Shock!

április 24.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Max és a Sepultura: „Igorral ki kellett volna rúgnunk azt a két seggfejet, és megtartani a nevet”

0921maxigorHamarosan Budapesten is fellép Max Cavalera és Igor Cavalera, akik a Roots album teljes anyagát játsszák az aktuális turnén. Max mai fejjel már azt is tudja, annak idején mit kellett volna másképp csinálni, hogy ne szakadjon szét a Sepultura a ’96-os lemez után…

„Ha most visszatekintek arra a korszakra, életem egyik nagyon kemény, bonyolult szakasza volt az”, mondta a Metal Insidernek Max Cavalera az aktuális Roots-emlékturné kapcsán, amikor visszaemlékezett a Sepultura klasszikus felállásának utolsó periódusára. „Sosem gondoltam, hogy valaha is távozom abból a zenekarból, és az első hónapban nem is akartam többet zenélni. Azt mondtam, számomra ennyi volt… Csak azon járt az eszem, hogy betépjek, berúgjak, és leszarjam az egészet. Aztán fokról fokra elkezdtem írogatni a dolgokat, megint elkezdtek jönni belőlem a dalok, bennük ugyanazokkal az elemekkel, mint korábban. A riffek, a dalszerkezetek, a refrének – mind nagyon hasonló volt. De bonyolult időszak volt, és örülök, hogy vége: soha nem szeretném újraélni azt a periódust. Az egyes Soulfly-lemez aztán sokaknak tetszett, rengetegen máig azt tartják a kedvencüknek, talán mert elég keserűre sikeredett… Mint amikor elvesztettél valamit, és abból kell újrakezdened mindent, amid maradt.”

Max persze ma már tudja, mit kellett volna másképp csinálni. „A Sepultura az én gyermekem volt. Most, hogy ennyi idő eltelt, és visszagondolok arra az időszakra, Igornak és nekem csak ki kellett volna rúgnunk azt a két seggfejet, és megtartani a nevet. Nem tudom, miért nem cselekedtünk így… Akkortájt nem volt meg bennünk ehhez az előrelátás, így inkább kiléptem.”

A teljes ábrához azért tegyük hozzá, hogy Igor akkoriban egyértelműen Andreas Kisser és Paulo Jr. pártján állt a Sepulturában kialakult állóháborúban, és további tíz évet húzott még le a bandában, mielőtt kilépett volna. Max pedig az utóbbi években többször is megpendítette, milyen jó lenne egy olyan nagy reunion-turné, ahol minden egykori Sepultura-tag színpadra lép – a probléma mindössze annyi, hogy Kisser következetesen nemet mondott ezekre a felvetésekre, pedig állítása szerint Max és felesége-menedzsere, Gloria Cavalera kimondottan erős nyomás alá igyekeztek helyezni őket a témában. Miután azonban nyilvánvalóvá vált, hogy Andreas nem hajlik, Max és Igor is átment egész pályás letámadásba, és mindketten elkezdtek elég kemény dolgokat nyilatkozni a volt kollégákról, a fenti nyilatkozat is ezek sorába illik...

A Return To The Roots turné magyar koncertje november 21-én lesz. Belépők elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón, a koncert azonban a Barba Negra Clubban lesz (1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4.). Részletek itt.

 

Hozzászólások 

 
-3 #32 zoli 2016-09-22 20:30
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.


ja, mert az az ertek, ahol tekeres van meg thrash. a beneath es az arise alap, de hogy a chaos es a roots stilusgyakorlat lenne? a chaos idejen minden masodik metalzenekar azt utanozta, olyan zenet, mint a roots meg senki nem csinalt azota sem. lehet nem szeretni, de hogy stilusgyakorlat lenne ez a ket lemez, az hulyeseg. total egyedi hangjuk volt.

