Shock!

november 18.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Glenn Hughes: First Underground Nuclear Kitchen

Glenn HughesGlenn Hughes-nak mindig megvoltak a maga korszakai, és most éppen egy funkysabb, soulosabb periódusában jár, vagyis ha a toleranciaküszöböd alacsony és kizárólag a legendás énekes/basszer harapósabb vonalvezetésű dolgait vagy képes igazi élvezettel hallgatni, inkább továbbra is maradj a Blues-nál, a From Now On...-nál, netán az újabbak közül a Songs In The Key Of Rocknál.

megjelenés:
2008
kiadó:
Frontiers / HMP
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 13 Szavazat )

Ha azonban előítéletek nélkül vevő vagy Glenn páratlan torkára és sokrétű zenei világára, teljes lelki nyugalommal próbálkozhatsz a First Underground Nuclear Kitchennel, noha már a cím kezdőbetűinek összeolvasása is sokat elárul a megközelítésről. Ennek ellenére valljuk be, Hughes mindig is Hughes-zenét csinált, az üvöltő hard rock mestermunkákról sem hiányzott soha a fekete muzsikák hatása – ez már csak a hang miatt is adott – és viceverza, szóval nem kell egetverő újdonságokra számítani, netán mikrofonfrizurás, diszkógömbös szerencsétlenkedéstől tartani: mindent összevetve ez itt a megszokott Glenn Hughes, aki azonban az 1995-ös Feel óta nem mélyedt bele ilyen mértékben a funkba, amit mindig is olyannyira imádott.

Nekem személy szerint jobban bejön ez a lemez, mint az előző Music For The Divine, a műfaji határok összevont szemöldökű boncolgatása pedig éppen a fentiek miatt nem tud különösebben érdekelni. Hughes talán még valamelyik 30 évvel ezelőtti trapéznadrágját is előszedte a felvételekhez, hogy kellően autentikusan nyomja a jellegzetes fordulatokat, a lemezt azonban olyan tűz fűti, ami az ő generációjából tényleg nagyon kevesekre jellemző. A frissen akasztott fiatal gitárosnak, Luis Carlos Maldonadónak alighanem oroszlánrésze volt abban, hogy ennyire ütősre sikeredtek a dalok: majdnem az anyag felét együtt jegyzi Glenn-nel, és az eredmény tényleg roppant impozáns, legyen szó a mérgezően fogós, húzós címadó nótáról, a zsírosan döngölő, fémesítetten funkos Never Say Neverről – a riff itt akár az Aerosmith Shut Up And Dance-ének kissé begorombított tesója is lehetne – vagy a Love Communionről, amit már egyetlen hallgatást követően sem leszel képes levakarni a dobhártyádról, annyira alattomosan ragad a refrénje.

Maldonado mellett két nótában gitározik a jól bevált J.J. Marsh is, az Oil & Water és a 6 és fél perc körüli, mindentbele-típusúan epikus Too Late To Save The World ennek megfelelően az egész lemez leghardrockosabb pillanataival szolgálnak, igazi csúcspont mindkettő. Glenn lazább újkori dolgait előszeretettel szokták a Red Hot Chili Peppershez hasonlítgatni, aminek kétségtelenül megvan a maga alapja, és nemcsak az, hogy a dobok mögött immár megszokott módon a Chili ütőse, Chad Smith hegeszti a ritmusokat roppant ízesen és lendületesen. Az Imperfection például abszolút ez a vonal, az azonban nem elhanyagolható különbség, hogy itt ugyebár egy igazi énekes dolgozik a fronton... Hughes hangját ezen túlmenően most nem kezdeném el külön méltatni, hozza a szokásos formát. Nagy favorit még a nyitó Crave is, ami nagyjából előre is vetíti, mire számíthatsz az anyagtól, ebben ugyanis a First Underground Nuclear Kitchen minden stílusjegye egyesül.
Megértem, ha valakinek néhol már-már túlzóan funkys lesz ez a lemez, de pusztán a zenét, a dalokat tekintve Glenn ezúttal is remek munkát végzett, és biztos vagyok benne, hogy ugyanígy lesz még neki súlyosabb hard rock albuma is.

 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Legfrissebb galériák

 

The Winery Dogs - Budapest, Barba Negra Music Club, 2016. február 17.

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Alter Bridge - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.