Shock!

október 14.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Motörhead, Moby Dick - Sopron, 2015. július 3.

motorhead_k2015_01A legendák természetéből adódik, hogy az ember egészen máshogy áll hozzájuk, mint egy mezei zenekarhoz. Ha valaki már annyi mindent letett az asztalra, hogy bekerül a rockvilág közmegegyezéssel hozsannázott elit köreibe, akkor vele szemben valóban sokkal elnézőbbek vagyunk, és még egy közepes, netán hakniszagú produkció után is hajlamosak sokan üdvrivalgásban kitörni. Hogy Lemmyre és a Motörheadre illik-e a legenda címke, nem is kérdés, azt viszont, hogy péntek esti, soproni fellépésükre igazak-e a fentebb leírt jelzők, döntse el ki-ki maga. Az azonban nyilván nem véletlen, hogy épp ezekkel a gondolatokkal kezdtem a Volt legnagyobb rock-szenzációjával kapcsolatos recenziót.

Legutóbb 2011-ben, a Szigeten láttam a Motörheadet, és emlékszem, onnantól kezdve végig libabőrös voltam, hogy Lemmy elkurjantotta magát: „We are Motörhead and we play Rock 'n' Roll!" Noha az öreg már akkoriban is igencsak túl volt a hatvanon, egy erőtől duzzadó, totálisan meggyőző koncertet láthattunk, aminek alapján simán elhittem, hogy a Nagy Bibircsókos vasból van, és még az unokáim is őt fogják bámulni a színpadon 2064-ben. Nos, az utóbbi idők rámutattak, hogy sajnos ideje felébredni, a korszakalkotó frontembereket is húsból és vérből gyúrták, és az idő sajnos őket sem kíméli. Röviden tehát: Lemmy nincs jól. És ezt nemcsak a vonatkozó hírekből tudhatta meg mindenki, hanem ebből a ráadással együtt is mindössze 65 percnyi koncertből is teljesen világosan leszűrhető volt. És hogy milyen volt a Motörhead péntek este? Ha azt veszem alapul, hogy az elmúlt időszak komoly egészségügyi problémái után végre láthattam Lemmyt, újra hallhattam egy maréknyi klasszikust, és zeneileg még mindig egyben vannak, akkor remek, kiváló. Ha azonban egy lépésre eltávolodom a csapathoz való kapcsolatomat alapjaiban meghatározó, bennem lakozó fanboytól, és valamivel objektívebben nézem a dolgokat, a végeredmény egészen más. Mint mondtam, Lemmy nincs jól, és egyébként is 69 éves. Így pedig valószínűsítem, hogy nagyjából csak túl akart lenni egy olyan koncerten, amin végig a szemébe tűzött a nap, volt vagy 35 fok, és mindehhez a csapat fellépésein megszokott tömegek helyett mindössze néhány ezer rajongó állt a színpad előtt.

motorhead_k2015_02

időpont:
2015. július 3.
helyszín:
Sopron, VOLT Fesztivál
Neked hogy tetszett?
( 26 Szavazat )

Annak ellenére, hogy ő a vezér, a szív, a lélek a bandában, a koncert alapján egyértelműen kiderült, hogy a Motörhead-gépezetet Phil Campbell, leginkább pedig a mindig lélegzetelállítóan doboló Mikkey Dee hajtja előre. Lemmy a rendezői jobbon lecövekelve, gyakorlatilag egyetlen lépés nélkül nyomta le a bulit, helyette a szintén túlzottan meg nem feszülő Phil vitte a konferanszok nagy részét is, illetve ő volt az, aki néha kicsit előrejött a közönséghez. Szeretem a fickó feelinges gitárjátékát és lelazult attitűdjét, de ha őszinték akarunk lenni, ő is alibizett. Mikkey ellenben ugyanaz a rock'n'roll állat, aki volt: intenzív, húzós, látványos játéka most is életre keltette a dalokat, és a széles mosolygásban még az sem zavarta, hogy gyakorlatilag a műsor majd fele alatt roadjának folyamatosan szerelnie kellett a pergőt. A régi közhely imígyen szól: kezdetnek végy egy jó dobost! A Motörhead esetében pedig mostanra egyértelműen Mikkey viszi a hátán a produkciót, és elsősorban neki köszönhető az is, hogy zeneileg még most is húz a trió. Az éneklésbe azonban nyilván nem tud besegíteni, Lemmyből pedig sajnos már hiányzik az az energia, ami még néhány évvel ezelőtt is jellemezte. Bár boldog vagyok, hogy újra láttam az öreget, kissé azonban szívszorító volt, ahogy küzdött a jellegzetes, reszelős énektémákkal. Mire lement a tizennégy tételes program, biztosra vettem, hogy többet nem is bírna.