Úgyértem a stílusgyakorlat ot hogy simán érződik mondjuk a cro-mags, discharge hatása (chaos ad) míg a beneathnál,aris enál nem jut eszembe semmilyen más banda csak az ,hogy ez a sepultura. A dalok jók amúgy a chaos-on, roots-on kevésbé. Szerintem.


akkor rossz a szohasznalat, a stilusgyakorlat nem ezt jelenti. a regi sepun meg a slayer erzodott nagyon, viszont pl. olyan dalt, mint a ratamahatta az eletben nem hallottam meg.

Szerintem a sepultura inkább csak rivalizált a slayer-el, de hatásának sosem tartotta. Akkor már inkább korai destruction, hellhammer, amit fel is vállaltak. A törzsi dolgok lehet hogy újítóak, de nekem nem jöttek be.
Idézet
 
 
-3 #31 cápaidomár 2016-09-22 15:02
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.


ja, mert az az ertek, ahol tekeres van meg thrash. a beneath es az arise alap, de hogy a chaos es a roots stilusgyakorlat lenne? a chaos idejen minden masodik metalzenekar azt utanozta, olyan zenet, mint a roots meg senki nem csinalt azota sem. lehet nem szeretni, de hogy stilusgyakorlat lenne ez a ket lemez, az hulyeseg. total egyedi hangjuk volt.

Úgyértem a stílusgyakorlat ot hogy simán érződik mondjuk a cro-mags, discharge hatása (chaos ad) míg a beneathnál,aris enál nem jut eszembe semmilyen más banda csak az ,hogy ez a sepultura. A dalok jók amúgy a chaos-on, roots-on kevésbé. Szerintem.


akkor rossz a szohasznalat, a stilusgyakorlat nem ezt jelenti. a regi sepun meg a slayer erzodott nagyon, viszont pl. olyan dalt, mint a ratamahatta az eletben nem hallottam meg.

Szerencsére én sem. :-D A régi Sepun a Bathory hallatszott azért. Persze nem az epikus Bathory.
Idézet
 
 
-1 #30 cápaidomár 2016-09-22 15:01
Idézet - Zoli:
Idézet - cápaidomár:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.

Azért amit a Chaos A. D.-n Igor ledobol, az nem olyasmi, amit eléggé túl lehetne értékelni. Gyakorlatilag az egész produkciót Ő viszi el, zseniális minden pillanata. Meg a hangzás... Amikor kedvem támad azt hallgatni, rendre Igor dobjai miatt teszem. De van igazság abban, amit írsz. A Beneath... pedig tényleg kurva jó.

Jók a dalok a chaos-on, csak több,más banda "hatását érzem kicsit modernebb, hogyne mondjam "HC-sebb.

Igen, szerintem is. Ha szerteágazó(bb) zenét csinálsz, óhatatlanul becsúsznak mások jól hallható hatásai. Az Arise-on például a Metallica.
Idézet
 
 
+4 #29 sziszka 2016-09-22 14:09
Idézet - Zoli:
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.


ja, mert az az ertek, ahol tekeres van meg thrash. a beneath es az arise alap, de hogy a chaos es a roots stilusgyakorlat lenne? a chaos idejen minden masodik metalzenekar azt utanozta, olyan zenet, mint a roots meg senki nem csinalt azota sem. lehet nem szeretni, de hogy stilusgyakorlat lenne ez a ket lemez, az hulyeseg. total egyedi hangjuk volt.

Úgyértem a stílusgyakorlat ot hogy simán érződik mondjuk a cro-mags, discharge hatása (chaos ad) míg a beneathnál,aris enál nem jut eszembe semmilyen más banda csak az ,hogy ez a sepultura. A dalok jók amúgy a chaos-on, roots-on kevésbé. Szerintem.


akkor rossz a szohasznalat, a stilusgyakorlat nem ezt jelenti. a regi sepun meg a slayer erzodott nagyon, viszont pl. olyan dalt, mint a ratamahatta az eletben nem hallottam meg.
Idézet
 
 
#28 Zoli 2016-09-22 13:50
Idézet - cápaidomár:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.

