Shock!

november 13.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

„Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló”

A Mastodon kétségtelenül a népszerűbb metalbandák közé tartozik, ám ha hihetünk a csapat gitárosának, még ők is elég nehezen boldogulnak a mai zeneipari klímában. Bill Kelliher szerint a jelenlegi állapotok veszélyeztetik a jövő előadóit.

mastodon_k2017_03

„Ha folytatódik, ami most megy, az előadók előbb-utóbb eltűnnek", mondta Bill Kelliher a Let There Be Talk podcastben. „Egyszerűen nem engedhetjük majd meg magunknak, hogy nekiinduljunk. Ha hallasz egy dalt a rádióban, amögött rengeteg ember munkája van, bár persze most csak a saját stílusomról meg azokról beszélek, akik értenek ehhez. Ami a lemezeket illeti, azokra a kiadó előlegezi a pénzt. Azt mondják: tessék, itt van 600 ezer dollár, készíts egy lemezt, ami mondjuk 575 ezerbe kerül. A zenéd onnantól az övék, a pénzt pedig természetesen vissza kell fizetned. Ezer évig is élhetnék, de a Spotifyból még folyamatos lejátszás mellett is legfeljebb párezer dollárt tudnék keresni, nem tudom pontosan. Onnan csak nagyon kis összegek folynak be. Egyedül úgy tudsz pénzt keresni, ha elindulsz, és folyamatosan turnézol, turnézol, turnézol."

Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk. Ez pedig utána megoszlik a menedzsment, a jogászok, az adóhivatal és a többi között. És akkor a többi járulékos költségről még nem is beszéltem. A turnébuszok körülbelül 60 ezer dollárba kerülnek egy hónapra. Nevetséges... Még akkor is mindenki a te zsebedben matat, miközben turnézol."

 

Hozzászólások 

 
+1 #30 VA 2018-07-17 16:53
Kedves Bill! Egy aprócska ötlet: New Yorktól Stockholmon át Budapestig rengeteg hely van a világon, ahol azt a lemezt 5750 dollárért is megcsinálhatod, és nem fog rosszabbul szólni, mint az 575.000 dollárért felvett anyag. Ezzel máris spóroltál 569.250 dollárt, ha gondolod, azt felezzük el, és mindketten jól járunk.
Idézet
 
 
#29 Palinkas Vince 2018-07-16 15:40
Idézet - TomTom86:
Az a baj, hogy ez a zeneipar nem fejlődik a korral. Még mindig cd eladásokban reménykednek mikor a fiatalréteg már rég online éli az életét. Nem tudom megérteni mikor zenekarok koncert cd/dvd-t adnak ki...minek? felmegyek a youtubera és a fél turnéjuk fent van...
Én is igazat adok az előttem szólóknak, hogy 10 ezret az átalg magyar nem fog kifizetni egy poloért, sokkal több bevételük lenne, ha alacsonyabb áron árulnák és több embert érnének el.
Én személy szerint a bandcampet használom, meghallgatom az egész lemezt és ha tetszik akkor 7 dollárért (azaz kb 2-2.5 eFt-ért megveszem mp3ban...ugyanez a boltba 5000 Ft és még szórakozzak azzal, hogy konvertáljam át mp3ba, hogy telefonon vagy autóban tudjam hallgatni...


Ez egy konzervatív közeg. A streamben pedig elég nehéz és lassú folyamat megteremteni a jogharmonizáció t, ráadásul az emberek Spotifyon is csak a lakossági dolgokat hallgatják, érdemes megnézni a lejátszási statisztikákat, mondjuk egy KISS-I was made/tetszőleges lakossági rocksláger vagy egy akármilyen undergroundabb valami, pl. Psychotic Waltz tekintetében, 182 millió lejátszás vs. pár százezer. A Mastodonnak amúgy egyáltalán nem rossz a hallgatottsága, az 5 leghallgatottab b daluk 13 milliótól 9.5-ig terjed. A nagy bandák kevéssé ismert dolgai se pörögnek annyira, pl. Smoke On The Water 95 millió hallgatás, Burn 8 millió.

