:
2015
kiadó:
Universal / Spinefarm
pontszám:
8 /10

Szerinted hány pont?
( 16 Szavazat )

Helyből meggyőzően indul a Blackout States a This Ain't No Love Song és az Old Kings Road kettősével, tulajdonképpen már itt száz százalékos képet kapsz róla, mi vár rád a 42 perc során. Ugyanakkor ezzel együtt sem nevezném homogénnek vagy unalmasnak, kaptafára írtnak a lemezt, Monroe ugyanis ezúttal is figyelt a változatosságra: éppúgy írt nyers rock'n'rollokat (Good Old Bad Days, Walk Away), mint melodikusabb témákat (a perfekt gitárszólóval ellátott Keep Your Eye On You akár mai értelemben véve is slágeresnek nevezhető), de akadnak a kettő között elhelyezkedő darabok is (mint a Goin' Down With The Ship, a címadó vagy az Under The Northern Lights). Vagy ott vannak például személyes kedvencem, a The Bastard's Bash szétszívottan radírozó gitárjai, herflis díszítései, amiket egyik fenti skatulyába sem lehet begyömöszölni. Az R.L.F. punkos tempói, csuklóból elreszelt riffjei hallatán pedig még azt is simán elhinném, hogy Dregen sem lécelt le menet közben.

Nem állítom, hogy egyvégtében hallgatva a végére nem folyik össze kicsit a műsor, de elemeiben hallgatva ezekkel a dalokkal sincs semmi gond, szóval nem kötök bele semmibe. Ha hozzám hasonlóan kicsit többet vártál mondjuk a Backyard Babies visszatérő lemezétől, máris van egy tippem, hol találsz vigaszt magadnak.

 

Hozzászólások 

 
#7 Svet 2015-12-15 22:55
Idézet - Conte:
Svet Minden szavával egyetértek! Mint star elképesztő.Hajnalban reptéren simán leáll fényképre a rajongókkal.Nagy mama lány és unoka áll sorba dedikálásra.Elképesztő volt.Szinpadi mozgás mint Roth fénykorában. Szombaton megint megnézem menyit öregedett 1 év alatt.


Köszi az egyetértést! :D
(Bocsi hogy ilyen későn válaszolok, de csak most néztem meg az e-mailjeim.)
Amúgy lehet hogy furán fog hangzani a kérdés, de te véletlenül nem az egyik pesti Glam Metal zenekar énekese vagy?
Csak mert szerintem pont láttam a közös képed Monroe-val facebookon. :D
AP a banda monogramja amelyikre gondolok.
Ha nem te vagy az, akkor bocsi. :D
Idézet
 
 
+3 #6 Conte 2015-12-02 12:42
Svet Minden szavával egyetértek! Mint star elképesztő.Hajnalban reptéren simán leáll fényképre a rajongókkal.Nagy mama lány és unoka áll sorba dedikálásra.Elképesztő volt.Szinpadi mozgás mint Roth fénykorában. Szombaton megint megnézem menyit öregedett 1 év alatt.
Idézet
 
 
+5 #5 Santoro 2015-11-30 23:17
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Santoro:
Nekem tetszik.
The Dead Daisiest nem tervezitek?

Terveztük, de végül nem íródott meg. Most már szerintem nem lesz.


Kár, pedig igen könnyű jóra hallgatni, kíváncsi lettem volna a véleményedre. Az öreg szőrös tökűek olyan lazán, szívvel, lélekkel nyomják, hogy beszarás, ritka manapság az ilyen.
Idézet
 
 
-2 #4 Draveczki-Ury Ádám 2015-11-30 08:22
Idézet - Santoro:
Nekem tetszik.
The Dead Daisiest nem tervezitek?

Terveztük, de végül nem íródott meg. Most már szerintem nem lesz.
Idézet
 
 
+6 #3 Svet 2015-11-29 23:22
Nálam ez az év lemeze mert egyszerűen tökéletes. :)
100%-os Rock & Roll a lehető legtökösebb és legkirályabb formában ahogy csak Monroe tudja csinálni.
Külön külön nem tudom mennyire ütnek a dalok, mert úgy még soha nem bírtam meghallgatni. :D
Egyszerűen ha elindítom az első dalt akkor onnast már képtelen vagyok leállítani az albumot és hagyom had menjen végig.
Mondjuk nem igazán lepődtem meg rajta, mert az elsőként kihozott Old King's road már sejtette hogy Monroe megint nagyon eltalált valamit.
Idézet
 
 
+4 #2 Santoro 2015-11-29 16:53
Nekem tetszik.
The Dead Daisiest nem tervezitek?
Idézet
 
 
-3 #1 norbert hellacopter 2015-11-28 11:13
Szerintem viszont lényegesen gyengébb, mint az előző két, méregerős lemez, sajnos. Akkora suttyóslágert, mint mondjuk az előzőn a Ballad of the Lower East Side, még megközelítőleg sem találni. Nekem egyértelműen csalódás, de persze MM továbbra is ikon, meg el lehet ezt hallgatni, az új Backyardtól persze jobb, dehát az ne legyen már mérce.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Within Temptation - Budapest, PeCsa Music Hall, 2014. március 14.

 

Anthrax - Budapest, Budapest Park, 2013. július 30.

 

Testament - Budapest, Zöld Pardon, 2013. június 24.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.