motorhead_k2015_03

A nem túl ideális körülmények miatt a közönség sem indult be rögtön, és noha voltak azért csúcspontok, ezek azonban meglepő módon nem feltétlenül a legnagyobb klasszikusokhoz kapcsolódtak. Az emberek ugyanis leginkább a műsor közepén, a Rock Itnél kezdtek mozgolódni, a legnagyobb túrás pedig a Mikkey dobszólóját is beépítő Doctor Rocknál, valamint az ezt követő Orgasmatron / Going To Brazil kettősnél következett. Aztán már érkezett is az Ace Of Spades, valamint ráadásként az egy szem Overkill, és bő egy óra után véget is ért a történet. Bár ez a Lemmy már nem az a Lemmy, akire emlékezni szeretnék, azért örülök, hogy újra láthattam. Azon viszont talán érdemes elgondolkodni, hogy az intenzív turnézást kell-e, érdemes-e még folytatni.

motorhead_k2015_04

Lemmyék után nem sokkal Sopron thrasherei, azaz a Moby Dick lépett a deszkákra a Jana színpadon, és mivel idén még sosem sikerült úgy időzítenem, hogy eljussak valamelyik koncertjükre, örültem, hogy épp pénteken kerültek terítékre a Volton. Smiciék megbízható koncertzenekar, és most is hibátlanul hozták a best ofot. Bár a műsor elején elhangzott Durván akár a vulkánban és Kiképzésben mintha lett volna leheletnyi baki, később semmi ilyesmit nem hallottam, azaz szinte tökéletesen hozták a régi klasszikusokra épülő, de az újabb anyagokat sem hanyagoló programot. A friss lemezt egyedül a Vasketrecben képviselte, jó volt azonban látni, hogy a közönség erre is ugyanúgy vevő volt, mint a Beteg a földre vagy az Ugass kutyára. Szűk másfél órát játszottak, jó formában, jó setlisttel, a Na, mi van? – Zsibbad az agyam kettősért pedig külön hálás vagyok.

Bár a Moby Dick thrash utózöngéje kellett hozzá, összességében mégis elégedetten távoztam a Voltról, hiszen talán utoljára, de újra láthattam egyik legrégebbi kedvencemet, a rock'n'roll egyik utolsó élő legendáját. Jó egészséget, Mr. Kilmister!

motorhead_k2015_05

(Mivel az utóbbi időben többször is fellángolt a vita arról, hogy mi az oka a rockzene relatív népszerűtlenségének, illetve Göbl Gabi is megemlítette a koncerten a rádiós jelenlét hiányát, csak egy zárójeles, kedvenc műfajunkhoz csupán érintőlegesen kapcsolódó megjegyzés: ugyan a fesztivál kommunikációja és marketingje nagy mértékben hangsúlyozta Slasht és a Motörheadet is, a pénteki napot záró David Guettán nagyjából háromszor-négyszer annyi néző volt, mint Lemmyéken. Azon persze lehet lamentálni, hogy ennek mi az oka, de én egyre inkább úgy gondolom, hogy egész egyszerűen erre van igény.)

A fotókért hatalmas köszönet Réti Zsoltnak és a RockStationnek!

 

Hozzászólások 

 
#27 bélféregtámadás 2015-07-08 14:42
quote name="Zoli"] de azért jó lenne valami underground metal megmozdulás itt Mo-on is.

