Shock!

december 05.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Egyre kevésbé vonhatók be a koncertbe a nézők, mert a telefonjukkal foglalkoznak”

Szigorú telefontilalom mellett koncertezik a Ghost. Tobias Forge szerint a döntéstől előzetesen még saját környezetük is tartott, de maximálisan bevált, és hamarosan számos zenekar követi majd a példájukat.

0719geist

Teljes telefontilalom lépett érvénybe a Ghost aktuális turnéján, amelynek keretében az amerikai listavezető Skeletá lemezt népszerűsítik. Minderre a több zenekar, például a Misfits által is alkalmazott speciális, tasakos megoldás ad lehetőséget: a Yondr nevű céggel együttműködve a biztonságiak érkezéskor minden nézőnek egy speciális tokba zárják a készülékét, amelyeket a rajongók végig maguknál tarthatnak, ám a pakkokat kizárólag a biztonsági személyzet képes kinyitni. Amennyiben valakinek sürgősen telefonálnia kell, netán hívása érkezik, a helyszíneken lesznek e célra elkülönített helyiségek, a nézőtéren, külső segítség nélkül azonban lehetetlen hozzáférni a telefonokhoz, és ha valakit mégis telefonhasználaton kapnak, azt azonnal kivezetik a koncertről.

„Ellenállás, ó, hogyne – mondta Forge, amikor a HMV Vaultban egy rajongói kérdezz-felelek keretében arról faggatták, saját környezetében tapasztalt-e ellenkezést a telefontilalommal szemben. – Ha nem is erőből, de inkább arra próbáltak rávenni, hogy gondoljam át újra a dolgot. Tudod, előadóként először a menedzsereddel, az ügynököddel beszélsz, megosztod velük az ötletedet, mire egyből érkezik a válasz: aha, biztos vagy benne? Aztán: igen, ez egy jó ötlet, de... Mivel ez az egész nagyon sok adminisztrációs többletterhet jelent, nem is beszélve a koncertek gyakorlati lebonyolításáról. És ha valami nehezíti a dolgokat, arra mindig, mindenki összevonja a szemöldökét. Nyilván alaposan át kellett gondolnunk ezt az egészet. Mivel jár? Ki csinált korábban ilyet? Ja, nem sokan. Oké, de mégis kik? Meg persze mindenki tudni akarta, milyen költségekkel jár időben és pénzben."

Forge szerint az egyes közönségek habitusa régióktól függően eltér, egyvalamit azonban így is megfigyelt. „Telefonnal vagy anélkül, bizonyos helyeken visszafogottabbak a nézők, máshol meg épp ellenkezőleg, roppant lelkesek. Akkor vágott mellbe igazán ez az egész, amikor olyan országokba tértünk vissza, ahol általánosságban sokkal szenvedélyesebbek szoktak lenni, aztán kiálltunk a színpadra 18 ezer ember elé, és mondjuk tízezren telefonnal a kezükben álltak odalent, és már nem is ugráltak. Te meg ilyenkor nézel, hogy ez meg mi? Mi a franc történt itt? Nem nevezném ezt tiszteletlenségnek, mert szerintem a többség bele sem gondol: úgy vannak vele, hogy senkit sem érdekel, mit csinálnak, szóval megállnak hátul és fotóznak, vagy felvesznek egy dalt. Vagyis nincs szó róla, hogy az egyén önmagában rosszat akarna, de mégis megváltozik emiatt az összkép. Főleg, mivel előadóként azt várod, hogy mindenki kurvára meg fog vadulni, aztán azzal szembesülsz, hogy eltelt tizenhárom év, és közben egyre kevésbé és kevésbé és kevésbé vonhatók be a koncertbe a nézők, mert a telefonjukkal foglalkoznak."

Tobias nem rejtette véka alá: lassan közelített ahhoz a ponthoz, amikor már azon is elgondolkodott, egyáltalán van-e kedve ehhez az egészhez. „Azt mondtam, ha ez így megy tovább, akkor inkább nem csinálom, mert ennyire elértéktelenítik a dolgot a telefonok, főleg a miénkhez hasonló show-k esetében. Nem mindenkinél olyan kötött a koncert, mint nálunk: nyilván van ebben is helye az egyéni húzásoknak, de szükség van bizonyos menetrendre, és ilyen körülmények között a közönségből táplálkozunk. Ez pedig nagyon lényeges ahhoz, hogy lejátsszuk a bulit."