Ettől függetlenül tényleg ez a jövő, mert én magam is azt gondolom, hogy a fizikai hanghordozó egyre inkább dísztárgy=porfogó, de ezen "házon belül" is sokat vitatkozunk. Akkor már tényleg inkább a póló, kár hogy a zenekarok 90%-a ocsmány feketéket árul kurva drágán. A Mastodonnak se volt mondjuk piros vagy más színű tavaly.
Idézet
 
 
-1 #28 özv Szurgent Lajosné 2018-07-16 14:48
Idézet - TomTom86:
Az a baj, hogy ez a zeneipar nem fejlődik a korral. Még mindig cd eladásokban reménykednek mikor a fiatalréteg már rég online éli az életét. Nem tudom megérteni mikor zenekarok koncert cd/dvd-t adnak ki...minek? felmegyek a youtubera és a fél turnéjuk fent van...
Én is igazat adok az előttem szólóknak, hogy 10 ezret az átalg magyar nem fog kifizetni egy poloért, sokkal több bevételük lenne, ha alacsonyabb áron árulnák és több embert érnének el.
Én személy szerint a bandcampet használom, meghallgatom az egész lemezt és ha tetszik akkor 7 dollárért (azaz kb 2-2.5 eFt-ért megveszem mp3ban...ugyanez a boltba 5000 Ft és még szórakozzak azzal, hogy konvertáljam át mp3ba, hogy telefonon vagy autóban tudjam hallgatni...


Lehet, hogy rosszul esik, de az ilyen szintű zenekarok számára nem az "átlag magyarok" a fő bevételi forrás finoman szólva sem.
A vinylt meg hiába konvertálgatod mp3-ba, hogy a szaros telefonodon meg az autódban a forgalom zajában hallgasd (igényesség teteje), sose lesz ugyanolyan.
Idézet
 
 
#27 özv Szurgent Lajosné 2018-07-16 14:41
Idézet - bogar:
Idézet - 19EmpEroR75:
Idézet - bogar:
"Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk."

Figyelj haver! A saját zenekarod honlapján 25 dolcsiba kerül a póló. Gondolom, hogy az meg tiszta bukás, mert a koncerteken árultakból meg legfeljebb 30 marad a saját elmondásod szerint.
Most akkor én értek félre valamit, vagy Te beszélsz össze-vissza?


Akkor lenne ellentmondás, ha a honlapon is 50 dollár lenne a póló. Ha elfogadjuk, hogy azért ennyi a koncerteken, fesztiválokon, "mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek", így jön ki a kb. 30 dollár, ami a zenekarnak bevételként elesik. A honlapon viszont nincs meg a helyszínek árbevétele, így lehet olcsóbb, hiszen itt már csak a zenekar és a menedzsment (és persze az adóhatóság) részesedik az eladásból.


Ha az 50 dollárból levon a hely 30%-ot, akkor is 35 dollár marad. Továbbra sem értem.
De nem is akarok itt lovagolni a dollárokon. Alapvetően az a bajom, hogy 3 sör után mond valami faszságot arról, hogy mennyire rossz neki, de arra már képtelen, hogy rendesen utánanézzen, vagy alátámassza a kijelentéseit.
Általában elhangzik, hogy a kiadók, a promóterek, a helyszínek, hogy lehúzzák szegény zenekarokat, de (tisztelet a kivételnek) ez nagyrészt azért van így, mert üzleti szempontból nem túl tájékozott emberek alkotják a bandákat.


