Shock!

december 05.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Robbie Williams, The Lottery Winners - Budapest, 2025. szeptember 12.

„Amúgy nem nézed meg Robbie Williamst az Arénában?" – valahogy így, ezzel a kérdéssel indult két (és fél) éve a viszonyom szorosabbra fűzése azzal az emberrel, akivel kapcsolatban csak a vak nem látta, hogy Gary Barlow jobb dalszerző nála, a Take Thatben pedig messze nem a legdögösebb faszi. Szóval a Papplaciba még jobbára a bakancslistán hiányzó tétel kipipálása, illetve az RW brand tömegvonzása vitt, de már a kijáratnál tudtam, hogy ezt én újra át akarom élni. Minél előbb, minél többször, annál jobb. Alig van a dologra racionális magyarázatom azon kívül, hogy nagyon szeretek jól szórakozni. És van ez az ötvenegy éves, négygyerekes családapa, aki talán még nálam is jobban, sőt, szerinte enélkül ő nem is létezne.

Robbie Williams 2025

időpont:
2025. szeptember 12.
helyszín:
Budapest, MVM Dome
Neked hogy tetszett?
( 26 Szavazat )

Tippre becsületes félház előtt kezdett a The Lottery Winners, és pillanatok alatt maguk felé is fordították az akkor még esetleg másfelé tekintgető szemeket és füleket, márpedig ez a képesség igazán kevesek sajátja. A rendelkezésükre álló szűk negyven percben a TLW tankönyvi példázatát vezette elő a bemelegítésnek, olyan terepen, ahol a zenekarok döntő többsége már a kiállásnál elvérezne. Robbie állítólag személyesen választotta ki őket erre a pozícióra, és ha így volt, jó érzékkel nyújtotta ki feléjük a kezét. A műsorra könnyen ráfoghatnánk, hogy Thom Rylance énekes/gitáros one man showjáról van szó, aki tényleg az első perctől fogva ellátja nézni- és hallgatnivalóval a nagyérdeműt, szélesvásznú szemtelen ripacs mivoltával kapcsolatban talán mindennél beszédesebb, hogy már rögtön a szettjük elején az Angelsszel (!) fakasztja dalra a közönséget, és ezt a színpad mögött és előtt is vigyorogva elnézi neki mindenki. Hű társa ebben a hozzá hasonlóan komoly fazonnal bíró zenekara, akik kellő feszességgel (és príma vokális támogatással) lekísérték ezt a vándorcirkuszi porondra illő előadást, ami egyszerűen lehengerlő volt.

robbie_williams_k2025_02

Levonulásukat követően üresjárat is épp csak annyi akadt, ami a hidratálás szinten tartásához szükséges, a feszes menetrendet tartva 20:40-kor már javában pörgött Robbie Williams intrója, ami után – több ezer torokból érkező sikolytól kísérve – maga a főhős is begördült. Már a TLW is rendesen, hangosan, jól szólt, a főműsorra aztán a maradék aránytalanságok is elsimultak a hangképben, hogy ezzel kapcsolatban se lehessen kivetnivalót találni az előttünk álló bő két órában. Nem tudom, hány embert foglalkoztatott a tény, hogy a BRITPOP elnevezésű turné egy olyan lemezt „népszerűsít", amely majd csak októberben fog megjelenni, valószínűsíthetően nem sokakat, nem is esett a dologról túl sok szó azt eltekintve, hogy a kapcsolódó pólók természetesen máris megvásárolhatók voltak a merchpultban. Ez lesz amúgy az az album, amelyet hősünk a Take Thatből való kiválása után akart elkészíteni, de csak most sikerült, mi sem természetesebb tehát, hogy a felvezető single-ként rohamozó Rocketben Tony Iommi és Glenn Hughes is közreműködik. Hja, ilyen a popszakma... vagy ezt nem az ilyesmire szokták mondani?

