Shock!

április 26.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Monstrosity: The Passage Of Existence

monstrosity_cNéha van úgy, hogy az ember nem vágyik semmi újra: nem kell új telefon, új kocsi vagy új élettárs. A régi jól megszokott is megteszi. A színvonalból azonban ilyenkor sem szabad alábbadni, mert ugyan nem akarjuk épp lecserélni a tizenöt éves járgányt, de azért mégis elvárjuk tőle, hogy ne robbanjon le, miközben az autópályán döcögünk 145 km/h-val. Mint ahogy abból sem szabad engedni, hogy a szokásos reggeli kávé a megszokott, nem túl magas, de mégis konstans minőséget hozza. Azért előfordul, hogy egyszer-egyszer a szokásosnál jobbra sikerül az a csésze fekete, és ilyenkor elégedetten sóhajtunk egyet, és már jobban is indul a napunk.

Ilyesmik fordulnak meg a fejemben, amikor az új Monstrosity-albumot hallgatom. Adott egy patinás név, ami majd' harminc éve itt van velünk, és ami az 1992-es debütálás óta egy bizonyos színvonalat jelent az old school death metal amerikai ágában. Ez a színvonal nem olyan magas, hogy azzal az elitligába tartozónak mondhatná magát a banda, ahhoz azonban épp eléggé egyeneletes és megbízható, hogy aki ráharap egy lemezükre, az jó eséllyel értékelni fogja a csapat többi munkáját is. A The Passage Of Existence pedig egy meglepően jól sikerült csésze kávé, ami nem csak kellően fejbe kólint, de még az íze is kellemesen zamatos.

megjelenés:
2018
kiadó:
Metal Blade
pontszám:
8 /10

Szerinted hány pont?
( 20 Szavazat )

Pedig sokáig tologattam az archaikusan csak lemeznek nevezett mp3-mappát a gépen. Mindig jött valami izgalmasabbnak tűnő vagy valami fontosabbnak látszó zene, mígnem egy nap véletlenül félrenyomva el nem indítottam a lejátszóban a The Passage Of Existence-et az új Cher helyett. Szarvashiba, tudom, mindenkivel előfordult már hasonló, de a nyitó Cosmic Pandemia hangulatos főriffjét hallva gyorsan megnyugodtam. Persze, hogy nincs itt semmi döbbenetes újítás, de a zenekar olyan finom eleganciával keveri az ütős témákat mindjárt az első dalban, hogy talán most először karrierje során Cherilyn Sarkisian bizony hátrébb szorult a várólistámon.

Szerencsére a teljes lemez szórakoztató, az egyébként igen hosszú anyagnak több kiemelkedő pontja is akad, ami az eddigi legterebélyesebb is a sorban. Nyilván egy rövidebb formában azért nagyobb ereje lett volna a lemeznek, így azért eléggé tömény, viszont unalmassá még ezzel együtt is csak néha válik. Van valami ellenállhatatlanul szívszorító például a The Proselygeistban, ahogy azok a kántálós, betonkeverőszerűen tovagördülő részek egymásra hullanak, és hasonlóan megkapó a melódiákban erős Maelstrom is, ami pedig egy esszenciálisan klasszikus death mutatvány. Végig roppant erős egyébként a gitármunka, Mark English és Matt Barnes pimaszul dobálóznak az izmos riffekkel. Taknyom-nyálam összefolyt a The Hive témabontogatásai hallatán, de mindig megnyugtató az is, amikor egy extrém zenei anyagon olyan dallamokat hallani, mint amilyenek a Dark Matter Invocationben ütik fel a fejüket. A lemez szólóit pedig tényleg nehéz vigyorgás nélkül figyelni.

A Monstrosity új mappája is bizonyos szempontból pontosan olyan, mint az előzőek: ugyan sok jót el lehet mondani róluk, de végeredményben ez is „csak" egy élvezetes, ám meglepetések nélküli, profi munka. Viszont sok hasonszőrű társaival ellentétben a The Passage Of Existence rendelkezik lélekkel, ami egyszerűen süt a görcsmentes játékból. Nem tudom, hogy ez csak a Lee Harrison vezette zenekar rutinosságából ered-e, vagy pedig tényleg érezték a lábukban a boogie-t így, tizenegy évvel a legutóbbi lemez után. Mindenesetre tényleg örülök, hogy ismét itt vannak.

 

Hozzászólások 

 
#7 Flagellator1974 2018-11-26 07:58
Pár éve olvastam egy Monstrosity lemezismertetőt Hegyi Zozótól. Rögtön megutáltam a faszit.
Idézet
 
 
#6 Chris92 2018-10-10 08:45
A Horrendous új lemeze mellett ez jelenti nálam a csúcsot az idei death metál termésben. Érződik minden dalon a sokéves kiérleltség, súlyos, komplex, tüskés muzsika tökéletesen időzített melodikusabb mozzanatokkal.
Idézet
 
 
#5 19EmpEroR75 2018-10-09 16:40
Mindig jó újra üdvözölni egy régi ismerőst (hogy ennek a végeredménye mi lesz, az megint más kérdés). Amikor megtudtam, hogy a Monstrosity új lemezen dolgozik, egyből felvillanyozódt am, aztán a lemezhossz miatt kicsit aggódni kezdtem (bár az is igaz, volt már 50 perc körüli albumuk, ez 57 perc). Talán valóban erősebb és töményebb lett volna pár dal híján, és rövidebb játékidővel, de töltelékdalt nem tudnék mondani, a tömény atmoszféra a lemez végéig kitart.
Nekem ez egy bivalyerős death album, a zenekarra jellemző profizmussal. Örülök, hogy újra itt vannak.
Idézet
 
 
#4 DéeL 2018-10-09 16:13
Véleményem szerint a legtoményebb, legkomplexebb lemezük. A dallamok lélegzetelállít óak, hallható, hogy rengeteg munkát fektettek bele. Nem volt egyszerű feladat feldolgozni, megemészteni, rengeteg időt kell beleinvesztálni , de megéri. Nálam 9/10.
Idézet
 
 
#3 Gyuszi 2018-10-09 11:36
Idézet - bjorn:
Nálam ez az év legjobbja death metalban eddig. Iszonyat kiművel szólók, riffek és DALOK nem csak ostoba technikai bemutató. 10/10


...az idei Skeletal Remains mellett, mert az is valami mocskosul jó!
Idézet
 
 
#2 bjorn 2018-10-09 10:16
Nálam ez az év legjobbja death metalban eddig. Iszonyat kiművel szólók, riffek és DALOK nem csak ostoba technikai bemutató. 10/10
Idézet
 
 
#1 Gyuszi 2018-10-09 10:00
Hát, már a debüttel (Imperial Doom) fellőtte magát ez a banda az elitligába - a dalok, témák, technikás játék + (akkor még) Corpsegrinder alkotta összesség okán mindenképp. Más kérdés, hogy talán nem menedzselték elég jól magukat, azért maradtak a másodvonal megbízható iparosai, holott a zenei tudásuk lenyűgöző (volt és most is az), nem akármilyen muzsikusok fordultak meg a soraiban. A tényleges zenekarvezető (Lee Harrison, a Terrorizerben is nyomul, csak gitáron) meg egy ultraklasszis dobos, aki a death metal-mezőny ütőseinek (vagy egyáltalán a dobosok) abszolút elitjébe tartozik.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Royal Hunt - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Lillian Axe - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.