A Ghost maximálisan elégedett az idei turné telefontilalmának eredményével. „Abszolút bevált. Megváltoztatta az életünket, bassza meg! Amikor az első este levonultunk a színpadról, mind azt mondtuk: így bizony teljesen más érzés ez az egész. Szóval innentől fogva így csináljuk. És szerintem sok zenekar figyel bennünket, és már azon gondolkodnak, hogyan ültethetnék át magukhoz is ezt az egészet..."

 

Hozzászólások 

 
#23 Mr X 2025-07-23 07:18
Idézet - Martin:
Idézet - Tobi:
Idézet - Martin:
Idézet - Samael:
Idézet - Martin:
a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik.


A Ghostról sokminden elmondható, de az pont nem, hogy ne tennék oda magukat a színpadon és ne csinálnának mindig hatalmas showt. Sőt, nekem ha van velük gondom, az pont az, hogy túl sok a show és a bohóckodás. Tobias mindent megtesz hogy a 21. század Kiss-eként vonuljon be a történelembe.


Én elhiszem neked hogy ezt gondolod, de az a tény hogy a zenekar énekese szerint csak úgy érhető el hogy rá figyeljenek ha kitiltja a telefonokat a koncertről egy kicsit mást mutat szerintem. :D Abban egyetértek hogy a Ghost a show-ról szól, csak épp attól hogy mókás ruhákba öltözöl és mindenféle tüzek meg fények villognak körülötted még nem leszel érdekesebb. Alice Cooper amikor noku show-val csak klasszikus ,,zenélős koncertet" nyom akkor is mindenki rá figyel. Ellenben Blackie Lawless aki valaha hatalmas frontembernek számított már szintén tiltott ki telefonokat a koncertjéről. És Corey Taylor is hisztizett már egy sort a telefonnyomkodá son. Holott ezekkel az előadókkal inkább az lehet a baj hogy évek óta ugyanazt az unalmas műsort nyomják ezért nyomják inkább a telefont az emberek a koncertjeiken.
Én továbbra is úgy gondolom hogy ha érdekes vagy, akkor rád figyelnek. És félre ne érts, nem vagyok a Ghost ellen. A dalaikat én is szeretem, de a jó dalok önmagukban kevesek élőben ha az adott személyben nincs meg az a plusz ami vonzza a tekinteteket. Egyszer láttam élőben a Crazy Lixx-t, nem tudom, talán hallottál már róluk. Úgy mentem el megnézni őket hogy mivel igazi együtténeklős arénarock nótákat írnak kizárt dolog hogy rosszak legyenek élőben. Hát rossznak semmiképp nem is nevezném a műsorukat, de élőben nagyon kijött hogy a srácok hiába írnak olyan dalokat amik felveszik a versenyt a Def Lepparddal meg a Mötley Crüe-val, emberileg annyira szerények hogy egyszerűen rossz volt nézni őket ahogy próbálnak kemények lenni, holott teljesen nyilvánvaló volt hogy nem azok. :D (Ettől függetlenül különben egész korrekt műsort adtak de na, izgalmasnak semmiképp sem neveztem volna őket.)
Egyébként azzal sem értek egyet amikor valaki végig a telefont nyomja egy koncerten, hisz minek vesz rá jegyet ha nem is nézi, nem igaz? De abból akkor sem engedek hogy az előadónak a dolga lenne hogy végig lekösse a hallgatóság figyelmét és ha erre nem képes, akkor nem biztos hogy a közönséggel van a baj. Amikor Halford egyik koncertjén mindenki a telefonját nyomta, kirúgott egyet egy fószer kezéből és utána egyből mindenki rá figyelt. Ilyen húzásokkal is magadra lehet vonni a figyelmet, de ha szimplán az előadásoddal nem megy, akkor ott bizony gond van.
És elhiszem hogy borzasztó szar lehet a színpadról azt látni hogy mindenki a telóját nyomja miközben produkálod magad, de ha annyira sem tudsz érdekes lenni hogy a saját közönséged odafigyeljen rád akkor ott már megette a fene az egészet. - Ismétlem: szerintem. Nem kell velem egyetérteni, de én így látom ezt a szituációt mivel mostanában egyre több olyan koncertfelvétel t láttam ahol az emberek az előadót nézték a telefonjuk helyett - mondjuk ezek főként a pop-nak csúfolt vonalról voltak. (Nagyon durva hogy ezt ki kell emelni 2025-ben...)