Ott a körmendi Total War fest, évről évre egyre több jó zenekart hoznak le, de persze az full underground.
Idézet
 
 
+1 #26 Zoli 2015-07-07 18:28
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Zoli:
Szerintem az is baj hogy nincs olyan lelkes szervezőgárda akik megálmodnák, kitalálnák, és véghez vinnék egy igazi metal fesztivál létrehozását. A metal fest szerintem jó volt, egyfajta franchise rendszerben működött a dolog.

Igen, és ami odakint közel ugyanolyan line-uppal életképesnek bizonyult akár még más rockfesztiválok kal párhuzamosan is, az itthon megbukott. Szerintem nem a szervezőgárda hiányzik egy NovaRock-szintű nagyobb léptékű cucchoz, vagy akár egy olyan komoly UG feszthez, mint mondjuk a Brutal Assault vagy a Metaldays, hanem a megfelelő gazdasági-infrastrukturál is feltételek (csillagászati áfa, agyatlan és kizárólag önmagáért való bürokrácia, nem folytatom), meg a kellő méretű, egyszerre érdeklődő és fizetőképes közönség. Ezt lehet szépíteni, de én így látom.


Nyilvánvalóan ezek is közrejátszanak
Idézet
 
 
+12 #25 Draveczki-Ury Ádám 2015-07-07 18:11
Idézet - Zoli:
Szerintem az is baj hogy nincs olyan lelkes szervezőgárda akik megálmodnák, kitalálnák, és véghez vinnék egy igazi metal fesztivál létrehozását. A metal fest szerintem jó volt, egyfajta franchise rendszerben működött a dolog.

Igen, és ami odakint közel ugyanolyan line-uppal életképesnek bizonyult akár még más rockfesztiválok kal párhuzamosan is, az itthon megbukott. Szerintem nem a szervezőgárda hiányzik egy NovaRock-szintű nagyobb léptékű cucchoz, vagy akár egy olyan komoly UG feszthez, mint mondjuk a Brutal Assault vagy a Metaldays, hanem a megfelelő gazdasági-infrastrukturál is feltételek (csillagászati áfa, agyatlan és kizárólag önmagáért való bürokrácia, nem folytatom), meg a kellő méretű, egyszerre érdeklődő és fizetőképes közönség. Ezt lehet szépíteni, de én így látom.
Idézet
 
 
#24 Zoli 2015-07-07 17:58
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Zoli:
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...

A Rockmaraton tekinthető annak szerintem, de hát ott azért kicsik a léptékek, nemzetközi szinten is headlinernek számító zenekaruk még sosem volt. A Rock Beach is ugyanebben a cipőben jár. A FEZEN is rockosabb orientációjú rendezvény, de nyilván nem vegytiszta rock/metal, a Hegyalját meg ugye hagyjuk is inkább most már. Ott volt a Metalfest is, bár ha megengeditek, azzal szerintem senki sem volt beljebb... Vagyis az azért túlzás, hogy nincs semmi - az más kérdés, hogy milyen nevekkel, milyen infrastruktúráv al, milyen színvonalon.

Úgy gondolom, nem véletlen, hogy a környező országokban gyakorlatilag mindenütt van életképes, évente megrendezhető, ténylegesen komoly méretű rockfesztivál, nálunk pedig nincs. Ha lehetne ebből jól vagy akár nullára kijönni, megcsinálnák, higgyétek el, ez sem valami gonosz összeesküvés miatt nem jön össze, hanem mert senki nem akar bukni.