robbie_williams_k2025_03

Robbie Williamsnél belefér ez is, maradjunk ennyiben, és hogy ezen túl még mi minden fér bele, arra pedig ez a péntek este szolgált bizonyságul. A turné alapkoncepciója nagyjából az életközepi válság tüneteit magán érezni vélő szórakoztatóipari katona és az AI által „megtestesített", érzelmektől megszabadított gépi technológia küzdelmének bemutatása. A főhősnek ebben a harcban azonban nem csupán annyi célja van, hogy a végszó majd a győztes oldalon (vagyis az emberi oldalon) érje, ő továbbra is a megkérdőjelezhetetlen vezénylő tábornok szerepére vágyik. Ennyi, nem kevesebb a tét, és százhúsz percnyi lehetőséget kér arra, hogy bizonyítsa: nincs a világon nála nagyobb kaliberű Szórakoztató. A legszebb az egészben, hogy Robbie mára révbe ért szupersztár, aki látszólag teljesen görcsmentesen tud erről a küzdelemről mesélni, mert ez alapvetően továbbra is egy stand-up előadás, ahol egyébként a legnagyobb Robbie Williams-slágerek is elhangzanak. A főhősnél senki sem közelíthet szemtelenebb, kihívóbb modorban a főhős szobrához, amikor pedig kiderül, hogy a nevezett szobrot továbbra is jó karban tartják, senki nem lehet nála elégedettebb.

robbie_williams_k2025_04

Szóval igen, ezen a ponton szokott következni a „receptre kéne felírni" szöveg, amit mi is sokszor elsütöttünk már, és pontosan az ilyen szituációkra igaz százszázalékosan. Te is megérdemled, hogy legalább egyszer az életben láss egy Robbie Williams-előadást, mert a szórakozás alapjog, és mert pusztán a lemezeket hallgatva ezt nem kapod kézhez. Teljes természetességgel fogadod el, hogy amit látsz, az a maga műfajában a csúcs, még akkor is, ha módod van mondjuk Nick Cave vagy a Rammstein hasonló léptékű performanszaival is összehasonlítást tenni, amelyek mélységükben és/vagy méretükben esetleg felül is múlják ezt, de összhatásában aligha. Ott az a bizonyos X faktor, amiből Robbie tavaly már az ötödiket is begyűjtötte, ha csavarni akarunk egyet a képzavaron. Guy Ritchie szavaival élve: „Ha te akarsz lenni a dzsungel királya, nem elég, ha csak játszod a királyt. Tényleg királynak kell lenned. Kételynek nincs helye, mert a kétely káoszt szül, a káosz pedig bukáshoz vezet." Ha önmagában az illúzió elég volna, nem lenne olyan égető szükség az efféle nagybetűs Szórakoztatásra.

robbie_williams_k2025_05

Miközben tehát valószínűleg Robbie is azzal küzd, hogyan tudná bő húsz éve folyamatosan rotált alapdalait friss és izgalmas állapotban tartani, kerít a műsorhoz egy irgalmatlan feszesen játszó háttérzenekart, táncosokat és látványelemeket, végül minden azon áll vagy bukik, hogy ő maga mennyire meggyőző. Nos, egyelőre nagyon. Nem tudom, hogy a minimum nemzetközinek nevezhető összetételű közönség mennyire tudott végig a főszereplővel maradni a csodás angol kiejtéssel elővezetett monológok közepette, a maró önirónia szerintem mindenkinek lejött, és akkor is együtt nevettek az emberek Robbie-val (és Robbie-n), ha esetleg nem is értettek minden egyes szót. Az énekes tizenhét éves énjével folytatott, mesterséges intelligenciát is bevető „beszélgetés" jelentette ebből a szempontból az egyik vitathatatlan csúcspontot, ami után természetesen csakis az önbizalomhiányos sztárok himnusza, a Strong következhetett. És közben persze tudod, hogy tulajdonképpen ugyanarra a mozira ültél be, mint legutóbb, a giccsfaktor az egekben, mégsem lennél szívesebben sehol máshol.

