Shock!

június 23.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Metallica: itt a remaszterizált Hero Of The Day a Load újrakiadásáról

Június 13-án nagyszabású újrakiadást kap a Metallica 1996-os Load lemeze. A bőségesen megbónuszolt, friss változata a csapat saját kiadója, a Blackened Recordings gondozásában érkezik, és most a Hero Of The Day szöveges videóját mutatták be róla.

met964

Alapos újrakiadásban érkezik nyár elején a Metallica Load albuma. A Reuben Cohen által újramaszterelt hangzóanyag számos formátumban lát napvilágot. A legexkluzívabb deluxe box kiszerelésben korábban sosem hallott demó- és koncertfelvételek, televíziós és rádiós anyagok kapnak helyet összesen tizenöt (!) CD-n és négy DVD-n, nem beszélve a 180 grammos dupla vinylről, egy Mama Said picture discről és a 140 grammos tripla Lollapalooza ’96 koncertanyagról, egy 128 oldalas könyvről, laminált turnépassokról, pengetőkről és egyebekről. Természetesen emellett szimplább kiadások is elérhetők mindenféle formátumban, a digitálistól a vinylen át a CD-ig és a kazettáig, de a legcombosabb pakk összjátékideje az 1800 percet is meghaladja.

0430load

Azt már tudni lehet, hogy az egyik érdekesség a lemez záródala, a The Outlaw Torn teljes hosszúságú változata lesz: ez annak idején a CD korlátos kapacitása miatt nem kerülhetett e valójában az albumra, amely egyébként is maximálisan kihasználta a hanghordozó terjedelmét 78:59-es játékidejével. Az Until It Sleeps remaszterizált verzióját már bemutatták, most a Hero Of The Day friss változatához készített szöveges videó is meghallgatható.

A Metallica jelenleg Észak-Amerikában turnézik, majd Ozzy Osbourne és a Black Sabbath nagyszabású utolsó koncertjére átruccannak Birminghambe is július elején. Ezután, novembertől Ausztrália és Új-Zéland következik, majd decemberben a bahreini Szahírban, illetve Abu Dhabiban zárják az évet.

 

Hozzászólások 

 
#17 queensryche999 2025-05-14 16:17
Idézet - Hangdalar:
Idén leszek 29, szóval a korom nem tudom mennyire indikálja a dolgokat. Inkább csak arról van szó, hogy amikor a 10-es éveim elején beleástam magam a rockzenébe, a Sabbath volt, ami borzasztóan megfogott, azóta is az áll mindenek felett.


A kor annyiban számít (van kivétel, de ritka), hogy a leginkább meghatározó bevésődések azért jellemzően nem a 30+-os éveinkben érnek minket úgy általában a (pop)kultúra terén, hanem egy korábbi életszakaszban. Nagyjából minden évtized kitermeli azokat a bandákat, amik sem előbb, sem később nem jöttek volna létre abban a formában, lásd hatások, korszellem, emberi találkozások (etc.) és amikre mindig lesz egy korosztály, ami jobban rezonál.
Idézet
 
 
#16 2Gábor2 2025-05-14 14:20
Idézet - queensryche999:
Idézet - Hangdalar:
Tudom kevesen osztják ezt a véleményt, de nekem a Load a kedvencem. Ugyan szeretem a thrashesebb dolgaikat is, de nekem ez a Sabbathosabb, Alice in Chainsesebb vonal az igazi szívügyem, és ez az album tökéletesen passzol ebbe.


