Shock!

szeptember 16.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

Szájkarate és egymásra mutogatás kíséri a legnagyobb amerikai metal-fesztiválturné csúfos bukását

0728kingkingElég szép kis buktának tűnik a tengerentúlon az idei Rockstar Energy Drink Mayhem fesztiválturné, és miközben a főszervező, Kevin Lyman szerint ennek a metal műfaj kiüresedésében és megkezdődött lassú agóniájában keresendő az oka, a főattrakció Slayer gitárosa, Kerry King szerint simán csak gyenge az idei leosztás. Amiért viszont a többi fellépő zenekar már nem Lymanre, hanem őrá rágott be...

Nálunk is elég komoly vita bontakozott ki nemrég Kevin Lyman nyilatkozata kapcsán, amely a tengerentúli rockközönséget is erősen megosztotta. A legsarkosabban szokás szerint Kerry King fogalmazott, aki a Slayerrel headlinerként játszik a várakozásokhoz képest igen gyenge nézőszámokat produkáló, félházak előtt futó fesztiválturnén. „Lyman kijelentései általánosítanak, és a saját turnéját löki velük a busz alá", mondta King a Metal Insidernek. „Ehhez nem kell üzleti kisokos, ilyet csinálni egyszerűen őrültség. Ugyanakkor tény, hogy ezt a turnét nem szervezték le korrekt módon. Gary Holt fogalmazta ezt meg a legjobban: itt általában szokott lenni egy főszínpad, egy második és egy harmadik színpad, meg egy színpad a szaroknak. Na most, ami idén második színpad, az legjobb esetben is maximum a negyedik lehetne, és akkor azon csodálkoznak egyesek, hogy miért nem váltanak az emberek jegyet a koncertekre... Szerintem a szervezők túl sokáig vártak, és mire léptek, minden tehetség, akit megcsíphettek volna, Európában kötött le bulikat a nyárra. Amerikában most éppen senki sem turnézik. A színpadokat könnyű megtölteni, de szerintem más árképzésben gondolkodtak, így aztán kiszedték a második meg a harmadik színpadot, pedig ezek komoly értéket képviseltek. Számomra a második színpad főzenekara az Anthraxnél vagy a Machine Headnél kezdődne. Akárki is szervezte le ezt így, ebben a formában, óriási hibát követett el. Az extra színpadok nélkül az idei fesztivál csupán egy alaposan kibővített Slayer-show. Hogy egy példával is megvilágítsam: tavaly játszottunk Milwaukee-ban, az Eagles Ballroomban a Suicidal Tendencies és az Exodus társaságában, és megtöltöttük a helyet. A Mayhem nem volt képes ugyanerre ebben a körben. Na, pont erről beszélek. És egy rajongó szempontjából abszolút meg is értem ezt: én magam sem fizetnék azért, hogy eljöjjek megnézni ezt a turnét. És valószínűleg ez is az utolsó alkalom, amikor megrendezik a Mayhemet."

Mint az várható volt, a King által áttételesen leszarozott kisszínpados zenekarok elég rendesen felháborodtak a fenti nyilatkozaton. „Nagyon régi Slayer-rajongó vagyok, de emiatt most megváltozott a véleményem a zenekarról", szögezte le például a Jungle Rot énekese, Dave Matrise. „Rengeteg ember, köztük én, illetve rengeteg zenekar fektetett sok pénzt ebbe a turnéba, amit szeretnénk visszanyerni, és ezért abban vagyunk érdekeltek, hogy a dolog működjön. Erre ez a csávó elkezd dumálni, és elszabotálja az egész turnét, miközben a szarok színpadának titulálja a Victory kiadó, a kiadónk színpadát. Miközben ha a Victory nem viszi el azt a színpadot, talán össze sem jön ez a turné! King nyugodtan várhatott volna ezzel a szöveggel, amíg véget nem ér a Mayhem. Sokkal jobb lett volna, ha így tesz, mert akkor már senkit sem érdekelne, mit dumál."