robbie_williams_k2025_06

Ami a szett zenei részét illeti, annak is volt egy szépen felépített íve, ami az első részben még zavarba ejtő csapongásnak tűnt, az a műsor végére ráfordult a jól bevált sztrádára, és ez így rendben is van. Mondjuk aki zárásként a She's The One-ra (egy „szerencsés" norvég hölgynek dedikálva) és a My Wayre képes rápakolni a ráadásban a Feelt és az Angelst, az tényleg (de komolyan) nem érzi az egészséges határokat, de azért persze vigyorogsz és/vagy meghatódsz. Megint. És hogy mi hangzott még el? Livin' On A Prayer, YMCA, Hey Jude, Paranoid... persze ezek csak jelzésértékkel, többségük a poptörténelem legélvezetesebb zenekaritag-bemutatása ürügyén, aztán előkerült a klasszikus New York, New York téma, na meg a Relight My Fire, amit Robbie annak idején nem énekelhetett el a Take Thatben, itt viszont nagyon is, duettben a The Lottery Winners bőgősével, Katie Lloyddal. Borzasztóan hangzik így egyben leírva, ugye? Mondom én, hogy látni kell! És még ha ezektől eltekintve a setlist biztonsági játékról is mesél, Robbie, aki rakétaemberből változik menet közben angyallá, úgy meséli azt el, ahogy csak ő tudja.

robbie_williams_k2025_07

robbie_williams_k2025_08

robbie_williams_k2025_09

robbie_williams_k2025_10

robbie_williams_k2025_11

robbie_williams_k2025_12

robbie_williams_k2025_13

robbie_williams_k2025_14

robbie_williams_k2025_15

robbie_williams_k2025_16

robbie_williams_k2025_17

robbie_williams_k2025_18

robbie_williams_k2025_19

robbie_williams_k2025_20
(Tudtad? Jobb egérgomb - kép megnyitása új lapon - a képeket megnézheted nagyobb méretben.)

 

Hozzászólások 

 
#20 frontiers 2025-09-17 06:37
Nem mondom magam rajongónak, arra meg kiváltképp nem vetemednék, sőt, igazából késztetést sem éreztem soha, hogy megnézzem őt élőben, de a korai cuccait kimondottan szeretem.
Van 1-2 olyan előadó a popban is, ahol úgy elfér 1-2 alap gitárszóló és 1-2 alap riff, na ő ilyen. És a korai dalai, kimondottan emészthetőek, szerethetőek és igen baromi mainstream, baromi radio friendly a csávó, de ettől, még számomra hallgatható 1-2 lemeze. Amit mostanában csinál az már nem az én vilgáom.
Idézet
 
 
#19 Rapid Fire 2025-09-16 21:32
Idézet - Ben Nihil:
Van a fősodor, amit azért hívnak így, mert mindenütt jelen van, meg van az ándörgránd, ami a tematikus felületeken kívül sehol. Amíg az ándörgránd tesz gesztusokat - gondolom én jóhiszeműen, tudattágító jelleggel - a fősodor irányába, addig ez fordítva tízévente, ha és amennyiben, előfordul - akkor is valami haláleset kapcsán általában... Kölcsönösség esetén, azt lehetne mondani, hogy ez egy üdvözölendő lépés a szellemi horizontok szélesebbre tárása felé - manapság, höhö -, így viszont csak a konformizmus térnyerése figyelhető meg.
Az ándörgránd-rajongó meg nem érti, hogy az a kevés felület, ahol az ő spéci kedvenceiről olvashatna, miért foglalkozik azzal, ami ott van amúgy is szerteszét, nagyjából akárhol; úgy érezvén, hogy ezzel megint kevesebb hely maradt a rezervátumból, ahova a közízlés kergeti.

ui.: A 'Let me entertain you' egy tök jó dal.


