Shock!

december 12.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés
Shockmagazin

„A Metallica-közönség hatvan százaléka alkalmi rajongó, akiknek csak a fekete album van meg”

1110a7xmetAz idei nyarat egy roppant sikeres amerikai stadionturnén töltötte az Avenged Sevenfold a Metallica társaságában. M. Shadows ugyanakkor egy friss interjú alapján nem tűnik annyira biztosnak azt illetően, mennyire értő közönség látogatott el a bulikra...

Közhelyszámba megy, hogy a Metallica közönsége messze szélesebb a hasonszőrű zenében utazó csapatokénál, amiről nyilvánvalóan az 1991-es fekete album sikerei tehetnek. M. Shadows és az Avenged Sevenfold nyáron testközelből is meggyőződhetett róla, meddig ér a lemez árnyéka. „Ahhoz, hogy az ember stadionokat töltsön meg, szükség van a saját fekete albumára", szögezte le az énekes. „Játszhatod a mély dalokat, a Master Of Puppetsot és társait, de amikor előkerülnek a fekete lemez dalai, tényleg minden egyes ember megőrül. A Metallica közönségének pedig úgy a hatvan százaléka alkalmi rajongó, akiknek csak a fekete album van meg. Ezt a fanatikus táboruk talán át sem gondolja."

Shadows szerint a Metallica okosan táplálja is ezt az alkalmi rajongói kört. „Ahhoz, hogy valaki stadionokban játszhasson, szükség van egy lemezre, amit játszottak a rádiókban, vagy valahogy sikerült átszivárognia az emberiség kollektív tudatába. A Metallicának ez abszolút sikerült a fekete lemezzel. És hiába panaszkodnak sokan, hogy a mélyebb dalaikat akarják inkább hallani a bulikon – én magam is megértem ezt –, amikor a fekete album slágereit, a Sad But True-t, az Enter Sandmant, a The Unforgivent játsszák, egyszerűen megváltozik a hangulat. Ilyenkor jön le igazán, hogy a közönség többsége tényleg alkalmi rajongó. Nagyon ügyesen kinevelték ezt a réteget a pályafutásuk során. Rengeteg metalcsapat, akik már szintén léteztek a fekete album idejében, ma klubokban nyomul, miközben a Metallica ma is stadionokban nyomja."

 

Hozzászólások 

 
+11 #42 Doktorúr 2017-11-18 12:00
Idézet - Tulus:
"Plusz nem árt kiemelni azt a tényt, hogy Dave sokkalta jobb dalszerző, mint Az Ulrich-Hetfield páros"

Valóban? Mesélj még Bélám.... Mustaine James bokájáig se ér.

Mindig is irigy volt Jamesre és Larsra, mert tudja nagyon jól, hogy a Megadeth a büdös életbe nem fog olyan zseniális lemezeket készíteni, mint mondjuk az első 4 Metallica lemez.


Nana, inkább az üzleti sikerekre volt irigy. Dave még magának se ismerne be olyat, hogy a Talicska bármely lemeze jobb lenne az általa írt dolgoknál. Szakmai vonalon csak James ritmusjátékát ismeri el a sajátjával egyenértékűnek, oszt ennyi. Ami dalszerzést illeti: a klasszikus Metallica-dalok elsőre fogósabbak, mint a Megadeth-számok, ugyanakkor ha jobban beleássa magát az ember a témába, Mustane-ék témái elsőre nehezebben emészthetőek, de tele vannak olyan, sokszor aprónak tűnő finomságokkal, melyek sokkal izgalmasabbá teszik a Megadeth zenéjét.
Idézet
 
 
0 #41 nikfisz 2017-11-17 22:01
Okos ez a Shadows gyerek!Jó kis marketing fogás. Egy kis vitákra okot adó beszólás és már égnek is a vonalak.
Idézet
 
 
+15 #40 valarmorgulisz 2017-11-17 16:34
Idézet - Tulus:
"Plusz nem árt kiemelni azt a tényt, hogy Dave sokkalta jobb dalszerző, mint Az Ulrich-Hetfield páros"

Valóban? Mesélj még Bélám.... Mustaine James bokájáig se ér.