Általánosságban jók a meglátásaid, de szerintem a Ghost-ra pont nem helytállók. Nézd meg a Rite Here Rite Now koncertfilmet, aztán szólj, ha szerinted nem volt érdekes az előadás. ;)



Nem az a kérdés nekem érdekes-e, hanem hogy az ott lévő közönségnek az volt-e. Egyébként 1-2 klippet láttam már belőle, az egészet még nem néztem meg, de egye fene, ha ilyen jó szívvel ajánlod végignézem.
Számoljam a képernyőn mutatott telefonokat majd? :D


Jó szívvel ajánlom. Már csak az extra "kulisszák mögötti" humor miatt is, amit a helyi közönség persze nem láthatott, de a koncertfilmet egyedivé tette.
Idézet
 
 
#22 Lobotov 2025-07-22 20:47
.
Idézet
 
 
#21 Martin 2025-07-22 19:31
Idézet - Tobi:
Idézet - Martin:
Idézet - Samael:
Idézet - Martin:
a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik.


A Ghostról sokminden elmondható, de az pont nem, hogy ne tennék oda magukat a színpadon és ne csinálnának mindig hatalmas showt. Sőt, nekem ha van velük gondom, az pont az, hogy túl sok a show és a bohóckodás. Tobias mindent megtesz hogy a 21. század Kiss-eként vonuljon be a történelembe.


Én elhiszem neked hogy ezt gondolod, de az a tény hogy a zenekar énekese szerint csak úgy érhető el hogy rá figyeljenek ha kitiltja a telefonokat a koncertről egy kicsit mást mutat szerintem. :D Abban egyetértek hogy a Ghost a show-ról szól, csak épp attól hogy mókás ruhákba öltözöl és mindenféle tüzek meg fények villognak körülötted még nem leszel érdekesebb. Alice Cooper amikor noku show-val csak klasszikus ,,zenélős koncertet" nyom akkor is mindenki rá figyel. Ellenben Blackie Lawless aki valaha hatalmas frontembernek számított már szintén tiltott ki telefonokat a koncertjéről. És Corey Taylor is hisztizett már egy sort a telefonnyomkodá son. Holott ezekkel az előadókkal inkább az lehet a baj hogy évek óta ugyanazt az unalmas műsort nyomják ezért nyomják inkább a telefont az emberek a koncertjeiken.
Én továbbra is úgy gondolom hogy ha érdekes vagy, akkor rád figyelnek. És félre ne érts, nem vagyok a Ghost ellen. A dalaikat én is szeretem, de a jó dalok önmagukban kevesek élőben ha az adott személyben nincs meg az a plusz ami vonzza a tekinteteket. Egyszer láttam élőben a Crazy Lixx-t, nem tudom, talán hallottál már róluk. Úgy mentem el megnézni őket hogy mivel igazi együtténeklős arénarock nótákat írnak kizárt dolog hogy rosszak legyenek élőben. Hát rossznak semmiképp nem is nevezném a műsorukat, de élőben nagyon kijött hogy a srácok hiába írnak olyan dalokat amik felveszik a versenyt a Def Lepparddal meg a Mötley Crüe-val, emberileg annyira szerények hogy egyszerűen rossz volt nézni őket ahogy próbálnak kemények lenni, holott teljesen nyilvánvaló volt hogy nem azok. :D (Ettől függetlenül különben egész korrekt műsort adtak de na, izgalmasnak semmiképp sem neveztem volna őket.)
Egyébként azzal sem értek egyet amikor valaki végig a telefont nyomja egy koncerten, hisz minek vesz rá jegyet ha nem is nézi, nem igaz? De abból akkor sem engedek hogy az előadónak a dolga lenne hogy végig lekösse a hallgatóság figyelmét és ha erre nem képes, akkor nem biztos hogy a közönséggel van a baj. Amikor Halford egyik koncertjén mindenki a telefonját nyomta, kirúgott egyet egy fószer kezéből és utána egyből mindenki rá figyelt. Ilyen húzásokkal is magadra lehet vonni a figyelmet, de ha szimplán az előadásoddal nem megy, akkor ott bizony gond van.
És elhiszem hogy borzasztó szar lehet a színpadról azt látni hogy mindenki a telóját nyomja miközben produkálod magad, de ha annyira sem tudsz érdekes lenni hogy a saját közönséged odafigyeljen rád akkor ott már megette a fene az egészet. - Ismétlem: szerintem. Nem kell velem egyetérteni, de én így látom ezt a szituációt mivel mostanában egyre több olyan koncertfelvétel t láttam ahol az emberek az előadót nézték a telefonjuk helyett - mondjuk ezek főként a pop-nak csúfolt vonalról voltak. (Nagyon durva hogy ezt ki kell emelni 2025-ben...)