Igaz, talán a rockmaraton közelíti meg azt, ami elvárható felhozatalban. Lehet hogy még fejlődik is a fesztivál, ki tudja.
Szerintem az is baj hogy nincs olyan lelkes szervezőgárda akik megálmodnák, kitalálnák, és véghez vinnék egy igazi metal fesztivál létrehozását. A metal fest szerintem jó volt, egyfajta franchise rendszerben működött a dolog.
Idézet
 
 
+5 #23 M.L. 2015-07-07 11:10
Egyetértek azzal, hogy nem pörgött maxon a zenekar, DE! Azt is a Fertőbe dobnám, aki kitalálta, hogy ilyen korán kezdjenek.
Minden körülményt egybevéve korrekt buli volt, csak sajnos fájóan kevesen nézték. Utána kíváncsiságból beálltam a Parovra, lehettek duplaannyian is.
A Moby Dick viszont bivalyul szólt, ammá' biztos!
Idézet
 
 
+4 #22 traveller79 2015-07-07 09:21
"hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on..."

A VOLT 1993-ban indult és akkoriban éppen,hogy nem az elektronikus zenét preferálta .
Idézet
 
 
+5 #21 Draveczki-Ury Ádám 2015-07-07 05:12
Idézet - Zoli:
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...

A Rockmaraton tekinthető annak szerintem, de hát ott azért kicsik a léptékek, nemzetközi szinten is headlinernek számító zenekaruk még sosem volt. A Rock Beach is ugyanebben a cipőben jár. A FEZEN is rockosabb orientációjú rendezvény, de nyilván nem vegytiszta rock/metal, a Hegyalját meg ugye hagyjuk is inkább most már. Ott volt a Metalfest is, bár ha megengeditek, azzal szerintem senki sem volt beljebb... Vagyis az azért túlzás, hogy nincs semmi - az más kérdés, hogy milyen nevekkel, milyen infrastruktúráv al, milyen színvonalon.

Úgy gondolom, nem véletlen, hogy a környező országokban gyakorlatilag mindenütt van életképes, évente megrendezhető, ténylegesen komoly méretű rockfesztivál, nálunk pedig nincs. Ha lehetne ebből jól vagy akár nullára kijönni, megcsinálnák, higgyétek el, ez sem valami gonosz összeesküvés miatt nem jön össze, hanem mert senki nem akar bukni.
Idézet
 
 
+2 #20 Codename333 2015-07-06 23:44
Idézet - Zoli:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?


Trolmagnetnek annyiban igaza van, hogy ez nem egy rock/metal fesztivál. Beraknak egy-két bandát dísznek és kész. A közönség az újgazdag, borostás, napszemüveges fiúkákból, meg a vékony napszemüveges leánykákból áll, akik apuci vagy a saját pénzükön elszórnak 1-2-300 ezer forintot. Fontos hogy szálljon a lufi, meg qrva jó fotók készüljenek amit nyomathatnak fel a facebook-ra.
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...


PONTOSAN.....Mi egy ifjúsági táborban szálltunk meg...Rockerek....de az összes többi szomszédunk agyon majmolt gazdag fiúcska volt...úgy néztek ránk a motörhead-es pólóink miatt mintha valami kibaszott leprás banda lennénk.....irritáló volt nagyon...ugyanez a fezstiválo....3.-án véreztem magam a legjobban a többi motörheades miatt....
Idézet
 
 
+2 #19 Zoli 2015-07-06 22:43
Idézet - pumpika666:
Idézet - Zoli:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?


Trolmagnetnek annyiban igaza van, hogy ez nem egy rock/metal fesztivál. Beraknak egy-két bandát dísznek és kész. A közönség az újgazdag, borostás, napszemüveges fiúkákból, meg a vékony napszemüveges leánykákból áll, akik apuci vagy a saját pénzükön elszórnak 1-2-300 ezer forintot. Fontos hogy szálljon a lufi, meg qrva jó fotók készüljenek amit nyomathatnak fel a facebook-ra.
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...

3 éve voltam fatnomore miatt előtte utána plusz 1-1 napot, anyagi csőd volt, pedig nem is csaptam szét magam egyik este sem, napi 10-12 ropi elmegy úgy, h észre sem veszed...