Mindig is irigy volt Jamesre és Larsra, mert tudja nagyon jól, hogy a Megadeth a büdös életbe nem fog olyan zseniális lemezeket készíteni, mint mondjuk az első 4 Metallica lemez.


1. Nem vagyok a Bélád :)
2. Az remélem megvan, hogy az első 3 lemezen (az első 2-n bizonyítottan, a 3.on meg elemekben) Mustaine is dolgozott, alkotott, használták a témáit, szólóit :)
3. Nem akarlak meggyőzni, szerintem Mustaine mind dalszövegileg, mint zeneileg, mind tudásilag iskolázza Hetfieldéket
4. Még a kezdetben nem kis egóval megáldott zenekar is bevallotta, hogy Mustaine nélkül nem lennének az a zenekar, ami..
4. Én jártam ezek szerint jobban, mert én mind a két zenekart imádom. Mustaineéket mai napig, Hetfieldéket a 80as évekbeli munkájukig. ;)
Idézet
 
 
-11 #39 Tulus 2017-11-17 15:44
"Plusz nem árt kiemelni azt a tényt, hogy Dave sokkalta jobb dalszerző, mint Az Ulrich-Hetfield páros"

Valóban? Mesélj még Bélám.... Mustaine James bokájáig se ér.

Mindig is irigy volt Jamesre és Larsra, mert tudja nagyon jól, hogy a Megadeth a büdös életbe nem fog olyan zseniális lemezeket készíteni, mint mondjuk az első 4 Metallica lemez.
Idézet
 
 
+3 #38 valarmorgulisz 2017-11-17 12:52
Idézet - Handel:
A Megadethnek miért nincs hasonló rajongótábora a Coutdown miatt?


Az előttem hozzászóló tökéletesen leírta a lényeget. Dave itt még nem merészkedett annyira rádiósra (hiába az eszement dallamos zene, maga a hangszeres játék sokkal okosabb, erősebb, és közérthetetlene bb mint a BLACK-en), ellenben az utána való 3 lemezzel...

Plusz nem árt kiemelni azt a tényt, hogy Dave sokkalta jobb dalszerző, mint Az Ulrich-Hetfield páros, de azt kár lenne elvitatni, hogy meghatározza a rajongást Dave énekhangja. Ez a szűk keresztmetszet, ha elfogadod és szereted, akkor fogod a Dethet is. Ha irritál, akkor lehet bármilyen a zene, nem fogod kedvelni. Emiatt meg a kései "felzárkózás" miatt "nincs" ilyen rajongótábora a Dethnek.

Ugyanilyen szűk keresztmetszet szerintem jelenleg A Leprous és a Protest The Hero is pl, akik akkora zenekarok lehetnének (szerintem azok is), mint a ház. De az énekhang sokakat elriaszt.
Idézet
 
 
+10 #37 Doktorúr 2017-11-17 08:48
Idézet - Handel:
A Megadethnek miért nincs hasonló rajongótábora a Coutdown miatt?


Talán azért, mert a Countdown annak ellenére, hogy emészthetőbb volt a "laikusok" számára, mint a megelőző anyagok, hűségesebb maradt a gyökerekhez, hallgatóbarátab b mivolta csak relatív fogalom, ugyanis azért megmaradt benne egy csomó, csak a Megadethre jellemző fifikásság - utóbbi pedig a fekete albumból teljesen kimaradt, mert az egy nagyon lecsupaszított, nagyon sallngmentes lemez lett és azt meg tudták emészteni a kívülállók is. A Megadeth mindig is inkább zenész-zene volt. Nem reprezentatív a kijelentésem, de az általam ismert muzsikusok többsége zenész-szemszögből igencsak többre értékeli a Megadeth-t a Metallicánál (magam is).
Idézet
 