„Szerintem minimum tiszteletlenség ilyeneket nyilatkozni, amíg fut egy turné", mondta a Sister Sin énekesnője, Liv Jagrell is. „Lehet véleménye, de nyugodtan várhatott volna vele, míg lemegy a turné. És eközben a kiadónkat is fikázza. Szerintem nem jó dolog más kiadókat és zenekarokat szidalmazni. Vagyis most nem kedvelem őt annyira..." Szintén kiakadt Kingre a Kissing Candice zenekar. „Ki ő, hogy így beszéljen rólunk?", kérdezte Joey Simpson énekes. „Egy nap ő is furgonos turnékkal kezdte. A legtöbb kisszínpados zenekar furgonokkal nyomul, és szó szerint szart eszünk. Most akarunk magunknak nevet szerezni, amit ő éppen befeketít, akárcsak a Victory kiadóét." „Ha nem tetszett neki a felállás, akkor nem kellett volna elvállalnia a Mayhemet. Biztos vagyok benne, hogy senki sem tartott pisztolyt a fejéhez", tette hozzá Mike Grippo basszer.

King utólag persze finomított a kijelentésein. „Hallom a stábunktól, hogy mi megy a másik színpadon, mert úgy kapták fel a szavaimat, mintha valami gospel lenne", mondta a Louder Noise-nak pár nappal később. „De érted, haver, nekem van egy véleményem, ami egy a sok közül – nem ez itt a lényeg, bassza meg! A lényeg annyi: egy negyedik színpadnak illik-e be az idei második színpad? Igen, abszolút. Nekem pedig semmi bajom nincs azokkal a zenekarokkal, akik ott játszanak. Annyi a bajom a turnéval, hogy a szervezők azt hitték: önmagában a Mayhem márkanév eladja majd a jegyeket. De nem. Ahhoz, hogy az emberek úgy érezzék, el kell költeniük ennyi pénzt, tehetségre van szükség."

Ezek után a turnén bizonyára remek hangulat uralkodhat, bár a Slayer és a többi nagyszínpados húzónév, így King Diamond és a Hellyeah tagjai baráti viszonyt ápolnak. King nemrég fel is ment a színpadra a másik Kingnél, hogy vendéggitározzon a Mercyful Fate klasszikus Eviljében.

 

Hozzászólások 

 
#28 suizidium 2015-08-09 03:38
Mondjuk a végére belinkeltétek a metal-történelem egyik legnagyobb nótáját, mint irányadót az újaknak... De rég néztem/hallgattam már meg akármit is Youtube-ról, de a Mercyful Fate az Mercyful Fate! Ilyen nótákra senki nem képes 'sszameg! Csak lestem 12 évesen, hogy ezek semmi nem szent? 19 évvel később is csak lesek. Respekt!
Idézet
 
 
+7 #27 Flagellator1974 2015-07-29 20:48
„Egy nap ő is furgonos turnékkal kezdte. A legtöbb kisszínpados zenekar furgonokkal nyomul, és szó szerint szart eszünk. Most akarunk magunknak nevet szerezni, amit ő éppen befeketít, akárcsak a Victory kiadóét."
Ez az úriember jobban tenné, ha meghallgatná azokat a furgonos korabeli Slayer-dalokat. Hátha eszébe jut valami.
Idézet
 
 
-2 #26 Szószóló 2015-07-29 19:05
Utálom a Slayert- meg kerry kinget is, de most igaza van! Az egész V színpad egy hatalmas szar!
Idézet
 
 
+4 #25 deniro2 2015-07-29 17:00
King sem azt mondta, hogy ezek a zenekarok szarul szólnak, hanem, hogy szar zenét csinálnak... A hangzás 90%-ban a hely akusztikáján meg a technikusokon múlik, nem a zenekaron... A tavalyi Maiden a PLSA-ban is szólt mindenhogy a szartól a kurvajóig, attól függően, hogy hol álltál (ültél) és nyilván az sem a zenekaron múlt. Szerintem pl. a PLSA-ban eleve lehetetlen egységesen szólni, legalábbis ahányszor én voltam, mindig rohadt nagy anomáliák voltak...