Így van jól, hogy sokfélék vagyunk. Nem tudom, hogy pusztán az általad említett zenei vonal miatt van ez így, vagy szerepet játszik benne az életkorod. Ismerek olyat, aki kamaszkorában a Load/ReLoad albumokkal találkozott először és neki az "égett be", hogy AZ a Metallica. (Nyilván utólag megismerte a korábbi lemezeket is, de az első benyomás a Load volt.) Ő sosem tud úgy lelkesedni a korai thrash dalaik iránt mint az, aki azokkal ismerte meg a bandát. De ismerek fordított sztorit is: a Kill "égett be" és azóta is az a kedvenc lemez. Nálam az első találkozás (szerintem elég sokan vagyunk így ezzel) a 90-esek elején volt a fekete lemez, aztán gyorsan beszereztem a korábbiakat is. Szerencsére ugyanúgy imádtam a korábbi albumaikat is (a Ride-Master az két szent tehén az életműben számomra), viszont nem tagadom, hogy a Load megjelenésekor erősen vakartam a fejem, hogy "ezt meg hogy a faszba sikerült összehozni??". Utólag persze felértékelődött , mégis, ha a zenekarra gondolok, valahogy az első 5 lemez marad az "igazi" - valószínűleg amíg csak élek.


Engem anno nem lepett meg a Load stílusa, kb a fekete lemez logikus folytatása. Viszont mára teljesen kikopott a hallgatott lemezeik közül, egyszerűen hiányzik belőle az első öt lemez mágiája (inkább 4,5, a fekete lemeznél már kezdett eltűnni ez a mágia)., nem találok rajta igazán kiemelkedő számokat, ez a gond.
Idézet
 
 
#15 Hangdalar 2025-05-14 11:45
Idézet - queensryche999:
Idézet - Hangdalar:
Tudom kevesen osztják ezt a véleményt, de nekem a Load a kedvencem. Ugyan szeretem a thrashesebb dolgaikat is, de nekem ez a Sabbathosabb, Alice in Chainsesebb vonal az igazi szívügyem, és ez az album tökéletesen passzol ebbe.


Így van jól, hogy sokfélék vagyunk. Nem tudom, hogy pusztán az általad említett zenei vonal miatt van ez így, vagy szerepet játszik benne az életkorod. Ismerek olyat, aki kamaszkorában a Load/ReLoad albumokkal találkozott először és neki az "égett be", hogy AZ a Metallica. (Nyilván utólag megismerte a korábbi lemezeket is, de az első benyomás a Load volt.) Ő sosem tud úgy lelkesedni a korai thrash dalaik iránt mint az, aki azokkal ismerte meg a bandát. De ismerek fordított sztorit is: a Kill "égett be" és azóta is az a kedvenc lemez. Nálam az első találkozás (szerintem elég sokan vagyunk így ezzel) a 90-esek elején volt a fekete lemez, aztán gyorsan beszereztem a korábbiakat is. Szerencsére ugyanúgy imádtam a korábbi albumaikat is (a Ride-Master az két szent tehén az életműben számomra), viszont nem tagadom, hogy a Load megjelenésekor erősen vakartam a fejem, hogy "ezt meg hogy a faszba sikerült összehozni??". Utólag persze felértékelődött , mégis, ha a zenekarra gondolok, valahogy az első 5 lemez marad az "igazi" - valószínűleg amíg csak élek.


Idén leszek 29, szóval a korom nem tudom mennyire indikálja a dolgokat. Inkább csak arról van szó, hogy amikor a 10-es éveim elején beleástam magam a rockzenébe, a Sabbath volt, ami borzasztóan megfogott, azóta is az áll mindenek felett. Még Sabbath tribute bandám is van a saját dalos mellett. Szóval nekem a Sabbath, illetve az abból kifejlődött muzsikák a szívem csücske, tehát Down, C.O.C., Alice in Chains, és a többiek. És a Load passzol ebbe a stílusba. Persze imádom a Maident is, meg a Judast, a korai Sevenfoldot, tehát ezeket az ikergitáros cuccokat, de valahogy a Sabbath zeneisége az első. Bár én amúgy is borzasztó sokféle zenét hallgatok, a Gojirától a Kispálig.
Idézet
 
 
#14 queensryche999 2025-05-14 11:08
Idézet - abigél:
ui.: itt nincs probléma Jason basszussávjával ? Itt nincs már hiszti?


