Shock!

április 26.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Scheepers: Scheepers

A halfordi örökség legfőbb germán letéteményese nem sokat kockáztat ezzel az albummal – egyszerre hibája és erőssége e tény ennek a tucatnyi dalt felvonultató opusznak. A jó Ralf (ex-Tyran’ Pace, ex-Gamma Ray, jelenleg Primal Fear) ugyanis épp azt nyútja itt is, amihez köztudottan a legjobban ért: erősen Priest-hatású, hasító metalt nyomat, szinte egy az egyben abban a szellemben, ahogy azt a Primal Fear albumain lassan másfél évtizede megszokhattuk tőle.

A dalokban ugyan felbukkannak vendégek (Kai Hansen, Mike Chlasciak és Victor Smolski szólózgatnak itt-ott, Snowy Shaw dobol , Tim „Ripper” Owensszel pedig egy kellemes duettet tol a mester), másfelől viszont itt van a Primal Fear további 60 százaléka (Alex Beyrodt, Magnus Karlsson, Mat Sinner), sőt, két dalt egyenesen a PF egyik korábbi gitárosa, Stefan Leibing jegyzett. Így aztán nem csoda, hogy a végeredmény voltaképpen simán kijöhetett volna az anyabanda logója alatt is.

megjelenés:
2011
kiadó:
Frontiers
pontszám:
7,5 /10

Szerinted hány pont?
( 10 Szavazat )

A gyors tempójú, zúzós Locked In The Dungeon egyből egy ilyen típusdarab, akárcsak a Cyberfreak, vagy a komótosan málházós, szövegileg erősen paneles Dynasty. Különösebb gondom nincs ezekkel a szerzeményekkel, de jobban tetszenek az olyan, kissé azért atipikusabb zöngemények, mint pl. a Ripperrel közösen elővezetett Remission Of Sin (olyan Acceptes headbanger riffeléssel, ami a Blood Of The Nations lemezen sem vallana szégyent), vagy az epikusan építkező, érdekes (kissé John Archos) énektémákat felvonultató The Pain Of The Accused. Szintén az erősebb momentumok közé tartozik a „belemotorozunk a naplementébe”-feelinggel megáldott Play With Fire, ami meg tök kompatibilis a tavalyi Halford lemez világával.

A Priesttől – szerencsére kellő alázattal - feldolgozott gyönyörű ballada, a Before The Dawn néhány Smolski által elkövetett gitársziporkát leszámítva egy az egyben Ralf keze nyomát viseli, lévén hogy a hangszeres részeket is ő játszotta fel. A Saints Of Rock pedig nem más, mint az énekes réges-régi csapata, a pre-Helloween idők egyik sajnálatosan alulértékelt német formációja, a Tyran’ Pace dala, szolidan újragondolt formában. Érdekes tény, hogy ősmetal mivolta ellenére ez egy progresszívebb felépítésű, kissé pszichedelikus darab, itt-ott lebegősre vett hangszerelési megoldásokkal, ellenpontozva mindezt a Metal Gods refrénje alól kicsórt súlyos riffel. A CD-t záró Compassion az a tétel, ami leginkább kilóg a képből: félakusztikus-félballadisztikus hangvételével, dallamvilágával, kissé naivan optimista szövegvilágával (szeretet, világbéke, stb.) ez akár Scorpions is lehetne, ha az énektémák is Schenkeréket idéznék a Priest helyett. Ja, és ebben a dalban bendzsó és harmonika is hallhatók, hoppá.

A pontszámmal gondban vagyok frankón. Pro: alapvetően szórakoztató, magát jól hallgattató anyag a cucc, klassz dalokkal, kellemesen zúzós hangzással, kiváló hangszeres és énekteljesítménnyel. Kontra: a Primal Fear mellett ezt voltaképpen  felesleges volt megcsinálni. Ha feloszlott volna a banda, akkor pont ilyet, pont ezt várnám Ralftól - mivel azonban a csapat él és virul, ennek így túl sok teteje nincsen, a lemez összes erényeit figyelembe véve sem… Osztottam, szoroztam, legyen most ez hét és fél pont.

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Depeche Mode - Budapest, Puskás Ferenc Stadion, 2013. május 21.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2006. április 25.