Idézet - Tommaso:
En nagyon szeretem oket, de az arcuk mellett a fuluket is fel kellett volna tolniuk a szinpadra. Na es akkor utana lehet dumalni arrol, hogy ki szar es ki nem szar...
Idézet
 
 
+5 #24 Venomádi 2015-07-29 14:41
Idézet - nausea:
Idézet - Kublaj:
https://www.youtube.com/watch?v=0ZgiysOJLpQ

Ki ő, hogy így beszéljen rólunk? :D


Ez annyira lejárt szavatosságú hígfos, hogy a tisztiorvosi szolgálat oszlatná fel.


Ezen besírtam geci. 15 évvel ezelőtt sem biztos hogy szalonképes lett volna, a Slipknot árnyékában. Így nincs min csodálkozni a fenti kijelentés kapcsán szerintem, ez egy ennél latymatagabb színpadon is kurva erős határeset kategória.
Idézet
 
 
+5 #23 Marci 2015-07-29 10:27
Idézet - Tommaso:
En iden es tavaly is kint voltam a Mayhem-en. A tavalyin tenyleg volt ket kisebb szinpad, ahol olyan nevek nyomtak, mint Cannibal Corpse vagy a feleledt Body Count... Aztan johetett a nagyszinpad, ahol en inkabb csak a Kornra voltam kivancsi, bar azt hiszem volt ott egy Trivium is.
Iden, a kisszinpad miatt nem is mentem, mert nem ismertem egyik bandat sem (nem bantam nagyon meg, mert a Victory kiado ingyen osztogatott promo CDje sem gyozott meg az ott fellepo bandak minosegerol)
Es akkor a nagyszinpad: King Diamondig nem emlekszem semmire, pl. a Hellyeah teljesen erdektelen szamomra. A King Diamond show viszont fasza volt, jol szolt es jol nyomtak.
A feketeleves csak ezutan jott: a Slayer botrany szarul szolt egeszen vegig Kingekhez kepest: a gitarokbol semmi nem jott, a dob halk puffogasan kivul csak Tom halk mormogasa volt kiveheto... En nagyon szeretem oket, de az arcuk mellett a fuluket is fel kellett volna tolniuk a szinpadra. Na es akkor utana lehet dumalni arrol, hogy ki szar es ki nem szar...


Jo, de ezek a zenekarok tenyleg szarok, na, lehessen mar kimondani valakinek.
Idézet
 
 
+6 #22 pumpika666 2015-07-29 09:39
Idézet - Tommaso:
En iden es tavaly is kint voltam a Mayhem-en. A tavalyin tenyleg volt ket kisebb szinpad, ahol olyan nevek nyomtak, mint Cannibal Corpse vagy a feleledt Body Count... Aztan johetett a nagyszinpad, ahol en inkabb csak a Kornra voltam kivancsi, bar azt hiszem volt ott egy Trivium is.
Iden, a kisszinpad miatt nem is mentem, mert nem ismertem egyik bandat sem (nem bantam nagyon meg, mert a Victory kiado ingyen osztogatott promo CDje sem gyozott meg az ott fellepo bandak minosegerol)
Es akkor a nagyszinpad: King Diamondig nem emlekszem semmire, pl. a Hellyeah teljesen erdektelen szamomra. A King Diamond show viszont fasza volt, jol szolt es jol nyomtak.
A feketeleves csak ezutan jott: a Slayer botrany szarul szolt egeszen vegig Kingekhez kepest: a gitarokbol semmi nem jott, a dob halk puffogasan kivul csak Tom halk mormogasa volt kiveheto... En nagyon szeretem oket, de az arcuk mellett a fuluket is fel kellett volna tolniuk a szinpadra. Na es akkor utana lehet dumalni arrol, hogy ki szar es ki nem szar...

fentről nem ugyanazt hallják, mint mi lent a színpad előtt 10-20, esetleg 50 méterre. kontrollból ők lehet h kristálytiszta hangot hallanak, de hogy kifelé mi szól és hogyan, abból vajmi keveset, az a keverősök dolga lenne, h hallják, mi a gebasz, persze ha a pultnál süketek dolgoznak, akkor baxhatjuk...
Idézet
 
