Shock!

május 20.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Enforced: War Remains

enforced_cMindössze 33 percben rongyol végig a hallgatón az Enforced harmadik nagylemeze. A virginiai crossover thrasherek eddig sem teketóriáztak túl sokat, ezúttal azonban sikerült tényleg gombot varrniuk az első két albumra: nem nevezném kivételesnek a War Remains elsöprő agresszióját, de dőreség lenne elvitatni, hogy roppant hatásos. Szemernyi pihenőt sem hagynak, nincs megállás, csak a '80-as évek alapjaira építkező, ám korszerűbb ízekkel is bőven megpakolt zúzda, szerencsére dalokként is jól értelmezhető fejezetekre tagolva.

Ha már Richmond és crossover thrash, természetesen nem kerülhető meg az összehasonlítás a város ismertebb bandáival. Már csak azért sem, mert az Enforced bizonyos tekintetben nagyjából félúton helyezkedik el a Municipal Waste meg a Lamb Of God között, a három banda közös pontjai, gyökerei egyértelműek. Az Enforced ugyanakkor Tony Forestáék tokkal-vonóval a '80-as évek második feléből származtatható muzsikájával ellentétben modernebb és komolyabb stílusban hozza a régi paneleket, ráadásul errefelé nyoma sincs laza, könnyed partihangulatnak. Ellenben megközelítőleg sem építenek olyan mértékben a '90-es évek groove metaljára, mint a Lamb Of God, viszont itt-ott death metalos, sőt, elvétve még blackes megoldások is felütik a fejüket a riffek fűzésében, a tempókban.

megjelenés:
2023
kiadó:
Century Media
pontszám:
8 /10

Szerinted hány pont?
( 11 Szavazat )

Mint említettem, a lemez intenzitása valóban figyelemre méltó, ráadásul kifejezetten sűrű, riffgazdag megközelítéssel operálnak. Ha ehhez hozzávesszük a fentebb pedzegetett tüskés, sötét atmoszférát is, pár hallgatás mindenképpen kell, hogy az ember kiismerje magát az anyagon. Viszont a jellegzetesen robbanó riffekkel operáló Hanged By My Hand, az elsöprő Avarice, a tömény zakatolás mellé slayeresen gonosz, lidérces gitárokat adagoló Mercy Killing Fields vagy a Starve nyomasztó death/thrash-brutalitása azért felszínen tartja a hallgató fejét, ezekbe a dalokba aránylag hamar bele lehet kapaszkodni.

Will Wagstaff és Zach Monahan remekül eltalált, okos riffelését és az old school módon eltekert, hol összetettebb, hol slayeresen sivító, beteg szólómunkát mindenképpen muszáj külön is kiemelnem, mint ahogy Alex Bishop kétlábdobos megoldásaira is többször felkapja a fejét az ember. Knox Colby nem egy slágerlistás torok, de határozottan van ráció ebben a „John Tardy hangján bömbölök Tom Araya stílusában" vonalban, amit hoz. Jó töményen is szól az album. Nem érzek indokoltnak egy unalmasan kötelező ízű erősnyolcasnál magasabb pontszámot, de a hagyományőrző, mégsem csak és kizárólag nosztalgiára építő brutál muzsikák híveinek jó szívvel tudom ajánlani a War Remainst.

 

Hozzászólások 

 
#4 Gyuszi 2023-06-10 12:15
Naggyon baba anyag ez, nem kell a spanyolviaszt újra és újra feltalálni, nálam nagyon adja ez a kíméletlen, elsöprő riffhalmaz, Colby hangja meg kiválóan passzol ide, így kell ezt! Élőben (is) tuti, hogy irgalmatlanul pusztítanak.
Idézet
 
 
#3 Equinox 2023-05-13 00:03
Baromi jó lemez, a felénél járok, a címadó is rendesen fel van építve. Szimpatikus, hogy gyorsan végigrohan az emberen, és maradandó nyomot hagy (parafrázissal élve leave scars)
Idézet
 
 
#2 miso 2023-05-12 17:50
Remek cucc,ahogy az előző lemezeik is.
Power Trip rajongók mindenképp tegyenek vele próbàt.
Idézet
 
 
#1 325xi 2023-05-12 15:06
Nem ismertem ezt a brigádot, de Ádám írása miatt meghallgattam. Mát vagy háromszor. Kifejezetten jó!
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.