A rajongók nem értik, miért kerül annyiba ez vagy az, most speciel ezért került szóba ez. És igen, a zenészek általában nem tájékozottak üzleti szempontból, mivel zenészek és nem üzletemberek, mint ahogy a könyvelőjük sem tud gitározni feltehetőleg színpadképesen.
Idézet
 
 
+1 #26 TomTom86 2018-07-16 13:01
Az a baj, hogy ez a zeneipar nem fejlődik a korral. Még mindig cd eladásokban reménykednek mikor a fiatalréteg már rég online éli az életét. Nem tudom megérteni mikor zenekarok koncert cd/dvd-t adnak ki...minek? felmegyek a youtubera és a fél turnéjuk fent van...
Én is igazat adok az előttem szólóknak, hogy 10 ezret az átalg magyar nem fog kifizetni egy poloért, sokkal több bevételük lenne, ha alacsonyabb áron árulnák és több embert érnének el.
Én személy szerint a bandcampet használom, meghallgatom az egész lemezt és ha tetszik akkor 7 dollárért (azaz kb 2-2.5 eFt-ért megveszem mp3ban...ugyanez a boltba 5000 Ft és még szórakozzak azzal, hogy konvertáljam át mp3ba, hogy telefonon vagy autóban tudjam hallgatni...
Idézet
 
 
#25 bogar 2018-07-16 11:06
Idézet - 19EmpEroR75:
Idézet - bogar:
"Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk."

Figyelj haver! A saját zenekarod honlapján 25 dolcsiba kerül a póló. Gondolom, hogy az meg tiszta bukás, mert a koncerteken árultakból meg legfeljebb 30 marad a saját elmondásod szerint.
Most akkor én értek félre valamit, vagy Te beszélsz össze-vissza?


Akkor lenne ellentmondás, ha a honlapon is 50 dollár lenne a póló. Ha elfogadjuk, hogy azért ennyi a koncerteken, fesztiválokon, "mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek", így jön ki a kb. 30 dollár, ami a zenekarnak bevételként elesik. A honlapon viszont nincs meg a helyszínek árbevétele, így lehet olcsóbb, hiszen itt már csak a zenekar és a menedzsment (és persze az adóhatóság) részesedik az eladásból.


Ha az 50 dollárból levon a hely 30%-ot, akkor is 35 dollár marad. Továbbra sem értem.
De nem is akarok itt lovagolni a dollárokon. Alapvetően az a bajom, hogy 3 sör után mond valami faszságot arról, hogy mennyire rossz neki, de arra már képtelen, hogy rendesen utánanézzen, vagy alátámassza a kijelentéseit.
Általában elhangzik, hogy a kiadók, a promóterek, a helyszínek, hogy lehúzzák szegény zenekarokat, de (tisztelet a kivételnek) ez nagyrészt azért van így, mert üzleti szempontból nem túl tájékozott emberek alkotják a bandákat.
Idézet
 
 
+1 #24 duedhel 2018-07-16 09:43
Idézet - Anomander:
Érdekes, messzire vezető téma. Nálam is van lélektani határ a pólóra, zenét is digitális formában szoktam venni,
Mondjuk nem tudom, hogy mi jobb a zenekaroknak, ha csak a saját pénztárcámat nézem, akkor mondjuk a Bandcamp sokszor drágább, mintha mondjuk Google Play Music-on veszem meg ugyanazt (pl az Agregátor legutóbbi lemeze 880 HUF a Google-nél, Bandcampen meg 1500 + ÁFA, mondjuk ott FLAC formátum is van)
Én szívesen vásárolok Bandcamp-en, mondjuk azzal a feltételezéssel , hogy több marad az együttesnek, de ezt valójában nem tudom, hogy tényleg így van-e.

T. szerkesztőség, ti mennyire láttok bele ezekbe? Ha igen, akkor esetleg egy cikk róla? Biztos mást is érdekelne :)


A mi albumunk 5 dollárba kerül, ebből nekünk végül ez lesz:
Order total: $5.00
Revenue share (15%): -0.75
Payment processor fee (credit card): -0.30
Your share: $3.95 USD

De ez természetesen azért ennyi, mert közvetlenül nekünk jön. Vannak kiadói, meg promoter bandcamp oldalak is, amiknél valszeg nem ennyi levonással kapja meg a végösszeget a zenekar.