Azért amit a Chaos A. D.-n Igor ledobol, az nem olyasmi, amit eléggé túl lehetne értékelni. Gyakorlatilag az egész produkciót Ő viszi el, zseniális minden pillanata. Meg a hangzás... Amikor kedvem támad azt hallgatni, rendre Igor dobjai miatt teszem. De van igazság abban, amit írsz. A Beneath... pedig tényleg kurva jó.

Jók a dalok a chaos-on, csak több,más banda "hatását érzem kicsit modernebb, hogyne mondjam "HC-sebb.
Idézet
 
 
+1 #27 Zoli 2016-09-22 13:48
Idézet - sziszka:
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.


ja, mert az az ertek, ahol tekeres van meg thrash. a beneath es az arise alap, de hogy a chaos es a roots stilusgyakorlat lenne? a chaos idejen minden masodik metalzenekar azt utanozta, olyan zenet, mint a roots meg senki nem csinalt azota sem. lehet nem szeretni, de hogy stilusgyakorlat lenne ez a ket lemez, az hulyeseg. total egyedi hangjuk volt.

Úgyértem a stílusgyakorlat ot hogy simán érződik mondjuk a cro-mags, discharge hatása (chaos ad) míg a beneathnál,aris enál nem jut eszembe semmilyen más banda csak az ,hogy ez a sepultura. A dalok jók amúgy a chaos-on, roots-on kevésbé. Szerintem.
Idézet
 
 
+8 #26 sziszka 2016-09-22 09:16
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.


ja, mert az az ertek, ahol tekeres van meg thrash. a beneath es az arise alap, de hogy a chaos es a roots stilusgyakorlat lenne? a chaos idejen minden masodik metalzenekar azt utanozta, olyan zenet, mint a roots meg senki nem csinalt azota sem. lehet nem szeretni, de hogy stilusgyakorlat lenne ez a ket lemez, az hulyeseg. total egyedi hangjuk volt.
Idézet
 
 
+3 #25 sziszka 2016-09-22 09:11
Idézet - Igor Igorovics:
Idézet - sziszka:
nem vilagos, mire fel van maxnek ekkora pofaja. gitarozni elfelejtett, hangja kifujt, koncertteljesit menye botranyos, lemezei szarok, most pedig a 20 eves zenejevel haknizik. testi es szellemi leepulese latvanyos. ha nem fizetne marc rizzot, mar reg eltunt volna a balfeneken.
a derrickes sepu se egy nagy szam, de ok uriembereknek tunnek, maxbol megy egy budos csoves lett.

Nagyrészt igazad van, adtam is egy pluszt, de az azért túlzás, hogy a lemezei szarok. Azért Joe Nunezzel kiadott jó pár minőségi lemezt is. Primitive, Prophecy, Dark Ages, Omen. Ezek szerintem mind jó lemezek, de nekem még a Mayorgával készült egyes Soulfly is bejön. Amúgy szerintem Nunez távozása után kezdtek el laposodni a lemezek. Ami nem csoda, hiszen egy ilyen groove/tribal csapatnál a dobos személye kiemelten fontos. Persze az Enslaved még nem volt szar, de már csak ilyen elmegy szintű volt, az uccsó kettő viszont tényleg szar volt. A többi megállapításodd al viszont egyet kell, hogy értsek, a koncert teljesítménye Maxnak különösen kiábrándító az utóbbi években.