Faith no more-t anno láttam 3* . Kétszer a pecsaban, 1* meg a szigeten. De akkoriban ez nem számított luxusnak. Ma már a gyerekkori kedvenceimet szeretem megnézni egy-egy fesztiválon, mint pl. kreator, destruction, sodom, stb.
Tudom hogy nem könnyű fesztivált szervezni, mert sok szempontnak kell érvényesülni, de azért jó lenne valami underground metal megmozdulás itt Mo-on is.
Idézet
 
 
-1 #18 pumpika666 2015-07-06 22:23
Idézet - Zoli:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?


Trolmagnetnek annyiban igaza van, hogy ez nem egy rock/metal fesztivál. Beraknak egy-két bandát dísznek és kész. A közönség az újgazdag, borostás, napszemüveges fiúkákból, meg a vékony napszemüveges leánykákból áll, akik apuci vagy a saját pénzükön elszórnak 1-2-300 ezer forintot. Fontos hogy szálljon a lufi, meg qrva jó fotók készüljenek amit nyomathatnak fel a facebook-ra.
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...

3 éve voltam fatnomore miatt előtte utána plusz 1-1 napot, anyagi csőd volt, pedig nem is csaptam szét magam egyik este sem, napi 10-12 ropi elmegy úgy, h észre sem veszed...
Idézet
 
 
+4 #17 pumpika666 2015-07-06 22:19
Idézet - Zoli:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?


Trolmagnetnek annyiban igaza van, hogy ez nem egy rock/metal fesztivál. Beraknak egy-két bandát dísznek és kész. A közönség az újgazdag, borostás, napszemüveges fiúkákból, meg a vékony napszemüveges leánykákból áll, akik apuci vagy a saját pénzükön elszórnak 1-2-300 ezer forintot. Fontos hogy szálljon a lufi, meg qrva jó fotók készüljenek amit nyomathatnak fel a facebook-ra.
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...

4 éve volt utoljára metalfest, azóta néma csend, próbálkozások vannak, de itthon sajnos nem lehet novarock-ot csinálni, mert menne a sírás az 50 ropis 3napos bérlet miatt, mert mexokták, h a "rokkmaratono10ropiegyhétreba mmeg"
csak a kettő kb mint a mennyei megyei és a biszem-baszom liga közti difi, h trollfocis hasonlatot hozzak. én mind2-t élvezem, de nem lennék szomorú, ha kellene spórolnom egy hazai novarock-szintű fesztre
Idézet
 
 
+9 #16 Zoli 2015-07-06 21:44
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?


Trolmagnetnek annyiban igaza van, hogy ez nem egy rock/metal fesztivál. Beraknak egy-két bandát dísznek és kész. A közönség az újgazdag, borostás, napszemüveges fiúkákból, meg a vékony napszemüveges leánykákból áll, akik apuci vagy a saját pénzükön elszórnak 1-2-300 ezer forintot. Fontos hogy szálljon a lufi, meg qrva jó fotók készüljenek amit nyomathatnak fel a facebook-ra.
Nem is tudom mikor volt Mo-on utoljára rock/metal fesztivál...
Idézet
 
 
+6 #15 Kiss Gábor (Shock!) 2015-07-06 21:08
Idézet - trollmagnet:
"Azon persze lehet lamentálni, hogy ennek mi az oka, de én egyre inkább úgy gondolom, hogy egész egyszerűen erre van igény.)"

hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...


Ahhoz sem kell zseninek lenni, hogy tudd, sehol sem lettek volna 10-20 ezren Motörheaden.
Idézet
 
 
+4 #14 pumpika666 2015-07-06 20:46
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?

sőt volt ott manson, limp bizkit is 2007 körül, de már összefolynak az emlékek :)
Idézet
 
 
+13 #13 Draveczki-Ury Ádám 2015-07-06 16:02
Idézet - trollmagnet:
hű, mert ahhoz nagy zseninek kell lenni, hogy kitaláld: a VOLT nem kimondottan rockfesztivál és pl 7-8 éve még elképzelhetetle n lett volna rockzenekar a VOLT-on...

Nyolc éve a Korn volt az egyik headliner, kilenc éve meg a The Cult. Ők rockzenekarok?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Wackor - Budapest, A38, 2004. szeptember 29.