Akkor ez a rajongó ne legyen lusta és szerkesszen az ő ízlésének megfelalő magazint !
ui:A Judas Priest."Invincible Shield" albuma a legjobb album.
Idézet
 
 
#18 M.G.W. 2025-09-16 19:48
Én csak azt sajnálom, hogy a QOTSA koncertre nem jutott el senki a szerkesztőségbő l. De RW-nek is örülni kell, megérdemli, hogy írjanak róla is. Szandi is király, pláne a rokkos száma, megérdemelne egy cikket.
Idézet
 
 
#17 dzsud 2025-09-16 14:54
Idézet - mjrf:
Idézet - Feel:
Idézet - Angelus.H:
Fizettek nekik. Ne legyetek már ilyen naívak.

Méghozzá személyesen Robbie Williams, mesélték nekem!!!


Én láttam is, amikor átadta a pénzt.


Sziasztok én ott voltam, én vagyok az egyik átnyújtott százezer forintos címlet! Kérdezzetek bátran!
Idézet
 
 
#16 mjrf 2025-09-16 13:14
Idézet - Feel:
Idézet - Angelus.H:
Fizettek nekik. Ne legyetek már ilyen naívak.

Méghozzá személyesen Robbie Williams, mesélték nekem!!!


Én láttam is, amikor átadta a pénzt.
Idézet
 
 
#15 Conan 2025-09-16 13:06
Idézet - Feel:
Idézet - Angelus.H:
Fizettek nekik. Ne legyetek már ilyen naívak.


Méghozzá személyesen Robbie Williams, mesélték nekem!!!


Az a mentős, aki bevitte Fridit, amikor Csonka Pici szétkapta hátul?
Idézet
 
 
#14 Feel 2025-09-16 11:36
Idézet - Angelus.H:
Fizettek nekik. Ne legyetek már ilyen naívak.


Méghozzá személyesen Robbie Williams, mesélték nekem!!!
Idézet
 
 
#13 Angelus.H 2025-09-16 11:09
Fizettek nekik. Ne legyetek már ilyen naívak.
Idézet
 
 
#12 Ben Nihil 2025-09-16 10:39
Van a fősodor, amit azért hívnak így, mert mindenütt jelen van, meg van az ándörgránd, ami a tematikus felületeken kívül sehol. Amíg az ándörgránd tesz gesztusokat - gondolom én jóhiszeműen, tudattágító jelleggel - a fősodor irányába, addig ez fordítva tízévente, ha és amennyiben, előfordul - akkor is valami haláleset kapcsán általában... Kölcsönösség esetén, azt lehetne mondani, hogy ez egy üdvözölendő lépés a szellemi horizontok szélesebbre tárása felé - manapság, höhö -, így viszont csak a konformizmus térnyerése figyelhető meg.
Az ándörgránd-rajongó meg nem érti, hogy az a kevés felület, ahol az ő spéci kedvenceiről olvashatna, miért foglalkozik azzal, ami ott van amúgy is szerteszét, nagyjából akárhol; úgy érezvén, hogy ezzel megint kevesebb hely maradt a rezervátumból, ahova a közízlés kergeti.

ui.: A 'Let me entertain you' egy tök jó dal.
Idézet
 
 
#11 ZoldAsz 2025-09-16 07:49
Idézet - Carrast:
ne haragudjatok, de ezen az oldalon vkit érdekel ez a csávó?

Tudod, Shockék eladták magukat.
Köztudottan eszetlen mennyiségű pénzt lehet keresni azzal, ha metálos(nak vélt) oldalon beszámolsz egy Robbie Williams koncertről.