 
+9 #21 Tommaso 2015-07-29 02:57
En iden es tavaly is kint voltam a Mayhem-en. A tavalyin tenyleg volt ket kisebb szinpad, ahol olyan nevek nyomtak, mint Cannibal Corpse vagy a feleledt Body Count... Aztan johetett a nagyszinpad, ahol en inkabb csak a Kornra voltam kivancsi, bar azt hiszem volt ott egy Trivium is.
Iden, a kisszinpad miatt nem is mentem, mert nem ismertem egyik bandat sem (nem bantam nagyon meg, mert a Victory kiado ingyen osztogatott promo CDje sem gyozott meg az ott fellepo bandak minosegerol)
Es akkor a nagyszinpad: King Diamondig nem emlekszem semmire, pl. a Hellyeah teljesen erdektelen szamomra. A King Diamond show viszont fasza volt, jol szolt es jol nyomtak.
A feketeleves csak ezutan jott: a Slayer botrany szarul szolt egeszen vegig Kingekhez kepest: a gitarokbol semmi nem jott, a dob halk puffogasan kivul csak Tom halk mormogasa volt kiveheto... En nagyon szeretem oket, de az arcuk mellett a fuluket is fel kellett volna tolniuk a szinpadra. Na es akkor utana lehet dumalni arrol, hogy ki szar es ki nem szar...
Idézet
 
 
+3 #20 BB 2015-07-29 01:52
Idézet - nausea:
Idézet - Kublaj:
https://www.youtube.com/watch?v=0ZgiysOJLpQ

Ki ő, hogy így beszéljen rólunk? :D


Ez annyira lejárt szavatosságú hígfos, hogy a tisztiorvosi szolgálat oszlatná fel.


Ugyan már, ez nem is szar. Ja, bocs. De.
Idézet
 
 
+4 #19 matheusthemaggot 2015-07-28 19:37
Egyet értek Kinggel, pedig a Whitechapel, Thy Art Is Murder, Sworn In, Code Orange kurvajók.
Idézet
 
 
+5 #18 nikfisz 2015-07-28 18:38
Igaza van oszt kész!
Idézet
 
 
+7 #17 Twister 2015-07-28 18:20
Nem baj ....majd akkor ha jövőre nem lesz Mayhem ,majd akkor beviszik őket a Vans Varped turnéra a Bvb meg az Asking Alexandria mellé :D
Idézet
 
 
+5 #16 necromedve 2015-07-28 16:41
Igaza van, ezek közül én is csak a Jungle Rotot ismerem, hallgatni őket se szoktam sokat, lévén találni kategóriákkal jobbat is.
Idézet
 
 
-4 #15 ADIZS 2015-07-28 16:14
Paraszt volt ez az ember mindig is. Ha valaki nem olyan sikeres mint ők, akkor szarok, oké... Egyébként magára meg a saját zenekarára vessen ez a hájfej, nekik kéne hozniuk az embereket, nem a kicsiknek. Ráuntak a zenédre, ez van.
Idézet
 
 
+12 #14 a75 2015-07-28 15:57
Na, de nem úgy van, hogy a legtöbb embert a főszínpadon lévőknek kellene bevonzania?
Idézet
 
 
+16 #13 Draveczki-Ury Ádám 2015-07-28 15:53
Idézet - Tom:
Én sem a kis bandák leszólásán akadtam fenn, hanem inkább azon, hogy Anthrax, Machine Head, azok második színpad. Nem vagyok egyiknek sem nagy rajongója, de egy metál feszten kik vannak manapság nagyszínpadon, ha nem ők?

Pedig ebben semmi sértő nem volt. Európa és Amerika két más világ ebből a szempontból, és odaát sem az Anthrax, sem a Machine Head nem olyan népszerű, mint errefelé. És egy kisszínpados headliner státusz egy kiemelt fesztiválturnén komolyabb pozíció, mintha mondjuk felülről az ötödikek lennének a legnagyobbon.
Idézet
 
 
+11 #12 Tom 2015-07-28 15:51
Én sem a kis bandák leszólásán akadtam fenn, hanem inkább azon, hogy Anthrax, Machine Head, azok második színpad. Nem vagyok egyiknek sem nagy rajongója, de egy metál feszten kik vannak manapság nagyszínpadon, ha nem ők?