A mostani Maxrol beszelek. A Dark Ages allat volt, de annak is mar 11 eve.
Idézet
 
 
+4 #24 bjorn 2016-09-22 07:55
Idézet - zombee:
Ha eddig nem sikerült meggyőzni Kissert és Juniort, majd ez a nyilatkozat biztos jobb belátásra bírja majd őket! :)

Mondjuk személy szerint egy Max nélküli Sepultura lemezt sem hallgattam egynél többször, némelyik kimondottan rossz, nekem gyakorlatilag a Roots után véget is ér ez a sztori. Az mindenesetre szimpatikus tőlük, hogy ha tudják, nem jönnének ki ezzel a barommal, nem is foglalkoznak vele. Már ha erről van szó, és nem arról, hogy próbálják feljebb tornázni egy esetleges Sepultura újjáalakulás gázsiját.


Szerintem Sepunak volt 1-2 jobb lemeze. Pl a legutobbi vagy az A-Lex. Nem mondom hogy a Chaos AD vagy az Arise szintje, de legalabb 3szor meghallgattam mindkettot. Viszont egyetlen egy Max lemezt (Soulfly, C. Conspiracy, stb) sem hallgattam meg 1-nel tobbszor, mert nem ereztem keztetest, Belehallgattam, oke semmi erdekes es ennyi.
Idézet
 
 
+2 #23 cápaidomár 2016-09-22 01:05
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.

Azért amit a Chaos A. D.-n Igor ledobol, az nem olyasmi, amit eléggé túl lehetne értékelni. Gyakorlatilag az egész produkciót Ő viszi el, zseniális minden pillanata. Meg a hangzás... Amikor kedvem támad azt hallgatni, rendre Igor dobjai miatt teszem. De van igazság abban, amit írsz. A Beneath... pedig tényleg kurva jó.
Idézet
 
 
+1 #22 Tom 2016-09-22 00:48
Idézet - Zoli:
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.

tökéletesen egyetértek veled
Idézet
 
 
+10 #21 Tulus 2016-09-21 21:44
Szerintem az lenne a legjobb, ha Max kiiktatná magát kb. 4-5 évre, és ezalatt az idő alatt nem foglalkozna se zenéléssel, se a zenei színtérrel, nem nyiltkozgatna, stb.
Idézet
 
 
+3 #20 Zoli 2016-09-21 21:34
Arra jöttem rá, hogy a sepultura mindig is túl volt értékelve, mondjuk egy kreator-hoz képest.. Két jó lemezük volt számomra: beneath the remains és arise. Ott van tekerés, thrash. A többi stílusgyakorlat , beleértve ebbe a korai és a kései lemezeiket.
Idézet
 
 
+5 #19 LiliMiciPanniSári 2016-09-21 20:41
bogar az év kommentje a tied:)
Idézet
 
 
+2 #18 Igor Igorovics 2016-09-21 20:40
Idézet - sziszka:
nem vilagos, mire fel van maxnek ekkora pofaja. gitarozni elfelejtett, hangja kifujt, koncertteljesit menye botranyos, lemezei szarok, most pedig a 20 eves zenejevel haknizik. testi es szellemi leepulese latvanyos. ha nem fizetne marc rizzot, mar reg eltunt volna a balfeneken.
a derrickes sepu se egy nagy szam, de ok uriembereknek tunnek, maxbol megy egy budos csoves lett.

Nagyrészt igazad van, adtam is egy pluszt, de az azért túlzás, hogy a lemezei szarok. Azért Joe Nunezzel kiadott jó pár minőségi lemezt is. Primitive, Prophecy, Dark Ages, Omen. Ezek szerintem mind jó lemezek, de nekem még a Mayorgával készült egyes Soulfly is bejön. Amúgy szerintem Nunez távozása után kezdtek el laposodni a lemezek. Ami nem csoda, hiszen egy ilyen groove/tribal csapatnál a dobos személye kiemelten fontos. Persze az Enslaved még nem volt szar, de már csak ilyen elmegy szintű volt, az uccsó kettő viszont tényleg szar volt. A többi megállapításodd al viszont egyet kell, hogy értsek, a koncert teljesítménye Maxnak különösen kiábrándító az utóbbi években.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2006. április 25.