Amúgy nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszem, az Agregatornál a bandcampet a zenekar, a többit meg a terjesztő/kiadó (gondolom még mindig a HammerNailvéris tenkirályságRec ords) kezeli.
Idézet
 
 
#23 Doktorúr 2018-07-16 07:08
Idézet - Bólogató kutya:
Idézet - Anomander:
Érdekes, messzire vezető téma. Nálam is van lélektani határ a pólóra, zenét is digitális formában szoktam venni,
Mondjuk nem tudom, hogy mi jobb a zenekaroknak, ha csak a saját pénztárcámat nézem, akkor mondjuk a Bandcamp sokszor drágább, mintha mondjuk Google Play Music-on veszem meg ugyanazt (pl az Agregátor legutóbbi lemeze 880 HUF a Google-nél, Bandcampen meg 1500 + ÁFA, mondjuk ott FLAC formátum is van)
Én szívesen vásárolok Bandcamp-en, mondjuk azzal a feltételezéssel , hogy több marad az együttesnek, de ezt valójában nem tudom, hogy tényleg így van-e.

T. szerkesztőség, ti mennyire láttok bele ezekbe? Ha igen, akkor esetleg egy cikk róla? Biztos mást is érdekelne :)

Engem is érdekelne a zene finanszírozási oldala, nagyon szívesen olvasnék erről! Pláne a mai digitális lehetőségek anyagi vonatkozásai érdekelnének kiegészítve persze a többivel, hogx teljes legyen a kép.
Érdekes lenne megismerni ezt az oldalát is történetnek az alkotói/művészeti oldal mellett.
Remélem, nem kell azért a jövő miatt aggódni.
Vagy ha igen, az nem elég: a probléma ismeretében a megoldás jöhet bárhonnan, jó lenne foglalkozni ezzel akár közösségi szinten.

Ha emlékezetem nem csal, Ellefson mester írt is egy könyvet a zene(kar)i menedzselésről.
Idézet
 
 
#22 19EmpEroR75 2018-07-16 04:59
Idézet - bogar:
"Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk."

Figyelj haver! A saját zenekarod honlapján 25 dolcsiba kerül a póló. Gondolom, hogy az meg tiszta bukás, mert a koncerteken árultakból meg legfeljebb 30 marad a saját elmondásod szerint.
Most akkor én értek félre valamit, vagy Te beszélsz össze-vissza?


Akkor lenne ellentmondás, ha a honlapon is 50 dollár lenne a póló. Ha elfogadjuk, hogy azért ennyi a koncerteken, fesztiválokon, "mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek", így jön ki a kb. 30 dollár, ami a zenekarnak bevételként elesik. A honlapon viszont nincs meg a helyszínek árbevétele, így lehet olcsóbb, hiszen itt már csak a zenekar és a menedzsment (és persze az adóhatóság) részesedik az eladásból.
Idézet
 
 
+1 #21 Igor Igorovics 2018-07-15 14:48
Idézet - BB:
Idézet - Igor Igorovics:
Metallicáék nagyok ebben. Saját kiadójuk adja ki a lemezüket, így a bevételek 80-90%-a hozzájuk megy vissza. Persze nekik megvolt a tőkéjük meg az ismertségi hálójuk, hogy mindez jól süljön el, de ez egy lehetséges irány a jövőre nézve. Szóval, ha dobolást nem is, de marketing-menedzsmentet mindenképpen lehet tanulni a jó öreg Larstól.:)


kibaszott szánalmas már ez a folyamatos Larsozás - elég szerény életetek lehet, ha még mindig nem untátok meg

