Shock!

április 16.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Entombed A.D.: Dead Dawn

0116entcNéhány hete örvendeztem itt L.G. Petrovék örömbandája, a Firespawn kapcsán. Írtam valami olyasmit akkor, mennyire érződik a felszabadultság, a megfelelési kényszer hiánya az egész albumon, s az, hogy mindenki fenékig nyalja a bödönt, úgy élvezi a béklyók nélküli zenélés örömeit. Nem kellett sokat várni, hogy Petrov ismét felbukkanjon, és ezúttal az Entombed A.D. második albumát szállította le meglepő gyorsasággal.

Lépjünk túl az unalomig majszolt név- és jogvitákon immár, az Entombed A.D. az, aminek nevezi magát, viszi tovább a nemes hagyományokat, a név és a vér kötelez, az Entombed múltja pláne, s bár nagy valószínűséggel soha nem hallunk már olyan alapvetéseket, mint amilyenek meghatározták a kilencvenesek európai death színterét, nyugodtan felsóhajthatunk: bár mindenki ilyen biztonsággal hozná a kötelezőt.

megjelenés:
2016
kiadó:
Century Media
pontszám:
7,5 /10

Szerinted hány pont?
( 22 Szavazat )

A Dead Dawn folytatja a Back To The Front által megkezdett (akarom mondani: szintén folytatott) sort. Félve suttogom, talán egy kicsit kevesebb ötletelést hallani rajta, de ez csak akkor lenne értelmezhető, ha elvárás lenne felé, hogy minden egyes alkalommal a Wolverine Blues színvonalban gyúrják meg a gyomrunkat. Gond egy szál se, mindössze arról van szó, hogy az új néven kijött első albumnál még érezhető volt valamiféle bizonyítási vágy, a Dead Dawnnál ez eltűnt, mint Alex Helid a jogászok gyűrűjében. A klasszikus hangzás és stílus viszont maradt, kosz és trutyma mindenhol, stílusok olvadnak egymásba mohón, de minden erőlködés nélkül, s az alapfilozófia még mindig a szórakoztatás, nem pedig a világmegváltó zenei vagy szövegbeli ötletek. Szó nincsen már önmegvalósításról, be is cseszne majd harminc év távlatából, ha Petrov ezen kezdene el gondolkodni. A Dead Dawnban éppen az a legszimpatikusabb, ami az előző albumban is: nem akar tökéletes lenni, de hibáival együtt is akkora bulizene, hogy csuklóból rázzuk le azokat, aki a lemez kapcsán a szájukat húzzák.

Nincs változás, nincs sok bámészkodnivaló, ez a zene ugyanaz a megbízható színvonal, amihez hozzá vagyunk szokva. Ha nem esünk abba a hibába, hogy csodát várunk (és ebben az esetben ugyan miért esnénk bele?), sokszor fog még a fülünkbe bömbölni. Elemezni ebben az esetben is felesleges, jó ez így, ahogyan van. A tíz nóta alatt – bár messze nem tekinthető egyenletes teljesítménynek a lemez – egyszer sem érezni sem unalmat, sem fásultságot. Ha kedvencet kell kiemelnem, talán a Black Survivalt és a zakatoló Dead Dawnt említeném, de a The Winner Has Lost bömböldéje is azonnal elérte nálam a kívánt hatást.

Az Entombed A.D. kapcsán valóban az egyéni íz a leglényegesebb összetevő. Petrov legnagyobb érdeme, hogy sikerült átmenteni a névvel együtt (plusz betűk ide vagy oda) az Entombed-feelinget is, s ezt elég megbízható színvonalon hozza is csapatával. Kell ennél több ennyi idő elteltével? Ha pedig igazán friss dologra vágyunk, újra csak a Firespawnt tudom ajánlani, amely világosan mutatja az Entomed A.D. két anyagával párhuzamba állítva: szó nincsen megfáradásról, mindössze arról, hogy ha a hallgatók és a zenészek is a tradicionális címkét ragasztják valamire, azon abszolút semmi értelme változtatni. Ennyi a siker kulcsa, amivel Petrov nagyon okosan nyitja és zárja a már régi ismerősnek számító ajtókat.

 

Hozzászólások 

 
+1 #4 NOLA 2016-05-03 11:55
Idézet - Szathmári Zoltán:
A zenekar (most mindegy, hogy AD., vagy nem A.D., maradjunk az Entombed névnél) pályafutását, és munkásságát a kezdetek óta követem. Már csak azért is, mert anno a Left Hand Path lemezükkel letették nálam a névjegyüket, ami azt jelentette, hogy egy életre elköteleztek maguk mellett. Még akkor is, amikor kiábrándítóan elkeserítő belharcok- melyek maguk után vonták a tagcseréket - dúlták fel a zenekar kohézióját. Láttam őket szerencsémre Mezőtúron, az akkori WAN 2 fesztiválon, és bár akkor is pont egy ilyen időszakot éltek át, nagyon örültem, a ténynek, hogy láthattam egyik kedvenc csapatomat. Természetesen mára már sikerült minden mesterművüket - még a "kissé" kísérletezősebb , és agyon szidott Same Difference albumot is - eredeti CD formátumban beszereznem. Az alap természetesen - nemcsak a fiam születésének éve miatt is - az 1993-ban kijött, és nálam alapműnek számító Wolverine Blues. Ennek magas minőségű mivoltjáról szerintem oldalakat lehetne megtölteni. Néha belegondolok, milyen érdekes lenne meghallgatni róla mások véleményét is. Persze élőszóban még élvezetesebb lehetne ezt beváltani, közben pedig meglehetősen magas hangerő szinten hallgatni a lemezt. A két A.D. megjelöléssel kijött anyag nálam nagyon bejött, utóbbi azonban még nagyobbat ütött. Azóta tulajdonképpen nem akar kikéredzkedni a CD lejátszómból. De ez így is van rendjén. A itt felvázolt kritika jó, elfogadom. Petrov soha nem adja fel, és addig amíg Ő nem adja fel, csak mindig megerősödik bennem a gondolat, hogy mennyire jó élni az életet ezekért a zenékért. Köszönöm neki!

http://www.shockmagazin.hu/klasszikushock/entombed-wolverine-blues ;-)
Idézet
 
 
+3 #3 Szathmári Zoltán 2016-04-24 14:33
A zenekar (most mindegy, hogy AD., vagy nem A.D., maradjunk az Entombed névnél) pályafutását, és munkásságát a kezdetek óta követem. Már csak azért is, mert anno a Left Hand Path lemezükkel letették nálam a névjegyüket, ami azt jelentette, hogy egy életre elköteleztek maguk mellett. Még akkor is, amikor kiábrándítóan elkeserítő belharcok- melyek maguk után vonták a tagcseréket - dúlták fel a zenekar kohézióját. Láttam őket szerencsémre Mezőtúron, az akkori WAN 2 fesztiválon, és bár akkor is pont egy ilyen időszakot éltek át, nagyon örültem, a ténynek, hogy láthattam egyik kedvenc csapatomat. Természetesen mára már sikerült minden mesterművüket - még a "kissé" kísérletezősebb , és agyon szidott Same Difference albumot is - eredeti CD formátumban beszereznem. Az alap természetesen - nemcsak a fiam születésének éve miatt is - az 1993-ban kijött, és nálam alapműnek számító Wolverine Blues. Ennek magas minőségű mivoltjáról szerintem oldalakat lehetne megtölteni. Néha belegondolok, milyen érdekes lenne meghallgatni róla mások véleményét is. Persze élőszóban még élvezetesebb lehetne ezt beváltani, közben pedig meglehetősen magas hangerő szinten hallgatni a lemezt. A két A.D. megjelöléssel kijött anyag nálam nagyon bejött, utóbbi azonban még nagyobbat ütött. Azóta tulajdonképpen nem akar kikéredzkedni a CD lejátszómból. De ez így is van rendjén. A itt felvázolt kritika jó, elfogadom. Petrov soha nem adja fel, és addig amíg Ő nem adja fel, csak mindig megerősödik bennem a gondolat, hogy mennyire jó élni az életet ezekért a zenékért. Köszönöm neki!
Idézet
 
 
+4 #2 NOLA 2016-03-18 13:50
"szó nincsen megfáradásról, mindössze arról, hogy ha a hallgatók és a zenészek is a tradicionális címkét ragasztják valamire, azon abszolút semmi értelme változtatni."
Maximálisan egyet értek..., ez egy ízig-vérig odabaszós ENTOMBED album.
Nálam 9, mint a zsíír :-)
Idézet
 
 
+6 #1 bjorn 2016-03-12 12:05
nekem ez a lemez jobban tetszik mint a Firespawn. azt nagyon lelkesen vártam de igazából nem maradt a lejátszóban túl sokáig.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Dark Tranquillity - Budapest, Dürer Kert, 2010. október 14.

 

Winger - Budapest, A38, 2009. december 9.