On: engem pl. eléggé idegesít a csóka, de az ő habitusa az rock and roll. Így szívesen olvasok ilyen beszámolókat, pedig koncertjére eszembe nem jutna elmenni, ingyen talán.
Idézet
 
 
#10 Venom.ádi 2025-09-15 19:19
Idézet - CarryOn:
Idézet - Venom.ádi:
Engem egyáltalán nem érdekel, mégis simán megnézném a leírtak alapján. Mert az önazonos szórakoztatást egy szint fölött mindig tudom tisztelni. Meg mert a másik nagy kommersz Rick Astley-nek odakeveredtem a paloznaki bulijára, ahol azzal kellett szembesülnöm, hogy az általam a bődületesen közhelyes slágerei miatt lesajnált pali olyan topligás bulit adott a zenészeivel, hogy szinte be kellett szarni.

Az egy hatalmas koncert volt a majdnem végig szakadó esőben.
Nem annyira számítottam rá,hogy a csávó a végén beül a dob mögé,és elnyomják a Highway To Hell-t,tanári módra ráadásul.


Ja ez egyébként a 2019-es volt. Legutóbb nem voltam, de a Highwayt ott is nyomták.
Idézet
 
 
#9 nikfisz 2025-09-15 18:05
Nálam a Rock/Metal /Punk zene a No1....De szeretem az igényes pop/rock előadókat is:INXS, Duran Duran,stb.... Na! A Robbie-nál muzsikáló zenészek (gitáros,dobos, háttér énekesnők,stb)f eltörölnék a padlót sok Rockzenésszel. A dalai meg kurv@ jók, Williams meg egy hatalmas előadó/showman!!.....Nem voltam egyébként a koncerten, de csak jókat hallottam róla.(Aki meg fanyalog,hogy itt miért írnak róla- menjen az underground Fémforgácsra, ahol még a Slayer is mainstream. He-He.)
Idézet
 
 
#8 Halasiné Etelka 2025-09-15 17:58
Idézet - id. Krupolák Lajos:
Idézet - Carrast:
ne haragudjatok, de ezen az oldalon vkit érdekel ez a csávó?


Mivel az utca emberének hiába mondom, nem érdekli, ezért leírom itt: ki nem állhatom a sztárokat, a sztárocskákat, az arénazenét, a szuperprodukció kat, így értem a felháborodásoda t, R.W. egyébként is egy pojáca. Ugyanakkor hadd döntsenek úgy, hogy megnézik és írnak róla, a világ attól még egy siralomvölgy marad.


Itt se érdekel senkit.
Idézet
 
 
#7 CarryOn 2025-09-15 17:34
Idézet - Venom.ádi:
Engem egyáltalán nem érdekel, mégis simán megnézném a leírtak alapján. Mert az önazonos szórakoztatást egy szint fölött mindig tudom tisztelni. Meg mert a másik nagy kommersz Rick Astley-nek odakeveredtem a paloznaki bulijára, ahol azzal kellett szembesülnöm, hogy az általam a bődületesen közhelyes slágerei miatt lesajnált pali olyan topligás bulit adott a zenészeivel, hogy szinte be kellett szarni.

Az egy hatalmas koncert volt a majdnem végig szakadó esőben.
Nem annyira számítottam rá,hogy a csávó a végén beül a dob mögé,és elnyomják a Highway To Hell-t,tanári módra ráadásul.
Idézet
 
 
#6 Venom.ádi 2025-09-15 16:10
Engem egyáltalán nem érdekel, mégis simán megnézném a leírtak alapján. Mert az önazonos szórakoztatást egy szint fölött mindig tudom tisztelni. Meg mert a másik nagy kommersz Rick Astley-nek odakeveredtem a paloznaki bulijára, ahol azzal kellett szembesülnöm, hogy az általam a bődületesen közhelyes slágerei miatt lesajnált pali olyan topligás bulit adott a zenészeivel, hogy szinte be kellett szarni.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

The Winery Dogs - Budapest, Barba Negra Music Club, 2016. február 17.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Sodom - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2005. november 12.