Úristen bmeg, ennyi jött át?! Ez most komoly? Nem látod a smile jelet? Az volt a lényeg, hogy Metallicáék qrva jól menedzselték magukat, és sokakkal ellentétben, a bevételek nagy része náluk maradt. És ebben oroszlánrésze van Larsnak. Ez nem negatívum, hanem pozitívum! A dobolásra való utalás pedig csak egy poén volt. Ha nem hiszed nyugodtan olvass vissza pár Larsos cikket, több esetben is már Lars mellett törtem lándzsát. Én is baromira unom azokat, akik állandóan bszogatják, azért mert nem dobol már úgy, mint 25 évesen. Utálok szájba rágni dolgokat, de ahogy látom, néha szükséges.
Idézet
 
 
#20 BB 2018-07-15 14:27
Idézet - Igor Igorovics:
Metallicáék nagyok ebben. Saját kiadójuk adja ki a lemezüket, így a bevételek 80-90%-a hozzájuk megy vissza. Persze nekik megvolt a tőkéjük meg az ismertségi hálójuk, hogy mindez jól süljön el, de ez egy lehetséges irány a jövőre nézve. Szóval, ha dobolást nem is, de marketing-menedzsmentet mindenképpen lehet tanulni a jó öreg Larstól.:)


kibaszott szánalmas már ez a folyamatos Larsozás - elég szerény életetek lehet, ha még mindig nem untátok meg
Idézet
 
 
#19 özv Szurgent Lajosné 2018-07-15 12:59
Idézet - adamskij:
gondolom más stratégia, de Alice in Chains néhány hete €25ért adta a pólóit. megint más, ha kisebb zenekar (pl norvég Shining) turnétámogatás gyanánt 35ért adja.

bandcamp tudomásom szerint csak a megadott sápot veszi le, minden továbbit a megadott bankszámlára továbbít.


Amit aztán szerződéstől a függően a kiadó oszt tovább.
Idézet
 
 
#18 adamskij 2018-07-15 12:11
gondolom más stratégia, de Alice in Chains néhány hete €25ért adta a pólóit. megint más, ha kisebb zenekar (pl norvég Shining) turnétámogatás gyanánt 35ért adja.

bandcamp tudomásom szerint csak a megadott sápot veszi le, minden továbbit a megadott bankszámlára továbbít.
Idézet
 
 
-1 #17 özv Szurgent Lajosné 2018-07-15 07:12
Idézet - bogar:
"Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk."

Figyelj haver! A saját zenekarod honlapján 25 dolcsiba kerül a póló. Gondolom, hogy az meg tiszta bukás, mert a koncerteken árultakból meg legfeljebb 30 marad a saját elmondásod szerint.
Most akkor én értek félre valamit, vagy Te beszélsz össze-vissza?


Várj még egy kicsit, biztosan válaszolni fog neked. Bár fölösleges is, te jobban vágod innen a témát, haver.
Idézet
 
 
+1 #16 Starlight Express 2018-07-14 23:33
Azt elfelejti közölni, hogy mennyit kapnak például a hangszergyártóc égektől meg hasonló dolgokból. A legjobbat kívánom nekik, mert szimpatikus társaság, és eddig minden lemezük egyformán tetszett. Lars teljesítményére az tegyen megjegyzést aki jobb nála.
Idézet
 
 
+1 #15 Igor Igorovics 2018-07-14 22:05
Metallicáék nagyok ebben. Saját kiadójuk adja ki a lemezüket, így a bevételek 80-90%-a hozzájuk megy vissza. Persze nekik megvolt a tőkéjük meg az ismertségi hálójuk, hogy mindez jól süljön el, de ez egy lehetséges irány a jövőre nézve. Szóval, ha dobolást nem is, de marketing-menedzsmentet mindenképpen lehet tanulni a jó öreg Larstól.:)
Idézet
 