 
-1 #36 Handel 2017-11-17 06:24
A Megadethnek miért nincs hasonló rajongótábora a Coutdown miatt?
Idézet
 
 
+5 #35 Generic Jingle 2017-11-16 23:35
A Metallica jelenlegi tagsága:

James: speed gitár, néha kigyullad a tempótól,
Lars: melléütőhangsze rek,
Kirk: wah-wah és riff,
Robert: flamingó gitár.
Idézet
 
 
+9 #34 Codename333 2017-11-16 21:42
Megnézném ugyanezt a vélemény különbséget néhány pofa sör után egy kocsmában.....lenne ám igazi bazári késelés XD.....Olyna unalmas már így kommentben....szervezzünk egyszer "vita estet" valami jó kis késdobáló helyen....érdekelne mi történne ott. :D
Idézet
 
 
+2 #33 Anon Ymus 2017-11-16 21:41
Idézet - cápaidomár:
Szerintem a fekete album tök unalmas. Egyszer se tudtam végighallgatni. Nem érdekel, hogy divat-e vagy sem, és az sem, hogy mennyire lett sikeres, és mennyire fordít hátat mondjuk a korábbi lemezeknek. Az ilyesmi nálam sose számított szempontnak. Játssza agyon az MTV, lépjenek föl Lady Gagával, leszarom... Egész egyszerűen egy unalmas lemez. Ezért tartom túlértékeltnek, és ezért nem jó szerintem a Metallica album.



Tényleg nem egy csúcslemez, én sem igazán szeretem, tele van töltelékkel, de ha valóban nem hallgattad soha végig, a második feléről én azért ajánlanám figyelmedbe az Of Wolf And Man és a The God That Failed c. számokat, ezek elég jó dalok. Az utánuk következő My Friend Of Misery-t csak azért nem mondom, mert a refrénje szerintem elég gyenge és érzésem szerint erősen kilóg a dal egészéből.
Idézet
 
 
+4 #32 shmonsta 2017-11-16 19:40
Idézet - 19EmpEroR75:
Azért az is érdekes, hogy az utóbbi hetek legnagyobb kommentfolyamát egy (látszólag) Metallica-hír generálta, ami végülis nem a Metallicáról szól, hanem a velük turnézó zenekar énekeséről. :D


Meg az, hogy miért lesz Maiden koncert. Tényleg röhej ez az egész. :)
Idézet
 
 
-3 #31 iopi 2017-11-16 19:26 Idézet
 
 
+22 #30 The Nameless Ghoul 2017-11-16 19:05
én csak a no life till leather demótt szeretem töllük, asztán elatták magukat!!
Idézet
 
 
+8 #29 george 2017-11-16 18:50
Nagyon szerencsésnek tartom magam,hogy rendszeresen(Am erika és A közelben is) láthatom őket!Mindig óriási show,variálják a műsort,néha olyan dolgokat is játszanak,amikt ől valószínűleg másnap komoly fájdalmak vannak:)kit érdekel,ki miért(mennyire fan?) megy oda,mikor jó zene,show,thras h? metal van?!...True Trasherek meg már 18-án megkapják a kari ajándékot:Annih ilator-Death Angel-Testament...BRUTÁL!!!na ott nem lesz majd öngyújtós énekeltetés:)
Idézet
 
 
+10 #28 19EmpEroR75 2017-11-16 17:46
Azért az is érdekes, hogy az utóbbi hetek legnagyobb kommentfolyamát egy (látszólag) Metallica-hír generálta, ami végülis nem a Metallicáról szól, hanem a velük turnézó zenekar énekeséről. :D
Idézet
 
 
+8 #27 blackmagic 2017-11-16 17:38
Idézet - ez:
Idézet - blackmagic:
És engem is irritál, hogy a matters miatt mennek csak ki és húznak metallica pólót. Pont olyanok elől veszik el a helyet akik 30 éve hallgatják őket -én is-.