Hehe, ez egy alaposan tárgyalt topik, megszólalt pl. Steve Thompson (Justice lemezt keverte) és Bob Rock is beszélt a fekete album kapcsán erről (basszus sound) a "A Year And A Half In The Life Of Metallica" anyagon. Szerencsére Bob helyretette a "basszusgitár szerepe a mixben" fejezetet Lars és James fejében.
Idézet
 
 
#13 queensryche999 2025-05-14 10:58
Idézet - Rapid Fire:
Mára az első öt Metallica album elveszítette a korábbi elismertségét,t ekintélyét és ez akkor is igaz ha ez a zenekar rendelkezik a legtöbb divatmajom követővel.


Bírom az ilyen és ehhez hasonló kijelentéseidet itt a kommentszekciób an. :D
Idézet
 
 
#12 queensryche999 2025-05-14 10:57
Idézet - senkise:
Az sem feltétlen igaz, hogy azok kedvelik jobban a Loadot, akik azt hallották először.


Persze; ízlések kapcsán felesleges bármilyen "mintázatot" felállítani. A személyes tapasztalatom a környezetemben az, hogy többen vannak olyanok azok között, akik a Loaddal ismerték és szerették meg őket, akiknek ma is ez a korszakuk a favorit.
Idézet
 
 
#11 abigél 2025-05-13 23:07
A Load és Re-load ból kellett volna 1 fasza lemezt csinálni. Számomra tölte-lék szám pl. a 2X4, Bad Seed, vagy a Devil’s Dance. De mindenki döntse el, kinek mi tetszik.
Ez a lemez igencsak megelőzte a korát 20-30 évvel. Akkor bármit kifingtak magukból, aránnyá változott. Merészek voltak az imázs váltással is. Nagy húzás volt maga logó megváltoztatása is. Nagyon ment annak idején a fiká-zás. Sok régi rajongó végleg elfordult az együttestől és már csak a háttérből nézte az eseményeket. De a turnéja sem volt piskóta. Tele ötletekkel, igazi Metallica-s megoldásokkal.
Remaster? Minek? Ez akkor is jól szólt már. Inkább a régi VHS-n megjelent Cliff’em all, Live Shit és A Year And A Half In The Life Of Part 1-2 –t ad-nák ki – feljavítva ahogy lehetne - Blu Ray-en.
ui.: itt nincs probléma Jason basszussávjával ? Itt nincs már hiszti?
Idézet
 
 
#10 Rapid Fire 2025-05-13 22:46
Mára az első öt Metallica album elveszítette a korábbi elismertségét,t ekintélyét és ez akkor is igaz ha ez a zenekar rendelkezik a legtöbb divatmajom követővel.Egyébként a túlértékelt első öt album a sajtónak (Főleg 1983/84 körül induló
nyugati rock/metal újságoknak) köszönhette a jelentőségét.,
Mostanra ez a támogatás kifingott és egyre nagyobb számban vannak akik bátran kritizálják az érinthetetlenne k tartott lemezeket is. Szóval engem nem ér hidegzuhanyként az sem ha valaki a Lulut imádja a legjobban.
Idézet
 
 
#9 senkise 2025-05-13 21:55
Az sem feltétlen igaz, hogy azok kedvelik jobban a Loadot, akik azt hallották először. Én már hatalmas Metallica (na jó, igazából kb CSAK Metallica) rajongó voltam Ride, Master, Justice kedvencekkel, amikor a Load kijött. Nem tudtam eldönteni akkor én sem, hogy most ez mi is tulajdonképpen, mára ez a kedvenc albumom. Szerintem ez a legőszintébb, zsigerekből jövő Metallica. Mármint akkor a legjobbak, amikor ilyen zenét csinálnak. Igazából én egy Hetfield vallomásnak, vívódásnak a kivetülését látom benne, lehet azért ilyen jó. A Reload sem rossz, bár a dalok minőségét tekintve alacsonyabb szinten van nálam.
Idézet
 
 
#8 queensryche999 2025-05-13 15:33
Idézet - Hangdalar:
Tudom kevesen osztják ezt a véleményt, de nekem a Load a kedvencem. Ugyan szeretem a thrashesebb dolgaikat is, de nekem ez a Sabbathosabb, Alice in Chainsesebb vonal az igazi szívügyem, és ez az album tökéletesen passzol ebbe.