 
#14 Bólogató kutya 2018-07-14 20:36
Idézet - Anomander:
Érdekes, messzire vezető téma. Nálam is van lélektani határ a pólóra, zenét is digitális formában szoktam venni,
Mondjuk nem tudom, hogy mi jobb a zenekaroknak, ha csak a saját pénztárcámat nézem, akkor mondjuk a Bandcamp sokszor drágább, mintha mondjuk Google Play Music-on veszem meg ugyanazt (pl az Agregátor legutóbbi lemeze 880 HUF a Google-nél, Bandcampen meg 1500 + ÁFA, mondjuk ott FLAC formátum is van)
Én szívesen vásárolok Bandcamp-en, mondjuk azzal a feltételezéssel , hogy több marad az együttesnek, de ezt valójában nem tudom, hogy tényleg így van-e.

T. szerkesztőség, ti mennyire láttok bele ezekbe? Ha igen, akkor esetleg egy cikk róla? Biztos mást is érdekelne :)

Engem is érdekelne a zene finanszírozási oldala, nagyon szívesen olvasnék erről! Pláne a mai digitális lehetőségek anyagi vonatkozásai érdekelnének kiegészítve persze a többivel, hogx teljes legyen a kép.
Érdekes lenne megismerni ezt az oldalát is történetnek az alkotói/művészeti oldal mellett.
Remélem, nem kell azért a jövő miatt aggódni.
Vagy ha igen, az nem elég: a probléma ismeretében a megoldás jöhet bárhonnan, jó lenne foglalkozni ezzel akár közösségi szinten.
Idézet
 
 
+1 #13 bogar 2018-07-14 20:16
"Kelliher szerint ugyanakkor ez sem olcsó mulatság. „Rengetegen kérdezik, hogy miért kerül 50 dollárba egy póló. Nos, mondjuk mert a helyszínek 20-25-30 százalékot ebből is beszednek, szóval az 50 dolláros pólónkból mi legfeljebb 30-at kapunk."

Figyelj haver! A saját zenekarod honlapján 25 dolcsiba kerül a póló. Gondolom, hogy az meg tiszta bukás, mert a koncerteken árultakból meg legfeljebb 30 marad a saját elmondásod szerint.
Most akkor én értek félre valamit, vagy Te beszélsz össze-vissza?
Idézet
 
 
#12 Anomander 2018-07-14 18:41
Érdekes, messzire vezető téma. Nálam is van lélektani határ a pólóra, zenét is digitális formában szoktam venni,
Mondjuk nem tudom, hogy mi jobb a zenekaroknak, ha csak a saját pénztárcámat nézem, akkor mondjuk a Bandcamp sokszor drágább, mintha mondjuk Google Play Music-on veszem meg ugyanazt (pl az Agregátor legutóbbi lemeze 880 HUF a Google-nél, Bandcampen meg 1500 + ÁFA, mondjuk ott FLAC formátum is van)
Én szívesen vásárolok Bandcamp-en, mondjuk azzal a feltételezéssel , hogy több marad az együttesnek, de ezt valójában nem tudom, hogy tényleg így van-e.

T. szerkesztőség, ti mennyire láttok bele ezekbe? Ha igen, akkor esetleg egy cikk róla? Biztos mást is érdekelne :)
Idézet
 
 
+1 #11 zebraman 2018-07-14 18:18
Nem olyan régen hallgattam egy Jeff Waters interjút, beszélt ilyesmikről is. Azt mondta, hogy a kiadók régen is igyekeztek lenyúlni a zenekarokat, de ami most megy, az tényleg pofátlan. A kiadók továbbra is megkapják a pénzüket, viszont arra hivatkozva, hogy cd eladás nem nagyon van, a dalokhoz fűződő jogokon kívül részesedést kérnek a merch-ből, a fellépti díjakból és a youtube-os lejátszásokból is, így egy zenekarnak nem sok marad.

