Shock!

április 27.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Mike LePond’s Silent Assassins: Pawn And Prophecy

mikelepond_cNéhány évvel ezelőtt a Symphony X tagsága bejelentette, hogy a csapat ugyan nem oszlik fel, működésüket azonban meghatározatlan időre jegelik, aminek fő oka talán az Adrenaline Mob mellett egyre jobban elköteleződő, de ezer más helyen is aktív Russell Allen lehetett. David Z. tragikus halála miatt azonban a Mobnak sajnos alighanem vége, így talán van esély az anyazenekar visszatérésére is, bár tény, hogy honlapjuk bő egy éve nem frissült, és a Facebook-profiljuk sem árulkodik túlzott aktivitásról.

Amíg a SyX szusszan egyet, bőgősük, Mike Lepond egy olyan bandával múlatja az időt, ahol a Watchtowerből, Hadesből és Non-Fictionből ismert, jellegzetes hangú Alan Tecchio a frontember. 2014-es bemutatkozásuk után idén januárban érkezett meg kettes lemezük, a Pawn And Prophecy. A továbbra is dobgéppel nyomuló zenekar immáron három fővel támad, hiszen az eddig valamennyi húros hangszert kezelő Mike karmai közül a többek között Ross The Boss oldaláról is ismert ifista, Lance Barnewold kaparintotta meg a hathúrost, így ezentúl trióban nyomják. Mármint a stúdióban, mivel koncertekről esetükben továbbra sem tudni.

megjelenés:
2018
kiadó:
Frontiers
pontszám:
6,5 /10

Szerinted hány pont?
( 7 Szavazat )

Anno a csapat debütalbuma ugyan nem váltotta meg a világot kissé poros, régisulis heavy metaljával, de volt rajta pár tényleg jó nóta, Tecchio miatt pedig helyből kaptak nálam néhány méter előnyt. Azt a lemezt azóta is sokat hallgatom, így a folytatás érkezésének hírére is hamar lecsaptam, az a tény azonban, hogy csak hónapokkal megjelenése után olvashatsz nálunk a Pawn And Prophecyről, önmagában elárulja, hogy valamivel kevésbé tetszik, mint elődje. Ennek oka pedig, hogy ezúttal a csapat thinlizzysen monumentális, epikus, heroikus oldala került kidomborításra, ami ugyanúgy nem fekszik nekem, ahogy a debüt esetében is ezekkel volt leginkább bajom.

A nyitó Masters Of The Hall egyértelműen kijelöli az irányt, amire később csak ráerősít többek között a Mike varázslásaival telepakolt, nehézkesen vánszorgó I Am The Bull és a záró, egyértelműen túltolt, tizenegy tételből álló, 21 perc fölé kúszó címadó. LePond két Symphony X-beli cimborája persze ismét felbukkan a lemezen, hiszen mind Michael Romeo, mind Michael Pinella billentyűzik, Romeo pedig egy szólót is villant a négy vendégénekest, köztük a Benedictum amazonját, Veronica Freemant is csatasorba állító zárónótában. A zenekar erőssége azonban továbbra is inkább az, hogy tudnak olyan sodró, in your face-jellegű heavy metal alapvetéseket írni, mint az Avengers Of Eden, a Hordes Of Fire vagy a Black Legend, és olyan tök egyszerű, de mégis fogós refréneket kitalálni, mint ami az Antichristban is hallható. Legközelebb remélhetőleg a rockopera-jelleg helyett inkább ezek felé billen majd a mérleg nyelve.

 

Hozzászólások 

 
+1 #2 Kiss Gábor (Shock!) 2018-04-16 12:29
Idézet - Scarecrow:
Ennek a Tecchio csávónak durván nagy hangja van! Mostanában hallgatom a Hades 2001-es Damnation anyagát és a Seven Witches Deadly sin-jét, mindkettőben komolyan nyomja. Talán Tim Ripper hangjában van ennyi erő és energia.


A Hades óriási kedvencem, a Ailent Assasins a nyomukba sem ér sajnos. Ajánlom a Saviourself lemezüket.
Idézet
 
 
#1 Scarecrow 2018-04-16 10:29
Ennek a Tecchio csávónak durván nagy hangja van! Mostanában hallgatom a Hades 2001-es Damnation anyagát és a Seven Witches Deadly sin-jét, mindkettőben komolyan nyomja. Talán Tim Ripper hangjában van ennyi erő és energia.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Within Temptation - Budapest, PeCsa Music Hall, 2014. március 14.

 

Voivod - Budapest, Club 202, 2011. május 11.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.