Idézet - zombee:
Idézet - Nagy Andor:
Tessék, az említett kettes számú színpadon fellépők teljes listája:

Whitechapel, Thy Art Is Murder, Jungle Rot, Sister Sin, Sworn In Shattered Sun, Feed Her To The Sharks, Code Orange, Kissing Candice

Jó kis névsor, mi?!? És akkor most mondja valaki azt, hogy a szokás szerint nem túl cizelláltan fogalmazó Kerry Kingnek amúgy nincs igaza!


A Jungle Rot nem rossz amúgy, totál klisés old-school death metal, de legalább jó számokat írnak. Viszont egy nagyszínpados Slayer és King Diamond mellett tényleg "negyedik színpados" társaság. A többit max névről ismerem, a Whitechapel valami okádék deathcore, azt hiszem, nekik még nevük van, de ők sem második színpadosak. Egy metálfesztiválo n mondjuk az Anthrax lazán nagyszínpados.
Idézet
 
 
+9 #11 zombee 2015-07-28 15:09
Idézet - Nagy Andor:
Tessék, az említett kettes számú színpadon fellépők teljes listája:

Whitechapel, Thy Art Is Murder, Jungle Rot, Sister Sin, Sworn In Shattered Sun, Feed Her To The Sharks, Code Orange, Kissing Candice

Jó kis névsor, mi?!? És akkor most mondja valaki azt, hogy a szokás szerint nem túl cizelláltan fogalmazó Kerry Kingnek amúgy nincs igaza!


A Jungle Rot nem rossz amúgy, totál klisés old-school death metal, de legalább jó számokat írnak. Viszont egy nagyszínpados Slayer és King Diamond mellett tényleg "negyedik színpados" társaság. A többit max névről ismerem, a Whitechapel valami okádék deathcore, azt hiszem, nekik még nevük van, de ők sem második színpadosak. Egy metálfesztiválo n mondjuk az Anthrax lazán nagyszínpados.
Idézet
 
 
+13 #10 nausea 2015-07-28 15:03
Idézet - Kublaj:
https://www.youtube.com/watch?v=0ZgiysOJLpQ

Ki ő, hogy így beszéljen rólunk? :D


Ez annyira lejárt szavatosságú hígfos, hogy a tisztiorvosi szolgálat oszlatná fel.
Idézet
 
 
+9 #9 Kublaj 2015-07-28 14:52
https://www.youtube.com/watch?v=0ZgiysOJLpQ

Ki ő, hogy így beszéljen rólunk? :D
Idézet
 
 
+11 #8 P 2015-07-28 14:51
Én vagyok biztos a szűk látókörű, hogy az említett kettes színpad felhozatalból kb. egy név van, akit névről ismerek...
Idézet
 
 
+11 #7 Sanctus 2015-07-28 14:40
" Miközben ha a Victory nem viszi el azt a színpadot, talán össze sem jön ez a turné! "

Ez mindent el is mond arról, hogy milyen színvonalú... különben is, kik ezek? A Whitechapel még beugrik, de a többi? Kissing Candice, hagyjuk már... a szar között is ZS kategória.

https://www.youtube.com/watch?v=Mi0KrugnGJc
Idézet
 
 
+23 #6 Venomádi 2015-07-28 13:10
Követelem, hogy a jövőre esedékes Mayhem-et a Kingdom of Hegyalja szervezői kapják meg maximális támogatással. Ütős névsor lesz.
Idézet
 
 
+25 #5 Nagy Andor 2015-07-28 12:00
Tessék, az említett kettes számú színpadon fellépők teljes listája:

Whitechapel, Thy Art Is Murder, Jungle Rot, Sister Sin, Sworn In Shattered Sun, Feed Her To The Sharks, Code Orange, Kissing Candice

Jó kis névsor, mi?!? És akkor most mondja valaki azt, hogy a szokás szerint nem túl cizelláltan fogalmazó Kerry Kingnek amúgy nincs igaza!
Idézet
 
 
+19 #4 Wendiii 2015-07-28 11:31
Látom, az USA-ban is nagyon jó az emberek szövegértési képessége...
Egyébként szerintem is igaza van Kerrynek.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Cloudscape - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Riverside - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 6.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Wisdom - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.