Tony Moore (ex-Riot) is mesélte, hogy a mai napig nem kap jogdíjat a Sony-tól, legfeljebb egy levelet, hogy még mennyivel tartozik nekik a Privilege of power-re kapott előleg miatt. Moore utalt arra is, hogy elég ügyesen könyvelnek a kiadók, és rengeteg költséget kiszámláznak adott zenekarnak, hogy az mínuszban legyen. Ezt megerősítette Shirley Manson (Garbage) is, hogy pl. a kiadó rendez egy bulit az új album örömére, de kiaszámlázza a zenekarnak, küld limuzint, és kiszámlázza, holott a zenekar nem kérte se a bulit, se a limuzint; ha sikeres az album, akkor "ügyesek voltunk, ti, a zenekar és mi, a kiadó" ha bukik a lemez, akkor "a ti hibátok, mi csak a kiadó vagyunk, csináljatok valamit":

Még ide tartozik egy anekdota, Steve Vai mesélte, hogy pályája elején megkérdezte Frank Zappát, hogy milyen tanácsot adna neki, mint kezdő zenésznek. Az öreg semmi nagyívűt nem mondott, csak annyit, hogy "keep your publishing", azaz tartsd meg a közzétételi jogokat. Vai ezzel elmondása szerint milliókat spórolt meg.

Egyébként a túlélés egyik lehetséges módja, vagy legalábbis megkönnyíti, ha a honlapon a zenekar elhelyez egy paypal hivatkozás, egyfajta becsületkasszát , ahol lehet támogatni az előadót, ha nem is veszel hanghordozót.
Idézet
 
 
#10 frontiers 2018-07-14 16:12
Én tavaly adtam a legtöbbet egy Stones-os pólóért, 25 euróért. Húztam is a fogam, még úgy is, hogy euróban kapom a fizum. Én inkább koncertre megyek és veszek magamnak egy pólót, mint egy műanyaglemezt, amit 10 év múlva már semmivel sem fogsz tudni lejátszani, mert kvázi annyira karcos -több cd-m is így járt-, ha már mindenáron lemez, inkább bakelit...
Idézet
 
 
#9 özv Szurgent Lajosné 2018-07-14 15:34
Idézet - badlands:
Ki kell iktatni a kiadót, mindenki önállóan terjessze a dolgait és menedzselje magát.


A zenekarok ezen a szinten már messze nem képesek önerőből megoldani ezt és mellette lemezeket írni és turnézni is. Segítség nem jutnak messzire, fb meg youtube ide vagy oda.
Idézet
 
 
#8 frostdemonstorm 2018-07-14 13:33
Hagyjuk már ezt, mindig a legjobban futó bandák panaszkodnak, Kiss, Anthrax most meg a Mastodon, akik headlinerek a legtöbb fesztiválon.
Idézet
 
 
+1 #7 Sárvári Gábor 2018-07-14 12:38
Azért nem szenvednek! Ez nem szenvedés! Maximum nem annyi pénzt keresnek mint amit a legtöbben gondolnának. De hogy nem kő gazdagok azt azért sejteni lehetett. Híresek, meg tisztelik őket, de nem egy sztárcsapat. Az underground felsőház. Talán. De azt tudjuk egy ideje, hogy a Rock Star-ok kora nem most van. Aki olvasgat zenész interjúkat évek óta, azt nem lepi meg hogy egy híresebb csapatot nem vet fel a pénz. Gondolom megélnek, csak közel se annyit keresnek mint amennyit várnának, ahhoz képest mennyit turnéznak. De ők egy ilyen korba kezdtek zenélni, sajnos. Ebből kell kihozni a maximumot.
Idézet
 
 
#6 Starlight Express 2018-07-14 10:06
A legjobb az egészben, hogy eközben más műfajok előadói remekül megélnek. Nehezen tudom elképzelni, hogy a Clean Bandit vagy hasonló zenekar több pénzt kap egy koncertért. Még As magyarok is boldogulnak valahogy.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Riverside - Budapest, A38, 2013. május 23.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Mercenary - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.