Így van jól, hogy sokfélék vagyunk. Nem tudom, hogy pusztán az általad említett zenei vonal miatt van ez így, vagy szerepet játszik benne az életkorod. Ismerek olyat, aki kamaszkorában a Load/ReLoad albumokkal találkozott először és neki az "égett be", hogy AZ a Metallica. (Nyilván utólag megismerte a korábbi lemezeket is, de az első benyomás a Load volt.) Ő sosem tud úgy lelkesedni a korai thrash dalaik iránt mint az, aki azokkal ismerte meg a bandát. De ismerek fordított sztorit is: a Kill "égett be" és azóta is az a kedvenc lemez. Nálam az első találkozás (szerintem elég sokan vagyunk így ezzel) a 90-esek elején volt a fekete lemez, aztán gyorsan beszereztem a korábbiakat is. Szerencsére ugyanúgy imádtam a korábbi albumaikat is (a Ride-Master az két szent tehén az életműben számomra), viszont nem tagadom, hogy a Load megjelenésekor erősen vakartam a fejem, hogy "ezt meg hogy a faszba sikerült összehozni??". Utólag persze felértékelődött , mégis, ha a zenekarra gondolok, valahogy az első 5 lemez marad az "igazi" - valószínűleg amíg csak élek.
Idézet
 
 
#7 Hangdalar 2025-05-13 12:57
Tudom kevesen osztják ezt a véleményt, de nekem a Load a kedvencem. Ugyan szeretem a thrashesebb dolgaikat is, de nekem ez a Sabbathosabb, Alice in Chainsesebb vonal az igazi szívügyem, és ez az album tökéletesen passzol ebbe. Mondjuk van rajta pár töltelék, amit lehagytam volna, a cikkben szereplő dal is pont ilyen. Na de az Ain't My Bitch, a 2x4, a House Jack Built, a King Nothing, az Until It Sleeps, a Wasting My Hate, az Outlaw Torn zseniális dalok. A Bleeding Me-t kihagytam, számomra az nem csak a lemezről a legjobb, de az egész Metallica életműben, meg úgy alapból az egyik kedvenc dalom a világon. És tudom istenkáromlás, de én a Mama Said-et is nagyon szeretem.
Idézet
 
 
#6 latexbaba 2025-05-13 10:15
Idézet - Tulus:
Nekem van valamiféle remasterelt verzióm a Load-ból, lehet, hogy nem éppen official....
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a különbség a kettő között :)

Szokás szerint semmi. A Load amúgy egy remek lemez, nem értem miért fikázzák annyian. Most direkt nem hozom fel a példának a St. Angert, de a Death Magnetic pl. sokkal erőtlenebb, tele töltelékekkel. A Metallica a 90-es években már nem játszott thrash metált (szerintem azóta sem, de ez az én véleményem).

Ahol tényleg érezni a remixet/remastert az eredetihez képest, az a Deep Purple 50-es Machine Head-je. Az kis túlzással úgy szól, mintha most vették volna fel, pedog már azt hittem, nem tudnak meglepni. A Zappa csemete újragondolta. Addig vagy 3x adtak ki belőle "remaster" verziókat, hát, olyan volt, mint az eredeti, csak hangosabb...
Idézet
 
 
#5 Gyuszi 2025-05-13 06:03
Ez egy jó rocklemez. Se több, se kevesebb (első hallgatás után majdnem kivágtam az ablakon, de azóta a helyére került).
Idézet
 
 
#4 Tompoka 2025-05-12 23:08
Ez meg egy hallgathato album volt, csak nem Metallica neven kellett volna kiadni. Na de akkor itt a lehetoseg ezen javitani.
Idézet
 
 
#3 nxfn 2025-05-12 19:58
Egy ilyen rossz albumot nem elfelejteni kéne inkább?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Amorphis - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.