Több mint egy év telt el az utolsó nyomtatott HammerWorld magazin megjelenése óta. A lap most hazai zenekarokkal összefogva egyedi kezdeményezéssel ösztönzi a hirdetőket, hogy újjáéledhessen a print formátum.

Példátlan, iparágak közötti összefogás kezdődött július 13-án a Nemzetközi Rock Nap alkalmából. Hazai előadók álltak az ország egyetlen nyomtatott keményzenei magazinja mellé, dalszövegeiket ajánlva jövőbeli hirdetések számára. A márkák most ikonikus sorokat kölcsönözhetnek magyar metál- és hard rock zenekaroktól, hogy az így létrejövő egyedi hirdetéseikkel a jövőre épp negyvenéves Hammerworld ismét megjelenhessen nyomtatott formátumban.
2024. szeptemberében jelentette be a Hammerworld, hogy a 355. lapszám után több print magazint nem tud kiadni a kiadó, ezért kizárólag online folytatják a munkát. „Bár az olvasótáborunk nemcsak stabil, de hirdetői szempontból is értékes, mégis egyre inkább elmaradoztak a zeneiparon kívülről érkező hirdetők. Pedig korábban már számos izgalmas együttműködést valósítottunk meg például autóipari márkákkal, akik felismerték elkötelezett olvasótáborunkban rejlő potenciált" – vázolja fel a helyzetet Cselőtei László, a Hammerworld alapítója és vezető szerkesztője.
A lap – amelyet Cselőtei 1986-ban Metallica Hungarica néven alapított barátjával, a 2022-ben elhunyt Lénárd Lászlóval – az első kelet-közép-európai hard rock/heavy metal kiadványként hatalmas sikert aratott a Vasfüggöny mögött. Később több névváltoztatást követően 2003-tól jelenik meg Hammerwolrd néven. A magazin rocktörténeti jelentőségével és kulturális hatásával napjainkban csak azok a legendás zenekarok vetélkedhetnek, akik anno a Hammer kritikáknak és koncertajánlóknak köszönhetően válhattak igazi sztárokká. Olvasói körében a Hammerworld nem csak egy tematikus sajtótermék: a hazai rock és metál szíve és lelke, amely épp 2026-ban töltené be 40. születésnapját. Hazai, de talán globális léptékben is példátlan, a zeneiparon, a hirdetői piacon és a kreatívszakmán átívelő összefogás indult annak érdekében, hogy a legfontosabb hazai metálzenei sajtótermék ne tűnjön el végleg a polcokról. Olyan zenekarok ajánlották fel ikonikus dalszövegeiket potenciális hirdetőknek, akik maguk is sokat köszönhetnek a magazinnak.
A jelenleg tizenhárom – a lista folyamatosan bővül – zenekar között olyan klasszikus bandák vannak, mint a Junkies, a Road, a Nevergreen vagy a többek között ex-P. Mobil tagokból álló Mobilmánia, az újak közül pedig a Fish!, az AWS és a Leander Kills csatlakozott elsőként. „Szárnyakat adtam, repüljünk el" (Mobilmánia), „Dobd le a pólót, dobd fel a labdát, és én biztosan elkapom" (Fish!), „Néma ajkadról hűs ajándék" (Nevergreen), „Játsszunk nyílt lapokkal végre" (AWS) – ilyen és ehhez hasonló headline-ok közül válogathatnak, akik a különleges, „önkiszolgáló" hirdetési modell segítségével támogatnák a legendás metalmagazin megmentését. A módszer pofonegyszerű: a magazin kiadását támogatni kívánó potenciális hirdetőnek elég csak ellátogatnia a www.hammerforever.hu oldalra, ahol jelenleg több mint 200 dalszövegsor között válogathat. A válogatást termékkategóriákra bontott ajánlások is segítik.
A kiválasztott dalszöveggel és a megjelölt támogatási csomaggal (Metal, Heavy Metal vagy Power Metal fokozat) egyedi ajánlat készül, és megindulhat a kreatívok fejlesztése a magazinba. Aki próbált már dalszöveget liszenszelni hirdetéséhez, az pontosan tudja, hogy ez egy igazán kivételes lehetőség, hiszen általában ennél sokkal bonyolultabb hozzájutni ezekhez a szellemi termékekhez. „Ezzel a kampánnyal lehetőséget adunk a hazai haladó szemléletű márkáknak, hogy a rocktörténet részeseivé váljanak" – mondja Cselőtei László. A vezető szerkesztő szerint a különleges megjelenési formákra nyitott hirdetők most egy izgalmas, új megoldáson keresztül szólhatnak közönségükhöz, erősíthetik márkájuk hitelességét és karakterét, ezzel részeseivé válhatnak egy ikonikus médium újraindításának.



Hozzászólások
Egyetértek és együttérzek. A kedvencem volt a szürke háttérre nyomtatott narancssárga betűk... (Mintha valami Action-interjú lett volna, de ez nem biztos.
Nyomós ok még a szintén említett túltolt szubjektivitás.
Én azért is nem vettem többet anno a MHH-t, mert annyira elfogult volt, hogy emiatt minimális infótartalom volt már pl. a lemezkritikák legtöbbjében.