Általánosságban jók a meglátásaid, de szerintem a Ghost-ra pont nem helytállók. Nézd meg a Rite Here Rite Now koncertfilmet, aztán szólj, ha szerinted nem volt érdekes az előadás. ;)



Nem az a kérdés nekem érdekes-e, hanem hogy az ott lévő közönségnek az volt-e. Egyébként 1-2 klippet láttam már belőle, az egészet még nem néztem meg, de egye fene, ha ilyen jó szívvel ajánlod végignézem.
Számoljam a képernyőn mutatott telefonokat majd? :D
Idézet
 
 
#20 Tobi 2025-07-22 19:11
Idézet - Martin:
Idézet - Samael:
Idézet - Martin:
a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik.


A Ghostról sokminden elmondható, de az pont nem, hogy ne tennék oda magukat a színpadon és ne csinálnának mindig hatalmas showt. Sőt, nekem ha van velük gondom, az pont az, hogy túl sok a show és a bohóckodás. Tobias mindent megtesz hogy a 21. század Kiss-eként vonuljon be a történelembe.


Én elhiszem neked hogy ezt gondolod, de az a tény hogy a zenekar énekese szerint csak úgy érhető el hogy rá figyeljenek ha kitiltja a telefonokat a koncertről egy kicsit mást mutat szerintem. :D Abban egyetértek hogy a Ghost a show-ról szól, csak épp attól hogy mókás ruhákba öltözöl és mindenféle tüzek meg fények villognak körülötted még nem leszel érdekesebb. Alice Cooper amikor noku show-val csak klasszikus ,,zenélős koncertet" nyom akkor is mindenki rá figyel. Ellenben Blackie Lawless aki valaha hatalmas frontembernek számított már szintén tiltott ki telefonokat a koncertjéről. És Corey Taylor is hisztizett már egy sort a telefonnyomkodá son. Holott ezekkel az előadókkal inkább az lehet a baj hogy évek óta ugyanazt az unalmas műsort nyomják ezért nyomják inkább a telefont az emberek a koncertjeiken.
Én továbbra is úgy gondolom hogy ha érdekes vagy, akkor rád figyelnek. És félre ne érts, nem vagyok a Ghost ellen. A dalaikat én is szeretem, de a jó dalok önmagukban kevesek élőben ha az adott személyben nincs meg az a plusz ami vonzza a tekinteteket. Egyszer láttam élőben a Crazy Lixx-t, nem tudom, talán hallottál már róluk. Úgy mentem el megnézni őket hogy mivel igazi együtténeklős arénarock nótákat írnak kizárt dolog hogy rosszak legyenek élőben. Hát rossznak semmiképp nem is nevezném a műsorukat, de élőben nagyon kijött hogy a srácok hiába írnak olyan dalokat amik felveszik a versenyt a Def Lepparddal meg a Mötley Crüe-val, emberileg annyira szerények hogy egyszerűen rossz volt nézni őket ahogy próbálnak kemények lenni, holott teljesen nyilvánvaló volt hogy nem azok. :D (Ettől függetlenül különben egész korrekt műsort adtak de na, izgalmasnak semmiképp sem neveztem volna őket.)
Egyébként azzal sem értek egyet amikor valaki végig a telefont nyomja egy koncerten, hisz minek vesz rá jegyet ha nem is nézi, nem igaz? De abból akkor sem engedek hogy az előadónak a dolga lenne hogy végig lekösse a hallgatóság figyelmét és ha erre nem képes, akkor nem biztos hogy a közönséggel van a baj. Amikor Halford egyik koncertjén mindenki a telefonját nyomta, kirúgott egyet egy fószer kezéből és utána egyből mindenki rá figyelt. Ilyen húzásokkal is magadra lehet vonni a figyelmet, de ha szimplán az előadásoddal nem megy, akkor ott bizony gond van.
És elhiszem hogy borzasztó szar lehet a színpadról azt látni hogy mindenki a telóját nyomja miközben produkálod magad, de ha annyira sem tudsz érdekes lenni hogy a saját közönséged odafigyeljen rád akkor ott már megette a fene az egészet. - Ismétlem: szerintem. Nem kell velem egyetérteni, de én így látom ezt a szituációt mivel mostanában egyre több olyan koncertfelvétel t láttam ahol az emberek az előadót nézték a telefonjuk helyett - mondjuk ezek főként a pop-nak csúfolt vonalról voltak. (Nagyon durva hogy ezt ki kell emelni 2025-ben...)



Általánosságban jók a meglátásaid, de szerintem a Ghost-ra pont nem helytállók. Nézd meg a Rite Here Rite Now koncertfilmet, aztán szólj, ha szerinted nem volt érdekes az előadás. ;)
Idézet
 
 
#19 Venom.ádi 2025-07-22 18:49
De én azt nem vágom, hogy ha nem szórakoztat, akkor miért nem sétálsz ki? Vagy végignyomod tisztességesen, aztán többet nem. Ezek szerint belefér húszezerért unatkozni, ha nem veszik el a telódat.
Szóval én nem is kínlódnék a helyükben ilyenekkel. Max. a kiemelt állósoktól venném el, ott ahol főleg ezek a kézből kirúgós esetek voltak.
Idézet
 
 
#18 St Augustine 2025-07-22 18:28
Cgm vercukormeres nem megy mobiltelefon nelkul Mondjuk eletmento egyes esetekben Szoval nem olyan egyszeru ez
Idézet
 
 
#17 Martin 2025-07-22 16:31
Idézet - Samael:
Idézet - Martin:
a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik.


A Ghostról sokminden elmondható, de az pont nem, hogy ne tennék oda magukat a színpadon és ne csinálnának mindig hatalmas showt. Sőt, nekem ha van velük gondom, az pont az, hogy túl sok a show és a bohóckodás. Tobias mindent megtesz hogy a 21. század Kiss-eként vonuljon be a történelembe.


Én elhiszem neked hogy ezt gondolod, de az a tény hogy a zenekar énekese szerint csak úgy érhető el hogy rá figyeljenek ha kitiltja a telefonokat a koncertről egy kicsit mást mutat szerintem. :D Abban egyetértek hogy a Ghost a show-ról szól, csak épp attól hogy mókás ruhákba öltözöl és mindenféle tüzek meg fények villognak körülötted még nem leszel érdekesebb. Alice Cooper amikor noku show-val csak klasszikus ,,zenélős koncertet" nyom akkor is mindenki rá figyel. Ellenben Blackie Lawless aki valaha hatalmas frontembernek számított már szintén tiltott ki telefonokat a koncertjéről. És Corey Taylor is hisztizett már egy sort a telefonnyomkodá son. Holott ezekkel az előadókkal inkább az lehet a baj hogy évek óta ugyanazt az unalmas műsort nyomják ezért nyomják inkább a telefont az emberek a koncertjeiken.
Én továbbra is úgy gondolom hogy ha érdekes vagy, akkor rád figyelnek. És félre ne érts, nem vagyok a Ghost ellen. A dalaikat én is szeretem, de a jó dalok önmagukban kevesek élőben ha az adott személyben nincs meg az a plusz ami vonzza a tekinteteket. Egyszer láttam élőben a Crazy Lixx-t, nem tudom, talán hallottál már róluk. Úgy mentem el megnézni őket hogy mivel igazi együtténeklős arénarock nótákat írnak kizárt dolog hogy rosszak legyenek élőben. Hát rossznak semmiképp nem is nevezném a műsorukat, de élőben nagyon kijött hogy a srácok hiába írnak olyan dalokat amik felveszik a versenyt a Def Lepparddal meg a Mötley Crüe-val, emberileg annyira szerények hogy egyszerűen rossz volt nézni őket ahogy próbálnak kemények lenni, holott teljesen nyilvánvaló volt hogy nem azok. :D (Ettől függetlenül különben egész korrekt műsort adtak de na, izgalmasnak semmiképp sem neveztem volna őket.)
Egyébként azzal sem értek egyet amikor valaki végig a telefont nyomja egy koncerten, hisz minek vesz rá jegyet ha nem is nézi, nem igaz? De abból akkor sem engedek hogy az előadónak a dolga lenne hogy végig lekösse a hallgatóság figyelmét és ha erre nem képes, akkor nem biztos hogy a közönséggel van a baj. Amikor Halford egyik koncertjén mindenki a telefonját nyomta, kirúgott egyet egy fószer kezéből és utána egyből mindenki rá figyelt. Ilyen húzásokkal is magadra lehet vonni a figyelmet, de ha szimplán az előadásoddal nem megy, akkor ott bizony gond van.
És elhiszem hogy borzasztó szar lehet a színpadról azt látni hogy mindenki a telóját nyomja miközben produkálod magad, de ha annyira sem tudsz érdekes lenni hogy a saját közönséged odafigyeljen rád akkor ott már megette a fene az egészet. - Ismétlem: szerintem. Nem kell velem egyetérteni, de én így látom ezt a szituációt mivel mostanában egyre több olyan koncertfelvétel t láttam ahol az emberek az előadót nézték a telefonjuk helyett - mondjuk ezek főként a pop-nak csúfolt vonalról voltak. (Nagyon durva hogy ezt ki kell emelni 2025-ben...)
Idézet
 
 
#16 Weedám Vasárnap 2025-07-22 16:21
Idézet - Ben Nihil:
https://www.youtube.com/watch?v=2SZiEFpC9Wg

Támogasd Te is Marky Ramone megoldását a problémára!

Vagy Mortuusét:
https://youtu.be/ZQOmqzSaVmk?t=89
Idézet
 
 
#15 Tobi 2025-07-22 16:05
Idézet - miso:
A zenéjük szar, de amúgy igaza van.


Neked szubjektive nem tetszik, maradjunk ennyiben.
Idézet
 
 
#14 Samael 2025-07-22 14:30
Idézet - Martin:
a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik.


A Ghostról sokminden elmondható, de az pont nem, hogy ne tennék oda magukat a színpadon és ne csinálnának mindig hatalmas showt. Sőt, nekem ha van velük gondom, az pont az, hogy túl sok a show és a bohóckodás. Tobias mindent megtesz hogy a 21. század Kiss-eként vonuljon be a történelembe.
Idézet
 
 
#13 Martin 2025-07-22 13:26
Még azt is mondanám hogy igaza van ha nem láttam volna mostanában olyan koncertelvétele ket mint például ez:

https://www.youtube.com/watch?v=mQN-OGgVYT8

Nekem itt úgy néz ki hogy a telefonnyomkodá s mellett azért eléggé benne van a közönség a buliban. :)
Úgy gondolom még ha ezzel biztosan sokan nem is fognak egyetérteni hogy a közönség csak akkor nem figyel oda a műsorra ha az unalmas. És a koncertek izgalmassá tétele ugyanúgy ahogy 60 éve, úgy manapság is kizárólag a művészeken múlik. Csak annyi a különbség most már hogy régen ha egy koncert szar volt az emberek megdobálták sörösdobozzal meg üveggel az előadót, manapság pedig egy sokkal békésebb (de gonoszabb) megoldást kínálva inkább a telefonjukba mélyedve figyelmet sem szentelnek a fellépőknek.
Tehát: Ha érdekes vagy, oda fognak figyelni rád.
Ha semmi érdekeset nem csinálsz a színpadon, akkor pedig csak a siránkozás és a telefonok hibáztatása marad neked.
És ez számtalan rockzenészre igaz manapság. Köztük Tobiasra is. A fickó ha kiáll a színpadra simán elveszik rajta. Észre sem veszi az ember, ezzel szemben ha Bret Michaels vagy a 70 valahány éves Stephen Pearcy megy ki, ők még mindig vonzzák magukra a tekinteteke bármennyire is túl vannak már a csúcsformájukon .
Idézet
 
 
#12 Bahn&Scorper 2025-07-22 12:02
Idézet - laser:
és ha hív valaki és fel kell vennem - mert előfordulhat - , akkor menjek egy biztonsági őrhöz és kérjem meg, hogy nyissa ki???


Egyetlen ilyen helyzetet tudnék elképzelni, ha valamelyik családtagom nagy bajba kerül - igaz, ezeknek a megoldására vannak olyan, nálam nagyobb tudással és problémamegoldó képességgel rendelkező intézmények, mint a mentők, a tűzoltók és a rendőrség. De könyörgök, az emberek ugyanúgy jártak szórakozni a mobiltelefon előtt is, és emiatt nem veszítették el tömegesen a szeretteiket.

(Én mindig azt mondom, hogy a telefon arra való, hogy mi bármikor elérjünk másokat, nem azért, hogy minket érjenek el bármikor.)


Idézet - Mr X:
Ma le lehet igázni egy népet, és ehhez elég lelőni a mobilinternetet ...


Erről eszembe jutott, hogy ha leárnyékolnák a térerőt a koncerthelyszín en, már az is sokat segítene.


Nekem egyébként nem is a fotósok és a videósok szokták szúrni a szememet. Azt még meg tudom érteni, hogy az ember ugyanúgy haza akarja vinni, vagy mással is megosztani az élményt, mint a nyaraláson, az állatkertben, egy járműparádén vagy születésnapon, noha itt valóban át lehet úgy billenni a ló túloldalára, mint például azok a vasútbarátok, akik kizárólag a terepen fotóznak, meg autóval üldözik a szerelvényt, de ők maguk fel nem szállnak soha egy járműre sem és nem utaznak vele. (Az még rosszabb is, mert ott az utasokból van a bevétel.)


Akiket viszont én nagyon nem tudok hova tenni azok azok, akik műsor közben is csak kommunikálnak vagy teljesen mást néznek a telefonjukon. Még a szünetben hagyján, de ott is vannak fokozatok: aki akkor is képes híreket olvasni, na az már kiakaszt.
Idézet
 
 
#11 miso 2025-07-22 11:03
A zenéjük szar, de amúgy igaza van.
Idézet
 
 
#10 Tobi 2025-07-22 10:59
Idézet - the raven:
Idézet - Samael:
Idézet - laser:
De ne kelljen már bedobozolni a telefont és ha hív valaki és fel kell vennem - mert előfordulhat - , akkor menjek egy biztonsági őrhöz és kérjem meg, hogy nyissa ki??? Szerintem elég értelmes vagyok és megértem, hogy a zenekar nem akarja a telefonozást, ezért nem videózok koncert közben (amúgy sem szoktam). Szóval Forge ne legyen szigorú tanár bácsi, mert én nem vagyok nevelni való kisgyerek!


Én voltam ilyen telefonmentes Ghost koncerten és annyira nem vészes. Sőt, bizonyos szempontból felszabadító élmény (mondjuk én eleve ostobaságnak tartom a koncertek telefonnal történő filmezését, max 1-2 fotót lövök, de többnyire azt sem). Az egyetlen ami hiányzott az az volt hogy sosem tudtam hány óra és ezért nem tudtam mennyit kell még várni a kezdésig, ami szokatlan és kicsit nyugtalanító érzés volt. De tanultam az esetből, legközelebb egy karórát mindenképpen viszek magammal.
Karóra?


Ha ez elterjed, akkor nagyot lehet majd szakítani a beépített kamerás okosórákkal... Tuti mindenkinek végig fent lesz a keze... :)))
Idézet
 
 
#9 the raven 2025-07-22 10:27
Idézet - Samael:
Idézet - laser:
De ne kelljen már bedobozolni a telefont és ha hív valaki és fel kell vennem - mert előfordulhat - , akkor menjek egy biztonsági őrhöz és kérjem meg, hogy nyissa ki??? Szerintem elég értelmes vagyok és megértem, hogy a zenekar nem akarja a telefonozást, ezért nem videózok koncert közben (amúgy sem szoktam). Szóval Forge ne legyen szigorú tanár bácsi, mert én nem vagyok nevelni való kisgyerek!


Én voltam ilyen telefonmentes Ghost koncerten és annyira nem vészes. Sőt, bizonyos szempontból felszabadító élmény (mondjuk én eleve ostobaságnak tartom a koncertek telefonnal történő filmezését, max 1-2 fotót lövök, de többnyire azt sem). Az egyetlen ami hiányzott az az volt hogy sosem tudtam hány óra és ezért nem tudtam mennyit kell még várni a kezdésig, ami szokatlan és kicsit nyugtalanító érzés volt. De tanultam az esetből, legközelebb egy karórát mindenképpen viszek magammal.
Karóra?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Nickelback - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. november 8.

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Pain of Salvation - Budapest, A38, 2010. október 24.