Pontosan honnan veszik el a helyet előled a szánalmas nothing else matterses divatbuzik?
Amúgy meg jóhogy nem már a No Life 'Til Leatherről akarsz velük játszatni, amikor Gagával lépnek fel. Az új lemez promója ment, nem gyanús?

Ha kettő ilyen megy 1 koncertre akkor az pont kettővel több kiszorított nem ekszitlájt. A Gagát meg nem értem, mert írtam, hogy anno. Olvasd újra ifjú padavan! Miért nem a Slayerrel népszerűsítetté k az albumot? Ja, az nem trendi!
Idézet
 
 
+8 #26 cápaidomár 2017-11-16 17:13
Idézet - ez:
Idézet - blackmagic:
És engem is irritál, hogy a matters miatt mennek csak ki és húznak metallica pólót. Pont olyanok elől veszik el a helyet akik 30 éve hallgatják őket -én is-.


Pontosan honnan veszik el a helyet előled a szánalmas nothing else matterses divatbuzik?
Amúgy meg jóhogy nem már a No Life 'Til Leatherről akarsz velük játszatni, amikor Gagával lépnek fel. Az új lemez promója ment, nem gyanús?

Pontosan onnét, ahonnét mondjuk x-faktoros senkik veszik el a helyet az igazi, önálló gondolatokkal rendelkező tehetségektől, akik történetesen nem akarnak celebbé válni. Mert mondjuk nincs ott keresnivalójuk. Nyugodtan kötekedhetsz tovább Lali kollégáddal (tényleg olyanok vagytok, mint akik csak ezért járnak ide), de hadd utálják már kedvükre ezt az albumot, miért nem mindegy ez nektek? Én például nem vagyok rajongó, de tartom máig, hogy tök unalmas, és nem világos pont ezért, mit esznek rajta olyan sokan.
Idézet
 
 
-2 #25 ez 2017-11-16 16:15
Idézet - blackmagic:
És engem is irritál, hogy a matters miatt mennek csak ki és húznak metallica pólót. Pont olyanok elől veszik el a helyet akik 30 éve hallgatják őket -én is-.


Pontosan honnan veszik el a helyet előled a szánalmas nothing else matterses divatbuzik?
Amúgy meg jóhogy nem már a No Life 'Til Leatherről akarsz velük játszatni, amikor Gagával lépnek fel. Az új lemez promója ment, nem gyanús?
Idézet
 
 
+6 #24 blackmagic 2017-11-16 15:54
A hozzászólások aránya mutatja, hogy lamentálnak ezen az emberek, rajongók. És jó látni, hogy sokakkal egyezik a véleményem a fekete albumról, meg Metallica divattá válásáról. A fekete album egy kibaszott jó üzleti húzás volt a "régi külsőségeket" meghagyva. Nagyon szépen kitalálta Lars meg a menedzsment, hogy merre az arra. Szerintem is unalmas lemez. És engem is irritál, hogy a matters miatt mennek csak ki és húznak metallica pólót. Pont olyanok elől veszik el a helyet akik 30 éve hallgatják őket -én is-. Szeretem a csapatot, de nekem az az album egy "elvtelen slágergyár", marketing anyagnak fasza lenne. A Load/Reload-nál legalább felvállalták az új irányt. A st. anger - bár kedvelem- szarul sült el, nem ment nekik a nu metal reformálás. A Magneticnél - amit nagyon szeretek- pedig rájöttek, hogy kellenek a thrasherek. A Hardwirednek meg már meg volt ágyazva üzletileg. A the thing that should not be-t anno miért nem játszották Madonnával? Kicsit számítónak érzem a brigádot. Jöhetnek a minuszok......
Idézet
 
 
+1 #23 Montsegur 2017-11-16 15:33
Egyébként a Metallica védelmében (nem mintha rászorulna) még annyit, hogy egy Maiden vagy egy AC/DC stadionkoncert közönsége sem kizárólag diehard rajongókból áll, sőt... Pedig ők nem szélesítették a közönségüket fekete lemezzel. Vagy Luluval... (lehet valakinek még az is bejön)
Idézet
 
 
-1 #22 Tulus 2017-11-16 15:30
Nem tudom, hogy kik ezek a faszik, de az biztos, hogy Larsék bokájáig se érnek.

Mellesleg van igazság abban, amit a fickó mond, és?
A Black album tényleg egészen másmilyen lett, mint a Justice, de attól még nem szar lemez.
Mennyi ment el belőle 15 millió?
Jamesék valamit nagyon jól csináltak.

Az mondjuk tény, hogy nekem a Load sokkal-sokkal jobban tetszik.
Idézet
 
 
+2 #21 P 2017-11-16 15:18
Szerintem ezzel nincs baj, hogy esetleg vannak alkalmi rajongók. Szerintem az A7X se a mostani lemezükkel fogta meg a rajongóik nagy részét. A nightmare-rel bezárólag csináltak tök jó lemezeket, a Hail to the King hallgatható, de abszolút középszer, az új meg nálam spec. a hagyjuk kategória...
Idézet
 
 
+5 #20 Montsegur 2017-11-16 15:16
Idézet - blackmagic:
Igaza van. Én anno mikor megjelent megvettem és nem tudtam mit kezdeni vele. Csak hallgattam és nem értettem mi is ez. Egy újabb Justice-t vártam. Persze 14 évesen fogalmad sincs róla, hogy meg akarnak újulni, netán több pénzt keresni (ami nem zavar) egy új szintre lépni. Nekem az a szint nem tetszett és azóta sem tetszik. Plus, sok olyan haver jött akkor oda,(akik előtte soha nem hallgattak ilyen zenét) hogy milyen jó(thx for the MTV). Szóval igaza van a kollektív tudattal kapcsolatban. A st. angert többet hallgatom mint a fekete albumot. Pontosabban a fekete albumot soha nem hallgatom.


Teljesen egyetértek. Amikor a fekete albumot megvettem (kazettán), azt hittem, átvágtak... Az Enter Sandman-t már ismertem, de a többi számot mintha nem is a Metallica játszotta volna.

Felesleges itt ízlésekről vitatkozni. Én a mai napig nagyon sokszor, sőt, minden más zenekarnál többször hallgatom őket, de ez - ha már az arányokról van szó - 98%-ban a klasszikus Metallica logót viselő 6 albumot jelenti. A többit néha, érdekességképpe n. Egyszerűen nem érintenek meg.
Idézet
 
 
+2 #19 Lali 2017-11-16 14:11
Idézet - shmonsta:
1. szerintem az arányokban azért téved
2. ha így van, akkor mi van?
3. a fekete album nem valami tákolmány, nem egy elvtelen slágergyár, hanem egy nagyon komoly produkció
4. ha csak a 40 százalék igazi rajongó, az is több mint a többi zenekar összes rajongója
5. mi értelme van ezen lamentálni folyamatosan, mi értelme van ennek az egésznek, miért tartotta fontosnak ezt újra elmondani?
6. mi az élet értelme? :D


Minden szavad arany.
Idézet
 
 
+28 #18 shmonsta 2017-11-16 14:01
1. szerintem az arányokban azért téved
2. ha így van, akkor mi van?
3. a fekete album nem valami tákolmány, nem egy elvtelen slágergyár, hanem egy nagyon komoly produkció
4. ha csak a 40 százalék igazi rajongó, az is több mint a többi zenekar összes rajongója
5. mi értelme van ezen lamentálni folyamatosan, mi értelme van ennek az egésznek, miért tartotta fontosnak ezt újra elmondani?
6. mi az élet értelme? :D
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Alter Bridge - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Whitesnake - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. július 13.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.