A Metallica Hungaricától kezdve hiánypótló folyóirat volt, magyar nyelven, rendes terjesztéssel csak itt lehetett infókhoz jutni. Minden megjelenés egy élmény volt a korai években.
Ma már a neten is fogyatkoznak, elsatnyulnak a hazai rockzenei oldalak, nem csoda, hogy nyomtatásban se éri meg. nem hiszem, hogy a szerzőkkel van a gond, a világ változott meg, meg persze maga a műfaj is. És a fogyasztói bázis is öregszik, fogyatkozik...
Mitől fasiszta Milán Péter?
sokszor és sokan beszéltek már a print haláláról és ez lehet az egyik nyomós ok. Viszont én nem ezért hagytam abba a lap vásárlását anno. Egyszerűen számomra olvashatatlan volt. kék háttérre nyomtatott zöld betűk, de azok is kicsit elcsúszva, hogy maradjon egy kis fehér rész is, de más színkombinációk is előfordultak. .
Mindig új olvastam az újságot, hogy első körben, azt ami érdekelt. Utána pedig mindent az utolsó betűig. Aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy le kell tennem az újságot és egyszerűen nem tudom elolvasni, vagy csak sokkal kisebb részletekben. Mielőtt még megkapom a tanácsot, hogy forduljak szemészhez, szólok, hogy ugyan szemüveges vagyok, de azzal kiválóan látok.
Szóval számomra, ha nem tudok elolvasni egy lapot, akkor abban lehet bármilyen tartalom és kerülhet bármennyibe, de értéktelen lesz számomra.
Szóal legyen Hammer, de legyen olvasható.
Mihez képest kevés ? Ha csak a zenészek és a zenekarok számát nézed az valószínűleg messze több mint bármikor korábban és csak ez már sok embert jelent.
Különben-vessél meg érte !-nekem nem fontos, hogy olyan sok metal rajongó divatmajom legyen, inkább minőségi rajongókat preferálom, akik valóban érzik és értik ezt a zenét..
Visszatekintve a Cselőtei-Lénárd kettős munkáján alapuló
sajtótermékekke l már sokkal kritikusabb vagyok.
Néha a szubjektivitást túltolták srácok főleg
Boz Cordolla.Ami elég fárasztó volt, mivel ezt a fajta bohóckodást sosem tartottam sokra.Később odaálltak a grunge/alternatív zenék mellé és ezt egy pitiáner
piaci fogásnak tartom.Mára csak Cselőtei László maradt érdekes nekem, a többi kollégája elég közömbös számomra.
Az csak a baj, hogy itthon "kis pénz kis foci" - és nemcsak a béka feneke alá lerugdosott gazdasági helyzet miatt. A magyar ember nem fizet semmiért, ha nem muszáj, és a nyomtatott sajtónak itthon amúgy sincs nagy becsülete - erről nem a szocializmus tehet feltétlenül, de nem is a jelenlegi politikai vezetés, mert nemhogy a cseheknél de még a lengyeleknél sem érzékelhető ez.
Én csak most ebből a cikkből értesültem arról, hogy megszűnt az újság, ami azért még a hazai viszonyokhoz képest is meglepett. Viszont a feltámasztás sok más sajtóterméknél sem jött be... így nem tudok optimista lenni erről a kezdeményezésrő l.
A magam részéről a RockMaratonon rákérdeztem Cselőtől, mi is a terv a nyomtatott formátummal... Nálam 1993 óta bőrkötésben vannak az évfolyamok, és gyakran előveszem őket. Nyilván más egy mai fiatalnak a nyomtatot sajtó, mint a mi negyvenes-ötvenes korosztálynak, és a napi szintű infódömpinggel nyilván nem is lehet lépést tartani egy havi vagy negyedéves kiadvánnyal.
A magam részéről tökéletesen elégedett voltam a kilencvenes évek végi, kétezres évek közepi újság minőségével is. Költségtakaréko sság oltárán áldozva és simán elfogadom, ha csökken az oldalszám, elmarad a fóliázott borítólap, és az oldallapok is visszatérnek a régi papírosabb-papír minőséghez. Könnyebb is lesz könyvkötővel évfolyamokba rendezni őket... A magam részéről természetesen egy jóval magasabb árat is hajlandó vagyok kiadni a kedvenc magazinomért.
"Igyunk sört, igyunk sört, igyunk sört, mert finom a sör!"
64-ES KÓRTEREM - Igyunk sört
Szórakozás, vendéglátás, ital, rehabilitációs intézetek
Van itt szar, szappan, szalámi
Szar, szappan, szalámi
Szar, szappan, szalámi
ZENEMI - Szar, szappan, szalámi
Szupermarket, vegyesbolt, ÁFÉSZ, étel, Foodora, Wolt
Elkönyvel majd doktor Hartmann Yeti.
Beáraz majd doktor Hartmann Yeti.
SZÖRNYETEG - Metal Hammer milícia
Mérlegképes könyvelő, vállalkozás, turnémenedzsmen t, koncertszervezé s
Szemszélű lány,
Várkoröngyü várunk
OSSIAN - Éjféli lány (live)
Optika, szemészet, látásvizsgálat
Idézet - CChutney: